Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Főoldal » Fórumok » Diéta & Fitness fórumok » Mínusz 10 kg sporttal fórum

Mínusz 10 kg sporttal (beszélgetős fórum)


15. Anetta25 (válaszként erre: 11. - Matrica84)
jan. 11. 09:20
Köszi keresgélek
jan. 10. 13:17
A lényeg: Ha megeszel 2000 kcal fehérjét fogyni fogsz, ha 2.000 kcal szénhidrátot, akkor hízni.
13. Channa* (válaszként erre: 12. - Matrica84)
jan. 10. 12:25
Nem a kalóriáról beszéltem, hanem a gyümölcscukor tartalomról, amit szembe állítanak az egyéb cukrokkal és a különböző cukrok lebomlását, felhasználását nézik.
12. Matrica84 (válaszként erre: 10. - Channa*)
jan. 10. 12:18
Azért ha megeszik valaki egy almát, amiből olyan 50-60 kcal között mozog 10 dkg (és van benne rost, vitamin), vagy megeszik egy "izmosabb" szelet csokit, ami 200-300 kcal között mozog, és eléggé vitatható, mennyi értékes összetevő van benne, arra nem mondanám, hogy "mindegy". :)
11. Matrica84 (válaszként erre: 7. - Anetta25)
jan. 10. 12:05

Lehetséges, hogy nem pontos az eszköz. Én azt javasolnám, hogy keress a neten olyan oldalt, ahol edzőknek lehet kérdéseket feltenni (kapásból nem tudok mondani, de szokott lenni egy rakat), írd le neki a paramétereidet (súly, magasság, milyen sportot űzöl, milyen órát használsz a méréshez), ő valószínűleg pontosabb tanácsot tud adni, mi a "bibi", vagy esetleg mit csinálj másként az edzésben, hogy hatékonyabb legyen.

A napi 3 étkezés egyáltalán nem biztos, hogy baj, újabban orvosok-dietetikusok épp azt javasolják, hogy ez jobb, mint a sok kicsi - persze ez abszolút egyénfüggő is lehet.

10. Channa* (válaszként erre: 9. - Anetta25)
jan. 10. 09:16

A gyümölcs hizlal. Tehát, mindegy, hogy csokit vagy gyümölcsöt eszel, mind a kettővel ugyan azt éred el.


Én mindig ezt gondoltam, mármint azt, hogy felesleges cukrot viszek be, és nem rég olvastam pont egy cikket, amiben leírják, hogy a fel nem használt gyümölcscukorot a máj zsírrá alakítja.


Tehát, én a helyedben minden nap nem ennék gyümölcsöt. Én a gyümölcs evést is heti 1-2 alkalomra redukálnám le és akkor is csak keveset ennék.


A 2 kg hízást simán elképzelem izomépülésnek is. Az izom nehezebb. Centizted magad?


Én 2011-ben kezdtem el járni szervezett tornára, azaz női kondicionáló tornára. Addig is sokat mozogtam, de gondoltam nem árt, ha nem rám van bízva, hogy milyen gyakorlatokat csinálok, biztos szakszerűbb, ha egy "edző" mondja meg, illetve esetleg korrigálják a rossz mozgás/tartást, rám szólnak a lazsálásért, stb., mert tuti, hogy úgy hatásosabb.


6 hónap után pont 6 kg-al mutatott többet a mérleg. El is keseredtem rendesen, mert bár nem a fogyás volt a cél, de a hízás végképp nem. Persze, ez a hízás centikben nem látszott. Azt nem mondom, hogy karcsúbb lettem, de sokkal tónusosabb lett az összes izmom. Mivel nem kellett nagyobb ruhákat vennem, így nem zavart, hogy 6 kg-al többet mutat a mérleg.


Tehát, centizd magad, mert abból jobban látható a változás;)

9. Anetta25 (válaszként erre: 4. - Katt2)
jan. 9. 23:30

Köszi akkor még várok. Sajnos csak 3szor eszem régebben is annyi volt csak eddig nem figyeltem rá h mit.

Főtt ételekből egyáltalán nem ettem sokat csak azért napi rendszeresseggel pl csokit. Most ezt gyümölcsre cseréltem nagyon ritka már a csoki. Megprobalok meg 2 étkezést beiktatni.

8. Anetta25 (válaszként erre: 5. - _Berry_)
jan. 9. 23:28
Nem feltétlenül a fogyás volt a célja. Régen rendszeresen jártam. Aztán a tavaszi karanténban volt idő utána megint elmaradt a mozgás. Csak reméltem h segíti a fogyast is.ezeket az ételeket honnan tudom h melyik jó melyik nem? Köszi
7. Anetta25 (válaszként erre: 3. - Matrica84)
jan. 9. 23:27

Hogy az 50 55 perc edzés alatt durván 15 perc zsiregetes.

Egy 5 km 55perc séta alatt 0perc

6. Anetta25 (válaszként erre: 2. - Channa*)
jan. 9. 23:26
4 hét után plusz 2kgt mutatott a mérleg :) már csak nevetek rajta
5. _Berry_ (válaszként erre: 1. - Anetta25)
jan. 9. 22:11
Tulajdonképpen a fogyásért akarsz edzeni? Szerintem az a legegészségesebb, ha az ember a sportot az örömért, a jó érzésért csinálja, nem valami teljesítményes célért (kivéve, ha valaki versenyszerűen sportol). Étkezni pedig úgy kell, hogy megfigyeled, hogy mely ételek jók a testednek, azokat bátran eheted számolgatás nélkül, ill. melyek amelyek hízásra hajlamosítanak, na abból kell csak időnként, visszafogva.
4. katt2 (válaszként erre: 1. - Anetta25)
jan. 9. 21:37

Lehet, hogy én rosszul tudom, de a szervezet csak utolsó lehetőségként használja a zsír lebontását azért, hogy energiát nyerjen. Először a vérben levő szénhidrátot égeti el, aztán az izmokat kezdi el lebontani, legvégül a zsírt. A zsír a szervezetnek az aranytartalék. Rosszabb időkre energiatartalékot képez, ez a zsír.

A szervezet napi működéséhez is kell rengeteg energia, tehát lebontja a zsírt napközben, vagy akármikor, de ez egy lassú folyamat. Ha kevés kalóriát viszel be, akkor edzés nélkül is megy a fogyás, de olyan gyenge leszel, mint a harmat. Tehát, ha visszaveszel durván a szénhidrátból, akkor a fenti folyamat fog megindulni.

Igaza van Channának, nem kell semmiről lemondani, csak csökkenteni a bevitt kalóriát. És azt is úgy, hogy napjában legalább ötször egyél, persze mindig csak nagyon keveset, hogy a vércukorszinted ne nagyon hullámozzon. Amikor észreveszi a szervezeted, hogy bőven van szénhidrát a vérben, akkor azt kezdi el tartalékolni, vagyis építi a zsírszövetet. Ha sokszor eszel, de keveset, akkor nem lesz annyi cukor a véredben, hogy abból zsírt tudjon csinálni, hiszen az egyéb tevékenységekre kell ez a cukor.

Ha komolyan edzel, akkor előtte célszerű némi szénhidrát bevitel, hogy legyen az izmoknak elég energiája. Ha ez teljesül, akkor nem fog az izmok lebontásából energiát nyerni a szervezet az edzés során. Persze, ezt a plusz szénhirátot ( kalóriát ) le kell dolgozni, különben megint felesleg marad. Ha meg nagyon éhes vagy, akkor jöhet edzés után egy fehérjeadag, tojás, fehérjepor, stb.

Sima diétázásnál a szervezet reagál a kevesebb kalóriabevitelre. Azonnal takarékra kapcsol, az anyagcsere lelassul, ezért nem látszik csak hosszabb idő múlva a fogyás. Persze ez sem megy örökké, mert csak sokára fog a zsírhoz nyúlni, mert az izmokat neki egyszerűbb lebontani.

Szóval, türelem.

3. Matrica84 (válaszként erre: 1. - Anetta25)
jan. 9. 21:12
Hogy érted azt, hogy nem éred el a zsírégető tartományt? Ez azért furcsa, mert amit annak szoktak hívni, ahhoz épp nem túlságosan intenzív mozgás kell, hanem inkább hosszú, de lassabb...
jan. 9. 21:01

Kitartás!

A fogyás sem látszik azonnal, ahogy a hízás sem. Szerintem úgy 2 hét kell mire látszik a mérlegen.


Mióta csinálod?


Az 1600 kalória sok, elég lenne az 1200, de figyeld mellette a CH bevitelt is, az ne haladja meg a 160-at.


Szerintem nem kell elhagynod sem lisztet, sem cukrot, sem mást.

Egyél mindent, csak mennyiségi korlátod legyen.



Sok sikert!

jan. 9. 20:40

Sziasztok

Aki jártas benne kérlek segítsetek.10kgt szeretnék fogyni kalóriákra figyelek. Egy alkalmazás szerint 1600at ehetek naponta azt szinte sosem érem el (ha egy mód van rá lisztrol cukorrol nem mondanék le, persze nem csokit eszek csokival)


Edzek is esténként egy órát kb cardio és erősites is de az óra szerint szinte alig érem el a zsiregeto tartományt. Extra intenzitású ugráló kötél mellett se pl. Tudnátok tanácsot adni?

Köszi

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2021, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Facebook