Középiskolai felvételi (beszélgetés)
Az számít szakmailag ellenőrzött szótárnak, ahol van szaklektor. Online idegen nyelvi szótár sztem sajnos nem, konkrétan melyik? Dictzone-ban látom a szót, viszont lektort nem látok...
itt kellene benne lennie, de nincs.
Nekem ez a megoldás még sokkal szimpibb is, mint a megoldókulcs szerinti:)
Nekünk sajnos tavaly online szinonimaszótárra hivatkozást nem fogadtak el, de én mindenképpen megpróbálnám, ez elég indokoltnak tűnne nekem.
Szia, kisebbik fiam a Szilágyiba jár, mi nagyon szeretjük, színvonalas suli, rengeteg a közösségi program (de tényleg, én csak kapkodom a fejem a másik gyerek gimijéhez viszonyítva), igaz, még csak fél évet töltött el ott, de elégedettek vagyunk.
Tapasztalatszerzésre a szóbeli itt abszolút jó, mert külön nem igazán kell készülni, hangos olvasás, szövegértés, beszélgetés, amire számíthat. A tavalyi szóbeli nekünk online volt (az előtte lévő héten még személyesen), laza, kedves légkörben.
4.
9. d) feladatnál a gyermek "sikló" szót írt, így jött létre az "űrsikló" és a "siklóhajó". Mindkettő létező szó, de mi minősül vajon szakmailag ellenőrzött szótárnak utóbbi igazolására? Szerintetek online idegen nyelvi szótár elfogadható?
Elhiszem, hogy neked ilyen tapasztalod van.
Az én gyermekem 2 éve végzett az E5 matek osztályában és nem tapasztaltunk ilyet.A matek és a fizika erősebb volt, de persze ez elvárt, de a többi tantárgy sem volt lightosabb.
Az jó, hogy már akkor is ilyen volt. Remélhetőleg maradt is.
Én anno azért szerettem a technikumot ahova jártam, mert jó osztályunk volt, értünk kiállt az ofő és még néhány tanár, az az 1-2 aki nem volt jó, azokat elfelejtettük. Pedig az iskolában a mi tagozatunk kissé "mostoha gyerek" volt, de még így sem volt rossz.
Ilyesmit képzeltem el gyerekeimnek is. Azt hiszem lányomnál bejött, bár az ofőjét nem szereti annyira. Remélem fiam is jó közösségű osztályba kerül majd, jó ofővel.
Topsulinak kell tudnia differenciálni. Osztályon belül is.
Ahogy már írta is vki, hogy Fazekasban a humánra nem mennek rá vészesen.
Én az Árpádban nyelves voltam, de felvételi miatt 3-4-ben emelt szintű matekos voltam (mert nem nyelv szerint bontották a matekot). Sajnos a matekkal a fizika is járt, amit majdnem mindenki utált. A tanár szenvedett velünk kb fél évet, majd megkérdezte, hogy ki akar fizikából felvételizni. 1 biztos, 1 talán válasz jött. Utána azzal a kettővel foglalkozott, tőlük más követelmény volt. Rendesen felkészítette azt az egyet, aki végül fizikából valóban felvételizett, minket meg békénhagyott vmi alaptananyaggal. Így is lehet, emberséggel.
Már biztos máshogy vannak a dolgok, de nem véletlen, hogy én jó szívvel emlékszem vissza a középiskolára, tesóm meg nem. Ilyeneken múlik.
Ahogy őt 2 hét kórház után első napon iskolába beesve feleltette a töritanár, mert "ellógta" a témazárót. Kit érdekelt a kórház... Már az osztálytársak mondták a tanárnak, hogy hagyja békén... Na igen, az osztálya jó volt.
Ezért kell meghallani a gyereket, vagy ha magától nem beszél, észrevenni a jeleket. Én megéltem azt, hogy nem tanulmányi okok miatt megkérdezésem nélkül egy erős gimnáziumból átvittek a legközelebbi kisvárosiba. Bő egy évig még könyörögtem, hadd járjak máshová, Fogadkoztam, hogy nem kell kollégium, majd hajnalban kelek, buszozok, bármi Aztán már nem könyörögtem...
Eleve budapesti gimnáziumok közt nincs ekkora szakadék, nyilván. De bármilyen okból itt is előfordulhat, hogy valaki nem a helyére kerül.
A mi korosztályunk szerencsére szülőként is inkább tekinti partnernek a gyereket, nem döntünk semmiről a feje fölött, ami az ő életminőségét befolyásolhatja. Ennek ellenére születhetnek hibás döntések, amit tudni kell korrigálni.
De ellenpéldát is tudnék említeni. Ismerek olyat, aki szerint nem számít, milyen az iskola, ő falusi általánosból került kisvárosi gimnáziumba, ma pedig egyetemi professzor, kutató és az MTA tagja. Igaz, az iskolarendszer es az iskolák is változtak az elmúlt 30-40 évben (az úr az egyetemet is a rendszerváltás előtt kezdte), de konkrét kiszemelt célokkal bárhonnan el lehet érni bárnit biztosan ma is.
Minden egyéb szempont mellett én mindenképp azt gondolom, hogy a legfontosabb, hogy a gyerek mindennapjai jól, boldogságban teljenek.
Ja, persze hogy nem csak a tanulás mennyisége a különbség és nem csak az fontos.
Nekünk nem volt nagyon rossz tapasztalatunk az iskolákkal, tanárokkal. Általánosban lányom ofője soha nem állt ki mellettük, de ettől még az iskola nem volt rossz. Meg az is vállalható volt ahogy bizonyos helyzetekben a vezetőség intézte a dolgokat. Most gimiben is elégedettek vagyunk a dolgok intézésével, hozzáállásával, tanárokkal. Mondjuk én konfliktuskerülő vagyok nem szoktam dolgokba beleállni (hogy utaljak a hétfőire). Azt viszont én is fontosnak tartom, hogy az iskola ügyeit hogy kezeli, ezeket hogy kommunikálja az adott suli (pl. szinyeis eset).
Abban abszolút egyetértek, hogy jobb gimikben nagyobb esély van rá, hogy szabadabban tanítanak és az intézkedéseik a diákok érdekét szolgálják. Szerintem lányom pont ilyen gimibe jár.
Szia!
Én úgy tudom, a Németh Lászlóban idén sem lesz szóbeli felvételi. Tavaly az írásbeli feladatok közül némelyikért kapott pontot ( a fogalmazásét biztos ) "felszorozták".
Sziasztok!
Arról van esetleg valakinek információja, hogy a Németh László gimibe a 8 osztályos részre, vagy úgy egyáltalán lesz-e szóbeli felvételi? Van valami módosított beiratkozási tájékoztató a honlapjukon, de az nem jön be, rossz linkre mutat. Egyéb felvételi tájékoztatót nem találtam az oldalukon. Hívtam is őket, de nem vették fel (se a sima számon, se a titkársági melléken).
Illetve bármi más infó is érdekelne az alábbi sulikkal kapcsolatban: Németh László 8 oszt, Balassi 8 osztályos, Babits 8 osztályos. Milyen a légkör, milyenek a tanárok, stb. a gimiskolás oldalt nézegettem, de ott pl a Balassiról semmi infó.
Előre is köszi
De örülök neki, hogy látványosan jobban sikerült neki. Igazad van, nem mindegy, hogy milyen ez az emlék. Így nem egy lelki teher, kompenzálta a korábbi kudarcélményt.
Mit döntöttetek lesz váltás vagy annyira bejött neki végül a suli, ahová "véletlenül" került, hogy inkább marad?
Tesóm esetében bő 30 éve az volt a versenyistállóval a baj, hogy ő teljesen matekos érdeklődéssel ment oda, de a reál tagozaton a történelmet olyan szinten kellett tudni, mintha töriből bárki is tervezett volna felvételizni az osztályból.
Azt remélem, ilyent már nem enged egy topsuli vezetése sem.
Magyart is nagyon alaposan, részletesen kellett tudni, de ott nem volt szadista a tanár, őt még szerették is.
A régi honlapon van.
Majdnem mindennel egyetértek, amit írtál, csak az a nehéz, hogy hiába látod objektíven a gyereket, azt nem tudod előre, milyen osztálytársakkal, milyen tanárokkal hozza össze az élet.
Én azt hittem, az én középiskolámat mindenki szerette (Árpád), de beszéltem egy másik évfolyamos barátnőmmel, akiről jó, tudtam, hogy nem annyira szerette, de azt ő is most tudta meg osztálytalálkozón, hogy a többiek se örömmel gondolnak vissza a gimis évekre. Egy tök jó gimi, de az az egy osztály nem úgy jött össze... És senki nem akarja, hogy a gyereke pont kifogja...
Egy pár szó a "versenyistállókhoz". Beszélgettem ott tanulókkal és van ismerős, aki ilyenben tanít. Mindenki azt mondta, hogy nem vagy nem sokkal tanulnak többet a gyerekek, mint bárhol máshol. Más kérdés, hogy ide a krém kerül be, akár tetszik, akár nem. Ezek a gyerekek a legjobb képességűek, és közülük is szűrnek a szóbeliken.
És valóban, a legrosszabb, ha a szülő erőlteti bele a gyereket a neki nem megfelelő iskolába - akár egyik, akár másik irányba.
Nálunk a nagyobbik gyereknél meg sem fordult a fejünkben a topgimi. Nem neki való. A mostani helyén nagyon jól érzi magát, kezd kinyílni a zárkózottságából, barátai lettek, jók az eredményei. A kicsi viszont 6 osztályosba menne, ő a legjobbakat nézte ki magának, remélem a 87 pont elég lesz a szóbelikhez. Neki ez kell, ez az álma.
További ajánlott fórumok:
- Középiskolai felvételi matematikából 2010-ben
- Óvódák, bölcsődék, általános iskolák, középiskolák, bárhol a világon
- TB ügyintéző tanfolyamra jelentkeztem. Van valakinek információja, mire lehet számítani felvételinél?
- Mikor lesz fent a neten a középiskolák végleges felvételi sorrendje?
- 2011 középiskolai felvételi
- Hol lehet megnézni a tavalyi középiskolai felvételi ponthatárokat?