Főoldal » Fórumok » Lélek & Szerelem fórumok » Ha a baba kihagy mozgásfejlődési lépcsőket, pl. kúszás akkor az később helyesírási problémákat okoz! Szerintetek igaz? fórum

Ha a baba kihagy mozgásfejlődési lépcsőket, pl. kúszás akkor az később helyesírási problémákat okoz! Szerintetek igaz? (tudásbázis kérdés)


1 2 3 4
51. csera
2008. jún. 28. 18:33

Sziasztok! Május végétől jártunk a kisfiammal 2. SUB-terápiára, rengeteget fejlődött. Megtanult biztosan ülni, egyedűl felülni, a második héten szépen négykézláb mászni, kapaszkodva felállni, oldalazva lépegetni. Az orvos is teljesen meg van vele elégedve, nem kell csak ellenőrzésre mennünk 1 éves korában :)!

A nagyfiammal is járunk Nevelési Tanácsadóba, megnézik, hogy kaphat-e felmentést a helyesírás alól (most lesz 11.-es).

Ott is azt mondták, hogy van összefüggés a mozgásfejlődés és a szellemi fejlődés között!!! Szóval minden kételyt kizáróan IGEN!

Majd írok az eredményről.

2008. ápr. 28. 08:42

Szerintem nem.

Én nem másztam kikskoromban mégis jó a helyesírásom.

49. gerna
2008. ápr. 27. 18:47

Sok itt a félreértés! valakit a gyerekével vizsgálatra küldtek, mondjuk "rossz helyesírás" miatt. A vizsgálat feltárta, hogy ebben az esetben a mozgásfejlődés zavara áll az írás-olvasási nehézségek hátterében, tehát ezeket a kimaradt lépcsőket kell utólag pótolni. DE! az, hogy aki nem kúszik --> rossz helyesíró lesz, téves általánosítás. Sok más ok is lehet, másrészről pedig az idők folyamán a fejlődés önmagában kiegyenlítheti a hiányosságokat.


A rossz helyesírás leggyakoribb okai: kevés olvasás, a gyerek írásos munkái nincsenek kijavítva, ezáltal a helyesen írott formák nem rögülnek stb. Sokkal ritkább a valódi diszgráfia.

48. 14775640c4 (válaszként erre: 47. - Fa72c95d08)
2008. ápr. 27. 16:38

szerintem sem kell mindent komolyan venni

én alant irtam is hogy nem ettől függ.szerintem

a gyerek kúszik=jó helyesiró lesz

nem kúszik=el lesz maradva

kedves szülők nem vesznek egy kicsit tul komolyan mindent?

2008. ápr. 27. 10:06
Nincs ilyen tapasztalatom, de hol van az leírva, hogy mindennek a "NAGYKÖNYV" szerint kell történnie. Az Én gyerekem utólag hozott be mindent, akkor már nem egészséges vagy mi van? Szerintem a helyesírás egy elég nehéz dolog, jó hallás kell hozzá leginkább!
46. Dorka29 (válaszként erre: 45. - Fd26a014e9)
2008. ápr. 11. 17:29

Egyetértek, inkább egy "fölös", de megnyugtató vizsgálat, mint, hogy később gond legyen.


(Én még nem csinálom 30 éve:)

45. fd26a014e9 (válaszként erre: 41. - Szapi)
2008. ápr. 11. 16:11

Én 30 éve ezt csinálom:)

De nem is ez a lényeg! Adhat bárki bármilyen tanácsot, minden gyermek egy külön egyéniség, más és más, ezért én mint szülő,(a gyermekem érdekében és a magam megnyugtatása miatt) semmiképpen nem hagynám ki a szakember vizsgálatát, és mivel ártani nem ártanék a "feladatokkal, javaslatokkal" amiket kapok, hát valószínüleg betartanám.:)

2008. ápr. 11. 12:23
ok:))
43. böbe83 (válaszként erre: 40. - Dorka29)
2008. ápr. 11. 11:49

nem azt írtam, h. nincs összefüggés, hanem , h. nem ilyen szoros.

Azért írtam, mert több ellenpéldát is láttam.

A gyerek fejlettségét is több féle módon nézik. A mozgás az egyik, de nagyon fontos, hogy mennyire leköthető a figyelme, mennyire érti a beszédet. Például a később beszélők, lehet, hogy már teljes mondatokat mondanak. egy egy gyereknél a genetika sem elhanyagolható.

Tehát a diszlekszia multifaktoriális zavar

42. Szapi
2008. ápr. 11. 08:23
Ha reklám, ha nem ajánlok egy könyvet. Kincs, aki van... különleges gyermekekről szülőknek. Ebben nagyon sok igazság van szinte minden részképesség-zavarról. Nagyon hasznos olyan szülőknek is, ahol nincs ilyen jellegű probléma.
41. Szapi (válaszként erre: 37. - Fd26a014e9)
2008. ápr. 11. 08:20
Én sem úgy gondoltam, hogy anyuka otthon önszorgalomból kezelgeti a gyermekét. A fejlesztő foglalkozások mellett, szakemberek összeállítanak otthon végezhető mozgásformákat, amelyeket minden nap végig kell a gyermekkel csinálni. Ez persze életkortól is függ. Néhány éve kicsit bővebben foglalkoztam a témával a munkám és tanulmányaim miatt.
40. Dorka29 (válaszként erre: 39. - Böbe83)
2008. ápr. 10. 20:52

Pedig ez valóban így van. Ennyi idős korban elsősorban a mozgásfejlődés, később pedig a beszédfejlődés alapján lehet megítélni a fejlettsége fokát.

Ha mozgásfejlődés késése szinte mindig maga után vonja a beszédfejlődés késését is, ha nem kezdik el közben a (z ilyen korban még kizárólag játékos) fejlesztést.

Most nagyon leegyszerűsítem, de ha a gyerek mozgásfjelődése elmarad, akkor az agyban később alakulnak ki olyan idegi kapcsolatok, melyek később megalapozzák azokat a készségeket, amelyek az olvasáshoz kellenek. Ráadásul az olvasás az egyik olyan részképesség, amihez nagyon sok összetevőre van szükség ahhoz, hogy jól menjen.

2008. ápr. 10. 20:16
sztem az olvasás, és a mozgásfejlődés között nem ilyen szoros a kapcsolat
38. böbe83 (válaszként erre: 30. - Fd26a014e9)
2008. ápr. 10. 20:09
ez, csak egy volt a sok közül a felsorolásban...
37. fd26a014e9 (válaszként erre: 33. - Szapi)
2008. ápr. 10. 17:53
Akár Kulcsár, akár Marton Éva terápia, otthon ugyan annyi kárt okozhat vele az alkalmazója, mint amennyi hasznot. Nem a feledatok elvégeztetése okozza a problémát, hanem a regresszióból való visszahozatal. Erre van a szakember, aki onnan ki tudja mozdítani. Regrediálni bárki képes, kimozdítani nem!:)
36. Dorka29 (válaszként erre: 31. - Be52089f0e)
2008. ápr. 10. 08:57

Jó a tornáztatás is, meg az "önkéntes" mozgás is, mert mindkettő fejlesztő hatású.

Ha megoldható, érdemes lenne elmennetek egy felmérésre akár egy készségfejlesztő játszóházba, ha mást nem csak egy állapotfelmérésért.

Ha ilyen nincs a közeletekben, akkor kérj egy időpontot a korai fejlesztőbe, annak -elméletileg- az egész országban elérhetőenk kell lennie.


De még egyszer kiemelném, hogy nem biztos, hogy lesznek problémák, viszont abból, amit írtál, elképzelhető, jobb megelőzni a későbbi gondokat.

35. Panke
2008. ápr. 10. 08:32

Én tapasztalatból mondom, hogy nagy igazság van a dologban.

Nekem mikor a fiamról felfedezték, hogy dislexiás, mielőtt elmondhattam volna a fejlesztőpedagógusnak a kórelőzményt, ő szinte mindent lépésrő-lépésre elmondott a fiam kihagyott fejlődéslépéseiről.

Megdöbbentő volt.

Az esetek 90%-ban problémát okoznak a mozgás folyamatok kimaradása.

34. csera
2008. ápr. 9. 21:49
Sziasztok! Köszi a válaszokat. Egyet azért leszűrtem a különféle véleményekből, nem hiábavaló a mindennapi "kínzás", mert előfordul, hogy mind a 45 pecet végigsírja. Ezt a kéthetes kúrát 3x kell végigcsinálnunk, aztán eldöntik hogyan tovább!!!:))
33. Szapi (válaszként erre: 30. - Fd26a014e9)
2008. ápr. 9. 20:29

Ennyire határozottan nem állítanám, mint Te, de a mozgázfejlődésben kimaradó lépcső okozhat részképesség-zavart. Többek között diszlexiát, diszgráfiát, diszkalkuliát stb. De ezeket a részképesség-zavarokat szakember segítségével, felügyelete mellett otthon is szépen lehet "gyógyítani".

Szervezett keretek között pl. iskola, a Kulcsárné féle alapozó mozgásterápia, amely a hiányzó idegrendszeri kötéseket gyermekkorban "utólag" pótolja, és a Meixner Ildikó diszlekszia prevenciós módszere nagyon hatékony.

2008. ápr. 9. 20:02

Sziasztok!


Persze, fontos a kuszas-maszas azt hiszem a kereszt csatornak kifejlodesehez (vagy mi), de nem lesz minden gyermek pl. diszlexias, aki nem kuszik, nem torvenyszeru, hogy barmilyen tanulasi nehezsege adodjon ez miatt.

Raadasul nem lehet ravenni szerintem sehogy egyetlen babat sem, hogy kusszon, ha mar maszni tud vagy mar talalt maganak valami mas kozlekedesi modot.

31. be52089f0e (válaszként erre: 11. - Dorka29)
2008. ápr. 9. 18:38

Szia! A megelőzésnél pontosan mire gondoltál? Tornáztatásra?

Az én lányom 9 hónapos lesz és még nem akar mászni. Kb. 3szor állt már térdre és billegtette magát, de ezt is 1-2hét eltéréssel. Fordulni is későn fordult, 6 hónaposan. Ülni akár pár percig is megül, de egyébként nem ültetem, csak nagyon ritkán.

30. fd26a014e9 (válaszként erre: 29. - Böbe83)
2008. ápr. 9. 18:16

:)A diszlexia kialakulása elsősorban genetikai eltérések, valamint a korai fejlődés során bekövetkező minimális agyi sérülések (a szülést megelőzően illetve a szüléssel egybeesően vagy röviddel azt követően) eredménye lehet, amit a reedukáció során alkalmazott fejlesztő módszerek, valamint a komplex módszerek - különösen nagy szereppel - a MOZGÁS, észlelés, nyelvi és más kognitív képességek árnyalt fejlesztése előnyösen befolyásolják.


Tehát, továbbra is határozottan igen!

Egyről beszélünk, hisz a megoldás: a MOZGÁS :)

29. böbe83 (válaszként erre: 27. - Fd26a014e9)
2008. ápr. 8. 19:31

azért ennyire határozott nem lennék

téri tájékozódási problémákat vethet fel, amelyeknek a diszleksziában is szerepe van.

de nem biztos, hogy kialakul. és ezt nem mozgásterápiával, hanem a diszlekszia minél hamarabbi felismerésével és kezelésével lehet befolyásolni.

28. gerna (válaszként erre: 26. - 14775640c4)
2008. ápr. 8. 18:34
Még nem cáfolsz rá, az ilyesmi az iskoláskorban tud igazán kiderülni. Előtte ha "gyanú" van, akkor van szükség a fejlesztésre.
2008. ápr. 8. 18:19

HATÁROZOTTAN IGEN!!!


Bármilyen mozgásfejlődési lépcsőfok kimarad a baba fejlődéséből, ez bizony a későbbiekben tanulási problémát fog okozni! Nem 5-6-7 évesen, hanem 12-13-14 éves korban, amikor egyik napról a másikra hirtelen romlás következik be az addig esetleg hibátlan helyesírásában, gyöngy betűiben.

Alapozó mozgásterápiával tökéletesen "gyógyítható"!

26. 14775640c4 (válaszként erre: 25. - Gerna)
2008. ápr. 8. 17:51

nem tudom...

nakam a lányom most volt 5 éves és ugy számoll és ir hogy én is meglepődök:))

sőt ismeri a betüket stb.. pedig aő kihagyott pár dolgot mint a kúszás és mászás.

öcsike mászott meg minden mégis nehezbb a felfogása mint a lánynak

akkor én rácáfolok,?

25. gerna
2008. ápr. 8. 17:34
Hát nem is pont a helyesírási hibákról van szó, hanem az írás, olvasás, számolás részképességzavarairól. Ami az első életévben és a kisgyerekkorban a mozgásfejlődés, beszédfejlődés terén történik, visszaköszön az iskoláskorban. Lassúbb vagy hiányos mozgás- (beszéd)fejlődés előrevetíti a részképességzavarok gyanúját.
2008. ápr. 8. 17:29

szerintem nem ilyen durva a helyzet. jó hogy azért a gyerek szépen sorjában csináljon dolgokat de helyesírási problémákkal nem kéne összevetni.

pl a lányom először megfordult és zépen fel is ült majd mindent kihagyva felállt. és mégis olyan okos hogy számol ir koránál fogva sokkal előrébb van mint más hás gyerek, mig a fiam viszont semmit sem hagyott ki mégis le van maradva beszédbe és irásba.

akkor ez hogy van?

persze az evolució miatt a gyerek ne hagyjon ki semmit. de ha mégis akkor ugy sem tudsz ellene tenni. mert ha erőltetetd hogy kússzon de nem akar, akkor rosszabb lesz mit ami van.

23. Dorka29 (válaszként erre: 19. - Berdor)
2008. ápr. 8. 16:44
Nem hiába jártatok fejlesztőbe egy évet! Ilyen korban még könnyen korrigálható a probléma, minél idősebb a gyerek, annál nehezebb. Iskoláskorban pedig már főként enyhíteni lehet a tüneteket, megtanítani kompenzálni, stb.
22. Dorka29 (válaszként erre: 20. - 1a50c86bb0)
2008. ápr. 8. 16:42
Ha tényleg érdekel, írd be a google-ba: tanulási zavarok okai.
1 2 3 4

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2024, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Facebook