Főoldal » Fórumok » Babák & Mamák fórumok » A gyermekem már iskolás - tapasztalatok, tanácsok fórum

A gyermekem már iskolás - tapasztalatok, tanácsok (beszélgetős fórum)


❮❮ ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... ❯❯
2010. dec. 24. 06:42

Maretics Erika

karácsony


Szép karácsony itt van végre,

Minden mi rossz tedd most félre,

Nevetésed messze csengjen,

Arcodra a tél rózsát fessen.


Boldogság, szeretet költözzön be hozzád,

Egészség és békesség találjon Rád.

Minden mire vágytál Barátom,

Váljon valóra, őszintén kívánom.

2010. dec. 22. 11:49
Igen Kecskeméten ma és holnap Ricsike most nagyon bele jött
4083. virgilius
2010. dec. 22. 11:27
Jól hangzik, ez ott van nálatok? Ma meg holnap? Milyen nagy sakk-élet zajlik arrafelé! :)))
2010. dec. 22. 09:17
Jó reggelt ma reggel ment Ricsi a karácsonyi sakk táborba kíváncsi leszek hogy tetszik neki .
2010. dec. 21. 20:12
sziasztok ma délután leültünk a gyerekekkel társasjátékozni egész délután nagyon jól éreztük magunkat
2010. dec. 21. 07:52

sziasztok jó reggelt

hogy telik a téli szünet .pihenjetek sokat

2010. dec. 20. 19:48

Túl vagyunk mi is a mézeskalács sütögetésen. Díszíteni is akartam őket, de végül natúr maradtak. Gondolom így is el fog fogyni valamennyi:-)

Az ajándékokat becsomagoltam, Bence frizuráját rendbe tetettem, szóval a mai feladatsor is kipipálva:-)

2010. dec. 20. 18:31

sziasztok

vasárnap együtt sütöttük a mézeskalácsot kiettük az angyalkáknak hogy tegyék fel a fára

2010. dec. 18. 20:36

sziasztok ma családi nap volt volt mozi játszóház kacagás

holnap szülőknek előadjak a karácsonyi műsort

2010. dec. 17. 21:55
Volt iskolai ünnepség is ma délelőtt műsorral, szaloncukorral.
2010. dec. 17. 21:53
Bencéék az osztályban tegnap tartottak egy kis ünnepséget. Mécseseket gyújtottak, karácsonyi vágyakról, jövő beli kívánságokról beszélgettek. Volt tombola is, minden gyerek vitt valamit, azt sorsolták ki. Bőven elláttuk őket Mikulásra rágcsálnivalóval, úgyhogy az kitartott a tegnapi napra is.
2010. dec. 17. 07:21

ma az iskolának adnak elő egy karácsonyi műsort ma nem vitek tankönyvet

szülőknek meg Vasárnap

2010. dec. 17. 07:19
sziasztok téli szünetre csak vers tanulás ennyi házi feladat
4072. virgilius
2010. dec. 16. 19:33
Nálunk is kedden mennek utoljára, ajándékhúzás nálunk nincs, klasszikus ünnepély sincs. Egy kis betlehemes műsort viszont előadnak nekünk. :)
4071. Sicike
2010. dec. 16. 19:31

Nálunk még kedden lesz az ünnepély.

Holnap viszont ajándékozás lesz a gyerekek közt,beírták az üzenőbe:700 Ft körüli összegben.

2010. dec. 15. 21:33
Bencéék is pénteken mennek utoljára, és csak délig maradnak:-)Szóval beköszönt a téli szünet, várjuk az ünnepeket!
4069. Sicike
2010. dec. 15. 17:14

Sziasztok.

Nálunk 22-én kezdődik a szünet suliban,oviban egyaránt.Nagyon várjuk.Én még jobban mint a gyerekek,pedig itthon vagyok.Csak ők nem,épp ezért......

2010. dec. 15. 06:55

sziasztok

el jött a téli szünet nekünk pénteken kel menni utoljára .

le eset a hó is végre fehér karácsonyunk lesz

2010. dec. 11. 16:07

Ma ment Ricsi iskolába

Nem tanultak a szereplésre próbáltak

2010. dec. 5. 20:41
minden gyermeknek
2010. dec. 5. 20:39

Donászy Magda: Télapóka



Télapóka öreg bácsi,

hóhegyeken éldegél.

Hóból van a palotája,

kilenc tornya égig ér.


Miklós-napkor minden évben

tele tömi puttonyát,

mézes-mázos ajándékkal

szánkázik az úton át.


Pilinkélnek kósza pelyhek,

betakarnak rétet berket,

mindent beföd puha hó,

készülődhet Télapó.


Csengettyűs szán vígan csusszan,

hat rénszarvas nagyot szusszan,

s fölröppen, mint víg rigó,

útnak indul Télapó

2010. dec. 2. 15:43

Color Code fejlesztő játék

1. A könyvecskéből a 100 feladatból válasszon ki egyet.


2. Keresse ki a lapocskákat, amelyeket használni fog. Helyezze őket a megfelelő sorrendben és irányban a tartójába.


A lapocskákat a színes oldalával fölfelé alkalmazzuk.

Van olyan megoldás, amikor a tartó alaplapjának fehér színét is figyelembe kell venni.

Ugyanazon színű lapocskák, melyek különböző lapokon szerepelnek, a megoldásban egy színfelületnek felnek meg. Ez érvényes a fehér színű lapocska, és a tartó fehér háttérszínére vonatkoztatva is.


3. A megoldást megtalálta, ha az eredmény pontosan úgy néz ki, mint a feladat. A megoldást a könyvecske végén is megtalálhatja.


A megoldásokat 4 nehézségi csoportba soroljuk.

1. Kezdő: 1-25-ig

2. Haladó: 26-50-ig

3. Szakértő: 51-75-ig

4. Mester: 76-100-ig


Hogy melyik megoldásnál, hány lapocskát használjunk, megtalálja a könyvecskében. Könnyíthetjük a feladatmegoldást azzal, hogy a szükséges lapokat előkészítjük.

4063. 7a8b421bcf (válaszként erre: 4061. - C6b27363e5)
2010. dec. 1. 22:46
Szegény Ricsike, mielőbbi gyógyulást neki!
2010. dec. 1. 15:50

Jövőre kisebbik fiamat is be íratjuk iskolába

A Piár katolikus iskolába oda ahova Ricsit iratuk

s a tanítónők közül is azt a párost választottuk aki Meixner módszer szerint tanít.van valakinek ezek kapcsolatosan tapasztalata ?



A legzseniálisabb olvasástanítási módszer véleményünk szerint a Meixner Ildikó nevéhez kötődik. Egy sajátos betűtanítási sorrend alapján halad a program, ez a sajátos sorrend különös gondot fordít arra, hogy egymástól lehető legtávolabbi pontokon vegye elő

az egymással bármilyen tekintetben hasonló, ezáltal könnyen összekeverhető betűket.



Ennek az oka a Ranschburg-féle homogén gátlás elkerülése, alapja egy fontos felismerés:

az egymással összekeverhető dolgokat az emberek hajlamosak is összekeverni.

A hangok és betűk sorában temérdek egymással hasonló jelenséget lehet tapasztalni,

a hangok hasonlíthatnak képzésük helye, időtartama szerint.


A betűk is hasonlíthatnak egymáshoz, gondoljunk csak a vizuálisan egymástól alig eltérő b és d betűkre. A betűtanítás során minél közelebb kerülnek egymáshoz az egymáshoz bármilyen szempontból hasonlatos elemek, annál nagyobb az interferencia veszélye, annál nagyobb lesz később az esélye az olvasás során a betűcseréknek.


A tanítás során kiaknázza a metodika a minél több modalitásból történő megerősítést,

ez azt jelenti, hogy minden egyes hang-betű megfeleltetés kialakítása során sok időt fordítanak arra, hogy tapintással, látással, hallással alaposan körüljárják folyamatot. Pl. részletesen megbeszélik a gyermekekkel, hogy egy adott hang kiejtése közben mi történik a beszédszervek szintjén, akadályba ütközik-e a levegő az artikuláció során, ha igen, akkor hol vannak ezek

az akadályok, az adott beszédhang zöngés vagy zöngétlen stb. Ugyanígy a hanghoz tartozó betű megtanulásánál részletesen megbeszélik milyen részekből, elemekből áll az adott betű.


Aztán az írott megfelelője megtanításánál levegőbe rajzolják, nagyméretű papírra írják, a betű vonalait lekövetik mozgással is, dörzspapírból kivágott nagyobb méretű papíron végigtapogatják azt stb. Ezáltal sok-sok érzékszervvel megtapasztalhatja a gyermek ezt a rendkívül elvont szimbólumrendszert. Ha a tapasztalatok több modalitásból érkeznek egy adott dologgal kapcsolatban, ha összekötődik a tapasztalás vizuális, hallási, mozgásos, tapintásos területtel is, sokkal szilárdabb emléknyom rögzül, stabilabb tanulást eredményez.


A speciális sorrend és a több csatornát bevonó tapasztalatszerzés mellett a Meixner olvasástanítási módszer sikerének záloga továbbá a szinte azonnali összeolvastatás.

A gyermeket rendkívül motiválja az olvasástanulás kezdetén, hogy az írás, ami a buszjegyen,

a boltok feliratán, a mesekönyvei oldalán látható, többé már nem titok előtte,

hiszen azt el tudja olvasni. De valljuk be őszintén, az első olvasásórától még hosszú

út vezet addig, hogy értelmezve tudja saját mesekönyvét elolvasni a gyermek.

Nem így a Meixner-módszer olvasástanítása során!


Gondosan kialakított betűtanítási sorrendnél az is vezérelv volt, hogy olyan betűket tanítson először a program – beleértve magánhangzókat és mássalhangzókat egyaránt – melyeket egymás mellé állítva és ilyen módon először egy, később két, majd fokozatosan növekedő szótagszámot kialakítva értelmes magyar szavakat lehet kapni. Gyakorlatilag azonnali sikerélményt nyújt

a gyermeknek ilyen módon az olvasás. Ráadásul a módszerhez több olyan segédanyag is íródott, amelyekben életkorhoz, fejlettségi szinthez, osztályfokhoz igazodó szóanyag található.

A szövegek összeállításánál arra is külön gondot fordítanak, hogy szűrt szóanyag szerepeljen.

Ez azt jelenti, hogy az adott téma szövegei, olvasás- és írástanításhoz kötődő gyakorlatai nem tartalmaznak olyan betűt, amellyel még módszeresen nem foglalkoztak, illetve ami az adott betű megtanulásakor elkerülendő, mert hasonlósága miatt fennáll a betűcsere

előfordulásának veszélye.

A módszer alapszemlélete a fokozatosság elve.


Ez azt jelenti, hogy nagyon apró lépésekben halad előre a tanítás. A fejlődési szintek

fokozatos bejárásának gondolata már Piaget elméletében meghonosodott, lényege,

hogy nem lehet, illetve kevésbé hatékony, sikeres az alsóbb fejlődési szintek megkerülésével összetettebb teljesítmény felé törni. Nagy figyelmet szentel Meixner az analízis és szintézis képességének, metodikája, minden egyes gyakorló feladata lépten-nyomon azt erősíti,

hogy a részekből hogyan épül fel az egész és hogy az egészet részleteire lehet bontani. Kezdetben betűket tanít (a betűelemek egymáshoz való viszonyának elsajátításáról már fentebb említést tettünk), azután két betűből szótagot alkot, ezt követi a szótagok hosszának növekedése, illetve szószerkezetekben való gyakoroltatás.


Innen jut el az egyszerű mondatokig, aztán a bővített, végül az összetett mondatokig.

Egyhamar a bekezdések, rövid történetek szintjén mozog az olvasás megtanítása során.


Nem csupán a szóanyagok egyre bővülő repertoárjával, szűrt, gondosan összeválogatott szövegekkel, de a gyakorlófeladatokkal is sikeresen és hatékonyan megtámogatja a megszerzett ismeretek beépülését, automatizálását. Iskoláskorúaknak szánt gyakorlatai bár zömében papír-ceruza feladatok, mégsem hasonlítanak egy az egyben a szokásos iskolai példákhoz.


A feladattípusok közül kiemelkedik az a csoport, mely a téri irányokat és a relációkat mélyíti el. Ebben a kultúrában mindent fentről lefelé és balról jobbra sorrendben végzünk: ilyen haladási irányban folyik az olvasás, írás és a számolás is. Sok gyermeknél a jobb és bal irányok megkülönböztetése nem stabil még saját testen sem. Ugyanígy többüknek nehézséget jelent

a téri relációk helyes alkalmazása (alatta, fölötte, mögötte, közötte stb.), különös tekintettel az irányhármasságra (Hol? Honnan? Hová? kérdésekre válaszoló irányultság), mely a magyar nyelvben

a szavak végén található toldalékokból derül ki. Amellett, hogy mindezek a fogalmak saját testen sem stabilak az esetek nagy százalékában, hogyan lehetne elvárni azt, hogy először térbe,

majd síkba transzformálva ezeket az ismereteket hármas vonalközbe b, d, p betűket kanyarítson a nebuló. A hármas vonalközben ott a felső, középső és alsó vonal. Az előbb említett betűk hasonló elemekből állnak, szár és pocak, de korántsem mindegy, hogy melyik vonalról indítjuk

a grafémát és, hogy milyen elemet hogyan illesztünk egymás mellé.


Az egész folyamat elvégzése során csak úgy repkednek az irányok és a relációk.

Ha ezek az ismeretek nincsenek meg a gyermekben, még hozzá automatizmus szintjén,

akkor bármilyen okos és szorgos és figyelmes is lehet a diák, törvényszerű, hogy munkája során fényévekre fog lemaradni a többiektől. Van, aki az ügyes kompenzálásának megfelelően hamar kialakítja bizonytalanságát elkerülendő, hogy az ablak felöli kezem a jobb, de ez nem

egy minden szituációban hatékonyan alkalmazható stratégia, ez nem egy stabil, biztos tudás.


A gyakorlófeladatoknál meg kell említeni azt is, hogy sok eszközzel, így a kellékekkel való manipulálással is él, ami izgalmasabbá, változatosabbá teszi az elsajátítást és egyben szilárdabb tanulási folyamatot eredményez. Arról nem is beszélve, hogy nem passzív a gyermek a padban ülve, hanem aktív részese lesz az olvasás megtanulásának.


Az olvasási zavar egyik leggyakoribb szimptómája a szókincs szűkös volta, a kifejezőkészség szegényessége. Sokszor maga a beszéd és nyelv fejlődésének eltérései, zavara okozza,

hogy megfelelő intelligencia szinttel a gyermek ugyanannyi gyakorlási idő és anyag mellett képtelen elvárható szinten elsajátítani az olvasást. Meixner külön figyelmet szentel annak is, hogy igazi értő, értelmező olvasás jelenjen meg, illetve rengeteg szókincset, kifejezőkészséget aktivizáló gyakorlatot épít módszerébe. Szinte nem marad szósor olvasási gyakorlat anélkül,

hogy a szóanyagban előforduló szavakat változatos feladatokon át ne értelmezze.

Ilyenek a mondatbefejezések, szógyűjtések, szómagyarázatok mondatba foglalással,

szinonima-kereséssel stb.


Mindez sokoldalúan megtámogatja, illetve segít kiküszöbölni a beszéd

és nyelvi kifejezőkészség deficitjére épülő olvasási zavarokat.

2010. dec. 1. 15:29

Ricsike még mindig beteg romlót az állapota így a héten még mindig nem megy .uracsvivi mi is szeretünk korcsolyázni szuper jó csak én már bálna vagyok a korcsolyázáshoz meg az ízületeim.

de jó korcsolyázást nektek

4060. uracsvivi
2010. nov. 29. 10:40

Nemsokára indulnak korcsolyázni.

Nagyon várta a mai napot.

4059. c6b27363e5 (válaszként erre: 4058. - Virgilius)
2010. nov. 28. 13:31
értem
4058. virgilius (válaszként erre: 4057. - C6b27363e5)
2010. nov. 26. 20:50
Igaziból az a része a bajunk, amikor át kell váltani (fél, 3/4 stb), meg amikor az órák között kell váltani, pl ha 14.50-től indulva eltelik 20 perc, akkor mennyi lesz, meg ilyenek.
2010. nov. 26. 20:35
én úgy tanítottam meg hogy egy rossz órám s ki volt törve az üveg s számos és ott mutattam meg neki az órákat a délután bele írtam du 13 14 ez egész jó megtanulta
4056. virgilius
2010. nov. 26. 19:33

Tudnátok segíteni abban, hogy hogy lehet az órát megtanítani egy másodikosnak?


Jobbulást a betegeknek!

❮❮ ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... ❯❯

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2024, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Facebook