Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Főoldal » Fórumok » Diéta & Fitness fórumok » Honnan tudom, hogy egy szénhidrát lassú vagy gyors felszívódású? fórum

Honnan tudom, hogy egy szénhidrát lassú vagy gyors felszívódású? (tudásbázis kérdés)


nov. 27. 23:31
Én azt gondolom,hogy a magas glikémiás indexú kaja evése után nagyon gyorsan újból megéhezik az ember.Gondolj csak a tésztákra,pillanatnyilag jóllaktál, de 1 óra múlva megint éhesnek érzed magad...-Fehér kenyérnél uez a helyzet...Amíg az alacsony glikémiásoknál sokáig eltelítődsz,kvázi sokáig nem érzel éhséget se...
nov. 21. 23:27
15. féknyom (válaszként erre: 8. - Hópihe14)
nov. 21. 18:38
Rajtad kívül senki nem beszélt magolásról, és igazad van, tanulni sem kell, majd előkapod mindig a kisokost. Tehát ismét: igazad van, kérlek ne fokozd.
14. Guruljka (válaszként erre: 12. - Hópihe14)
nov. 21. 16:29

Én pedig örülök, hogy nem veszed sértésnek, ha javítok valamit. Általában tudod is mindazt, amit a kevésbé tájékozottaknak írok.

Ha hasonlít is valami apró magra a kuszkusz, azért nehogy csíráztatni akarja valaki... :D

nov. 21. 16:23
Azt olvastam valahol, a felszívódás nem egyenlő a glikémiás indexszel, mert pl. ha megfőzök és pépesítek valamit, akkor már gyors felszívódású lesz. Ez igaz?
12. hópihe14 (válaszként erre: 10. - Guruljka)
nov. 21. 16:09

Igazad van, csak a formája, alakja és leginkább a felhasználási területe alapján soroltam a magvak közé.

Köszönöm hogy figyelsz, és javítod, ha valahol, valamit, valaki elír.

nov. 21. 15:50
Megkérdem tőle.
10. Guruljka (válaszként erre: 9. - Hópihe14)
nov. 21. 15:44

A kuszkusz nem mag. Gyakorlatilag miniatűr méretű tarhonya, csak másfajta lisztből (durumlisztből) van. Akár az olasz tászták.


"A berber eredetű étel jelentése:”jól megsodort” – az elkészítés mikéntjére utal. Durumbúza–darából, kézzel készül. Egészen picike golyócskákat sodornak, amelyek a lisztben hempergőzés után, szétterítve mennek is napfürdőzni, azaz száradni. Az arab országokban ma is gyakran otthon készítik. Nagyon jól illik szaftos, szószos húsételekhez, ragukhoz. Gyorsan és egyszerűen remek fogásokkal dobhatjuk fel a házi repertoárunkat."

Innen idéztem:

[link]

nov. 21. 15:38

A rizst pótló, nálam szóba jöhető különböző magvak listáját elmentettem magamnak. Íme:


Megnev.

.....Kcal..Feh..Zsír..Ch....GI


Bulgur

.....342..12.3..1.3..63.4...48

Köles

.....378..11.0..4.2..64.4...84

Kuszkusz

.....376..12.8..0.6..72.4...0

Gersli (Árpagyöngy)

.....350...9.0..1.4..75.0..43


Elkészítési módjuk:

a száraz állapotban kimért mennyiség 2x-esének megfelelő forró vízzel felöntjük, beborítjuk, másfél, 2 óra múlva már = főtt rizs.

- a bulgur tökéletes a rizs bármilyen fajta pótlására. Az utolsó oszlop a GI %, látszik, hogy az alacsony kategóriába esik

- köles: magas a GI-%-a, de fasírtot szoktam belőle csinálni

- kuszkusz: ugyanolyan jó mint a bulgur, GÍ % = alacsony. Egy kicsit magasabb a kcal és ch értéke. Viszont tökéletes grízgaluskát lehet belőle kavarni

- gersli: alacsony GI %, viszonylag jó a kcal és ch. Amikor azt olvastam a net-en, hogy bizonyos vidékeken tarhonya helyett használják = tökéletes!!! Először félig megpuhítom födő alatt ahogy írva van, majd amikor egyébként is beleraknám a krumplis tarhonyához a tarhonyát, és készre főzöm. Tökéletes!


Szóval valahogy így!

A lisztek már egy kicsit bonyolultabb dolog, ott nézni kell azt is, hogy mire akarjuk használni.

8. hópihe14 (válaszként erre: 6. - Féknyom)
nov. 21. 15:21

Nem kell azt bemagolni.

Amikor átnéztem azért, hogy a hagyományos fehér kenyér, fehér liszt, fehér cukor, fehér rizs lecserélésre kerüljön, akkor írtam össze egy-egy listába az azokat helyettesítő alapanyagokat. Akkor döntöttem, választottam, és cseréltem!! Persze ha valami új dologgal találkozom akár a boltokban, akár itt a fórumon, ismét előveszem a listát, megcsinálom az összehasonlítást, és ha úgy gondolom, veszek, és kipróbálom. Ha tetszik, akkor marad, ha nem, akkor felejtős. :))

nov. 21. 14:59
Nem nehez megjegyezni ha érdekel hidd el.
6. féknyom (válaszként erre: 5. - Hópihe14)
nov. 21. 11:40
Nem kell. Aztán szépen leírtad hogy tanultad meg.
5. hópihe14 (válaszként erre: 3. - Féknyom)
nov. 21. 11:27

Nem kell azt megtanulni.

Alaposan átnéztem a liszteket, kenyér és péksüteményeket, a magvakat (köles, rizs, bulgur, kuszkusz!!), gyümölcsöket, stb. Megjegyeztem melyik a legjobb és melyik a legrosszabb!! Persze néztem a kcal és a ch értéket is!!

Ezek alapján eldöntöttem, hogy a konyhámban alapjaiban mit, mire cserélek le, és ha tehetem, akkor azt használom.

4. hópihe14 (válaszként erre: 1. - Babyapocakban)
nov. 21. 11:22

Ezen az oldalon az utolsó oszlopban láthatod a GI % -ot is!

Ha abban az oszlopban nem szerepel semmi, az azt jelenti, hogy az adott kajában a ch lassú felhasználású.

Lassú: 0 - 55 %

Közepes: 556-80

Gyors: 80-


[link]

nov. 21. 10:07
Igen, megtanulod a 78 táblázat egyikébõl, hajrá!
2. ikres_anyu (válaszként erre: 1. - Babyapocakban)
nov. 21. 10:04

Glikémiás index.

Minél alacsonyabb, annál lassabb felszívódású egy szénhidrát. Ráadásul az együtt fogyasztott rostok, zsírok lassítják a felszívódást.

[link]

második oldalon van, amire gondoltam, hasznos

nov. 21. 09:39

Ezt be kell magolni valahonnan? Mert a táblázatokban csak az van szénhidrát x gramm, de hogy milyen az a szénhidrát, az nincs.

Valaki el tudná ezt magyarázni oktondi fejemnek? Van valami trükk, amivel könnyebb, vagy mindenre külön rá kell gugliznom, hogy ez micsoda?

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2018, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Facebook