Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Főoldal » Cikkek » Diéta & Fitness témák » Fogyókúra elkezdése cikk

Fogyókúra elkezdése


Sokan tanácstalanok, hogyan lehetne elkezdeni a fogyókúrát, hogy ne következzen be a jojó effektus, hogy amit lead az ember, ne jöjjön vissza.

Mert kevesebbet eszik, de szinte mind meglátszik rajta, vagy pár nap múlva éhes és bármit fel tudna falni, vagy úgy enne egy kis süteményt, de hogyan lehetne mindezt megállni?

Fogyókúra elkezdése

Sokan tanácstalanok, hogyan lehetne elkezdeni a fogyókúráját, hogy ne következzen be a jojó effektus, hogy amit lead az ember, ne jöjjön vissza.

Én nem ismerek semmiféle diétát, amik itt az oldalon vannak. Amit mind a szakmai tapasztalatomból, mind magánemberként megéltem, azt szeretném megírni.

Fogyni CSAK életmódváltással lehet, hogy a leadott kilók ne jöjjenek vissza.

Ez alatt mit értek?

A legfontosabb a napi rendszeres étkezés, lehetőség szerint 5-ször. Az, hogy tudni kell, mit mivel és mikor eszel. (Megjegyezném, most én is fogyókúrázom, mert itthon vagyok a lányommal és a szoptatás alatt sikerült kicsit meghíznom.)

Igen, napi 5-ször. De ezek kis adagoknak kell lennie és szénhidrát szegénynek.

De ez nem azt jelenti, hogy egy kis édességet nem lehetne megenni, hanem csak annyit, hogy ne minden nap és nem töménytelen mennyiségben.

Ha valaki koplal, illetve nem eszik rendesen akkor a szervezete a következő étkezésen a bevitt kalóriát zsír formájában fogja elraktározni. Mert nem tudja, hogy mikor fog ételhez jutni. A kevesebb ételből sokkal több energiát tud nyerni.

A másik, amivel lehet egy kicsit csalni, hogy lassan eszik az ember. Mert mire az agyban tudatosul, hogy eszel, illetve eljut az ember tudatáig, hogy már jóllakott, ahhoz idő kell.

Amivel csalni lehet még, hogy kisebb adag ételt kisebb tányérba tálalod ki, mert ez jobban néz ki.

Érdemes a kalória táblázatot nézni, hogy minek mennyi kalóriatartalma van, hogy estére tudjál enni. Sokan mondják, hogy este 6-tól nem lehet enni, én inkább azt mondanám, hogy lefekvés előtt 2-3 órával nem. De én például nem eszek köretet, ezalatt krumplit, rizst és tésztát értem, mert ezeknek nagyon magas a kalóriatartama, ezeket inkább délben eszem.

Éhesen nem lehet jót pihenni. Ez az én személyes tapasztalatom.

Még ami lemaradt a megfelelő folyadék bevitel. Ez egy felnőtt embernek durván 2 liter körül van, ez természetesen, ha nagy meleg van nő, illetve szoptatós anyukáknak is. Ezalatt vizet értek és nem édes innivalókat, bár azt is lehet, naponta 2 pohárnál nem többet, de ezt bele kell számítani a bevitt kalóriába.

Amit sajnos nem lehet elkerülni az a rendszeres testmozgás. Ez elkerülhetetlen a jojó effektus elkerülése érdekében.

Akinek nagyon sok a testsúlya, nekik javaslom azt, hogy egy kis sétával kezdjenek, és a szép fokozatosan növeljék a mozgás mennyiségét, hogy az ízületeiket ne terheljék túl.

Ami még jó az az úszás, persze ha van a környéken olyan hely, ahová el tud menni az ember.

Fontos olyan mozgást választani, amiben örömet lel az ember, és szívesen csinálja. Bármi lehet, séta, futás, foci, kosárlabda, aerobik stb.

Én személy szerint csak akkor tudok jó szívvel futni, ha nem sportpályán futok, ha változik a környezet körülöttem; ha sportpályán futok, akkor az X métert, ami egy futópálya, mire körbefutom, az kész örökkévalóság.

Ha valaki elkezd fogyókúrázni, arra figyeljen oda, hogy heti szinten ne legyen több a fogyása, mint a testsúlyának az 1%-a. Ez azt jelenti, hogy ha valaki 75 kg és szeretne fogyni, akkor kb. a heti fogyása ne haladja meg a 0,75 kg-ot. Mert a túl hirtelen és drasztikus fogyásnak egészségkárosító hatása van.

Neten lehet találni olyan oldalt, ahol meg lehet állapítani, kinek mennyi a kalória bevitele és annak megfelelően kialakítani a diétáját.

Én most olyan 1200-1300 kalóriát eszek meg durván egy nap. Nekem amit egy nap be kellene vinnem, az durván 1581 kalória lenne. De ezt a csökkenést javarészt az teszi ki, hogy nem nassolok, és nem eszem, iszom cukros üdítőket. Csak sima vizet, szerintem ez a legjobb szomjoltó.

Ha valaki elkezd mozogni és egy hónap múlva rááll a mérlegre, senki ne lepődjön meg, ha azt látja, hogy még talán hízott is. Mert ilyenkor az izom kezd kiépülni, ezek után szép lassan el fognak indulni a kilók lefelé.

Minél több valakin az aktív izom, az annál több kalóriát éget el, még akkor is, ha nyugalmi állapotban van.

Én most amint az előbb is írtam, olyan 1200-1300 kalóriát eszek meg egy nap. Naponta 5x eszek keveset. Nem éhezek, de jól is érzem magam a bőrömben. :)

Mindent eszek, délben azt, amit főztem, de kevesebbet. Ha kicsit nehezebb feltétet csináltam, akkor könnyebb köretet készítek. Sokkal több zöldséget és gyümölcsöt eszem, mint előtte.

Amit viszont nem eszek, kenyeret, illetve hét közben nem nassolok, és nem iszom édes üdítőt, ízesített teát.

Napi szinten tornázok 20 percet a lányommal.

A lényeg, hogy a bevitt és a felhasznált kalóriák aránya egyensúlyban legyen, illetve kevesebb kalóriát vigyünk be és többet használjunk fel.

Nekem fontos még, hogy a párom támogat és segít akkor, amikor holtponton vagyok, és már azon jár az eszem, hogy mit ehetnék.




Írta: Kolli1987, 2011. szeptember 22. 13:08
Fórumozz a témáról: Fogyókúra elkezdése fórum (eddig 105 hozzászólás)

Ha ez a cikk tetszett, az alábbiakat is ajánljuk figyelmedbe:


Minden jog fenntartva © 2005-2021, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Facebook