Középiskolai felvételi (beszélgetős fórum)
A segítségeteket szeretném kérni egy ellentmondás feloldásában.
Egy szemfüles honlaplátogató kiszúrta, hogy tavaly a Szent László Gimnázium angol tagozatán (2000 kód) a szóbeli ponthatár 67,8 volt, viszont az utolsó felvételt nyert összpontszáma csak 61,5:
A szóbeli ponthatár kiírása a felvételi tájékoztató szerint ugyanazzal a számítási móddal történik, mint a végső pontszám megállapítása (a szóbeli pontokat leszámítva): „A jelentkezőket már az írásbeli után rangsoroljuk a hozott pontszám és a központi írásbelin elért eredmény alapján.”
Tavaly erre a tagozatra a központi nyilvántartás szerint az utolsó felvett rangsorszáma 123, akinek az ideiglenes felvételi rangsorban 61,5 pontja volt (ő volt az utolsó a rangsorban). Az előtte levőnek (122.) pedig már 72,6 pontja volt:
Elképzelhető, hogy méltányossági alapon szóbelizhetett az utolsó felvételiző? Vagy más oka lehet a visszásságnak?
Ez csodalatos, koszi. Az Eotvos az utobbi evekben nagyon felemelkedett, en is azt hallom, hogy lehet ranulni es a tarsasag is jo.
Meg fogjuk probalni, bar eleg hatareset, hogy osszejon-e vagy sem... Hiaba a szuper irasbeli, most bosszulja meg magat a 3-as 4-es bizi...
Tavelyelőtt-tavaly én úgy emlékszem ilyen 155 körüli ponttal lehetett bekerülni a Szilágyiba. De sokan még később is bejutottak gyengébb pontokkal, a végleges listák után...., volt osztálytárs tapasztalatai.
Tehát ha max. pontos szóbelit számolsz és ahozzáadod a jelenlegi pontszámotokat és eközelében van,akkor mindenképp érdemes menni. Szövegértés volt ott tavaly, beszélgetés, oklevelek megtekintése.És nagyon jók a tanárok, jól érzi magát,aki oda került be. Nagyon okos gyerek, aki eltolta az írásbelit, de itt sem unatkozik. Vegyes az osztály, vannak rosszabb és jobb tanulók is, nyelv erős.
Fontosnak és hasznosnak tartom a +1 szendvics kezdeményezésben való részvételt is.
Ha nem ismeritek, az akció lényege, hogy a diákok visznek magukkal még egy szendvicset az iskolába, az ételért eltekernek a Budapest Bike Maffia munkatársai, majd a szendvicseket nappali melegedőkben osztják szét a fővárosban.
Szerencsére egyre több gimi csatlakozott.
Szerintem ez is közösségformáló erő.
Szia, az Eötvösről tudok írni, bár már mindkét gyerekem végzett, remélhetőleg nagy változások nem történtek e téren.
Közösségi élet: ősszel Eötvös-napok (gólyabál, Ki-Mit-Tud, előadások, sportversenyek, játékok, koncertek), tavasszal Tavaszi Fesztivál (színielőadások, koncertek, filmfesztivál saját készítésű filmekkel), rengeteg szakkör, BIMUN, kórus, színjátszók, amatőr kosár- és kézicsapat, lehet rádiózni, újságot írni, filmezni. Az osztályprogramok egyrészt a diákok, másrészt az osztályfőnök érdeklődési körének megfelelően alakulnak, a fiamnak magyartanár ofője volt, ők szinte havi rendszerességgel jártak színházba, kiállításra, de ha az ofő. pl. túrázni szeret, akkor az osztály túrázik . Van pingpong és csocsó (legalábbis remélem, hogy ez utóbbi még megvan). Azóta lett tánc, jóga és Kék-túra (ezzel ki lehet váltani a tesit). Az osztálytermek dekorálására szabad kezet kaptak, a fiamék sajnos ellustulták, de vannak nagyon hangulatos termek, és sokban van fotel, kanapé is. A szünetekben zene szól.
Nyári táborok: vannak tantáborok két turnusban, a kórus és a színjátszók el szoktak menni külön, plusz lehet menni GH-zni és KT-zni, vagyis lemegy 4 fiú és 2 lány a táborba, a lányok a konyhán segítenek, a fiúk pedig a nehezebb fizikai munkákat végzik (kerti, udvari munkák, vízieszközök kölcsönzése és felügyelete) mindezért nem kell fizetni, kaját kapnak, és tök buli az egész. Nyaranta és az őszi szünetben ún. kultúrtörténeti tábor, busszal Európa vmelyik érdekesebb régiójába (pl. Normandia, Benelux, Loire-völgye), és mindenkinek kiselőadást kell tartania. Cserediák utazások, a fiamék Németországban voltak.
Tanárok: a tanárok többségével abszolút partneri a viszony.
Ami nekem még pozitív, hogy nem csak osztályszinten mennek a barátkozások, hanem iskola szinten, alsóbb, felsőbb osztályokkal, nagyon sok program van, ahol más osztálybeliekkel is együtt lehetnek.
Mindig 100 embert hívnak be, azt mondták a tájékoztatón. Kifüggesztik a náluk írtak eredmény eloszlását, és a szóbelire bemenőknek kb. a harmada kerül csak be...
A Szilágyiba,Szent Imrébe, Kempelenbe kevesebb szokott kelleni a 8.osztályosok közül.Tavaly ezekbe mindenkit behívtak, de a Szt.Imrébe idén már azt hiszem nem hívnak be mindenkit. Tavaly a Deák téribe 80 körüli ponttal hívtak be, de lehet tévedek. Tavaly a Kempelenbe 77 volt a behívási határ.
Én is azt írtam, hogy nincs elég terem, nem?
Viszont itt nem az van, hogy a tanároknak van saját terme. Nekik sincs.
A gyerekeknek van viszont szekrénykéje. Nincs gond abból, hogy nincs termük, jól elvannak az aulában. Szól a zene, jó a hangulat. Berzsenyiben is így van, ami szintén nagyon gyerekbarát sulinak tűnt nekem nyílt napon.
Értem, OK, akkor eddig a termezés vezet.
Szerintem frankó, ha van egy saját terme egy osztálynak, és az ideális tán az lenne, ha emellé még beférnének a faktos termecskék is.
De nincs elméletem ezzel kapcsolatban, csak elgondolásom, hogy mi tűnik így elsőre természetesnek.
Az is lehet, hogy egyszerűen nincs elég terem a sulikban, ezért nincs osztályterme az osztályoknak?
Nálunk áltban viszont a tanároknak van terme, ők nem járkálnak szünetekben táskástól ide-oda.
Lehet, hogy mégis ez a normális?
További ajánlott fórumok:
- Középiskolai felvételi matematikából 2010-ben
- Óvódák, bölcsődék, általános iskolák, középiskolák, bárhol a világon
- TB ügyintéző tanfolyamra jelentkeztem. Van valakinek információja, mire lehet számítani felvételinél?
- Mikor lesz fent a neten a középiskolák végleges felvételi sorrendje?
- 2011 középiskolai felvételi
- Hol lehet megnézni a tavalyi középiskolai felvételi ponthatárokat?