Főoldal » Fórumok » Egyéb témák » Középiskolai felvételi fórum

Középiskolai felvételi (beszélgetés)


42515. Aquarius76 (válaszként erre: 42444. - Akinomuj)
2019. márc. 10. 21:03

Hú, én ettől féltem lányomat, hogy a középiskolai osztályközösség nyomába' sem ér majd az általános iskolásnak. Legendásan jó osztályuk van. Most már (hatan elmentek hatosztályosba) nincsenek kitűnők, "csak" jelesek, vagy majdnem jelesek néhányan, de náluk soha nem cikizték a nagyon jókat, vagy a kevésbé jókat. Ha valaki pl. versenyen jól szerepel 8akár csak iskolai), mikor ez ofő órán elhangzik, megtapsolják. Sok-sok ilyen momentum van, amit csak remélni tudok, hogy középiskolában is lesznek ilyen élményei.

Bocs, hogy offoltam. :)

42514. eleonóra123 (válaszként erre: 42511. - Aquarius76)
2019. márc. 10. 21:00

Azért mert hatodikban lecsúszott a gimis felvételiről attól meg nyolcadikban alakulhat szerencsésebben, főleg mert nyolcadik után sokkal nagyobb a választék iskolákból.

Erős szakgiminek melyiket gondolod?

42513. Hermione G. (válaszként erre: 42506. - Miruli)
2019. márc. 10. 20:57
Szia! Örülök, hogy írtál és szívből kívánom, hogy ebben a kegyetlen rendszerben utat találjatok. A kisebbnek általánosban volt autista társa. Nyelvi tagozat. Csodásan mondott verset,imádtam hallgatni, matekból is nagyon jó volt. Az alsóban minden rendben ment, tanító nénink jól kezelte, külön életet élhetett, ha arra volt szüksége. A felső már nem így zajlott. Szülőin én szégyelltem magam, mikor a többiek azt magyarázták miért nem való ide. (A felvételin mindannyiukat lepipálta.) A Házirend című olvasása után a kicsi azt mondta, ezt a könyvet mindenkinek kötelezővé tenné, hogy elolvassa. Ö biztos veletek van, én is. A legjobbakat kívánom!
42512. voszi
2019. márc. 10. 20:43

Sziasztok!


Szinyei legkésőbb március 13. 18 óráig kiteszi az ideiglenest.


Mi nem top gimisek vagyunk.Nagyon sok információt szereztem itt, de inkább a felvételi eljárásról.Már két évvel ezelőtt is, amikor a kicsi felvételizett nyolcosztályosba.Vidéki gimibe ment, arról pl konkrétan itt semmi infó nem volt.

Valamiért a top gimiseken kívül nem nagyon írnak ide információkat.Nem tudom ez miért van.

Én nem érzem ettől kevesebbnek a gyerekemet, mert nem 90+-t írt,szívesen vettem volna infókat a minket érdeklő sulikról, de lehet akiknek arról van infó csak olvasó üzemmódban vannak.


Ja, és a táblázatok is szuperek, nagyon sokat segítettek, hogy reálisan mérjük fel, hogy hová van esély jelentkezni.

42511. Aquarius76 (válaszként erre: 42411. - Virgilius)
2019. márc. 10. 20:43

Én annyira örülök ( már tavaly is írtam neked), hogy van más rajtam kívül aki így fogja fel! :) Pedig ha jól tudom, neked is van topgimis gyereked ( is).

Én már most tudom, hogy az én gyerekeim "alkalmatlanok" topgimibe, én nem is fogom őket egyik magántanártól a másikig cipelni, hogy ezt elérjék. Ők stabil jó tanulók, nem kitűnők, szóval másik ligában játszanak.

Sőt, azt is gondolom ha csak nagyon gyenge gimibe " férnének be" az előzetes itthoni kalkulálgatás alapján, inkább mennének erős szakgimibe.

42510. gligeti
2019. márc. 10. 20:42

Na, itt annyi sok fontos dolog felmerült.


A felvételi "esetlegessége" -- igen, esetleges, hogy azon a napon a gyerek épp hogy teljesít, épp milyen feladatok vannak, az, ami épp kell, beugrik-e, vagy nem (amúgy a szóbeli még ilyenebb). Az élet sajnos ilyen, rengeteg véletlen van benne, a kapufáról hol erre, hol arra pattan a labda. Annyit tehetünk, hogy az esélyeket növeljük, a kockázatokat csökkentjük (pl. minél több éleshez hasonló helyzetben is gyakoroljuk a felvételiírást, mert van sok gyerek -- nem mindenki -- akinél ez a visszatérő minta, hogy otthon megírta többször 40 pont körül, de élesben csak 28-at írt. Ezen csak a rutin segít, de az sem küszöböli ki teljesen a kockázatot, de csökkenti.). De ahol a következmény nem végzetes (a felvételi nem az -- nem úgy, mint hogy ha épp rosszkor van valaki rossz helyen, pedig egy másodperccel később indul el, akkor nincs baleset), akkor jönnek újabb lehetőségek, újabb esélyekkel, és a nagy számok törvénye már szerencsére jóval igazságosabb. Épp ezért érdemes olyan gyereknél, akinek a képességei olyanok, és akiknél a szülők úgy gondolják, hogy fontos a jó iskola, már negyedikben, aztán hatodikban is megpróbálni, mert az máris három lehetőség. Nálunk a fiamnak elsőre (negyedikben), a lányomnak most (nyolcadikban) sikerült olyan felvételit "produkálnia", ami szerintem tükrözi a képességeit (és azért itt már volt izgalom, mert ez már tényleg az utolsó nekifutás). És ezért is kell több szóbelit bevállalni, nem csak a "mentősulit", mert a szóbeli, ha lehet, még esetlegesebb (l. betegség, szimpátia, éppen kihúzott tétel). De ha egyik felvételi sem úgy sikerül, akkor sincs tragédia, a top gimik sem automatikus csodafegyverek, azok is csak növelik az esélyét, hogy jobb (és persze a gyerek egyéniségéhez is passzoló!) tanárt, és csökkenti az esélyét, hogy pocsék (ill. hozzá nem passzoló) tanárt kapjon, de itt a fórumon is volt példa, hogy ez is csak tendencia, van ellenpélda is bőven. Aki tényleg jó képességű (nem csak a szülő képzeli bele), annak lesz lehetősége más iskolában is jól teljesíteni és felkészülni a felsőoktatásra. Az iskolák közti különbség legnagyobb részét -- nem mindet -- az magyarázza, hogy ahova okos gyerekek kerülnek be, onnan okos gyerekek is jönnek ki. (Ennél bőven nagyobb probléma, hogy míg ebben a csoportban úgy alakult, hogy általában olyanok beszélgetnek, akik, és a gyerekeik is igen szerencsés helyzetben vannak, nagyon sokan SEMMI esélyt nem kapnak, az álomszakma álomszaksulijának 25 összpontszámú felvételi küszöbe is megugorhatatlan, nem pedig akiknél az elrontott felvételi is 60 pont felett van, pedig biztos, hogy ennyivel nem más az agyuk szerkezete. De természetes, és semmi kivetnivaló nincs abban, hogy mindenkinek a maga gyereke problémája a legfontosabb, ez most egy mellékmegjegyzés volt...).



Tanulás. Szerintem is nagyon gyerekfüggő. Általában kell valamennyit tanulni, a 2-2.5 órával azok az E5-ös gyerekek valószínűleg túloztak, átlagban nincs ennyi, pláne, amit tudok az E5-ről, ott végképp (egyes gyerekeknél esetleg, akár több is -- de nagyon határozottan azt gondolom, hogy nekik nem top iskolában is ugyanennyi tanulásra van szükségük, hogy hozzák azt az eredményt, vagy ha nem, akkor nem hozzák, csak legfeljebb ott ezzel kevésbé lógnak ki. De még azt se mondom, hogy nem oda valók akkor, mindenki más, van, aki szívesen tanul, sokféle okosság van, van, amelyik több szorgalomból fakad). És ez, ahogy elhangzott, csak átlag, egyes felkészülési időszakban napi sok óra, máskor alig foglalkoznak az iskolával otthon, szerintem még talán átlag 1 óránál több se jön ki a gyerekeimnél (a fiam Radnótis, lányom még általános iskolából felvételizett, mindkettő kitűnő tanuló). A nyelvre ez különösen igaz, mármint hogy gyerekfüggő, egy olyan gyerek, aki reál és humán tárgyakból is jó, nem feltétlenül rendelkezik automatikusan jó nyelvérzékkel is -- van, akinek szüksége van plusz segítségre egy nyelvvizsgához, másnak nem.

42509. eleonóra123 (válaszként erre: 42499. - Kicsiédes)
2019. márc. 10. 20:39
Ha már villanyszerelőt emelgetsz, tudtok olyan szakképző helyet ahol színvonalasan képeznek villanyszerelőket? Nem iskolarendszerben, mert már be van iskolázva a gyerek egy nemtopgimibe 😀 hanem délutáni, hétvégi (esetleg nyári?) képzés érdekelné a fiamat. Budapesten és környékén.
42508. eleonóra123 (válaszként erre: 42503. - Kicsiédes)
2019. márc. 10. 20:34

Valóban felülprezentáltak a topgimisek, de hogy kizárólag ők lennének itt annak nem ők az oka! Nem tudom hogy ki írt olyasmit hogy a "sorból kilógók" nem érnek semmit, de én részemről mindig igyekeztem válaszolni mindenkinek ha tudtam.

Meglátásom szerint sokan olvasnak minket, de nem kérdeznek hanem csak igyekeznek mazsolázni az írottakból. Aztán ha nem arról szól a társalgás ami őket érinti, érdekli akkor megbántódnak és csalódottan megállapítják hogy ide ők nem jöhetnek. Pedig de! Csak célravezetőbb lenne ha vennék a bátorságot és kérdeznének! Amúgy nekünk is sokkal érdekesebb lenne ha többféle suliról hallhatnánk, mert így kb. mindig ugyanazok a témák forognak.

Én arra is biztatnék mindenkit hogy ha Réka táblázatában nem találja meg az őt érdeklő sulit akkor kezdeményezze hogy vegyék fel. Ez az adatbázis ugyanis nem magától jött létre. Most is folyamatosan keressük Rékának az adatokat mert mégse várhatjuk el hogy nyilvántartsa és napra készen vezesse Magyarország összes sulijának adatait. (Főleg hogy a szabadidejében csinálja ellenszolgáltatás nélkül.)

42507. Sütanapocska (válaszként erre: 42503. - Kicsiédes)
2019. márc. 10. 20:33
Van itt kérem csupán 70+ szülő is. És Berzsenyi, Karinthy, Károlyi, Kossuth, Jedlik, Óbudai listával. 🙂
42506. miruli
2019. márc. 10. 20:19
SNI-s gyerekem van, aspergeres. Hivatalosan nincs olyan jó ill. közepes gimi ahova felvehetnék. Így eltitkolja az ember, aztán a szakértői bizottság előtt magyarázkodik. Úgy gáz a rendszer, ahogy van. Az aspergereseknek roppant nehéz, mert épp intellektusú és általában nagyon okos gyerekekről beszélünk, akik a többség szemében furcsák, mások. Viszonylag hamar ki lehet őket szúrni as gesztusaik, beszédstílusuk, mimikájuk vagy ezek hiánya miatt. Kisegítő iskolákba nem valók, viszont az esetek többségében a normál iskolák sem tudnak velük mit kezdeni. Magyarul oldja meg a szülő, hogy mit kezd a gyerekkel, csak ne az állam gondja legyen.
42505. hruum
2019. márc. 10. 20:19
Szerintem a kiemelkedő képességű gyerekek kivételével nem lehet megúszni a miénkénél több tanulást. Iszonyúan megnőtt a tananyag a mi időnkhöz képest, és nőttek vele a követelmények is. Hol volt akkor olyan cél, hogy C1, B2 18 évesen? Vagy pl én nem írásbeliztem történelemből. Csak a szóbelire kellett készülni, amire van külön idő. És lehetne sorolni. Egy nagy tananyagvágásra lenne szükség, és arra, hogy a gyerekek hivatalosan elengedhessék az őket nem érdeklő tárgyak egy részét. Egy év kémia gyakorlati ismeretekkel pont elég lenne egy szépreményű bölcsésznek. És rugalmas oktatási módszerek kellenének a később becsatlakozáshoz. Álmodik a nyomor.
42504. vik7106 (válaszként erre: 42502. - Vik7106)
2019. márc. 10. 20:15
Mi is megjelöltük a legközelebbi "nem top" iskolát is, (ami egyébként nagyon-nagyon tetszik is), de lényegesen hosszabb idő alatt, két átszállással lehetne odajutni.
42503. kicsiédes (válaszként erre: 42500. - Carlito7475)
2019. márc. 10. 20:14
Igen náluk több mindent kell figyelembe venni. Ha megnézzed a fórumot, szinte csak a topgimisek vannak. Mintha aki egy neve nincs gimibe vagy másik iskolába járna, netán valami miatt kilóg a sorból ( látássérült, mozgássérült, autista stb.... ) ,nem érne semmit. Miért csak a 90+ gyerekek , és kitűnők vannak kiemelve ? Attól , hogy nem kitűnő, attól hogy nem Treffortos, Apis stb... még ugyan olyan gyerek ,és értékes. És meghallgatnám azokat a szülőket is, akik vidéki gimibe íratják, vagy alternatívba, vagy szakmunkásba a gyereket. Minden gyerek egyedi, és azt kell nézni , hogy önmagához képest hogy sikerül teljesítenie. Ha szakmunkásba megy, vagy nem a szülő által favorizált suliba attól még legyetek rájuk nagyon büszkék. nem az iskola neve számít. Viszont sokat számít milyen messze van, mennyit kell utazni.
42502. vik7106 (válaszként erre: 42501. - Ridamama)
2019. márc. 10. 20:12
Ehhez csatlakoznék azzal, hogy hatosztályosban a legtöbb gimi top gimi, főleg azok, amik a legtöbb ember számára a legjobban megközelíthető helyen vannak.
42501. ridamama
2019. márc. 10. 19:55

Jó sok mindenről volt ma szó...

Nálunk két felvételiző gyerek van. A belvárosban lakunk. A nagynak (6 osztályos) egy csomó top gimi negyed órán belül elérhető. Ellenben ha nem top gimibe akarnánk menni, akkor utazhatna több mint fél órát. Így ezek szóba sem kerültek. Fél órás kört húztunk a lakás körül, ezen belül kell maradni, nekem ez volt a legfontosabb szempont. Nem gondolom, hogy ragaszkodnánk a top gimihez, ha lenne más is a közelben, de mivel a nagy szorgalmas és maximalista, szerintem neki jó lesz. Kicsi 8 osztályosba készül. Én is örülnék, ha lenne szó ezekről is itt a fórumon. Fél órás körben van top gimi is, meg olyan is, ami a híres 100-as listán rajta sincs. Top gimiről lecsúsztunk, igazából nem bánom. A kicsi okos, de nem szorgalmas. Még most se tudjuk eldönteni, hogy ha lesz választási lehetőségünk az ideiglenes lista után, akkor melyik legyen az első helyen a maradék kettő közül. Az erősebb vagy a közelebbi.

A nagynak nem volt opció az általánosban maradás. Legalábbis ebben nem. HA nem jött volna össze a felvételi, elvittük volna máshová. Ezeket csak azért írom, mert szerintem mindenki nagyon sok szempontot mérlegel, amikor dönt, és ha a gyereke egy top gimiben köt ki, akkor sem feltétlenül azért, mert a többi gimi azért nem került szóba, mert nem az.

42500. Carlito7475 (válaszként erre: 42499. - Kicsiédes)
2019. márc. 10. 19:50
Pl. egy SNI-s kerekesszékes gyereknek az a legnagyobb gondja, hogy melyik épületbe fog bejutni. Miután ez erősen limitált, így az iskolaválasztás rém egyszerű (jó esetben van egy iskola elérhető közelségben, amiből lehet választani). Amellett, hogy sokat tanult ez a gyerek és jól is teljesített az írásbelin, óriási szerencséje van, ha pont oda szeretne menni, ahol ez meg is van oldva.
42499. kicsiédes (válaszként erre: 42495. - Gal-bor)
2019. márc. 10. 19:30
Sok sikert a gyerekeknek. Attól ő még ugyanolyan értékes emberke, mert nem a topba , vagy nem a jó hírnevűbe fog bekerülni. Nem biztos, hogy rossz , hogy az álomsuli jön össze . Valami miatt itt a fórum a szuper képességű , topgimibe menő szülők gyerekei közt pörög. Hol vagytok szülök akiknek a gyermeke egy átlagos gimibe , vagy szakgimibe megy? Hol vagytok SNI-s, BTM-es gyereket nevelők, vagy éppen azok akiknek a gyermeke szakmát fog tanulni egy szakmunkásba? Szerintem ugyanolyan értékesek ők is, és ugyanolyan büszkék lehettek rájuk, mint az Eötvösbe, Apiba, Treffortba jelentkezők. Szeretnémk rólatok is hallani. Ezek a gyerekek is itt élnek köztünk, és ők lesznek akik majd megjavítják a villanyt, felszolgálják,az ételt, megtörlik az unokáink fenekét a bölcsibe stb.
42498. Markaa (válaszként erre: 42495. - Gal-bor)
2019. márc. 10. 19:27

Nagyon megfogtad a lényeget:

"és nem éreznék azt a gyerekek, hogy vagy most, vagy soha"

12, 14 éves gyerekektől elvárni, hogy adott napon, adott órában úgy szedjék össze magukat, mint 18 évesen az érettségi vagy régen a felvételi.

42497. kiskedd (válaszként erre: 42489. - Rozalinda)
2019. márc. 10. 19:01
Tapasztalataim szerint az otthoni tanulás mennyisége leginkább az óra színvonalától függ, az minél jobb, annál könnyebb rá figyelni, és annál könnyebb belőle helyben tanulni. És nem mellesleg a fiatal képességeitől...
42496. benboro (válaszként erre: 42494. - *kisdarázs*)
2019. márc. 10. 18:21
ez jó...:)
42495. Gal-bor
2019. márc. 10. 18:19
Hú, nagyon pörgött a fórum az elmúlt 2 napban! Nekem két gyerekem van, ikrek, egyszerre kellett kétfelé gondolkodni, rohangálni az elmúlt időszakban. Tiszta megbolondulás! Az írásbelivel kapcsolatban az én véleményem, hogy ennél a rendszer csak jobb lehet. A vírusos időszak kellős közepére, a félévi dolgozatok, felelések időszakára tenni - ennél talán nem is lehetne alkalmatlanabb időpont. Szerintem az lenne a legjobb, ha három dolgozatot írnának három különböző időpontban és annak vennék az átlagát. Esetleg írhatnák a sulijukban, úgy mint a kompetenciamérést. Kisebb lenne a stressz, jobban mutatná a tényleges tudást és nem éreznék azt a gyerekek, hogy vagy most, vagy soha. Tudom, tudom, sok pénzbe kerülne, bonyolult lenne, de nekem jobban tetszene:) Tudjátok a szívem szakad meg, hogy miközben az egyik gyerekemnél azon gondolkodunk, hogy a topgimit válassza vagy egy középerős, jóhírű iskolát, a másiknál izgulunk, hogy a mentősuliba bekerüljön. Vele 7 iskola szóbelijén vagyunk túl és minden elfogultság nélkül mondom, csak max 2 iskolába tudom elképzelni őt. Nemcsak én, a tanárai is. Nem kitűnő tanuló, 4,4 volt az átlaga idén, de az írásbeli miatt sajnos a korábbi mentősuli került a listánk élére. Pedig ugyanaz az alom, ugyanaz a háttér, ugyanaz az általános, ugyanannyi felkészülés és közel ugyanolyan képességek. A különbség csak egy elrontott írásbeli... Mert bizony olyan is van, azt hiszem nálunk kevés jobb példa lehet erre.
42494. *kisdarázs* (válaszként erre: 42489. - Rozalinda)
2019. márc. 10. 18:14
Napi 2,5 óra??? Akkor az én lányom biztos hogy inkább műkörmösnek ment volna. :D
42493. virgilius (válaszként erre: 42491. - Levia)
2019. márc. 10. 18:11
Nem biztos, ez teljesen egyéni, nálunk tényleg van, aki a kitűnőhöz órákat tanul 9. óta, és van, aki csak annyit, amennyi az órán ráragad, plusz az írásbeli leckét megcsinálja hozzá. Nem az iskolától függ. Azt most szándékosan nem írom, hogy az én gyerekeim konkrétan mennyit tanulnak, mert teljesen irreleváns, plusz ők sosem akartak kitűnők lenni, stabil jelesek.
42492. levia (válaszként erre: 42489. - Rozalinda)
2019. márc. 10. 18:01
Enyim úgy kitűnő, hogy napokig nem látok könyvet a kezében. TZ-kre azért kell tanuljon. Órákban mérhetően is.
42491. levia (válaszként erre: 42489. - Rozalinda)
2019. márc. 10. 17:58
A gyerekek túlztak kicsit. :-)
42490. akinomuj (válaszként erre: 42489. - Rozalinda)
2019. márc. 10. 17:58

Két gimisem van.

A 9. osztályos kéttanos, napi bő egy órába simán belefér (és ebben benne van a lecke megírása is, meg átlagolva a témazárókra való készülés is).

A 11. osztályosnak kijön a napi 2-2,5 óra, na de ő most 3 tárgyból döntős OKTV-n (aze gyikbe éppcsak bekúszott, szóval nem annyira penge azért), és szeret tanulni. És még mielőtt: nem kitűnő, sőt, szóval igenis súlyoz, és van ideje hobbiból olvasni is.

42489. rozalinda (válaszként erre: 42486. - Andivagyokén)
2019. márc. 10. 17:34

E5 diákok azt mondták elég nekik 2-2,5 óra tanulás naponta. De nekik ez teljesen természetes volt. Ellenben soknak tartom úgy hogy késő delutan ér haza a gyerkőc és elröpül a fiatalság ... de gondolom valamit valamiért.


Egyébként van olyan gimi ahol jó a színvonal és majdnem elegendő az órán tanultak?

42488. eiken (válaszként erre: 42486. - Andivagyokén)
2019. márc. 10. 17:09
Vidéki város noname gimijébe jàrtam 25 éve, de ennyit 6 óra suli mellett én is tanultam. Ha ez a mostani helyzet akkor én örülők neki.
42487. kicsiédes (válaszként erre: 42486. - Andivagyokén)
2019. márc. 10. 16:58
Maximálisan egyet értek veled. A gyereknek teljesen mindegy, hogy mi a gimi neve, nem ő akar topgimibe menni . Sok szülő azt gondolja, hogy csak akkor lesz sikeres, ha a topokba kerül be. Számomra is sokkoló , hogy egy kiskamasz / kamasz az iskolai 6-8 óra után otthon még ennyit tanuljon. Mi felnőttek is milyen fáradtak tudunk lenni 8 óra munka után, vagy aki felnőttként iskolába jár. Az egyetemi jelentkezéskor a Györi központ nem látja azt , hogy milyen pecsét van a lapon, melyik iskola adta ki, csak a pontokat fogja számolni. Tehát teljesen mindegy az iskola neve. Gyermekem hatosztályosba jár , nem a top , hanem a középmezöny. Fel szoktam tenni a kérdést, hogy szeretne- e valami mást, Már választ sem kapok. Jól érzi magát, kiegyensúlyozott. Szuper jó pedagógusokkal , maximális emberi hozzáállással találkoztam a gimibe. Elszoktam mondani, hogy keresve sem találhattam volna jobbat. Nem az iskolai teljesitmény határozza meg, hogy kiből milyen sikeres felnőtt lesz, vagy nem lesz.
42486. andivagyokén (válaszként erre: 42472. - Moil)
2019. márc. 10. 16:39

Én ezt ennél árnyaltabban látom. Azt írod: "a topgimikben a gyerekek értelmi színvonal, érdeklődési kör, esetleg családi háttér, stb. tekintetében nagyon hasonlóak" Ez lehet, hogy így van, de a mi ismerettségi körünkből például, értelmiségi, átlagos szemmel nézve "sikeres" szülők gyerekei, egyáltalán nem egyféle helyre mennek a gyerekek. Igen, van, aki topgimit választ, de kevesebben, mint ahányan nem, és nem feltétlenül azért, mert nem sikerül. Számomra például rémisztő volt, amikor az Apáczais szóbelin a nagyon helyes (tényleg!) hetedikes kislány elmesélte, hogy neki napi egy-másfél óra tanulás elég, plusz amit még hétvégén készül a dogákra. Tudom, hogy sokaknak ez itt a fórumon normális, számomra sokkoló. Napi 6-7-8 óra suli után szerintem ne kelljen a gyereknek még heti 8-10 órát otthon tanulnia. Én biztos, hogy soha életemben nem tanultam ennyit gimiben, és a gyerekemnek sem kívánom. Más számára ez normális, sőt elvárható.

Statisztikailag valamennyiünk gyerekéből társadalmilag sikeres ember lesz, hiszen ma magyarországon elsősorban a családi háttér határozza meg, hova jut el valaki.


"Jó tanulók". Nekem van egy ilyenem is, nagyon szorgalmas, nagyon lelkiismeretes, akinek belső igénye, hogy mindenből jól teljesítsen, kitűnő legyen. Éppen a napokban jöttem rá, hogy biztosan nem fogom csúcsgimibe küldeni, mert nem szeretném, hogy szorongjon a teljesítménykényszer miatt. Egy jó, de nem megaerős suli neki sokkal jobban passzol majd szerintem, mindenhol tanulni fog úgyis.

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2025, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Facebook