Középiskolai felvételi (beszélgetős fórum)
Jó reggelt!
Nekem sincs ilyen téren tapasztalatom, de azért bízom benne, hogy ez nagy általánosságban nem így megy. A mi középsulink az észrevételekre febr 2-án ad választ, gondolom, hogy ez egy hosszabb folyamat mivel jegyzőkönyvezni kell, gondolom indokolni stb...
Ha ilyen gyorsan született eredmény akkor bennem is felvetődik, hogy esetleg valami nem tiszta...
Nincs tapasztalatom ebben, de úgy gondolom, hogy kizárólag azt a dolgozatot veszik újra elő, amelyiket megfellebbeztek.
A többi nem lehet ebben érintett. Ki van javítva, értékelve. Az értékelő lap ki van adva, megy az irattárba.
Sziasztok!
A kérdésem az, van-e itt olyan felhasználó, aki tett már (idén vagy a korábbi években) "szülői észrevételt" a központi felvételivel kapcsolatban a felvételit írató iskolában, amellyel a közzétett javítókulcstól eltérő értékelés esetén lehet élni írásban?
Előfordulhat-e olyan, hogy miután minden észrevételt elutasítanak, még a jó megoldásoknál is megvonnak néhány korábban megadott pontot? (Magyar nyelvtan felvételiről van szó, ahol azért a javítókulcs ellenére egyes feladatoknál elég szubjektív a pontozás, pl. a fogalmazásnál.)
Olyan megtörténhet-e -elvileg-, hogy a mi "reklamációnk" miatt egy másik gyermeknél (aki nem tett semmilyen írásos észrevételt) a már kiadott, lemásolt dolgozat pontjaiból néhány nap múlva, utólag levonnak egy pontot, s mindezt telefonon közlik a szülővel????
Nagyon megköszönném, ha valaki felvilágosítana.
Sikerült bejutnotok? :)
Hanyadik helyen? :)
Lassan csak összeszedem a mondandómat! :)
Köszönöm a gyors reakciót! :)
Mi nem nyelvi tagozatra jártunk, de a tanárunk (magán) nagyon bíztat, hogy van esélyünk. Megjelöltük a haladót és a középhaladót is, ha nem jön be az első, talán a második... Amúgy ez a 2. favorit sulink ahová be szeretnénk jutni.
Meg voltak adva a témák,amikről beszélni kellett.
Fiamnak könnyű volt,ő nyelvtagozatos suliba járt.
Mi nem szóbeliztünk, de van egy topictársunk, aki igen.
Cilumiluci felhasználónéven fórumozik.
Ők a Teleki gimiben éppen angolból felvételiztek, ha jól emlékszem.
Keresd Őt.
Szép napot Mindenkinek!
Kérdésem lenne, akinek van tapasztalata, gondolok itt tavaly felvételiző anyukák! :)
Hogy zajlanak a szóbeli felvételi vizsgák angolból? Vannak ugya témakörök, amiből készülünk, de mégis kíváncsi vagyok hogy megy ez a gyakorlatban? :)
3 napot kell aludni az eredményig. :D
Kellemes hétvégét kívánok mindenkinek !
Hát olyan nagyon hozzávetőlegeset lehet csak jósolni.
Pl. tavaly a béka segge alatt voltak a matek pontszámok,(országos átlag 15 lett) és hiába emelte a magyar, nem tudott akkorát húzni rajta, hogy esetleg 98 pontos felvételik szülessenek mindent egybe véve.
Ebből következően, ha a rangsor elején lévő tanuló mondjuk 85-öt szerzett, akkor egy 35-ös osztálylétszám esetén már lehet, hogy 50 pont elég volt az utolsó tanulónak.
Azért úgy nézem az idén magasabbak lesznek.
Már a ti topikotokban olvastam ezt, többszöri olvasás után nagyjából értettem. :D Bonyolultan írják le.
Már értem, hogy miért nem lehet általános ponthatárt sem mondani, mert teljesen egyedien alakul minden évben.
Nagyon szivesen.
Én kinyomtattam annak idején, mert nem vagyok nehéz felfogású, de kettőnél többször volt szükséges elolvasni.
Gratulálok a gyönyörű eredményekhez én is!
Akkor most már megnyugodhattok, és irány a kiszemelt gimi! :)))
Igen, a nyílt nap kicsit hiányzik nekünk is, de a szülői tájékoztatón az igazgató hozzáállása, szakértelme... és űgy az egész nagyon meggyőző volt.
Az előkészítőn pedig nagyon jól érezte magát a lánykám, így nem is tudom, hogy mi lesz, ha netán-tán nem sikerül bejutni?! :(
Szia!
A lányomnak a Madáchban a 09. tagozat az első, a 03. a második és a 08. a harmadik helyezés.
A 09-esen a spanyol-angolt szeretnénk.
Nem itt írta a központit, hanem a kerületünkben (XVI.) a Corvin Gimibe, de angol felvételi előkészítőre bejárt a Madáchba!
És Ti? (lehet, hogy már írtad és elkerülte a figyelmem, akko bocsi :))))
No itt az igért módszer:
„A középfokú intézmények felvételi eljárásánál használt kiértékelés a Gale-Shapley féle algoritmus alkalmazásán alapszik.
Ez ebben az esetben azt jelenti, hogy van a tanulói igény (tanulói rangsorrend - elsődleges szempont) és a középfokú intézményi igény (iskolai tanulósorrend - másodlagos szempont). Az algoritmus elsődleges szempontként tanulónként veszi figyelembe a tanulói rangsorrendet, azon megy végig. Tehát veszi az 1. tanulót (mindegy ki az első, későbbiekben kiderül, hogy ennek nincs jelentősége) az első jelentkezésével és megnézi, hogy a megjelölt A tagozatra felvenné-e az iskola és befér-e a felvehetők közé. Ha igen, akkor beteszi a felvehetők listájába. Mivel ez a tanuló már felvehető, nézi a következő, 2. tanulót. A 2. tanuló rangsorában első helyen megjelölt tagozat a B. Mivel oda befér - és nincs előtte rangsorolt jelentkező - beteszi a felvehetők közé. Ha jön egy 3. tanuló, aki az A tagozatra szeretne menni és jobb eredménye van, mint az 1. tanulónak, akkor a 3. tanuló felvételre kerül az A tagozatra és „kilöki” az 1. tanulót. Így az 1. tanulónak nincs felvehető státusza, ezért az algoritmus újra végigfut a jelentkezésein és megvizsgálja, hogy az A tagozatra befér-e a felvehetők közé. Mivel a 2. tanuló már rendelkezik felvehető státusszal, ezért vele itt nem számol az algoritmus, tehát az 1. tanuló bekerül a következő szabad helyre az A tagozaton.
Mivel az algoritmus a tanulói rangsorrendet veszi elsődleges szempontnak, így nem számít, hogy melyik intézmény szeretné „jobban” felvenni. Oda javasoljuk a tanuló felvételét, ahova szívesebben menne és a sorrend miatt befér. Tehát az A tagozat esetében nem számolunk a 2. tanulóval, mert ő a B tagozatra szeretne leginkább menni és oda felvehető.
A kérdésére válaszolva: erősen javasolt azt a sorrendet megtartani, ami a tanuló valódi szándéka, még akkor is, ha más intézményben jobb eredményt ért el. Ebben az esetben semmiféle hátránya nem származhat az iskolában elért sorrendjéből adódóan. ”
Tisztelettel
Pósfai Péter
közoktatás-szakmai elnökhelyettes
Hát a ponthatárok tulajdonképpen maguktól alakulnak.
Kialakul majd egy rangsor a pontok alapján, s aztán a szabad helyek függvényében mennek addig, ameddig be nem töltik a létszámot.
Azaz ez minden évben változó.
De mindjárt megkeresem Neked a besorolási módszer leírását. A tavalyi felvételis fórumban bemásoltam szóról szóra, amit az Oktatási Hivatal közzétett.
Szia!
Nálunk is a Madách áll az első helyen.Ti melyik szakot szeretnétek a legjobban? Ott írtátok a központit is?
Azt azért sajnálom hogy nem tartanak nyílt napot.
Sziasztok!
HOnnan tudom meg, hogy az a pontszám, amit a fiam írt milyen iskolára elég, milyen iskolára vagyunk esélyesek?
További ajánlott fórumok:
- Középiskolai felvételi matematikából 2010-ben
- Óvódák, bölcsődék, általános iskolák, középiskolák, bárhol a világon
- TB ügyintéző tanfolyamra jelentkeztem. Van valakinek információja, mire lehet számítani felvételinél?
- Mikor lesz fent a neten a középiskolák végleges felvételi sorrendje?
- 2011 középiskolai felvételi
- Hol lehet megnézni a tavalyi középiskolai felvételi ponthatárokat?