Főoldal » Fórumok » Lélek & Szerelem fórumok » Hogyan kezdjem a családfa kutatást? fórum

Hogyan kezdjem a családfa kutatást? (tudásbázis kérdés)


2008. szept. 12. 22:10
sziasztok én a maczalik családot kutatom,tud valaki segíteni?
2008. júl. 23. 16:37
Rokonoknál majd levéltárban.
2008. jún. 30. 17:33
Sziasztok! Tanácsot szeretnék kérni, mert nagyon kezdő vagyok de már régóta érdekelnek a gyökereim. Elég különleges és ritka a családnevem, ezért lennék kíváncsi az eredetére. Idősebb rokonok szerint őseink németországból telepedtek be, ami elég valószínű, mert a környék, ahol éltek, német telepeseket fogadott be. Ám sem konkrét sem megközelítő évszámot nem tudunk, sőt nagyjából semmit sem. Nem tudom hol kezdhetném a kutatást, a legtöbb rokon ma már külföldön él vagy elhunyt. Anyakönyvi hivatalnál vagy levéltárnál kellene próbálkoznom? Az interneten keresztül lehetséges? Nem tudom, hogy foghatnék hozzá. Kérlek segítsetek! Köszi, Dóri
21. Donyta
2008. jún. 24. 14:10

Szia!

Én egyszer nekikezdtem, és igaz tudtam ki volt az ősöm. Fel is tudtam egy darabig vezetni, majd kidobta, hogy melyik város irattárában lehet lekérni az adatokat. Tudtommal pénzbe kerül a további kutatás, de ha fontosnak tartod, nem vészes!

2008. jún. 24. 14:09
Szia! Amikor én csináltam, akkor nagyszülőkig ugye ott vannyak a személyik. Utána pedig a halotti anyakönyvi kivonatok. Ha minden kifújt, akkor templom, keresztelőkönyv, napló. Meg fogsz döbbenni, mennyi adat van azokban :D Kisebb falvaknál még az is benne van, ha betelepült a faluba, hogy mikor, miért stb.
19. o.andi
2008. jún. 24. 14:07
várom a tanácsokat hoxások!!!
18. esztella100 (válaszként erre: 16. - Solder)
2008. ápr. 14. 07:13
És gondolom sok idő is kell hozzá!
2008. ápr. 13. 23:52
Én nem rég kezdtem bele a családfám feltérképezésébe. Bár még sok mindenki hiányzik, de azért jól haladok. A családfám itt megtekinthető: [link]
16. solder (válaszként erre: 11. - 0c89f979f8)
2008. jan. 31. 20:49

Kedve PannikaM!