Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ

Vashiány (beszélgetős fórum)


1 2 3 4
102. dália 2 (válaszként erre: 101. - Denes1981)
aug. 22. 12:16

Gluténérzékenység miatt lehet felszívódási zavar, B12 vitamin hiány. Jó lenne bevállalni egy gyomor és végbéltükrözést.CT nem jó mert nem mutat mindent rendesen.

Mennyi szokott lenni a vasad és hemoglobinod?

101. Denes1981 (válaszként erre: 100. - Dália 2)
aug. 22. 12:01
Voltam teljes vérképen nézték a pajzsmirigyet akkor volt kardiológiai vizsgálat nem találtak semmit.
aug. 22. 07:39

Szia!

Én szedek, szintén ezzel küzdök.

Meg kellene keresni az okát, hogy mitől alakul ki.

Kivizsgáláson voltál már?

aug. 22. 07:31

Sziasztok!

Ha vashiányos vérszegénységre szedek vasat akkor azt mennyi ideig kellene szednem?

Fél év után tartottam 3 hónap szünetet de most visszatértek a tünetek… feszültség, állandó fáradékonyság és fejfájás. Mennyi ideig kell szedni? Van olyan köztünk aki folyamatosan szedi a vas tablettát?

febr. 27. 18:14

Tud valaki jól felszívódó vasról tapasztalatot írni?

Maltofer fol és Solbifer nem volt jó.

97. norma2
2019. nov. 15. 14:31

Sziasztok


AZ mitől lehet, hogy a minimum érték alatt volt a vasam a labor leleten, mellé éjszakai izzadás, szorongásos "aggódások" halmaza stb..mint jellemző tünet.

Míg máskor meg sok a vasam, olyan 30, 31 (szérium vas-ra értem). Mi lehet az oka hogy ingadozik? vagy ez természetes dolog olykor, hogy leesik a minimum alá.

96. 35d45e2ed1 (válaszként erre: 95. - Lazaanya)
2017. febr. 28. 20:25
igen. nálam is. pld. pont ma reggel agyatlanul bevettem a vasat + egyéb vitaminokat (B komplex cink stb.) és olyan rosszul lettem hogy nem igaz. úgyhogy most este fogom bevenni.
95. Lazaanya (válaszként erre: 94. - 35d45e2ed1)
2017. febr. 26. 18:17
Nekem hányinger és rosszullét...
94. 35d45e2ed1 (válaszként erre: 93. - Lazaanya)
2017. febr. 26. 17:25
én is szedek vasat (nekem a laboron az alsó szintet sem ütötte a vasam) és nekem is ha naponta szedem hányingerem van. de nem tudok vele mit kezdeni, szedni kell
2017. febr. 26. 10:59
Sziasztok! Erős vasat szedek, Sorbifer Durulest. 2-es volt a vasam, 108 a hemoglobin.Mellette neuromultivit ep-t. 2*1-et. Napok óta a vitaminok beszedése után másfél órával hányingerem lesz, és rosszul vagyok. Ez eltart másfél óráig... Mi lehet az oka?
92. 4705d7a6b8 (válaszként erre: 1. - Kisnyussz)
2016. szept. 24. 09:55
szia én is ezzel kűzdök. nekem is a labor alatti alsó határ alatt van a vasam. én napi 3 szemet szedek abból a vasból amit gyógyszertárban lehet kapni és alma van a dobozán, elég jó készítmény. ezt saját magamtól vettem labor után de a gyógyszertáros nekem azt ajánlotta, hogyha a labor alsó határ alatti szinten van a vasam orvos által felírt vaskészítményt kéne szednem. úgyhogy valószínűleg ezt fogom választani. te orvos által felírt vaskészítményt szedtél és nem javult a vasad?
91. zanika1970 (válaszként erre: 89. - 2425e78fe5)
2016. szept. 19. 09:25
tudok segíteni!
90. 4705d7a6b8 (válaszként erre: 89. - 2425e78fe5)
2016. aug. 27. 17:39
a gyógyszertárban sokféle termék van én most Béres Vas Vitalt szedek. de mielőtt elkezded szedni nézesd meg laborban hogy tényleg vashiányos vagy -e mert ha túladagolódik a vas a szervezetedben az baj
2016. júl. 28. 14:00
Lányok, asszonyok, nők, hölgyek és nem utolsó sorban, banyák! Mit kell szedni vashiányra? A topikot egyébként végigolvastam!
2016. júl. 26. 10:21

Sziasztok! Talán most? Szóval eddig a következőket hallottam, hogy jó:

máj

olajos magvak

ill. amit a 87-ben írtam (kérdeztem).

2016. júl. 23. 12:59
Sziasztok! Februárban még 8,5 volt, most 3,7 lett a vasam és tényleg elég fáradékony vagyok. Igaz lehet, hogy a) a banán b) a mák mézzel jó a vashiányra? Köszönöm.
86. manyika72 (válaszként erre: 85. - Winterkate)
2011. szept. 24. 19:01
nekem volt székletem tőle volt amikor megfogta de nem volt vészes!egyél yoghurtot este az talán segit!
2011. szept. 23. 21:56
Ne haragudjatok a kérdésért, de a vastabletta nektek nem okoz székrekedést? Ha igen, mi a megoldás, ha valakinek hónapokig kell szednie?
84. manyika72 (válaszként erre: 83. - Szandyca19)
2011. szept. 23. 19:50
én napi egyet kapok.
2011. szept. 22. 20:36
Nekem volt Candidám meg nagyon sok félém...de kikezeltettem és most heti 3x járok kórházba napi 2 ampullányi ferlecitre ....
82. manyika72 (válaszként erre: 57. - Szandyca19)
2011. szept. 18. 12:13

szia!Nekem a lisztézékenység áll a háttérbe!

mást nem mutat a vérképed gyulladást vagy bármit!

2011. szept. 18. 11:32

sziasztok!Én is folyamatosan vashiánnyal küszködök!

Egy ideig a nőgyogyászati volt most ugy néz ki hogy lisztézékeny vagyok 1 hét mulva lessz szövettan!

sok vizsgálaton voltam!Most ferrlecit vénás szurit kapok!

2011. aug. 25. 09:26
Sziasztok! Olyan kérdésem lenne hogy nem e tudjátok hogy ha gyűlik a vasam akkor amikor megjön kevésbé fog fájni a hasam? szerintetek van összefüggés benne hogy minél kevesebb a vasad annál jobban fáj?köszike
79. ehsztusi (válaszként erre: 71. - Edica11)
2010. dec. 16. 18:07
Előfordulhat,hogy csak nem megfelelő vaskészítményt kaptál,mert én is többet kipróbáltam,mire valamelyik bevált!Engem is küldtek gyomortükrözésre és én hosszas huza-vona után be is vállaltam!Most már azt mondom kár volt annyit izgulni miatta,ki lehet bírni nem olyan nagy dolog!És legalább tudom,hogy a gyomrommal semmi baj!Bár sok a savam amit nem éreztem,mert állítólag lehet tünetmentes is!
78. ehsztusi (válaszként erre: 76. - Edica11)
2010. dec. 16. 18:04

A dokim szerint reggel érdemes bevenni C vitaminnal együtt!

És kb fél órát hagyni étkezésig,addigra már felszívódik és szerintem nyugodtan ihatsz tejet is!Csak a lényeg,hogy ne más gyógyszerrel vagy étellel együtt szedd be!

77. ehsztusi (válaszként erre: 73. - Norci78)
2010. dec. 16. 18:02

Én is a nőgyógyászaton kezdtem,de szerencsére nem találtak semmit.Kaptam fogamzásgátlót,mert esetleg túl sok vért veszítek havonta.De azóta sem sokat javult a helyzet!

Most sok mákot eszem,mert egy természetgyógyász mondta,hogy a mákból az összes vas fel tud szívódni.És persze igyekszem elég sok olyasmit enni,amiben tudom,hogy van vas.Persze ez önmagában nem elég!

2010. nov. 25. 15:59
És mikor kell bevenni a vastablettát?Tejet lehet nem szabadna innom sokat ,az miatt nem nől a vasértékem?
75. norci78 (válaszként erre: 63. - Szandyca19)
2010. nov. 25. 08:37

én csinálok mellette 1 candida diétát is.....

mert az emésztő rendszeremet is rendbe kell raknom. sajnos az is borzasztó :)

74. norci78 (válaszként erre: 65. - Szandyca19)
2010. nov. 25. 08:36
hát arról nem tudok mit mondani, hogy terhesség után mi történik, de az biztos, hogy vashiány esetén nehezebben esel teherbe. meg hát a babának is kell, de ha nincs.......
73. norci78 (válaszként erre: 70. - Ehsztusi)
2010. nov. 25. 08:33

szia

nekem is így kezdődött, nem találták az okát...

de a körzeti orvosom elküldött nőgyógyászhoz, és egy elég nagy miómát találtak a méhembe :( volt hogy már 1.8-as volt a vasam.

én napi 1x szedem+ minden este 1dl száraz vörös bor :) és már a 4-es szintet is eléri a vas :)

legalábbis nekem azt mondta a doki hogy fölösleges többet beszednem a gyógyszerből ,mert csak a székletet festi meg.

1 2 3 4

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2021, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Facebook