Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Főoldal » Fórumok » Szépség & Egészség fórumok » Parnassan vagy Olanzapine Teva, mennyire veszélyes a szedésük? fórum

Parnassan vagy Olanzapine Teva, mennyire veszélyes a szedésük? (tudásbázis kérdés)


10. Guruljka (válaszként erre: 8. - Health79)
nov. 19. 13:38
És most mindent megteszel, hogy a depresszióban maradj?
9. andi6020 (válaszként erre: 6. - Regin_a)
nov. 19. 08:16

Marhaság, persze, de.

"2-ből egy hirtelen szívhalált ennek a szernek tulajdonítanak"


Ennek a mondatnak nem az az értelme, hogy a gyógyszerszedők 50%-a hirtelen szívhalálban hal meg, hanem hogy a hirtelen szívhalált halók 50%-a szedte ezt a gyógyszert.

8. health79 (válaszként erre: 4. - Guruljka)
nov. 19. 08:07
Idegösszeomlás miatt egészítette ki az antidepresszánst ezzel.
nov. 19. 08:04
Köszönöm a válaszokat!
6. Regin_a (válaszként erre: 1. - Health79)
nov. 18. 23:33

2-ből egy hirtelen szívhalált ennek a szernek tulajdonítanak"


Marhaságot ne képzelegj. Ez 50%-os halálozás lenne egy gyógyszer esetében aminek a töredéke is elég lenne hogy ne kerülhessen forgalomba

5. Lávli (válaszként erre: 1. - Health79)
nov. 18. 22:31

Legalább annyira veszélyes a szedésük, mint a nonszteroid gyulladáscsökkentőké pl, amiket vény nélkül megveszel és beszeded, ha náthás vagy.

Fölösleges böngészgetni túl komolyan a papírjaikat.

Mindegyiken ott van, hogy előfordulhat májkárosodás, erősen megnövekedik az infarktus és a stroke veszélye, mégis mindenki aggodalom nélkül beszedi.

Miért? Mert mindenki tudja, hogy ha előírásszerűen szedi ezeket a gyógyszereket, nem dupla tripla stb adagban, akkor szinte biztos, hogy nem történik baj a szedése miatt.

Sose hallottam még kialakulni hisztériát nonszteroid gyulladáscsökkentők szedése miatt.

Érdekes, hogy a pszichiátriai gyógyszerek körül kialakult ez a hisztéria. Elrendeli az orvos, majd a beteg vacillál, idegeneket kérdezget, hogy szedje e vagy nem ...

Aggodalommal böngészgeti a tájékoztató papírt, holott legalább olyan vad dolgokat olvasni egy erősebb antibiotikumon is.

Az ok: a cégek bebiztositjak magukat az esetleges (pénzszerzesre irányuló) feljelentesek ellen.

Ezért van a cserepes mikulásvirágon is az áthúzott kés és villa, a figyelmeztetés, hogy nem ehető 😂 nagy valószínűséggel nem is jutna eszébe senkinek.


Szóval a lényeg: ha valaki az orvos utasítása szerinti adagban szedi a felirt gyógyszereket, akkor nem kell különös "veszélytől" tartania.

Még egy sima vérnyomáscsökkentő is okozhat durva fulladást: ez egyéni érzékenység, jelezni kell azonnal orvosnak és lecserélik a gyógyszert. Ugyan így más tipusúaknál is.

Lényeg, hogy orvosnak, nem a Hoxa-rendelőben vagy a piacon.

4. Guruljka (válaszként erre: 3. - Health79)
nov. 18. 22:28
Ha pszichotikus problémám lenne, és orvos írná fel, akkor nem tudom, mennyire tudnék reálisan felmérni bármit is, de a jelen eszemmel igen.
3. health79 (válaszként erre: 2. - Guruljka)
nov. 18. 22:15
És ezzel ,akár kis adagban is,te mernéd szedni?
2. Guruljka (válaszként erre: 1. - Health79)
nov. 18. 22:03

Ne szedd nagyobb adagban, akkor nem lesz lábdagadásod.


Erre gondoltál?Itt nincs 2-ből egy.

"Hirtelen szívhalál

Az olanzapin forgalomba hozatalát követő jelentésekben hirtelen haláleseteket írtak le az olanzapint alkalmazó betegeknél. Egy retrospektív obszervációs kohorsz vizsgálatban az olanzapinnal kezelt betegeknél megközelítőleg kétszeres volt a feltételezett hirtelen szívhalál kockázata azokhoz a betegekhez képest, akik nem szedtek antipszichotikumokat. A vizsgálatban az olanzapin kockázata hasonló volt egy összesített elemzésben szereplő, atípusos antipszichotikumok kockázatához."

nov. 18. 21:44

Az orvos a 45 mg Yarocen mellé,2,5 mg olanzapine Teva-t vagy Parnassant írt fel.Mindegy,de most Olanzapine van itthon.

Anyukám Parkinson kóros,így én mégjobban félek,és volt már lábdagadásom is tőle,amikor nagyobb adagban szedtem.Szerepel rajt a mellékhatások közt olyan ,hogy 2-ből egy hirtelen szívhalált ennek a szernek tulajdonítanak.Concor cor-t is szedek.Szívproblémára.Mennyire féljek?Be merjem venni?

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2019, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Facebook