Főoldal » Fórumok » Egyéb témák » Középiskolai felvételi fórum

Középiskolai felvételi (beszélgetés)


64290. levia (válaszként erre: 64288. - Akinomuj)
2020. nov. 1. 12:43

De mindezt csak 100-as számkörben, úgy annyira nem vészes.

Cserébe nincs is gond a szorzótáblával, amit úgyis álomból felébresztve is tudni kell(ene). ... :-)

64289. akinomuj (válaszként erre: 64287. - Borian)
2020. nov. 1. 12:21

Mélységesen egyetértek.

A korai szelekció egyáltalán nem olyan hatékony, mint amilyennek gondolják.

Itt bejön a szülői nyomás (az én gyerekem szuper, ne kelljen neki itt unatkozni, mert a másik buta, vagy zavarja az órát), illetve az iskolai teljesítménykényszer (hány versenyt nyertek tanulóink, ide érdemes jönni, itt tehetséggondozás folyik).

Nyilván nincs ideális megoldás...

64288. akinomuj (válaszként erre: 64286. - Levia)
2020. nov. 1. 12:18
5 perces 100 kérdéses - ez nagyon durva. Egy kérdésre 3 másodperc... éppen hogy leírni lehet a választ.
64287. Borian
2020. nov. 1. 11:40

Bocs, hogy kicsit elvittem a beszélgetést, de az általános felvételi felkavarta az emlékeimet.

Az a baj ezzel, hogy - mivel a nagyobb már 16 éves, második éve gimis - nagyon világosan látom, hogy ez mennyire nem számít. A szemem előtt rendeződött át az osztály nagy része nagyon sokan elmentek másik iskolába, mert nem bírták a tempót, az elsőkből gyakran utolsók lettek, miközben az elsőt analfabétaként :-) kezdő fiam most köszöni jól van és jól teljesít, a felvételinél válogathatott, hová menjen. És a legviccesebb, hogy amikor mentünk beiratkozni a Lászlóba, találkoztunk azzal a volt osztálytársával, akit elsőként pöcköltek ki a tanítónénik az osztályból. Tehát végül ugyanoda jutottak, pedig ők a hátrányos kisebbséget képviselték.

Másképp érnek a gyerekek, nyilván mást hoz az, akit eleve treníroznak a sulira, mit akit nem (és most nem arról beszélek, amikor magától megtanulni olvasni a gyerek, mert ilyen is van, de nem 20 gyerek egy osztályban -az nekem gyanús.)

64286. levia (válaszként erre: 64285. - Akinomuj)
2020. nov. 1. 11:00
Sajnos azóta a magyaros-németes tanító néni nyugdíjba ment. A fiatal matekos-németes -aki döbbenet sok alapműveleti gyakorlást csinált velük (negyedikben már hetente írtak 5 perces 100 kérdéses összeadás/kivonás/osztás/szorzás/vegyes dolgozatot.) - meg kiköltözött Németországba.
64285. akinomuj (válaszként erre: 64281. - Levia)
2020. nov. 1. 10:25

Levia,

Példaértékű, ahogy a ti sulitokban hozzáálltak ehhez. Tényleg nem való mindenkinek a kéttan.

Szóval egy erős iskolában a gyerek érdekében is érdemes előszűrni.


Olvasni tudás: nekem mindegyik úgy ment, hogy tudott, de sosem tanítottuk őket. És bizony nem kis kihívás a tanítóknak, ha van, aki tud. A legjobban azok kezelték, akik csoportokba tették őket, és aki jobban tudott, az segített a másiknak.

64284. Aquarius76
2020. nov. 1. 10:03

Nehéz dolog ez a tudjon-e olvasni a gyerek mire iskolába megy kérdés.

Szerintem ha egy sima általános iskolába megy, akkor egyáltalán nem jó, ha tud olvasni. Én mindkét gyerekemmel így jártam. Lányom állandóan kérdezgette ez/az milyen betű, mi válaszoltunk neki, aztán azt hogy ez ugye az a szó és egyszer azt vettük észre, hogy a lányom olvas. Ovi utolsó évének elején. Ő akkor már elmúlt 6 éves (nyári születésű). Mivel öccse is nagyon érdeklődő, ő is mindig kérdezett plusz látta hogy leányzó mit tanul a suliban, ezért ő is megtanult olvasni 6 éves kora körül.

Viszont emiatt mindkettejüknek jóval unalmasabb volt az iskola első két éve, mint enélkül lett volna. Lányom aki szorgalmas típus, utána (főleg felsőben) elkezdett tanulni, viszont fiamat noszogatni kell, mert ő belekényelmesedett abba, hogy nagyobb tudással ment iskolába, mint általában a kortársai.

Én mindezek alapján azt mondom, hogy direkt ne taníttassa senki olvasni a gyerekét.

64283. Pangea76 (válaszként erre: 64281. - Levia)
2020. nov. 1. 09:55

Mindig mondják, hogy ahogy egyre nőnek a gyerekek úgy nyílik az olló a tudásbeli különbségekben. Ez nagyon látszott nálunk is. Fura, de mi sosem éreztük extra terhelésnek a kéttannyelvűt. Alsóban belelapoztam egy hetedikes földrajz könyvbe és nem hittem el, hogy ezt meg lehet tanulni. De simán megtanulják..Egy egy órára több oldal angol szöveget:)

Nagy plusz az angol anyanyelvi tanár, aki heti váltásban van a gyerekekkel. Ők nem beszélnek magyarul, de mégis simán elvannak a kicsikkel is. Ez a plusz gimiben sajnos nincs meg..Rengeteget mesélnek az országukról, ha hazamentek van aki utána is ír a gyerekeknek. Sőt sokan évekig itt ragadnak:) Persze van akinek nehéz és szenved és nem megy a matek vagy töri...nyilván nem az angol miatt... máshol sem menne..

64282. Chelsey (válaszként erre: 64280. - Borian)
2020. nov. 1. 09:09

Ezt a hozzáállást én sem értem. Ha eleve ez az elvárás, akkor legalább közölhették volna - bár gondolom, ez annyira ütközik a hatályos szabályokkal, hogy nem tehetik meg. De tényleg nem kellett volna nagyon trükközni, hiszen a felvételin adnak egy-két szókártyát, vagy egyszerű mondatot, akkor azonnal kiderült volna, hogy tud-e olvasni vagy sem.


Egyébként mi sem tanítottuk meg olvasni a fiamat a suli előtt. Az ovisuliból, pedig a negyedik foglalkozáson eljöttünk, mert addigra teljesen egyértelmű volt, hogy bár a feladatokat meg tudta csinálni, de olyan mennyiségben nem köti le, éretlen volt az iskolapadban ücsörgésre (ott a berendezés is egy osztálytermet imitált). Mivel nem maradhatott az oviban - mert érettnek nyilvánították - így meg se próbáltuk a kéttannyelvűt. Arra azért figyelünk, hogy nagyjából egy szinten haladjunk velük angolból.

64281. levia (válaszként erre: 64280. - Borian)
2020. nov. 1. 09:01

Egyetértek. A régi-régi áltsuli kezdésre visszatekintve, nálunk a magyaros-németes tanító néni el is mondta, hogy lassan fog haladni az olvasástanítással, mert az a cél, hogy negyedikre(!) jusson el oda minden gyerek, hogy örömmel, készségszinten olvasson. (Volt is baj a végére az állandó pad alatt olvasásból, rászoktak.)

Ketten tudtak már olvasni, amikor szeptemberben kezdtek, a többi 29 nem, lányom sem tudott. Fel se merült a felvételnél, hogy ez számítana. Az volt fontos szempont, hogy mennyire szeret iskolást játszani, mennyire tud koncentrálni, elsősorban hallás útján. Persze volt egy feladatlap is, olyan Tappancs Magazin nehézségű=könnyű. A nagycsoportban (a korosztályos ovi előnye) a napirend részeként októbertől naponta fél-egy órát feladatlapoztak velük.


Fontos volt hasonló gyerekeket találni, mert a napi 6 tanóra terhelést nem minden jelentkező körzetes gyerek bírja, még akkor sem, ha rengeteget mozgatták őket az órákon. És így se volt tökéletes a válogatás: egy felvett kisfiúnak és egy kislánynak a 2. félévtől új iskolát kerestek, mert ők rendszerint elaludtak a fáradtságtól ebéd után, pedig akkor még következett egy órájuk. A nem nemzetiségis, lassabban haladó új osztályukban a legjobbak között voltak.

És igen, arról is előre szóltak, hogy negyedévente megnézik, és a szülőkkel átbeszélik, mennyire fekszik a gyereknek ez a képzés. Ha úgy látják, hogy a kicsi szenved, akkor a következő negyedévben extra segítséget, figyelmet kap. Ha így se javul a helyzet, akkor osztály/iskolaváltás jön, mindenki érdekében.

Persze tisztában vagyok vele, hogy a kéttannyelvű iskola a mienknél durvább követelményeket támaszt, de ezzel a light "felvételivel" és "light" nyelvi képzésel is egy híján minden 8.-os B2 nyelvvizsgával ballagott.

64280. Borian (válaszként erre: 64279. - Hampa)
2020. nov. 1. 07:30
Pedig létező dolog. De szerintem kevésbé káros, minthogy az ovisuliban megtanítják olvasni a gyerekeket és aki véletlenül nem járt, az zárkózzon fel, mert a tanárnő szerint "muszáj haladnia, ha a többség már olvas". Mi pl. így jártunk. Akkor már tisztább lett volna, ha a felvételinél megnézik, tud-e olvasni. Nem? Nem vesszük fel. 8 év kínlódást megspóroltunk volna.
64279. hampa
2020. nov. 1. 06:09
Mindig meglepődöm, amikor általános iskolai felvételiről olvasok. Tudtommal ez tilos az állami sulikban. A fiam első iskolájában sorsolás volt pont emiatt (ott is nagyon nagy volt a túljelentkezés).
64278. akinomuj (válaszként erre: 64276. - Levia)
2020. okt. 31. 15:07

Ahogy vesszük. :-)


Nem mentek középfok/felsőfok közeli idegennyelvtudással a középiskolába. Az osztályokban, ovis csoportokban lehet találkozni tőlünk eltérő nemzetiséggel, társadalmi csoporttal, nincs csoportbontás, semmiféle tantárgyi szakkör, még csak gyógypedagógus sincs (és ha van, agyon van terhelve).

A lakótelep hátrányai még, hogy nincs nagy egy főre jutó alapterület (nálunk nem éri el a 20 nm/főt minden helyiséget beszámolva sem, és ez kető lakás együtt), nincs saját kert (pedig jól jönne az kijárási korlátozás idején), nyilván alkalmazkodni kell rengeteg emberhez házon belül és kívül is.


De különben igen, azt gondolom, hogy eddig ez bejött nekünk. Nem mintha lett volna választási lehetőségünk. :-)

64277. Chelsey (válaszként erre: 64276. - Levia)
2020. okt. 31. 13:39
Valóban nem úgy tűnik :)
64276. levia (válaszként erre: 64272. - Akinomuj)
2020. okt. 31. 13:27
És amennyire képben vagyok, semmiről nem maradtak le a srácok.
64275. Chelsey (válaszként erre: 64273. - Remedios78)
2020. okt. 31. 12:39
Kíváncsivá tettél :)
64274. Chelsey (válaszként erre: 64272. - Akinomuj)
2020. okt. 31. 12:38
Úgy van! A férjem is mindig mondja, hogy egy lakótelepen egyszerűbb megoldani az iskoláztatást, mint a mi környékünkön. Mindig az nincs, ami nekünk kell. Miután már kinőtte az ovit a gyerek, épült új ovi az utca végében. Miután már suliba járt, megépült az új iskola két utcával odébb. Most, hogy gimiben megy, nincs semmiféle alternatíva. Egy középiskola van a városban, az legalább egy jó gimi, de csak két osztályt indít. Persze, épülni fog egy kéttannyelvű gimnázium és még egy másik kéttannyelvű szakgimnázium is - csak majd akkor adják át, amikor kb. tizedikes lesz.
64273. Remedios78 (válaszként erre: 64270. - Chelsey)
2020. okt. 31. 12:27
Nekunk atkuldte az egyik anyuka karanten alatt az osszes gyakorlofeladatukat. (Meg csak kozepsos volt a kicsi szoval nem volt aktualis). Ott volt egy feladat tipus, ami nagyon nem tetszett. Ha van idom megirom melyik az pontosan.
64272. akinomuj
2020. okt. 31. 12:12

Huhh, akkor itt el vagyunk kényeztetve. Lakótelepi körzetes ovi, körzetes suli. Oviban van vegyes és korosztályos csoport is, valamennyire óvó és tanító nénit is lehetett választani.

Persze átlagos intézmény mindegyik, ahova mentek, nincs előzetes válogatás.

Felvételire is, amikor élesben ment, egy félévet szántunk célirányosan (magyarból volt 6-8 alkalom a lyukakat befoltozni, matekból elég volt a szakkör), illetve pár feladatsort a nyáron is megoldottak (a többi maradt az őszre).


Mivel az volt a cél, hogy középiskolában is jusson idejük a zenére/sportra, illetve barátokra, olvasásra, úgy gondoltuk, csak annyi felkészülést kapnak, amennyi miatt nem kell lemondaniuk közben ezekről. Kettő TOP gimibe ment, egy pedig egy elég jóba, és egyelőre mindegyik jól is érzi magát, elég jól is teljesít.


Meglátjuk, ez hogy jön be a legkisebbnél. Nála sem a TOP a cél.

64271. Chelsey (válaszként erre: 64269. - Levia)
2020. okt. 31. 12:01
A környéken nem tudom, hogy létezik-e korcsoportos ovi. Emlékeim szerint akkoriban mindenhol vegyesen voltak a gyerekek, "mert úgy jobb".
64270. Chelsey (válaszként erre: 64260. - Remedios78)
2020. okt. 31. 12:00
Tudtommal a felvételin előforduló feladatok alapján állítják össze azokat a feladatlapokat. Legalábbis anno nekünk azt mondták. Akik tőlünk odajártak, fel is vették őket. Persze, ettől szakmailag még lehet kifogásolható, de akkor valószínűleg a felvételin előforduló feladatok is azok.
64269. levia (válaszként erre: 64268. - Chelsey)
2020. okt. 31. 12:00
A falunkban korosztályos csoportos ovi volt. Így az új felvettek mindig 3 évesek voltak.
64268. Chelsey (válaszként erre: 64259. - Levia)
2020. okt. 31. 11:58
Mivel nálunk a körzetesekbe 4 éves kor előtt bekerülni esélytelen volt, azon lehetett izgulni, hogy legalább valamelyik magánoviba bekerüljön a gyerek (akkor (2011) 64 ezer forint volt havonta).
64267. Chelsey (válaszként erre: 64256. - Remedios78)
2020. okt. 31. 11:50

Nálunk két lehetőség volt, a némettannyelvű vagy a körzetes. A tanítók között a körzetes felkészültebbnek tűnt a tapasztalatai és a végzettsége alapján. Ráadásul viselkedésre is sok különbség volt köztük - már amennyit tudtunk velük beszélni. A körzetes nagyon kedves, halk szavú volt, a másik meg pattogós, inkább arrogáns. Logikusan az előbbit választottuk. Nem volt nyílt nap, a gyerekek csak a suliban találkozhattak a tanítókkal, amikor elkezdődött az év. Az első pillanattól kezdve ellenszenvesek voltak egymásnak, hónapokig ment a "csata", próbálkoztunk nagyon sokmindennek, a végén átmentünk egy magánsuliba. Oda nagyon szeret járni a fiam.


Mivel annyira különbözőek vagyunk és nem én fogok ismét gimiben járni, ezért nagyon örülök, hogy nem most kell választani. Talán jövőre több esélyük lesz a gyerekeknek egy kicsit betekintést nyerni személyesen is pár helyen.

64266. virgilius (válaszként erre: 64265. - Levia)
2020. okt. 31. 11:15
Hát, azt akkor ajánlanám, ha a pénz nem számít, de tényleg nem. Viszont akkor jobbak is szóba jönnek, mint a Pasaréti.
64265. levia (válaszként erre: 64264. - Virgilius)
2020. okt. 31. 11:13
Vagy a Pasaréti gimi. Ha nem gond, hogy ott aránytalanul sok politikuscsemete tanul.
64264. virgilius (válaszként erre: 64263. - Virgilius)
2020. okt. 31. 11:03
És még esetleg a Lauder, ha szóba jön.
64263. virgilius (válaszként erre: 64201. - 0101010101)
2020. okt. 31. 11:02
Budenzről csak annyit, hogy lányom oszt társa kb fél év után menekült onnét, vagy annyi se. Az általánosuk jó, de a gimijük kevésbé. A fizetős se. Amiket a többiek ajánlottak, az jutott nekem is eszembe, főleg a Poli meg a Kürt, de az államiak között is vannak sokkal kellemesebb légkörű helyek, mint a Budenz. Itt a környéken (Budenz alapján 2-12 ker) pl Arany, Klébi, Szabó, Csík, Diana utcai.
64262. virgilius (válaszként erre: 64247. - Averina)
2020. okt. 31. 10:56

Szia, a legtöbb kérdésedre már válaszoltak a többiek, talán az még kimaradt, hogy elvileg a nyekes év után lehet újra felvételizni, de meg kell kérdezni a kinézett iskola igazgatóját, mert ez egyéni felvételinek számít, nem az iskola intézi, hanem a szülő. Meg szokták engedni.

A felsoroltak jó közepes giminek számítanak, az Óbudait rengetegen beírják, de főleg többedik helyen, nem kell megijedni. Mivel nincs szóbeli náluk, nincs vesztenivaló, mindenki beírja, aki errefelé lakik. Ady és Rákóczi is jók, Móricz kissé sznob légkörű, ha ez nem zavar, az se rossz.

Igen, dec 4-ig az írásbeli jelentkezést kell leadni abban az iskolában, ahol írni tervezitek, ez kb mindegy melyik, praktikusan a legközelebbi gimi.

64261. Remedios78 (válaszként erre: 64260. - Remedios78)
2020. okt. 31. 10:42
Bocsi az elirasokert, utolag nem tudom javitani.

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2025, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Facebook