Hány vegyértékelektronja van a nátriumionnak? (tudásbázis)
A kén is ilyen:
H2S - 2
SO2, H2SO3 - 4
SO3, H2SO4 - 6
Vigyázat, a vegyérték és a vegyértékelektron nem ugyanaz!
A nitrogénatomnak 5 vegyértékelektronja van, de a különböző vegyületekben eltérő a vegyértéke. Vegyérték = hány elektronja vesz részt a kovalens kötés kialakításában.
Egyes elemek vegyértéke mindig állandó (ilyen például a nátrium, amelynek vegyértéke mnindig 1)
Hát azért nem feltétlenül:
" [link]
Érdekes, hogy nem szokták megnézni az adatlapomat, mielőtt megkérdezik, kiféle-miféle vagyok.
Orvostanhallgató vagyok.
Azonos állapot alatt a hasonlóan stabil elektronszerkezetet értem.
Egyébként te mivel foglalkozol? Vagy még tanulsz?
"maguknál a nemesgázoknál (mint az ionok állapota)"
A nemesgáz és a nemesgázhéj-szerkezetű (Na+, Mg++, K+ stb.) ion nem ugyanaz!
Na, igen. Ahogy azonban nézelődök, maguknál a nemesgázoknál (mint az ionok állapota) sem találok konkrétumot a vegyértékelektronokat illetően. Ez alapján az ionoknál sem értelmezhető ez, vagyis a válasz 0.
Ha viszont maximálisan arra hagyatkozunk, hogy a Na elektronleadással a neon szerkezetét vette fel, és a neon vegyértékelektronhéjainak száma 8, akkor...
Ettől agybrét lehet kapni... :D
Az eredeti kérdésben ionról van szó.
Szerintem Várhegyi Márton pont azért idézte, amit idézett, hogy lássuk, hogy a "vegyértékelektron" kifejezést atomokkal, és nem ionokkal kapcsolatban definiálja a szakirodalom - éppen ezért furcsa már a feltett kérdés maga.
Hát éppen ez az, nem vagyok biztos abban, hogy csak atomokra használják a kifejezést.
De lehet, én nem ismerem elég jól a terminológiát. Az a baj, hogy alacsony szinteken (középiskola) minden nagyon egyszerű, de amint az ember jobban belemegy, szinte mindegy egyre kevésbé egyértelmű. Pl. középiskolás szinten a molekulák polaritása (poláris vagy apoláris) elég egyértelmű, de magasabb szinten már közel sem.
"atom"
!
Atomról van szó, nem ionról.