Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Főoldal » Cikkek » Szépség & Egészség témák » A 3 fehér méreg: só, cukor, liszt cikk

A 3 fehér méreg: só, cukor, liszt


Vajon mennyien tudjuk, hogy a táplálékunk hatással van a közérzetünkre, kedélyállapotunkra és az erőnlétünkre is?


Tehát étkezési szokásaink nemcsak a testalkatunkat, de az életünk minden mozzanatát is befolyásolják.


A normális testsúly eléréséhez egyetlen út vezet: ha megtanuljuk, hogy mely létfontosságú alapanyagra van szüksége a szervezetünknek, és mely káros anyagokra nincs. Így biztosan semmilyen csodadiétára nem lesz szükségünk, hogy karban tartsuk vonalainkat, sőt mindemellett több energiát és lendületet is szerezhetünk magunknak.

A 3 fehér méreg: só, cukor, liszt

A szakirodalom a „három fehér méreg”-ként emlegeti szervezetünk legnagyobb ellenségét, melyek a só, a cukor és a liszt. Sajnos egy átlagember táplálékának a 75 százalékát a fehér méreg teszi ki. Ha azonban odafigyelünk, hogy mit teszünk a bevásárlókocsinkba, könnyebben segíthetünk szervezetünknek a hatékonyabb működésben.


A gabonafélékben nem kevesebb, mint 16 féle értékes alkotóelem van. A kenyér ennek azonban már csak töredékét tartalmazza. A gabona legértékesebb része a csíra és a korpa. Mivel ez romlik a leggyorsabban, ezt eltávolítják és csak a fehér, hosszan eltartható, főleg keményítőből álló maradékból készül a boltokban kapható liszt. A teljes kiőrlésű kenyérnek olyan magas a tápértéke, hogy az ember már két szeletből is jóllakik. Ha tehát a fehér kenyeret barnára váltjuk az étrendünkben, az egyik méregtől (részben) már meg is szabadultunk!


A következő méreg a finomított cukor, melyből egy átlag magyar ember évente 65-70 kg-ot fogyaszt. Egyértelmű tehát hogy ez a temérdek cukor a szervezetünkben feldolgozatlanná válik, és erjedni kezd. A túlzott cukorfogyasztás ezen kívül összefüggésbe hozható a szívinfarktussal, cukorbetegségek, emésztőrendszeri megbetegedésekkel, a vitamin- és nyomelem-hiánnyal, és nem utolsó sorban az elhízással. A finomított cukor ezen kívül B1 vitamint von el a szervezetünkből, melynek következménye a fokozott idegesség, agresszivitás, székrekedés és légzési nehézségek.


Vigyázzunk azonban az édesítőszerekkel, mert ezeknek gyakorlatilag több káros hatásuk van, mint a finomított cukornak! Ezek vegyileg előállított édesítőszerek, melyek aspartam, sacharin és acesulfam nevezetű anyagokat tartalmaznak. Az édesítőszerek használata pedig ahelyett, hogy fogyást eredményezne, hizlaló hatást váltanak ki a szervezet inzulinszabályzó mechanizmusainak becsapásával. Tehát a cukrot műanyag édesítőszerek helyett pótoljuk mézzel, nádcukorral, maláta és gyümölcscukorral.


A legutolsó méreg, mely egyben létszükségleti elem is -- a só. A só nátrium és klorid keveréke. A nátrium nélkülözhetetlen ásvány, mely a szervezetünk vízegyensúlyának a fenntartásáért felelős, szabályozza továbbá az idegingereket és az izom-összehúzódásokat is. Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) által ajánlott adag napi 4 gramm. Nagyon fontos a só és a víz megfelelő arányban való fogyasztása, miszerint 30 kilogrammonként 1 liter folyadékot szükséges meginnunk naponta. A sok só-bevitel a hatására a vese sok vizet tart vissza, emiatt az arcunkon, lábszárunkon kiszárad a bőr. Tehát fogyasszunk kevesebb sót és több vizet. Só helyett ételeink ízesítéséhez használhatunk bazsalikomot, petrezselymet, kaprot, oreganot vagy citromkarikát. Továbbá ne vásároljunk konzerv ételeket, ízesítő porokat, leveskockákat, hanem részesítsük előnyben a friss alapanyagokat!


A három méreg kizárása az étrendünkből természetesen lehetetlen. Kedvezőtlen táplálkozási szokásainktól is képtelenség az egyik napról a másikra teljesen leszokni. Ha azonban már elhatároztuk magunkat, ne engedjünk mások véleményének vagy a negatív kritikának, hiszen az étrendváltoztatás kedvező hatását csakis mi fogjuk majd érezni. A sófogyasztás csökkentésével a feleslegesen visszatartott víz elhagyja a szervezetet, így a testsúlyunk csökkenni fog. A barna kenyér és a kevesebb cukorfogyasztás is további fogyást fog eredményezni. Nem beszélve a kedélyünk javulásáról, és megemelkedett energiaszintünkről.


Ha pedig felhagyunk a haszontalan tápanyagok bevitelével, testünk azonnal elkezd megválni a felhalmozódott felesleges anyagoktól és beindulnak a méregtelenítő folyamatok is.


Figyeljünk oda mit teszünk az asztalra, hiszen amit egyik nap eszünk, másnap már abból „leszünk”!


Szerző: Kabók Zita

Megjelent partneroldalunk a Netbarátnő hozzájárulásával.




Írta: Hoxa, 2007. február 2. 20:21
Fórumozz a témáról: A 3 fehér méreg: só, cukor, liszt fórum (eddig 44 hozzászólás)

Ha ez a cikk tetszett, az alábbiakat is ajánljuk figyelmedbe:


Minden jog fenntartva © 2005-2020, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Facebook