Miért barátságtalanok az eladók? (beszélgetés)
Ma már olyan pénzszámológépek vannak, amikbe beleteszed a pénzt és kiválogatja a selejtet, de régen a vonalzószerűvel kellett lemérni. Lehet, hogy szerinted hülyeség, ez van. Még most is előfordul, hogy amit a gép kidob, de gyanús, hogy meg van az 51%, akkor a "vonalzóval" mérik.
Nem gondolom, hogy a parizer mérés közben a pénzt is ellenőriznie kell Marikának, nem is a kis maszek boltokról beszéltem. A nagyobb üzletláncoknál meg van főpénztáros. Vitatott esetben az ő felelőssége eldönteni, hogy elfogadható-e a az adott bankjegy. Vagy ahol nincs főpénztáros, ott az üzletvezetőnek.
Amúgy Tes.o önkiszolgáló pénztárnál fizettem hiányos ezressel, simán elfogadta. Bár annak csak a csücske hiányzott, véletlenül odacipzároztam a pénztárcámhoz.
Megtehetik itt is, hogy elfogadják, de onnantól a pénztáros, üzletvezető, cég felelőssége. Vagy tovább fizetnek vele, és ki tudja meddig forgalomban marad, vagy a banknál, ha kiszúrja, lecserelik.
Nem is értem, hogy hiszik azt, hogy 30 deka párizsi még fél kiló paradicsom között majd Marika a hitelesített vonalzóval nekiesik nmm pontosan kalibralni.
Na attól a falra tudnék mászni, mikor azt mondják pl.10-dk parizer lesz.nem lehetne úgy kérni 10-ek parizert kérek vagy szeretnék, na de én már csak ilyen maradi vagyok.
Arról nem is beszélek amikor a cipőkrém közül viszem oda a joghurtot a pulthoz,mert valakinek nem kellett,de vissza már nem vitte,na meg a darált húst a fagyi közül.
Na ennyi.
A másik, amikor köszönök jó napot kívánok és simán mondják szia.. Vagy helló.
Kölcsönös tisztelet.. Fontos lenne.
Én is pultban dolgoztam, meg pincérként is. Volt olyan, hogy jött a vevő a büféhez, köszöntem.. Akartam kérdezni mit adhatok, vagy mit parancsol... Mit szeretne.. Kedvesen. Se köszönés semmi, mondja egy kávé lesz. Na ettől a falra másznék. Mi az, hogy lesz? Mondtam lesz, ha megfőzöm...
Vannak kedves vevők, eladók, mert fordítva is..
Ha valaki nem bírja ne menjen olyan helyre ahol emberekkel kell foglalkozni.
Azért a vevők sem angyalok,
Én csak egy nyugdíjas vagyok,de látom milyen stílusban beszélnek az eladókkal, én szégyellem magam, hogy vannak ilyenek.
Mintha mind felsőbbrendűnek érezné magát.
Azt hogy kérek, netán legyen szíves,na ezeket nem ismerik.
Persze,meglehet ezt fordítani is,mert ha úgy megyek be valahová, hogy jó napot kívánok, elvárnám hogy vissza köszönjenek.
Egy kis OFF: Ha nem megfelelőek a körülmények, fizetés, stb. akkor nem kell csinálni. Miért jó az bárkinek is, ha panaszkodva, kedvtelenül, idegesen megy be dolgozni? Ezzel rosszat tesz magának is, a vásárlónak is. ON
Azt viszont elismerem, hogy rengeteg suttyó vásárló van, de ezeket a helyzeteket lehet kezelni, vannak erre nagyon jó kis tréningek.
"Azokat a hiányos sérült bankjegyeket, amelyeknek felülete nem haladja meg az 50%-ot, az MNB - a 2012. január 1-jén hatályba lépett jegybanktörvény alapján - térítés nélkül bevonja a forgalomból. Az ily módon bevont bankjegyet az MNB 30 naptári napig őrzi, majd megsemmisíti.
A 30 naptári napos őrzési idő alatt az Ügyfél jogosult átváltásra benyújtani az adott bankjegyhez tartozó, később fellelt hiányzó rész(eke)t, csatolva a már benyújtott bankjegyrészre vonatkozóan az MNB-től kapott elismervényt. Amennyiben az MNB által őrzött és az utóbb benyújtott bankjegyrész(ek) bizonyíthatóan azonos bankjegyhez tartoznak, és együtt a bankjegy 50%-ánál nagyobb felületét teszik ki, az MNB a hiányos bankjegyet névértéken törvényes fizetőeszközre váltja át."
Nem minden vevő frusztrált, ideg és elmebeteg, legalább is felénk nem. El tudom képzelni, hogy egy vidám boldog nő jól végzett nap vagy fizetés után örömmel be szeretne vásárolni a családjának minden jót, tervezi, kinek mit vesz, erre találkozik egy ílyen ... no comment eladóval. ( én sokszor jártam igy )
Én a modoruktól már semmit nem várok, hanem a többletmérés miatt állok velük örökös harcban, ( nem tudja azt a pár száz forintot kifizetni? rámbődül ha szóvá teszem. Nem , mert a 40 dkg nem 55 dkg. Állitólag ezt tanitották őket évekig. )
Barátságtalan az eladók(értékesítési munkatársak)zöme? ...mert a "kedves"vevő(kedves vásárló, fogyasztó,stb) is barátságtalan.
Nem említem az alacsony fizetést,mint a közöny egyik okát, mert magas fizetésért sem lehet elviselni a szekánt vevőt.
(-mondja, tud úszni?
-nem..
-és ha megfizetem?)
Amúgy azért nem bántom az eladókat, mert elképzelem, milyen lennék, ha én lennék a helyükbe ott, és akkor.. például simán megütném az alázó naccsasszonyt..
De van ami tetszik...például a napszaknak megfelelően köszönök, (nőnek kizárólag kezétcsókolommal) és az a válasz, hogy -igen?
a szemem sem rebben..kérdezek..
További ajánlott fórumok:
- A Vateráról és Tesz-Vesz-ről sorra lépnek le az eladók, mivel bevezetik a listázási díjat!
- Honnan és mennyiért rendelhetik azok az eladók a Converse tornacipőket, akik 5000 Ft-ért tudják postaköltséggel adni?
- Mi történt a buszsofőrökkel, hogy ilyen barátságtalanok ?
- Állásinterjú eladóknak
- Használt lakás vásárlásánál, mennyi foglalót szoktak kérni az eladók?
- Ha a gyermekeddel barátságtalan közömbös az óvónője, tennél valamit?