Érettségi, pontok, továbbtanulás - gimi után (beszélgetős fórum)
Mi anno 10 féléves kidolgozott halótervvel indultunk neki az egyetemnek.
És pl. Indonéziában meg Szingapúrban és HongKongban is kész sorvezetőjük van (az üzleti) egyetemistáknak.
Igen, az ott tanulóknak mindenképpen. :-)
Enyémnek pillanatnyilag ez a második opció. Kedden felvételi a TU-ra.
Persze, nem is arra gondoltam, hogy csak úgy kitenni a netre.
Nyilvánvaló, hogy egy nemzetközileg magasan jegyzett üzleti főiskolán/egyetemen magas színvonalú a technikai felszereltség.
Most beszélgettem egy magyar hölggyel a héten, aki egy francia egyetemen sokáig felelt a cserekapcsolatokért. Pont a WU-val voltak kapcsolatban, és mondta, hogy mindig kiváló diákokat kaptak onnan és a WU is remek szolgáltatást nyújtott az ő diákjaiknak.
A személyes labor nem ugyanaz, mint megnézni, ez egyértelmű. De a semminél még az is jobb lenne.
Szerintem az online képzést is a helyén kell kezelni. Ahogy itt is nagyon helyesen felmerült már többször, egy éppen érettségizett esetében a jelenléti oktatásnak sokkal több szerepe van, mint pusztán a tanulás. Az egyetemista életérzés is hozzátartozik. Azoknak, akik viszont munka mellett kénytelenek tanulni vagy éppen a tanulmányaikkal párhuzamosan karrierépítésbe kezdenek, azoknak megváltás lehet, ha online is lehet követni az egyetemen történtek javarészét.
Szóval az lenne a legjobb, ha lehetne választani, aki akar bemegy, aki nem tud/akar az választhassa az online előadásokat (akár esetenként is). Amikor valaki órákon át előad, ahhoz nem kell több száz fős hallgatóság a helyszínen (hacsak nem az egoja miatt).
De az se lenne jó, ha a fiataloknak otthonról kellene mindent a gépen keresztül összeszedni, megtanulni. Már csak a társaság miatt is érdemes sokszor bejárni az egyetemre.
Tudom. Minden intézmény más gyakorlatot folytat. Terjed az online képzés. Mondjuk a ttk laborrésze nem kivitelezhető így legyen bármilyen nemzetközi rangú intézmény.
Az Edx és a Coursera stb. pár éve már komplett, végzettséget adó kurzusokat is kínál.
Az információnak és a tudásnak ára van. Amit rögzítenek, az megosztható és így akár ingyen terjeszthető. Ez szerintem nem érdeke az intézményeknek. Az élő streamelés viszont B-ben a hibridkorszakban és a nyári egyetem alatt (volt két covidos, ők így hallgatták az előadásokat, amíg meg nem gyógyultak) is gyakorlat volt. Azonban ilyen esetben nem lehetett órai munkával, röpdogákkal pontot szerezni. Azaz a semminél sokkal többet adott, de kevesebbet, mint a személyes jelenlét.
Hogy októbertől hogy lesz, az a jövő kérdése.
Jelenleg igen.
Nyilván drága dolog felvenni egy előadást jó minőségben (eszköz) és tárolni, valamint megosztani.
De ez is egyfajta befektetés lehetne.
Persze tudom, hol élünk, álmodik a nyomor...
Ez is igaz.
Attól még, hogy jelenléti egy oktatás, nem biztos, hogy mindig mindenhol jelen tudna lenni a hallgató éppen akkor, amikor az adott előadásokat tartják. Az is lehet, hogy több egy időben tartott előadás is érdekli. Vagy csak nem tud aznap bemenni. Mindenképpen az lenne a jó, ha az ilyen előadásokat otthon be tudná pótolni. Max. nem tud a felvétel végén kérdezni, de legalább tudja, hogy miről volt szó.
Egyetértek.
Az egyetemi oktatásnak nagyon fontos része kellene, hogy legyen a személyes kapcsolat. Mindenféle szakon.
Nemcsak azért, mert esetleg egyes dolgokat nem lehet ténylegesen megtanulni gyakorlat nélkül, hanem mert az egyetemi oktatás jóval több kellene, hogy legyen bizonyos könyvek bebiflázásánál és visszamondásánál. Elvész a kapcsolat az emberi tényezővel, és ez hatalmas kár.
Az online oktatás hatékonysága sztem. a
a felét sem éri el a jelenlétinek. Legalábbis első diploma esetén. A leendő szakmai kapcsolatokhoz is kell a személyes találkozás.
További ajánlott fórumok:
- Kérdések és félelmek a felnőttkori érettségivel kapcsolatban
- Középiskolai továbbtanulás NEM gimibe készülőknek
- A 2010-es felvételi pontszámításban megmarad e az érettségi pontok duplázása? Valakit érint?
- 2013-ban érettségizők továbbtanulása
- Diakonia érettségi előnyt jelenthet a továbbtanulás szempontjából?
- Érettségi pontok!