Meddig lehet feljelentést tenni? 3 hónapja pénzt loptak a kártyámról (tudásbázis)
Nem tudom mikor történt ez...
Amikor rendszerhiba történik, akkor a visszaigazoló blokkon rajta van ez, azt nem szabad kidobni, illet a bolttól is kérhetnél egy "igazolást", amivel bizonyítható, hogy nem vettél pl. 2 mikrót, stb., így a pénzed jóváírják.
És! Ha valóban rendszerhiba, ami ugye szerepel a blokkon és a rendszerben is, akkor automatikusan is jóvá kellene írniuk hiszen a foglalás 2x történik, a terhelés viszont egyszer.
Volt egy olyan esetünk is, hogy szintén rendszerhiba miatt a telefonszámlákat 2x vette le az ügyintéző, a bankkal beszéltünk, így 15 nap múlva visszakaptuk a számlára. Enélkül is ment volna, és ha az ügyintéző az elutasított, de teljesített tranzakcióról a blokkot nem dobja ki, akkor azonnal visszakaptuk volna.
Tehát, járj utána! Ha gondolod megkérdezem neked, hogy meddig lehet megreklamálni az ilyet.
Mikor történt?
A bankszámlakivonat másolatával küldhetsz reklamáló levelet.
Nem is értem, csak hagyod annyiban ajándékba a pénzt?
A többlet kiugrik náluk, előbb-utóbb, és ha kártyával fizettél, meglesz honnan van. De ha reklamálsz is, legalább érdeklődsz náluk, mi történt, akkor mégis jobban mozgásba jönnek a kerekek.
Nem akartam ugyan magamnak külön fórumot a fórumon belül, de köszönöm a konstruktív válaszokat. :-) Ezek szerint nem szándékos volt ez a pénztáros részéről, hát ez megnyugtató, el is önt most a világbéke szelleme. :-) Nade persze a pénzemet azt nem kaptam vissza. Hiába "kellett volna". Talán nekem kellett volna elkezdeni valahogy reklamálgatni amikor a bankszámlakivonaton már konkrétan láttam, mi történt - de én arra gondoltam, hogy a pénztártól való távozás után nem fogadnak el reklamációt. Vagy még ott helyben, a leblokkolt pénztárgép előtt ragaszkodni ahhoz, hogy hívják oda az üzletvezetőt. Utólag már könnyű okosnak lenni. Nade akkor is fennáll, hogy az ilyesmit a tájékoztató sms az helyben kivédi.
Meg nemcsak az ilyesmit. Szinti is időben a fejéhez kaphatott volna, hogyha azt látja az sms-en, hogy ő "x" dolgot vásárolt a neten, - holott nem. :-)
Ezt az összeget vissza kellett volna kapnod. Ilyesmi velem is történt, és 1 nap múlva visszakaptam a pénzemet.
Egyébként én sem kérek mindenről SMS-t, csak a jóváírásokról, a terhelésről nem. A kártya mindig jó helyen van, és gyakran ellenőrzöm a számlámat.
Az van, hogy köszönöm, de pl. én sem fizetek SMS-ekért a banknak. Fizessenek ők nekem! (Fizetnek is. :D) Ha meg hülye vagyok, azon nem segít semmilyen SMS.
A fórumindító egy (19 éves, a nicknevéből gondolom) balek. Remélem, egy életre megtanulta a leckét.
Főleg, ha ki sem adtad a kezedből, hiszen azt írod, hogy te vetted le neki a pénzt.
Az egész zavaros!
Erre akarsz feljelentést tenni?
És mit vársz a banktól? Hogy ő fizessen neked? Még is miért? Ha a bankba beérkezik egy tranzakció, ahol a megadott adatok rendben vannak, akkor azt elfogadják, hiszen ők nem látják, hogy ki ül a gép mögött, ki áll az automata előtt. A te felelősséged, hogy a kártyád meg legyen, ha meg elveszted, ellopják, stb., akkor neked kell letiltanod. A bank ezt magától nem teheti meg, és azért sem fogja neked visszaadni a pénzed, mert te más tranzaktál a kártyáddal.
Ha fel akarsz jelenteni valakit, akkor azt a rendőrségen kell megtenni, és polgári peres eljárás keretében vagy miben lehet meccsezni. Ehhez a banknak semmi köze, ez két magánszemély közötti probléma, amibe a bank bele sem szólhat.
Na, légy szíves írd le pontosan, hogy mi történt...
Eldönthetnéd már, hogy hogy történt.
Legalább magaddal ne kerülj ellentmondásba, amikor mész feljelenteni.
Csak én nem értek ebből semmit?
Most odaadtad neki vagy sem? Hogy írta fel a kártyaszámot, lejáratot, kibocsájtó bank nevét, kártyabirtokos nevét és a biztonsági kódot 1 pillanat alatt? Mert minimum ezek kellenek a vásárláshoz...
Bele sem gondolt. Várakozás közben látta a pénzfelvételt, és kísértésbe esett.
Ráadásul még nem is voltak sokan a bankfiókban, egyértelmű volt a dolog, az ügyintéző is emlékezett, ki volt Anyu után. Az ügyfelek mindegyikét kikeresik a számítógépen, az időpont adott volt...
intézett. Utána a táska (más csomag is volt nála) a pultban maradt, de szinte azonnal visszafordult érte. A táska megvolt, benne a pénzes boríték már nem.
A rendőrség az alapján, ki volt az utána következő ügyfél, és a kamerafelvétel napok alatt előkerítette a tettest. Aki életében akkor lopott először. Visszakerült a pénz, beleköltött már (mások voltak a címletek), de visszapótolta.
Gondolom, nagy csalódás lehetett.
Lehet, hogy valahogy lefotózta a kártyádat.
Remélhetően működik a banki biztonsági rendszer.
Anyukám egyszer a bankfiókban vett fel pénzt, már a táskájába is tette, más ügyet is int
3 hónap alatt félmillió Ft azért eléggé feltűnt volna.
Nem tudni pontosan, hogyan történt, csak találgatunk.
:( Okulj belőle legalább!
Bankkártyádat senkinek a kezébe ne add!
Üzletben nincs barát! Néhányukból hiányzik a becsület... :(
Ha valaki odaadja másnak a bankkártyáját, azt a saját felelősségére teszi.
Ha eltűnik a pénze, csakis saját magát okolhatja érte. :(