Főoldal » Fórumok » Babák & Mamák fórumok » Kinek hogy megy a csemetéjének az 1. osztály? fórum

Kinek hogy megy a csemetéjének az 1. osztály? (beszélgetős fórum)


24. zakajeo (válaszként erre: 23. - Trapiti)
2012. okt. 27. 12:16

:)örülök ha hasznos lehet másnak is:)

Tudom hogy vannak készen mágneses műanyag betűk,boltokban,de elég borsos árúak és egy egy db van csak bennük.

ha a gyerek már profi lehet különböző formájú kinézetű szinű betüket is keresni jó játék azt is összepároztatni,neten tényleg "gyerekjáték" ép gyártok ma majd mindenfélét bár a mágnesem elfogyott de kártyázni is jók.....


lehet képeket is kivágni és betükkel pároztatni,fiam Meixmer módszerrel tanul és szokott hazahozni ilyet is...pl C-cica(képen) stb

23. trapiti (válaszként erre: 22. - Zakajeo)
2012. okt. 27. 12:11
Ez szuper ötlet!!! :) Meg is fogom valósítani, mert nálunk minden nagy sztár ami betű, és ami mágnes... a kettő együtt tuti nagy kedvenc lesz :)
2012. okt. 27. 11:46

Sziasztok írok majd később...addig is a mi betűkártya ötletünk:)

Rövidárú-kreativ stb boltban vettem mágnescsíkot,van csíkban és lapban is filléres dolog 100ft körüli volt egy jó nagy darab....lefénymásoltam a tankönyvben lévő betűkártyasablonokat még szétvágás előtt de ugyebár simán szövegszerkesztőben is lehet csinálni és még sok sok módon...felkockáztam azokat is,és a mágnescsíkokat is,ráragasztottam mindegyiknek a hátára egyet egyet és rápakoltuk mindet a hűtőre....így játszásként napközben csak úgy kirakunk egy egy szót ha arra járunk,az egyik elolvassa vagy megint kirakja stb....jó móka nincs tanulás"fíling" sem,élvezzük:)

21. tündér74 (válaszként erre: 12. - Pan Dóra)
2012. okt. 27. 11:34

Teljesen egyetértek veled.:)

Bár az én gyermekem még ovis, de olyan iskolába szeretném majd vinni, ahol életkori igényekkel összhangban vezetnek be „iskolás” változtatásokat.

Mert ugyebár egyik napról a másikra nem lehet ovisból iskolást csinálni.:)

A fekete ponttal én sem értek egyet. Sok iskolában az is probléma, hogy az eltérő fejlettségi fokon álló gyermekeket azonos módszerekkel tanítják, azonos elvárásokat állítanak eléjük, ebből könnyen lehetnek korai iskolai kudarcok.

20. zsakagi (válaszként erre: 19. - Pan Dóra)
2012. okt. 27. 11:25

Van, aki játszon vele :)

A testvérei is segítenek neki a tanulásban-amikor hagyja. Nagyon önfejű kis krapek :D

ez a kártyás ötleted ki lesz próbálva, köszi :)

19. Pan Dóra (válaszként erre: 16. - Zsakagi)
2012. okt. 27. 11:21
Nem tudom, használtok-e betűkártyákat, nekünk a felszerelésünk része volt (a 60-as években), ma a Meixner módszer használja. Nagyon jó, ott a gyerek ki tudja válogatni az ismert betűket, aztán alkothat belőle szavakat, így nem csak vizuális tevékenységet végez, hanem manuálist is, és ez erősíti a rögzítést. Otthon is lehet csinálni számítógéppel ilyen kártyákat, laminálva örök életűek lesznek. De lehet kapni betűkockát, meg mindenféle játékot, amivel játékos formában gyakorolható az iskolában megszerzett tudás. A lényeg: legyen, aki "játsszon" a gyerekkel!
18. zsakagi (válaszként erre: 17. - Hte23)
2012. okt. 27. 11:18

Nem vagyok türelmetlen, csak nem akarom, h lemaradjon. Jó eszű, érdeklődő gyerek :)

Ez egy vidéki iskola.Nincs gyakorló.

mind a 8 évfolyamon 1 osztály van.

A hét 5 napjából 4 nap 5 órájuk van.

Az az egy nap, mikor csak 4,az azért 4, mert a hittanra nemet mondtam.Nem azért, mert ott rosszat tanulna, hanem mert rettenetesen meg vannak terhelve.

17. hte23
2012. okt. 27. 11:04

Már nem vagyok első osztályos anyuka :).

DE! Volt egy sajátos nevelési igényű gyermekem..lassan haladt.. más ütemben mint a többiek ( Gyakorlós volt, tehát erős iskola ) mégis szépen és simán leérettségizett..jobban mint azok akik alsóban és felsőben nagyon jól teljesítettek.

Van egy. 6 osztályosom is.

Alsóban lassan haladt, nagyon..jó volt, de soha nem kitünő ( mindig aggódtam hogy jól tettem e, hogy 6 évesen kezdte az iskolát - julius elején töltötte és szeptemberben kezdte a sulit )

Szintén gyakorlós. 5. osztályban megérett. Annyira hogy nem csak kitünő lett, hanem még 3 tantárgyból dicséretes is.

Tehát ne aggódjatok. A gyerek a saját üteme szerint fog haladni. Ne nyúzzátok őket, nem maradnak le.. Okosak és ügyesek. Ne legyetek Ti türelmetlenek. Sportoljanak, zenéljenek, játszanak..ne csak tanuljanak. Hiszen még gyerekek.

2012. okt. 27. 10:46

Itt az

a,e,i,o,l,m,

betűket vették, ma a "t"-t fogják.

Azt veszem észre, h nem hagynak időt arra, h "megtanulja" az adott betűt.

Sokszor olvastatom, és kérdez, h "ez milyen betű?"

Arra gondoltam-Tanító néni, mondj rá valamit!!-hogy szünetben a tanult betűkből írni fog 3-3 sort úgy, h közben mondja ki a betűt hangosan.Remélem, így rögzül majd jobban.

2012. okt. 27. 10:35
Mi az itthoni gyakorlót minden nap visszük és azért is kap piros pontot!!!!Nálunk sincs még fekete pont,fali táblázaton van,könyvben ,tájékoztatóban még nincs!!Mi nagyon kedves tanár néniket kaptunk.Azt hiszem jó úton haladunk:-)
2012. okt. 27. 10:32
Tegnap vették az Ó betűt,ezzel kimerítve az egyszerű betűk tárát,szünet után jönnek a nehezebbek:TY,B,D.
13. zsakagi (válaszként erre: 12. - Pan Dóra)
2012. okt. 27. 10:32

Nincs kérdés :)

Igazad van :)

Fekete pont még nincs(talán 1 gyereknek, neki is magatartás miatt), a piros meg csak csordogál.

Tapasztalat:hiába dicsérem én itthon, ha a suliban a tanár nem dicséri.

Csendben megjegyzem: az iskolai füzetben gyakorlunk itthon, mert nem radírozom ki, ha valami csúnya lett, csak iratok vele belőle még 1-2 sort a füzetbe.erre is adhatna ha mást nem, szóban dicséretet, h buzdítsa a gyereket, mert látja, h gyakorol...NEM?

2012. okt. 27. 10:23

Ha egy gyerek nem az elvárásoknak megfelelően teljesít az iskolában, annak több oka lehet. Egyik az általatok említett gyors tempó. Nem értem a tanítókat, minek ez a nagy sietség, hiszen ők alapozzák meg a tanuláshoz való viszonyt, ezért lassú tempóra és sok-sok türelemre van szükség.


A másik, hogy a gyerek örököl. Örököl képességeket a szüleitől, akik sokszor elfelejtik, hogy ők is voltak gyerekek, ráadásul sokan nem is mintagyerekek, a sajátjuktól mégis elvárják, hogy minden egyszerre menjen és tökéletesen...


Ha a gyerek hibázik, nem tud jól olvasni, szépen írni, jól számolni, az nem azért van, mert nem akar, hanem azért, mert nem képes rá. Az iskolaérettségnek több, mint 30 kritériuma van, ennek nagyon nehéz megfelelni. Számolni kell azzal is, hogy napról napra fejlődnek, ha a szülői- és a pedagógiai magatartás segítőkész, megértő és dicséreten alapul.


A feketepontokkal azért nem értek egyet, mert mire annyi összegyűlik, hogy retorzió jár érte, a gyerek rég elfelejti, miért is kapta, és nem érti, miért büntetik.

Ha bárkinek kérdése van még az elmondottakkal kapcsolatban, szívesen válaszolok.

2012. okt. 27. 10:08
Melyik betűt tanuljátok most?
10. zsakagi (válaszként erre: 9. - Amália72)
2012. okt. 27. 09:49
Épp ezt mondom, h nem bántom, még csak a hangom sem emelem fel :)
2012. okt. 27. 09:44
Soha ne üsd meg,ha ideges vagy menj ki,nehéz neki,most kezdte,honnan várna segítséget ha nem tőled???Türelem...Türelem...ha látja hogy nyugodt vagy ő is jobban teljesít,és koncentrál.
8. zsakagi (válaszként erre: 7. - Amália72)
2012. okt. 27. 09:26

Tudod...most van 4.x elsősöm, és nem volt ennyire nehéz a többivel :(

Igaz, ilyen kicsi sem volt(4 hós) mikor a többiek elsősök voltak. Az is igaz, h a türelmem valahogy az évek múlásával megtöbbszöröződött.

Robival nem kiabálok lecke ügyben, nem csapom meg.Ha kezd a cérna szakadni, kimegyek, lehiggadok.

Utána kezdjük előről.

Tegnap már túl fáradt volt, mondtam, h ok, fekvés, reggel előszedjük, befejezzük.

Sokkal jobban ment neki reggel.

2012. okt. 27. 08:59
Miért lennél béna???Ti is Gyakorlósok vagytok?????Hajdú matekotok van???Ne csodáélkozz ezen,gondolom,erős iskola a leírtak alapján.Én hagyom az őszi szünetben 2 napot pihenni,kikapcsolódni aztán teljes gőzzel...Nehéz az arany közép utat megtalálni,de megéri:-)
6. zsakagi (válaszként erre: 5. - Amália72)
2012. okt. 27. 08:37

Igen, nálunk is vegyes csoport van.

Szegénykémmel megbeszéltem, h őszi szünetbe délelőtt-délután gyakorlunk kicsit, h pótoljon is. Mert a tanító néni azt mondta, h amit nem csinálnak meg órán és nem is házi feladat, azt plusszban pótoljuk.De 2 oldal írás+ matek+ olvasás mellett ez nem igazán megy :(

Én vagyok béna?

2012. okt. 27. 08:32
Nálunk az összeolvasással van gond,a tanító néni azt mondja nem kell nyüstölni,én elég következetes vagyok,és mindig parázok hogy a fiam lemarar.Tény a tempó nagyon gyors,hulla estére,de szereti,nálunk az ovi volt az ellenkezője,túlnőtte őket,vegyes csoport lévén magától érhető:-).
2012. okt. 27. 08:28
Nekem nincs gyerekem, de élénken él bennem az első nap...meg az azutániak is :D Az jó, ha beilleszkedett. Én képtelen voltam rá annó és állandóan migrénes fejgörcseim voltak az iskolában vagy utána. Nagyon utáltam!!! Szerintem a legfontosabb, hogy jól érezze magát az iskolában és ne szorongjon.
2012. okt. 27. 08:24

Ja, és Robit nem igazán érdekli a pirospont és a matricák.

Ha kap válvonva megemlíti és annyi.

2012. okt. 27. 08:22

Szia :)

Az én fiam pont a tiéd ellentétje.Illetve...beilleszkedett,de a rengeteg házi feladat miatt nem igazán szereti az iskolát.

Már javult pedig a helyzet: nyáron masszívan tiltakozott a suli ellen, mostanra beletörődött, h menni kell.

A társaságot ismeri oviból, a tanító néni-amennyire én látom-kedves, aranyos,de nagyon gyors a tempó :(

Robi minden este hulla fáradt.Fura, mert a betűk összeolvasásával nincs gond,de az írás gyötrelem :(

Igaz, mindig utált rajzolni.

2012. okt. 27. 08:13
Kisfiam 1 osztályos,és imádja a sulit,nagyon szépen beilleszkedett,imádja a tanítónénit,a matematikát,a magyar irodalmat annyira nem,abból még nem volt sikerélménye..Írjatok anyukák,nektek milyen tapasztalataitok vannak???

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2024, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Facebook