Főoldal » Fórumok » Egyéb témák » Matekosok segítsetek! fórum

Matekosok segítsetek! (beszélgetős fórum)

1 2 3 4 5
68. Etke75 (válaszként erre: 67. - Dallam)
2011. márc. 23. 14:27
Nem tudom mi a probléma. Két megoldás is született, mindkettő jó. Egyébként egy 4-es gyereket nem kell teljesen hülyének nézni és mindenz a szájába rágni. Ezek típus feladatok. Szerintem ilyeneket ezer számra oldanak meg az iskolába. Kicsit gondolkodni kell nekik is. De lássuk be nekik is könnyebb azt mondani, hogy nem tudom és a szülőket nyaggatni ezzel.
67. dallam (válaszként erre: 66. - Etke75)
2011. márc. 23. 14:22
Ugyancsak ilyen jellegű feladat az, amikor vannak 50 és 80 lapos füzetek, összesen valamennyi lap, és valamennyi füzet. Például egy ilyen feladatnál nem 50-el osztunk, azaz a kisebb számmal.
66. Etke75 (válaszként erre: 65. - Dallam)
2011. márc. 23. 14:15
A gondolatmenetben azért kell 2-vel osztani, mert már 2 lábat figyelembe vettünk egyszer az alap számolásnál, a maradék 2 pedig a 4 lábúakra vonatkozik. Nem tudom mennyire érthető, de szerintem ezt egy 4-es gyereknek már fognia kellene.
65. dallam (válaszként erre: 64. - CsillagTM)
2011. márc. 23. 13:59

Na, ilyen kedves hozzámszólás után nem voltam rest, és átolvastam az összes hozzászólást, megoldást.


Két hozzászólásban jelenik meg nem egyenletrendszeres megoldás:


A 32-es: véletlen egybeesés, hogy így helyes az eredmény, más számokkal, főleg nagyobb számokkal ez nem sikerült volna.


A 41-es: jó gondolatmenet, de hogy magyarázod meg a gyereknek, hogy 2-vel kell osztani (a válasz erre nem az, hogy 2 lába van).


Hogy neketek bőven volt egyenletrendszer negyedikben, az nem a te hibád volt, hanem a tanító munkáját, felfogását, módszereit tükrözi. Nem szeretnék a gyerekemnek egy ilyen tanítót :)

64. CsillagTM (válaszként erre: 62. - Dallam)
2011. márc. 23. 13:20

ha figyelmesen olvastál volna, láttad volna, h többen leírták a nem egyenletrendszeres megoldást is.


(amúgy továbbra is fenntartom, h nekünk bőven volt egyenletrsz negyedikben.)

63. Etke75
2011. márc. 23. 10:19
Egyébkén érdekes, mert a fiam most 5-es és az idei évtől 8 osztályos egyházi gimibe jár. Ott minden héten van logika órájuk. Rogyásig csinálják az ilyen jellegű feladatokat. Nem tudom ezt miért nem lehet egy normál iskolában is bevezetni.
62. dallam (válaszként erre: 59. - CsillagTM)
2011. márc. 23. 08:39
Igen, így van. Helyes a te megoldásod, de egy negyedikes gyerek nem egyenletrendszerrel kell megoldja ezt a feladatot.
61. CsillagTM (válaszként erre: 60. - Mamcili)
2011. márc. 22. 23:36
azért 59 hsz-t csak nem olyan bonyolult visszaolvasni...
2011. márc. 22. 21:30
megvan a válasz?
59. CsillagTM (válaszként erre: 55. - Dallam)
2011. márc. 22. 18:40
már leírtuk páran:)
58. CsillagTM (válaszként erre: 47. - Mamcili)
2011. márc. 22. 18:40
hááát...nem:)))
57. bujuli (válaszként erre: 41. - Etke75)
2011. márc. 22. 15:49
Köszönöm!
56. bujuli (válaszként erre: 32. - Virgilius)
2011. márc. 22. 15:48
Valami hasonló egyszerű megoldásra gondoltam én is, köszönöm
55. dallam
2011. márc. 22. 15:30
Negyedikes gyerek nem érti meg az egyenletrendszert, nem is kell értse...ha szükség van a megoldás leírására, szóljatok.
54. dallam
2011. márc. 22. 15:22

Már másodikos, harmadikos gyerek is meg tudja oldani ezt a feladatot a hamais feltételezések, azaz a hipotézisek módszerével. Így nem kell egyenletrendszert felállítani.


Sikerült valakinek megoldani?

53. Tulipantunder (válaszként erre: 52. - Sylvia81)
2011. márc. 22. 15:16
Valószínű, így már korhatáros!!! :))))
52. Sylvia81 (válaszként erre: 49. - Etke75)
2011. márc. 22. 15:11

Huhh, azt megnézném! :DDD


Eleve oximoron: láb nélkül nem lehet rohangálni. ;)

51. mamcili (válaszként erre: 49. - Etke75)
2011. márc. 22. 15:08
jogos :)
50. Tulipantunder (válaszként erre: 44. - Dominós)
2011. márc. 22. 15:06

Mert ezek a feladatok pont arra mennek rá, hogy többféleképpen meg lehet oldani. Kapnak a kölykök több módszert és egy idő után mindenki azon az úton oldja meg, ami az ő logikájához passzol. Csak hagyni kell őket próbálkozni, mert csuda jó dolgokra képesek!

Az egyenletek ráérnek felsőben... most a lényeg, hogy fejlődjön a logikus gondolkodása.

49. Etke75 (válaszként erre: 47. - Mamcili)
2011. márc. 22. 15:04
Aminek van összesen 26 feje. 10 fej rohangál láb nélkül?
2011. márc. 22. 15:03
no ez már egy negyedikesnek meg is magyarázható
2011. márc. 22. 15:02

102/4=25,5


25*4=100 maradt a kettő


2/2=1


tehát van 25 nyúl és egy pulyka

46. punka (válaszként erre: 43. - Sylvia81)
2011. márc. 22. 14:52
Nekem tetszett :D
2011. márc. 22. 14:48

2y+2x=36_____x=1(1 láb)...y=2x(2 láb)

4x+2x=36

6x=36

x=6(láb)


102/6=17


eddig eljutottam...

2011. márc. 22. 14:47
4.-ben teljesen normálisak az ilyen feladatok, habár én is egyenletrendszerrel esnék neki, mert a mi időnkben még ilyeneket nem adtak 4.-ben, csak sokkal később. Ráhagytam a kölökre, megcsinálta a saját logikája szerint...és jól. Valahogy úgy mint Virgilius, vagy Etke írta.
43. Sylvia81 (válaszként erre: 26. - Punka)
2011. márc. 22. 14:44

Jóvanna, miközben írtam, már nem láttam a feladat szövegét. :D

Amúgy meg így is, úgy is 2 lába van, nem? ;) :DDD

42. Etke75
2011. márc. 22. 14:38
Bocsi, páva az a tyúk.
41. Etke75
2011. márc. 22. 14:38
Összesen 36 állat van. Ha azt vesszük, hogy mindegyik 2 lábú, akkor összesen 72 lábuk van. Mivel 102 láb van összesen, ezért a maradék 30 lábat el kell osztani kettővel, ami 15. Így nyusziból 15, tyúkból 21 van.
40. Tulipantunder (válaszként erre: 39. - CsillagTM)
2011. márc. 22. 14:36
Pontosan. Táblázatban, szépen próbálgatva. Aztán majd ráérez, hogy megy ez neki egyszerűbben is. Remélem,sikerül nekik! :)))
39. CsillagTM (válaszként erre: 15. - Tulipantunder)
2011. márc. 22. 14:33
ja bocsi, negyedikben tényleg nem tudom, h egyenleteznek-e (mi mondjuk csináltuk). ha nem, akkor ez a rajzos módszer a jó, de akkor szépen sematikusan: 0 nyúl-36 páva, 1 nyúl 35 páva, ...36 nyúl 0 páva.
1 2 3 4 5

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2024, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Facebook