Érettségi, pontok, továbbtanulás - gimi után (beszélgetős fórum)
Érdemes az eredeti tanulmányt is, hogy árnyaltabb képed legyen.
Mert maga a kutatás föltár dolgokat (amik nem is igazán meglepőek), csak éppen az abból levont következtetések "érdekesek".
na, de pont ezen lamentáltam... hogy azért képezünk ilyesmit, mert csak ennyi orvosra/mérnökre van igény Maon? (+amit exportálunk)?
vagy ha többet akarnánk, már nagyon gagyira kellene vinni a színvonalat?
vagy nincs is érdeklődő?
nekem nagyon durvának tűnt a gazdasági vonal... az OK, hogy minden vállalkozásban elkél egy pénzügykhez, tervezéshez értő vki, de egy mikrocégnél pl. elég lenne egy gazdasági technikumot végzett vki, nem? nem kell mindenhová diplomás közgazdász... vagy lehet, hogy ennyire lent van tulképp a színvonal?
Itt van az, amit a tanulmány mond, hogy az ún. nőies tulajdonságok (=konformizmus és szorgalom, khm) azok, amik segítenek sikerrel venni az akadályokat a magyar oktatási rendszerben.
Bizony, ha az áltsuliban nem hozza az ember azt a bizonyos szintet, már ugrott is a gimi, ahonnan csak könnyebb többfelé továbbmenni. A technikumok azért eléggé behatárolják az irányt, bármennyire is nyomják őket.
Azok a fránya diplomás nők meg diplomás pasit akarnak. Skandalum!!
Egyik osztálytárs édesanyja kutató fizikus (férje is, de ő az iparban). WMN-ben olvasható vele interjú.
Persze náluk is erős a családi támogató háttér.
Igen, a gazdasági vonal elég népszerű a lányok közt. Matek, de nem annyira nagyon matek, irodai munka. Ők a háttéremberek többnyire.
Állítólag ezt bele is nevelik/jük a lányokba, fiúkba.
Lehet benne vmi. A matektanárnőm pl. elég nyíltan azon a véleményen volt, hogy csak a fiúk lehetnek elég jók matekból. (Ami nem kicsi paradoxon, ha meggondoljuk...)
Dehogy is. :))) Tényleg nem. :))) Szörnyűség lett volna abból. A matek nem elég, kell a fizika meg némi gyakorlati érzék is. :)
Viszont ismerek szuper óvóbácsi jelöltet meg valóban ismerek szuper mérnöknőket, de azért ők vannak kevesebben.
Marha nehéz bekerülni, de ha nem magánszektorban dolgozol, elég alacsony a fizetés.
Szerintem azok a gyerekek, akik nem lennének képesek valahogy elvégezni egy akár humán, akár reál irányultsági szakot (nem akármelyiket, de a legkönnyebbeket mindkét típusból), azok nem is nagyon érnek el a felsőoktatásig. Akár azért nem, mert hiába lenne az alap képesség, ha nincs megfelelő támogatás, családi áttér (ld. Ritóók Nóra a wmn-en, aki azt mondja, 10 éves korra a szegregátumban már nincs tehetséges gyerek :-()
Van egy valamekkora eltérés a képességekben, de hatalmas az átfedés. Hans Rosling könyvében pont szóba is kerül a téma.
Más kérdés, és abban egyet is értünk, hogy jellemzőbb a fiúkra a reál, és lányokra a humán érdeklődés. És nyilván a többség eszerint választ. Te is képes lettél volna elvégezni egy BME-t, ha nagyon akarod, a képességed megvolt hozzá (Arany Dani és tsai).
Sztem ez is az egészséges. A közel egyrnlő ivararány.
A vegyész(mérnök) hallgatók közt pl. most is több a lány.
Azért az anglisztika nem egy mega-szak egyik egyetemen sem. De majd megkérdezem lányomtól, hány fiú van kb.
Pszin is csak kicsivel több a lány egyébként. Abszolút nem túlnyomó többség.
a presztízzsel azért nehéz ezt magyarázni, mert gimnáziumba sokkal több lány megy, mint fiú, és tudom, tudom, hogy egy technikum épp olyan jó, meg onnan is tovább leet tanulni, de azért... nna.
amúgy a műszaki diplomások valóban keresettek, meg hiány van, de valamiért mégsem keresnek olyan jól, közgazdasági végzettséggel könnyebben, gyorsabban lehet jól fizető pizícióba jutni. Még az informatika sem egyértelmű, nagy szerencse kell hozzá, fontos, hogy jó céghez kerülj, ahol továbbképeznek, vagy maga a munka olyan, hogy naprakészen tart... de egy magyar kkv-nál vagy közintézménynél porosodhatsz az infós diplomáddal együtt. :-(
Szerintem akiben van ambíció, az tanul és persze azért igyekszik olyan irányba elmenni, ahol meg is tud élni belőle.
Akiben nincs és fiú, az 14 évesen balra el és már nem is megy gimibe.
A kevésbé szorgalmas lányok pedig még bekerülhetnek gyenge-közepes gimibe, de belőlük lesz óvónő, gyógyped, tanár. Sajnos nagyon-nagyon ritkán elhivatottságból. És itt visszaértünk az eredeti problémánkhoz, hogy romlik az oktatás, nincs elég (jó) tanár, nincs kémia, fizika, matek tanár főleg... és ezért nem is nagyon lesznek vagy kevés lesz a mérnök, orvos, biológus stb.
További ajánlott fórumok:
- Kérdések és félelmek a felnőttkori érettségivel kapcsolatban
- Középiskolai továbbtanulás NEM gimibe készülőknek
- A 2010-es felvételi pontszámításban megmarad e az érettségi pontok duplázása? Valakit érint?
- 2013-ban érettségizők továbbtanulása
- Diakonia érettségi előnyt jelenthet a továbbtanulás szempontjából?
- Érettségi pontok!