Érettségi, pontok, továbbtanulás - gimi után (beszélgetős fórum)
Ja, ez régi, és nem is az. De a többi stimmel :)))
Amúgy elég aránytalan összevetni bármit bármivel, amikor rápakolták fél Bp összes főiskoláját az ELTÉ-re meg a másik oldalon az Óbudaira a műszakiakat stb stb. Szóval ezek a statisztikák annyira nem sokat mondanak.
"nem gondolom, hogy ne lenne képes ugyanannyi lány a nem humán, vagy ugyanannyi fiú a humán területre menni"
- én meg ezt gondolom, amúgy ;)
gyógytornász nem magas presztizsű? marha nehéz bekerülni pedig. tanári, hát oda kb senki nem megy. :((( Hol van az a sok-sok lány akkor?
Érdekelne, hogy valójában melyek a legnépesebb karok.
Mert hogy melyek a legnépszerűbbek, az ugye nem ugyanaz.
De utóbbiban vannak műszakiak.
Más.
szakmai kérdés okos anyukákhoz: a nyelvi érettségi javítható? pl. ha egyikből próbálkozik vki most ősszel, a másikból tesz egy jobbat tavasszal, akkor lehet a jobbat figyelembe venni pontszámításnál?
Tanár, óvónő, diplomás védőnő, ápoló, gyógytornász, ezek vagy humán, vagy inkább segítő szakmák.
Az orvosi, állatorvosi magas presztízsű a segítő szakmák közül, ott az előzőkhöz képest magasabb is a fiúk aránya. És a lányokat itt is segíti a szorgalom, ha nem is humán terület.
A gazdasági talán kiegyensúlyozott, a műszakin a fiúk vannak többségen. Mindkét terület presztízse magasabb.
Félre ne értsetek: nem gondolom, hogy ne lenne képes ugyanannyi lány a nem humán, vagy ugyanannyi fiú a humán területre menni, még ha az átlag alapján van is erősebb matek és erősebb humán vonal a fiúknál és a lányoknál.
Csak azt írom, amit tapasztalok, és szerintem erre részben a presztízs a magyarázat.
A férőhelyek és a jelentkezők száma más kérdés.
:)))
de az szuper, hogy jól érzi magát
Most voltam HR napon a BGE-n. Sok önfényezést ha leszámítom, nekem akkor is döbbenetes volt, hogy mutattak egy diagrammot, ahol a legtöbb hallgatót felvett eyetemek voltak (ELTE, Debreceni, BGE) volt a sorrend, majd a legnépesebb karok, az első 10-15-ben nem volt természettudományos vagy műszaki. Jórészt gazdasági, bölcsész, jogász.
Én személy szerint (gimis anyukaként) el is tűnődtem, hogy 1, ez más országban is így van-e, 2, erre van igény, 3, vagy ennyire leromlott a tt tárgyak oktatása a középiskolákban, hogy kevés egyeemi hallgatót tud csak kitermelni.
Oké. Akkor nem úgy fogalmazok, hogy gazdasági szak. Hanem BCE. Egy nemzetközi tanulmányok szakon a muszáj alapozáson túl nem matek dominál. És tele van igen értelmes srácokkal.
Szerencsére van kurrens szak és lehetőség a matekon túl is.
Elhiszem, de egész biztosan nem áll tőlük távol a matek, inkább csak egyszerűbb nekik az emelt töri. De tudják, hogy matek nélkül nem fognak boldogulni.
A pálya presztízse meg önmagáért beszél.
Mivel azonban a jelenlegi oktatási rendszer a humán tárgyakat helyezi előtérbe, és a nőkre jellemzőbb viselkedésformák az elfogadottabbak az iskolákban (nem függetlenül attól, hogy ezeket az alacsony presztízsű diplomás állásokat nők töltik be jobbára), így a lányok sikeresebbek ezen a területen és többen szereznek diplomát.
Ehhez képest még kevesebb a termtud óraszám, még jobban honorálja a rendszer a memóriára alapozó tudást (NAT 2012 vs NAT 2020).
Lehet változtatni a peremfeltételeken, hogy kiegyenlítődjék a nekem aránya.
Követek egy FB csoportot, onnan az idezet, ami szintén valid lehet:
"...nem azt mondja a tanulmány, hogy kevesebb diplomás nő kéne, hanem több diplomás férfi."
További ajánlott fórumok:
- Kérdések és félelmek a felnőttkori érettségivel kapcsolatban
- Középiskolai továbbtanulás NEM gimibe készülőknek
- A 2010-es felvételi pontszámításban megmarad e az érettségi pontok duplázása? Valakit érint?
- 2013-ban érettségizők továbbtanulása
- Diakonia érettségi előnyt jelenthet a továbbtanulás szempontjából?
- Érettségi pontok!