Középiskolai felvételi (beszélgetés)
Ezt én is így gondolom. Ezért néztem lányomnak/val bírható iskolát (igazán majd jövőre vagy azután válik el). És ezért nézek jövőre öccsének is neki valót. Ugyanis öcsi hiába okos, jó fejű gyerek, de a lustasága miatt rosszabb tanuló mint lehetne. Tudom, sok múlik rajtunk szülőkön, hogy mit hogyan kérünk számon stb. Viszont mivel kisebbikem nem egy tanulógép, nem fog olyan iskolába menni, ahol "éjjel-nappal" tanulni kell. Persze az ember próbálja az gyerekének leginkább valót választani.
Ja, én olyan gyereket ismerek aki a Fazékból (ahova elsőtől járt) ment a Telekibe, mert neki túl sok volt a követelmény és nem is olyan szorgalmas mint tesója, aki ott végzett. Az más kérdés, hogy a Telekiben kb. semmit nem szeret. Sem a tanárokat, sem a közösséget.
Köszönöm, hogy ezt leírtad.
Neked mi számít középerős giminek? Én azt hittem, hogy pl. a Kölcsey is az.
Lányom a Lászlóba jár, ahol a "gyengébb" tagozatokon is 80% fölötti összteljesítmény kell ( az erősebbeken 85% fölötti). Ő jobb tanuló mint öccse, és így sem bíztam benne, hogy felveszik. Az is igaz, hogy ott a kötelezőkön túl a 4 term.tudos tárgyat is beszámítják ami neki nem jött jól. Meg az sem, hogy nem volt szóbeli amivel javítani tudott volna. Pl. a Kölcseyben nem kellettek a term.tudos tárgyak és volt szóbeli ami neki jól sikerült (95%) így ő ott arányaiban magasabb összteljesítménnyel volt az ideiglenesen, mint a Lászlóban.
Mindezek alapján gondolom, hogy fiammal jövőre kevésbé jó sulik jöhetnek szóba. Persze soha ne mondd, hogy soha.:)
Mi is így indultunk neki, a Kölcsey-t és a József Attilát vettük biztosra (akkor a Jóskába még sokkal kevesebb pontszám kellett), a középerős gimik csak “esélyes”-ek voltak. Az Api meg brahiból lett beírva, mert miért ne, ha ott a legkedvezőbb a hozott pont számítása az alacsonyabb átlaggal rendelkezőknek. Aztán a 80 pontos írásbeli (aminek a gyakorlására nagyon ráfeküdtünk) elég volt egy közepes magyar, de kiváló töri szóbelivel.
Persze, legyen alternatíva, de bízzatok erősen a “sikerülhet”-ben is.
Ezen az oldalon össze vannak gyűjtve az oktatási intézmények, kerületi bontásban tudsz keresgélni:
Ahogy Pangea is írta, nézzétek meg az összes lehetőséget és zárjátok ki azokat, amelyek tuti nem felelnek meg az elképzeléseiteknek (akár az iskola profilja, akár a színvonal, akár a távolság vagy bármi más miatt).
Mi most ott tartunk, hogy 8 iskola 14 tanulmányi területe maradt a listánkon. Fő célunk bekerülni egy erősebb közepes gimibe vagy egy erős szakgimibe, de azért néhány gyengébb sulit is be fogunk írni.
Oh, az enyém sem sem tanult rengeteget, erre mondta, hogy nem gondolta volna, hogy ilyen könnyű lesz. Napi 1 és hétvégi 2-3 óra elég volt. De az nyaggatás és fintorgás nélkül ment neki. Pedig az általánosban nagyon nem így csinálta. Én ezt a tanárok és az órák színvonalának tudom be. Úgyhogy utólag is csak szépeket tudok mondani az Apiról, főleg, hogy a gyerek úgy ért el minden tárgyból 90+-os érettségit, hogy szerette a sulit és a tanárait. Ami ugye fontos a gyereknek és a szülőnek is.
A kisebbik a hatosztályosban most 10.-es. Az azért keményebb, egyenletesebb teljesítmény kíván, ott minden tantárgy fontos( a humánon pl. a kémia, az Api kémia-centrikussága ellenére, csak másodlagos tantárgy volt). De a kisebbiknek meg ez fekszik, nem is tudjuk eldönteni, hogy reálos vagy humános inkább a gyerek, mert mindegyikből jól teljesít, ahogy az egész osztály. Viszont itt ez meg is jelenik elvárásként a suli részéről. Itt mindig elbüszkélkedik az ofő, hogy megint ennek az osztálynak lett a legmagasabb az átlaga a suliban, és ez azért nyomást helyez a kölykökre. De ő sem tanul többet, mint a bátyja, és ő sem zseni, de kicsit kockább, az tény. De jól érzi magát, úgyhogy érte sem aggódom és továbbra is áldom az Apit. 😊
Szia!
A Levia által írt listához még hozzávehetitek az Újpesti Károlyi Mihály Kéttannyelvű Szakgimit is, ott is indul haladó németes osztály, és az érettségi eredményeik sem túl rosszak. Az 1-es villamos vonalán van az Árpád híd pesti hídfőjének közelében.
Ha már tanult angolt, és ez a bizonyítványában szerepel, akkor az Óbudai Gimi is szóba jöhet. Ez az Árpád híd budai hídfőjénél van, szintén az 1-es villamos vonalán. Itt nincs szóbeli, a 6. és 7. osztály év végi eredményeiből számítják a hozott pontokat, ehhez adják hozzá az írásbelin elért eredményt.
Itt indul emelt nyelv/töri/matek és emelt nyelv/fizika/matek tagozat, fő nyelvük az angol, második nyelvnek lehet választani németet, és szokott indulni haladó német csoport. Mivel a kerületben két német nemzetiségi suli is van, ahonnan mennek oda gyerekek, ezért szinte biztos, hogy jövőre is lesz haladó németes csoport. Itt elég szépek az érettségi eredmények, egy erős közepes giminek mondanám.
Mivel mi is németes suliból jövünk, ezért felhívtam őket, hogy biztosan fogadják-e annak a jelentkezését, aki csak rövid ideig tanult angolt.
Azért voltam bizonytalan, mert a hozott jegyeknél a 6. és 7. év végi osztályzatokat számítják be, de a lányom csak 7-8. évfolyamon tanul(t) angolul, és nem tudtam, hogy ez elégséges-e a jelentkezéshez. Az igazgatóval beszéltem, aki nagyon kedves és segítőkész volt. Elmondta, hogy ha van a gyereknek osztályzata angolból, akkor jelentkezhet. A hatodikos jegyei közül a németet, a hetedikesek közül pedig az angolt fogják figyelembe venni a pontszámítás során. Annyit tett még hozzá, hogy azért olyan szintű legyen a gyerek angol tudása, hogy tudjon lépést tartani a csoportjával.
Igen, emlékszem a fiatalemberre és hogy milyen szépeket írtál az Api humán tagozatáról. Az én fiamat is felvették és nehezen, sok töprengés után engedtük el a László biosz-kémia tagozatáért. Néha még mindig működik nála a kognitív disszonancia.
Egyébként az én csemetém is sokkal jobb tanuló a gimiben, de nem tudom eldönteni, hogy ez megtáltosodás vagy az általános volt túl szigorú. Én annyira nem látom, hogy rengeteget tanulna, de most fogadóórán több tanár is mondta, hogy tavalyhoz képest is összeszedettebb, tudatosabb.
De ő már általánosban is nagyon küzdött, hogy majd megmutatja, de nem igazán sikerült. Szerintem most boldog, hogy itt van eredménye, ha odateszi magát.
Remélem, a lányom is fog küzdeni és lesz eredménye.
Köszönöm, hogy írtál. Ez bíztató lehet, bár az én fiamnak nincs ilyen jó átlaga. Szerencsére matekból elég jó, ami jól jöhet az írásbelin ha nem szúrja el. A magyar kicsit keményebb dió, de abból sem rossz. Én abban bízom, hogy jó felvételit ír majd jövőre és az majd dob annyit az eredményén, hogy azzal akár egy középerős gimi is esélyes lehet. Azért már most gyűjtöm gondolatban a technikumokat (szakgimiket) is.
Majd meglátjuk.
Szia !
Azóta olvastam amit a többiek írtak neked. Pangeanak igaza van, le kellene szűkíteni a szóba jöhető sulik listáját. Nálunk tavaly az ált.iskolai ofő már jóval az írásbeli előtt kért egy listát, hogy várhatóan hova jelentkezik a gyerek. Nyilván nem írtunk fel 30 sulit/tagozatot. :)
A Levia által írt gimik közül nekünk is szerepelt 1-2 a listánkon.
A Telekiben van szóbeli mentesség vagy olyan, hogy "csak" az igazgatóval kell társalogni. És nem kell hozzá csilli-villi eredmény. Tőlünk jó néhányan mentek oda, bár lányom végül nem is jelentkezett a Telekibe.
A Petrik infoval elégedett most két volt osztálytárs, lehet, hogy tényleg nem rossz suli. (Jövőre szerintem fiamnak is felírom.)
Biztos mondták már nektek, de azért én is leírom. Legyen erősebb és gyengébb iskola is a listán, mert ki tudja milyen írásbeli (és vitt pont) hova elég.
Iskolánkban volt olyan, hogy valakik kevés sulit ráadásul hasonlóakat írtak be és a gyerek sehova nem jutott be. Végül az Európa2000-be ment (Zuglóban van) ami lehet, hogy nem rossz viszont fizetős.
Ha 80 pont felett ír...szerintem csak akkor jöjjenek az erős gimik, ha a gyerek motivált és szorgalmas. Mert ha nem, akkor nehéz lesz lépést tartani a többiekkel.
Nekem még csak annyi tapasztalatom van, hogy lányom most kezdte a gimit ahol bár nem szakad bele, de kell tanulni. Ő alkalmas erre. Ellentétben fiammal aki most hetedikes és nehéz rávenni, hogy tanuljon. Nem is olyan az átlaga, mint lányomnak volt miközben én magasabb írásbelit várok tőle jövőre. Viszont ha akkor sem látom rajta a motivációt és a szorgalmat, akkor nem is javaslok neki erős(ebb) gimit.
Vagy van olyan gyerek aki gimiben megtáltosodik?
Ezt nemcsak tőled kérdezem, hanem másoktól is.
Nem is tudtam, hogy létezik ilyen webshop.
A Jóskáé a legjobb logó.
Nálunk a Lászlóban is lehetett rendelni pólót, pulóvert. Tesiórán minden osztály a saját színét viseli, lehetőleg a lászlós egyenpólót, de ha valakinek van az osztálya színében "sima" pólója, olyat is lehet. Viszont sajnos lányom a pulóver rendelésnél rosszul járt, mert míg nagy méretben rengeteg féle színt lehetett választani, kicsi női méretben csak 4-5 félét. Mivel nem akart olyat ami egy másik osztály színe, semlegeset választott. Pedig sokakkal ellentétben ő imádta volna a sötétzöld pulcsit. :)
Persze, nem mondom, hogy nincs magyar, akinek ne menne jól. Inkább csak azt, amit te is: hogy nem első vagy második idegen nyelvnek érdemes tanítani. Legyen ám választható harmadik.
Igen, a magyar irodalom tele van latin idézetekkel, hiszen nagyon sokáig hivatalos nyelv volt, így az a kevés ember, aki járt iskolába, mind megtanulta (valamilyen szinten). De azért ez sosem volt általános népi kultúra.
Most meg nagyon nincs már benne a köztudatban egy sor kifejezés, fordulat. Nálunk a srácoknak ugye van némi (új)latin háttér ott az agy hátsó traktusában, ha csak passzívan is, és főleg ketteske szokott rácsodálkozni arra, hogy az osztálytársainak mennyire nem kézenfekvő egy-egy kifekezés eredete, értelme (pont Arany, Jókai, Petőfi a téma).
Szerintem most próbáljon a felvételire koncentrálni. Amikor megírta még mindig lesz egy szűk hónap megtalálni a sulikat. Ne ezen agyaljon (max Ti gyűjtögessetek sulikat). Ugyanis az írásbeli után látjátok majd, hogy a pontszám hova elég. Ha pl 80 pont felett ír vki jöhetnek a top 20-as gimik is, mert ott is megfelel. Ha pedig vki 50 körül ír, akkor jöhetnek a technikumok, esetleg gyengébb gimik. Abból is van azért elég sok..
Én még azt csinálnám, és így tettem amikor felvételizek a gyerekek, hogy keress egy listát, ahol fel van sorolva az összes budapesti suli. És egyesével menj végig rajtuk. Húzd ki, ami tuti hogy nem jöhet szóba. Pl mi Budára semmiképpen sem mentünk volna, max a Belvárosig utazott, mert Pest mellett lakunk, kizártuk a természettudományt, nyelvi előkészítőt stb stb... Így le lehetett szűkíteni simán...Maradt kb 15 suli ami egyáltalán szóba jöhetett. A listát többször átnéztük. De olyan nehéz volt belegondolni mert az írásbeli nélkül bármi lehet.. Persze nagyjából tisztában voltunk azzal, hogy mit tud, de nyilván előfordul, hogy vki mást ír, mint amit gondolnak. Szóval szerintem próbáld meg ezt. Ha megvan az írásbeli itt sokan tudunk majd segíteni hogyan tovább! Mi pl beírtunk 7 iskola 14 szakját, hiába sejthető volt h bejut oda ahova vágyik.. De Ő pl élvezte a szóbelit. Az utolsó napra fáradt el, amikor a Berzsenyiben négyszer mondta el ugyanazt magáról:)) Oda még olyan szakra is elment, ami teljesen biztos volt hogy nem érdekli:) Egy hosszú folyamat volt, és jövőre lesz még egy utolsó kör a kicsinek:))
Szia!
Remélem, nem érezted bántásnak amit és ahogy legutóbb írtam (nemcsak) neked. Sajnos nem egyszerű itt okosnak lenni. És ép ésszel kibírni áprilisig, mire fény derül arra, hova kerül be a gyerek. Rengeteg hullámhegy és hullámvölgy lesz, több intenzív időszakot majd végtelen hosszú eseménytelen várakozások követnek majd.
Gyűjtöttem ki pár gimit, amik nem igényelnek extra sok utazást és 4,3-as átlaggal, 65 pont körüli központival és olyan 75%-os szóbelivel szerintem érdemesek arra, hogy ránézzetek:
Ady (40 perc)
Budai Középiskola (35 perc)
Kispesti Deák (40 perc)
Kosztolányi (30 perc)
Széchenyi (35 perc)
Szinyei (35 perc)
Teleki (15 perc)
Ha szakgimi, akkor szerintem ezek okésak (biztos van még több is)
Hunfalvy (30p), Bláthy (40p), Bólyai (30p), ÚMSZKI (40p, Petrik (20p), Puskás (25p)
Nyelvek tekintetében még ellenőrizni kell, hogy mi a helyzet a haladó némettel, arra nem szűrtem le a listát.
És biztosan lesznek még más javaslatok is.
Sziasztok! Néhány gondolat a Veres Péter Gimnáziumról:
Második számú gyermek a Veresben 6. osztályos. (Első számú az Árpád spec.matekon 10. osztályos. Azért van ennek jelentősége, mert a két gimnázium gyökerei egy tőről fakadnak.) Akit érdekel, hogy miért olyan a Veres, amilyen ebben a cikkben mindenre választ kaphat:
Ógörög az idei évtől már csak szakkör formájában van jelen az iskola életében. Egyébként ötödikben tanították, de nem a nyelvet, hanem az ógörög kultúrát. Homéroszt olvastak, és dolgoztak fel, az Odüsszeusz és az Iliászt, ami egyébként gimis tananyag. Meg más autentikus ógörög szerzőket. Természetesen ez egy 11 évesnek nem megy egyedül. Jó sok munkaóránk van benne.
A latin a gyerek szerint jó. Ő mondjuk németet tanul első idegen nyelvként, ahhoz hasonlította. Azt mondta, hasonlóan logikus nyelv, mint a német. Igeragozással és latin mondások megtanulásával kezdtek. De ő matekból is jó (az idén Zrínyi döntős volt) nem tudom, mennyire mérvadó az ő véleménye.
A furulyát, a szolfézst, a néptáncot, a köpenyt, a magázást ( a tanárok magázzák a gyerekeket) a Veres velejárójának betudjuk. Cserébe szakmailag kiválóan képzett tanáraik vannak (pedagógiailag nem mindegyik az) és a közösség egészen fantasztikus. Nekünk ez volt a legközelebb. Nagy volt a dilemma, de ha már végigcsináltuk a felvételi procedúrát, és sikeres volt, nem akartam még egyszer. Nem mindenkinek való.
Tavaly nem írhattak mindenhol, rá kellett kérdezni előre.
Ugyanis rendszerint hosszabb időt kapnak, mint a normál felvételizők. Az extra idősöket külön terembe osztották be, hogy a dolgozat végéig nyugiban írhassanak.
További ajánlott fórumok:
- Középiskolai felvételi matematikából 2010-ben
- Óvódák, bölcsődék, általános iskolák, középiskolák, bárhol a világon
- TB ügyintéző tanfolyamra jelentkeztem. Van valakinek információja, mire lehet számítani felvételinél?
- Mikor lesz fent a neten a középiskolák végleges felvételi sorrendje?
- 2011 középiskolai felvételi
- Hol lehet megnézni a tavalyi középiskolai felvételi ponthatárokat?