Középiskolai felvételi (beszélgetés)
Én is így eszkábáltam össze. Valahogy nem állt rá az agyam, hogy 13*X. :-(
Amúgy bíztatóan alakul a matekunk is. Végre megbarátkozott a 9-essel is (kockák...), az elejét egyre biztosabban tudja (ma is 40-et írt), de tizesnél még eldobja a cerkáját, hogy azt úgysem tudja... Azon még dolgoznunk kell, meg az időbeosztáson is, de most elkezdtem reménykedni, hogy talán nem lehetetlenek az álmaink. :-)
Ki lát el addig... És amúgy is választási év jön.
Hat nem vagyok egy specmatos, de ezt csak megerteni is kb 5 perc volt... :) es nem nyugtat meg bar latom hogy szep.
Chelsey megoldasa atlathatobb sztem _ nem mellesleg fiam is ugy csinalta :)))
Sajnos, mára bizonyossá vált, hogy a 2019–2027 közötti idegen nyelvi stratégia megvalósítására szánt 30 milliárd forintos kiadást teljesen elveszik. :-(
[link]
Mindezek ellenére
Boldog Vakációt!
Ok, az aránypárokból lett kiszámolva. Biztosan túl sokat aludtam, de miért három a töröltekből és kettő a nem töröltekből van arányban, amikor a töröltek átlaga több kettővel és a nem törölteké kevesebb hárommal?
Nekem ez első olvasatra sántít. Honnan tudod, hogy négyet nem töröltünk?
Nem is írhat fel csupa 13-ast.
No igen. Pofonegyszerű.
Nem kötötték ki, hogy különbözőek legyenek a számok.
Ilyen letisztultan, ránézve sejtésem szerint vagy egy matektanár, vagy egy speciális matekos gondolkodik. ;-) Mezei anyukaként a ránézek és látom megoldásodat kétszer kellett elolvassam csak ahhoz, hogy értsem a hogyanját.
Ha csupa 13-ast ír fel (persze úgy nem működne a feladat), akkor éppenséggel semmire nem kell figyelnie. Az én gyerekeim közt tutira van, aki ezt csinálná (és milyen igaza lenne).
Még egyszerűbben, egyenlet nélkül: az összes szám átlaga 13, a törölteké 15, vagyis kettővel több, a nem törölteké 10, vagyis hárommal kevesebb. Így minden 3 törölthöz tartozik 2 nem törölt. Mivel hatot töröltünk, így négyet nem.
A sulik ideglenes listáit gyűjtöttem össze a tavasszal. Amikor az OH közzétette a statisztikákat, akkor kiderült, hogy mennyi volt az utolsó felvett rangsorszáma az egyes tagozatokra. Az ehhez a rangsorszámhoz tartozó pontszám a ponthatár. Amelyik suli a végleges listát is feltette, ott azzal is össze tudtam nézni az ideiglenest, így tudtam pontosítani a ponthatárokat.
Illetve volt néhány suli, ahol a nyílt napi tájékoztatón elmondták a 2021-es ponthatárokat (pl. Petrik, Kőrösi).
Nyilván ebben benne van, hogy ki mennyi hasonló típusú feladatba futott bele korábban és egyáltalán mennyire áll rá az agya az ilyesmire. Igazából tök mindegy lenne, csak ugye most a felvételi miatt mégse mindegy. Mindenképpen előnyben lesznek azok, akik könnyen megoldják az ilyen és ennél csűrcsavarosabb feladatokat is. De persze ott van a magyar is, ami tavaly ezt az előnyt ellensúlyozta. Idén ki tudja milyen lesz...
Mindenkinek nagy szerencse ez, igen. :)
Amúgy most csakazértis rávettem lányomat, hogy oldja meg, és vhogy megoldotta, de nem a Te elegáns képleteddel persze. Fiam viszont azzal, dehát még jó.
Elvileg aki érti az átlagszámolást, az meg tudja oldani ezt a feladatot - főleg, egy olyan genetikával rendelkező, mint a gyereked :)
😂🤣 Még jó, hogy nem kell felvételit írnod! De biztosan sok gyerek is így van ezzel, különben nem olyan eredmények születnek, amilyenek szoktak.
Jaaa, bocsi, azt valahogy átugrottam! :D
No igen. Valóban. A netről leginkább. Mivel Réka a full szolgáltatást sajnos még nem nyújtja, ez az alternatíva.
honnan vannak vajon a pontszámos infók?
Köszi, de ebben a hatos nincsen benne sajna.
Ha nem volt muszáj, enyémet se izgatták ilyesfajta feladványok.
Sziasztok, Van egy ismerősöm aki idén 6-os Baár-Madasba szeretne menni. A 2021-es pontok már nincsenek fent a táblázatban, de meg tudja mondani valaki hogy hogyan alakultak? Úgy emlékszem volt olyan itt, aki végül odament. Azt látom, hogy kb 80-90-en jelentkeznek és kb a 30-35-ik helyig be lehet jutni.Köszönöm
Azert lássuk be, igen onceluak ezek a feladatok... :) lanyom ranezni se volt hajlando erre a tipusra kb sajnos (most se nagyon).
Ém is ezen az úton haladtam.
De ma földobom a hatodikosomnak, kíváncsi leszek, ő hogy kezd hozzá (tudom, nem kell tudnia, a gondolkodásmódja fog érdekelni - ha hajlandó lesz, ui. a szünetre nincs kötelező feladata tőlem).
Ha eldöntötte, hogy 10 számot fog felírni, akkor csak arra kellett figyeljen, hogy az összegük 130 legyen. (8 számnál 104, 9 számnál 117, 20 számnál 260 stb.) Megtehette, hogy gyorsan random írogatott, a 9. után megállt, összeadta az addigiakat, megnézte, hogy mennyivel kell az első 9 számot kiegészítenie 130-ra (akár negatív számmal!) és kész is volt.
Igazibol nekem ott kezdodnek a bajaim ezzel a feladattal, hogy elkepzelem, amint ez a bizonyos Zsófi felir a tablara ugymond nehany szamot, amelyek atlaga 13... Mekkora zseni mar ez a gyerek :))) es mennyi ido kellett vajon ehhez neki? Es amig ezen merengek, el is megy a feladatra szanhato x perc... :)))
Írtam már, hogy az egyszerű verzió nem jutott eszembe, csak a túlbonyolított. Na ez volt az.
További ajánlott fórumok: