Főoldal » Fórumok » Egyéb témák » Középiskolai felvételi fórum

Középiskolai felvételi (beszélgetés)


54060. a-nesz (válaszként erre: 54057. - Ducati)
2020. febr. 14. 10:06
Igen tegnap jött meg nekünk is. Pont így ahogy írod, először a frász tört ki:-).
54059. eth (válaszként erre: 54055. - AgiABC)
2020. febr. 14. 09:53

Aki kiválóra megír egy írásbelit, azért olyan nagyon lassú nem lehet. :)

Szerintem (félévnyi tapasztalat alapján) a Radnótiban (és gondolom, a többi hasonszőrű iskolában is) az a legfontosabb, hogy tudjon figyelni az órán. Akinek ez (még) nincs meg, nehéz dolga van.

54058. Viki0804 (válaszként erre: 54057. - Ducati)
2020. febr. 14. 09:47
Köszönjük, ez hasznos információ!
54057. Ducati
2020. febr. 14. 09:43

Most érkezett a KIFIR-től e-mail, hogy a tanulói adatlap megérkezett.

A középfokú felvételi dokumentum feldolgozásra került és a lap alján a "Feldolgozva" státusz látható.

Csak úgy leírtam ezt most, mert mikor megláttam a KIFIR-t feladóként, elsőre azt hittem valami gond van.

Kissé paranoiássá teszi az embert ez a felvételi buli.

Tehát no para, ha megjelenik egy KIFIR-es e-mail a telótokon.

54056. mamaka123 (válaszként erre: 54054. - Mamaka123)
2020. febr. 14. 09:32
Kicsit szomorú, hogy mikor tavaly ősszel ugyanezt eljátszották a szakiskolákkal, ott nem volt ekkora felháborodás, az igazgatók szimplán széttárták karjukat a tájékoztatón, hogy fogalmuk sincs, mi lesz szeptembertől…
54055. AgiABC (válaszként erre: 54043. - Eth)
2020. febr. 14. 09:30

Nagyon köszönöm az elemezgetést-elmélkedést a témában, szinte naponta tanulok újat magunkról, a sulikról, olyan szemmel tudom nézni a gyereket, hogy ez neki jó lesz-e vagy sem, ez nagy segítség. Majd lehet, hogy még írok a témában később, hogy mire jutottam, vagy hogy hol tartok/tartunk, de most egy konkrét kérdésem lenne.

A lányom kissé lassúbb tempójú a kortársaihoz képest, az a fajta aki inkább 120%-osan precízen végzi el a feladatát, és hát jó munkához idő kell. Inkább olyan elmélkedős-olvasgatós-elmélyedős típus, nem az a pörgős fajta. Ezt a jelenlegi tanárai tudják és tolerálják, mert tudják, hogy cserébe csak tökéletes munkát fognak visszakapni (ez nem az én maximalizmusom, tévedés ne essék!) Ezzel mennyi gondja lehet, ha bekerül gimibe? Tudják, tolerálják a tanárok, hogy ők még csak 10-11 évesek vagy nagyon nagy tempót diktálnak kezdettől fogva? Vagy felveszi majd a ritmust? Mi a tapasztalat?

54054. mamaka123
2020. febr. 14. 09:30

Érdekesség: az Eötvös és az Apáczai is tiltakozik az új Nat. ellen:

[link]

[link]

Kiemelném az alábbit:

„A bevezetés időzítése abba a helyzetbe kényszerített minket, hogy meghirdetett képzéseinkre jelenleg is felvételiző diákjaink és szüleik a nekik korábban megígértekkel szemben nem tudják, hogy milyen könyvekből, milyen óraszámban, milyen tárgyakat, milyen tagozatokon fognak tanulni.”

54053. Viki0804 (válaszként erre: 54051. - Viki0804)
2020. febr. 14. 09:25
Bocsánat: tájékoztasson. A billentyűzet önállósítja magát.
54052. Bogi11
2020. febr. 14. 09:14

Ez egy teljesen új dolog a Fazekasban. Bemutatkoznak a leendő osztályfőnökök. :)


[link]

54051. Viki0804 (válaszként erre: 54049. - Hdolli)
2020. febr. 14. 08:55
Kedves Hdolli! Az én fiam szintén így volt a Treforttal. Rögtön eldöntötte, hogy oda szeretne járni. Most már harmadik éve jár oda, kilencedik. Nagyon szereti. Színházterem van, ebéd a Vas utcában 5 féle menüből lehet választani és olyan, mint egy étterem. Több tornatermük is van. Az igazgató úr nagyon lelkiismeretes, rendszeresen küld levelet a szülőknek, hogy tályékoztasson az iskola dolgairól.
54050. mzx (válaszként erre: 54049. - Hdolli)
2020. febr. 14. 08:51

Mi most két gyerekkel dilemmázunk. Mindkettőt bevontuk a döntésbe, sőt, nálunk a kicsi maga igyekszik nagyon - főleg a nagyhoz képest -, hogy felvegyék a vágyott helyre. Mi mindkettőnél elmondtuk, hogy melyik sulinak mi az elsőnye, mi a hátránya, miért lenne jó ide-vagy oda járni. A kisebbik közben többször meg is változtatta a preferenciáját, de hagytuk, hogy ő elemezgesse, én csak kérdezgettem.


Mindkettőnél volt olyan suli, ami nekünk nagyon tetszett, nekik meg kategórikusan nem, úgyhogy ezeket teljesen ki is hagytuk, a kevésbé kedvenceket pedig hátrébb soroltuk.


Igazából úgy vagyok vele, hogy több igazán jó iskola van, ahol jól érzik magukat majd. Egy-egy rossz élmény mindenütt lesz, erre fel vannak készülve. Ha olyan iskolába mennek, amit ők válaszanak, amit szívből szeretnének, akkor azt a pár negatív dolgot is sokkal jobban fogják kezelni. Ha motiváltan mennek oda, és azzal a szándékkal, hogy ez nekik tetszeni fog, akkor tényleg tetszeni fog nekik. Ha oda küldöm őket, amit nem éreznek magukénak, akkor csak a nyavalygás lesz (tudod, Hufnágel Pisti effektus :) ).


Szerencsére a vége az lett, hogy első és második helyen ugyanazt jelölik meg, mind a kettő szuper suli, és csak reménykedem benne, hogy legalább egy helyre veszik fel őket. Mindkettő úgy érzi, hogy ő döntött.

54049. hdolli
2020. febr. 14. 08:35
Hálás vagyok a felvetett témáért, mert engem is ez foglalkoztat nagyon, hogy mennyire szóljunk bele a döntésbe szülőként. Nálunk a helyzet az, hogy a gyerek foggal-körömmel a Trefortot szeretné. Jók voltak a benyomásai a nyílt napon, egy edzéstára oda jár, aki jókat mesél stb. Nekünk (szülők) viszont nagyon a suli környéke, az épület infrastruktúrája nagyon nem szimpatikus. Nincs egy közösségi tér, nincs egy normális udvar, nincs menza, nincs még egy színházterem sem, ahol teret látok a közösségi életre. Biztosan nagyon jó a tanárgárda, de vajon van annyira jó, hogy kompenzáljon mondjuk egy Szent István Városliget közelségét? Nagyon fontos a gyerek kémiája, amit érez a suli iránt, de a mi felnőtt tapasztalataink még nincsenek meg neki, hogy mi lehet még fontos. Vajon hol a határ?? Engedjünk, vagy érveljünk? Trefortos szülők! Megéri hallgatni a gyerek kémiájára, vagy van ráció a mi félelmeinkben??
54048. Zsiráf777
2020. febr. 14. 08:29
Sziasztok! A véleményetekre vagyok kíváncsi, a Szinyei és Teleki Blankáról. Mennyire jók a tanárok, diákélet stb.? Előre is köszönöm.
54047. lamme
2020. febr. 14. 08:24

Engem úgy neveltek a szüleim és én magam is azt gondolom, hogy a gyereket a maga szintjén be kell vonni a család dolgaiba. Éppen ezért nálunk a felvételi is közös döntés volt, érvek és ellenérvek alapján. Az ő igénye szerint írtunk most csak egy iskolát. Nem tagadom, hogy az egész jó központi írásbeli eredménye után nem kaptam egy kicsit vérszemet, hogy talán más, nagyobb nevű sulit is megpróbáljon, beszéltünk is róla, de könnyen elengedtem a dolgot, mert objektíven szemlélve, a választott suli sokkal inkább passzol hozzá.


Olvasva a Radnóti és Eötvös programjait, elmondhatom, hogy a középmezőnybe tartozó Könyvesben is hasonlóan színes a diákélet :)

54046. levia (válaszként erre: 54043. - Eth)
2020. febr. 14. 08:07
Igazán szívesen.
54045. irnok (válaszként erre: 54039. - Timka80)
2020. febr. 14. 07:59

Sztem a legtöbb suli sejti, h a gyerek nem egy helyre adja be, így ha indokolsz is vagy elhiszik vagy nem. Ha akadekoskodni akarnak, indoklastól függetlenül tudnak.

Persze, gondolhatják h a másik suli fontosabb. Meg persze azt is, h az a másik nem olyan rugalmas, mint ők... Nézőpont kérdése attól függ, ki ül ott.

Amikor én hívtam Pl az Adyt, nem kérdezték, h miért akarok xy időpontot. Azt mondták, megnézik, mit tehetnek...sztem ezen ne izgulj:)

54044. Chelsey (válaszként erre: 54042. - Eth)
2020. febr. 14. 07:44

Totál kívülállóként rendszeresen megfordultam a Radnóti épületében, nekem a falakon lévő hirdetésekből, az jött le, hogy nagyon sok dolgot csinálnak és jelentős részét a diákok szervezik (nyilván kapnak tanári segítséget, ha szükséges).


A másik gimi - bár nem számít topnak, de azért a százon belül van - a II. Rákóczi Ferenc, ahová tavaly rendszeresen bejártam (British Council gyerek nyelvtanfolyamának székhelye). Az épület szinte kifogástalan, a diákok ott sem unatkoznak, ahogy a kiállításokat, hirdetéseket nézegettem. :) Az a benyomásom támadt, hogy kifejezetten színvonalas művészeti képzés folyik ott, rémlik mintha lenne dedikált rajztagozata.

54043. eth (válaszként erre: 54035. - Levia)
2020. febr. 14. 07:41

Nagyon jókat írtok. Abban biztos vagyok, hogy ez a fórum ebben a tekintetben sem tipikus. Kicsit buborék-effektusban vagyunk.

Saját példánkban a mi (akkor harmadikos-negyedikes) gyerekünk az első pillanattól bele volt vonva a folyamatba, mondta, hogy szeretne felvételi előkészítőre járni (nem tudom, hogy ha tiltakozott volna, rábeszéljük-e), még abba is volt beleszólása, hogy az melyik legyen.

A felvételi folyamatban is végig ott volt, együtt adtuk fel a hivatalos leveleket, együtt mentünk nyílt napra, és a végén a beírakozáskor is ott volt. De igazából a döntést mindig mi hoztuk meg, csak nem az ő véleménye ellenében. És fogalmam sincs, magától eszébe jutott volna-e felvételizni (teljesen nem kizárt, hogy igen, mert nagyon korán téma volt az általánosában a gyerekek között).

(Bizonytalan voltam benne, hogy jó ötlet-e 676. privát üzenetként megköszönni, hogy elküldted az iskolákat, úgyhogy megteszem most itt: köszönöm szépen! :) )

54042. eth (válaszként erre: 54036. - Bodzamelie)
2020. febr. 14. 07:32
Az tény, hogy külön tájékoztatást nem nagyon kapunk a programokról, szerencsére a lányom aktív az ilyesmiben, és hozza a híreket. A honlap se kényeztet el, a legtöbb programról csak a neve van fent a közelgő események között (a Valentin-nap is fent van). A korcsolyázást az osztályszinten szervezték az osztály ifijei. Lehet, hogy velük szerencsénk van, tényleg nagyon aktívak. De majdnem az összes program, amit itt írsz, mozi, színház, Mikulás, voltak, meg még kirándulás, kézműveskedések, társasjátékozás, egész épületes számháború, meg egy csomó minden, nem tudok mindent felsorolni sem. A farsang helyett a Halloween volt beöltözős parti, meg most ez a Velentin-bál van. A gyerek folyosószínházi előadásban is benne volt. Nekem kimondottan pezsgőnek tűnik a Radnótiban közösségi élet, de ezek szerint ebben is lehetne egyéni meg osztályszintű különbségek.
54041. Chelsey (válaszként erre: 54039. - Timka80)
2020. febr. 14. 06:48
Miért érzed azt, hogy indokolnod kell? Kérsz egy új időpontot és kész. Ők meg megmondják, hogy tudnak-e segíteni.
54040. timka80
2020. febr. 13. 23:33
n=nem
54039. timka80 (válaszként erre: 54003. - Levia)
2020. febr. 13. 23:32
Igen. Azt gondoltam, hogy ha egy napon van, akkor akár még bele is férhet a két szóbeli. De ha egy időre esnek, n veszi ki hülyén magát, hogy az egyik suliban más időpontot kérünk? Gondolom gátlástalanul kell hazudni valamit, mert az az indok, hogy egyidejűleg másik iskolában kell szóbeliznie a gyereknek, nem lesz túl szimpatikus. "Ha a másik fontosabb, nem kötelező hozzánk jönni..." mentalitás a népszerűbb gimikben simán elképzelhető. (Kérdőjel)
54038. vincedenes
2020. febr. 13. 23:29
Mi is a nyolcadikossal harmadjara futunk neki.. Negyedik utan szo sem volt iskolavaltasrol de azert megirta a felvetelit, egesz jol. Otthon nem gyakorolt ra, igazabol en sem voltam kepben..Felvettek de maradt. Hatodikban mar tudatosabban neztunk sulikat, bar akkor sem volt tervben a valtas. Kettannyelvu iskola, nagyon jo kozosseg, osztaly fele vegig kituno volt, szoval jo hely.. Akkor sem keszult es akkor volt valoban az a durva hatodikas felveteli.. 48 matekot irt..Akkor elkezdtunk agyalni, hogy neki valo lenne talan a kisgimi. Vegigcsinalta a felvetelit, kimondottan elvezte:) Bekerult tobb helyre is, matek tagozatot irtuk előre... Sokat gondolkoztunk(közösen) mi legyen..Megismerkedtünk az osztallyal. En váltottam volna talán, bár bizonytalan voltam..Végül ő döntött, hogy marad. Egyáltalán nem bántuk meg..Ettől függetlenül biztosan ott is jó lett volna. Ráadásul most keményen készült, közben eldöntötte hova szeretne menni, ami remélhetőleg sikerülni fog.. :) Nyilván a legjobb képzést a hatosztályosok adják...
54037. Aquarius76 (válaszként erre: 54034. - Eth)
2020. febr. 13. 23:04

Ez egy jó kérdés. 2 éve, akkor hatodikos lányom mondta itthon, hogy szeretne felvételizni, de csak 1 intézménybe. Azt én is sugalltam neki, hogy próbálja ki magát, ha úgy érzi, hogy bírja. Akkoriban voltak lelki problémái, iskolapszichológushoz is járt (én úgy éreztem jó szakemberhez került, ezért nem is vittük máshoz). Nem járt előkészítőre a fent említett okok miatt. Itthon oldott meg időre 6-7 teljes feladatsort és ennyi. Akkor volt a könnyű matekos hatodikos felvételi, ő országosan a legjobb 20%-ban volt, nem is vették fel. Nem bánta, addigra én már annyira sem, mert nem éreztem úgy, hogy neki kisgimisnek kellene lennie. Az általánosunk jó, szóval nem volt para. Lányom utána elmondta, hogy azért volt jó ez a "pofon" neki, mert legalább megtudta, hogy nyolcadikban jobban oda kell tennie magát. Eljött az idei tanév eleje. Ő kérte, együtt válasszunk sulikat, mert ő egyedül nem tud dönteni. Egy rokon megkérdezte, hogy ahova szeretne felvételizni, abból mennyi a lányom döntése, és mennyi amit én szeretnék, esetleges meg nem valósult álmaim miatt. Én (illetve mi a férjemmel) egy iskolára sem beszéltük rá vagy iskoláról le, mert nekünk nem szimpatikus. Pedig van olyan iskola ami nekem nem szimpatikus lányomnak igen, de azért reménykedem, hogy nem oda fog kerülni. Amikor most ki kellett tölteni a jelentkezési lapot, akkor megkérdeztem lányomat, hogy melyik sulik maradjanak, mi az amit inkább mégsem szeretne. Szóval most már ő döntött. Neki határozott elképzelése volt, hogy pesti oldalon, régi épület legyen és hogy az angol mellett/után olaszt vagy spanyolt tanulhasson. Énekkaros 7 éve, hangszeres zenét tanul 5 éve, már hatodikban is az olaszt favorizálta, tehát nem múló hóbort ez nála. Volt aki mondta, hogy németet kellene második nyelvnek, mert "azzal ér valamit", de én megfogadtam, hogy a második idegen nyelvet ő választja. Legalább nem engem fog szidni, hogy miért én mondtam meg, hogy mit tanuljon. :)

Az, hogy maradnia kellett az általánosban, nagyon jól alakult, mert elmélyült az amúgy is szoros barátságuk néhány lánnyal, sőt még csatlakozott hozzájuk egy lány, aki hetedikben érkezett az osztályba.

Most országosan a legjobb 7%-ban van az írásbelijével, ami a legnagyobb álomiskolájához talán kevés lesz (nem max. pontot visz), de természetesen azt írtuk első helyre, hátha... A többi is tetszik neki ezért vagy azért. Persze a szóbelik után biztos változik majd a véleménye.

Én amennyire tudom, az osztálytársait is hagyják szabadon dönteni, vagy közösen döntenek iskolaválasztást illetően, bár van akinél beírtak olyan sulit, ahova a gyerek nem annyira vágyik, de pl. az egyik szülő oda járt.

Mindenkitől elnézést kérek, hogy hosszú voltam, de gondoltam, hátha az utánunk jövőknek szolgálhatok jótanáccsal vagy ötlettel. :)

2 év múlva pedig újra felvételi a majd akkor nyolcadikos fiammal. :)

54036. Bodzamelie (válaszként erre: 54032. - Eth)
2020. febr. 13. 22:49
Hát... Most döbbenten állok. Hozzám se a Valentin nap, se a korcsolya híre nem jutott el. Gyerek nem mondta, szülői levlistán sem írták. Tavaly még az ilyeneket megírták, ha voltak, pl. Vietnámi nap. A mi osztályunk bizony nem túl aktív ilyenekben. Biztos vannak különbségek. Minden esetre a kicsinél az általánosban maradás (hatodikig) egyik szempontja, hogy mennek moziba, színházba, van farsang, Mikulás, ezek szuper kis élmények, nagyon élvezi, és úgy érzem, még jól esik neki a kicsit védettebb, dédelgetőbb környezet. Persze, ha ő is rettenetes helyen lenne, mint a nagy volt, most nyilván mi is másképp gondolkodnánk.
54035. levia (válaszként erre: 54034. - Eth)
2020. febr. 13. 22:05

Nehéz kérdést tettél fel. Én csak azt tudom, hogy nagyon jót tett a saját családomban a szülő/gyerek kapcsolatnak, hogy a 12 évesünknek teljesen szabad döntése volt abban, hogy megy-e gimibe vagy sem. Potyogtak a könnyei miközben saját kezűleg jelölte be, hogy nem kíván beíratkozni. 10 évesen talán mi sem bíztuk volna rá a döntést. De akkor nem is volt döntési helyzet. Senki sem lépett le az akkori osztályból. Jó iskola jó köszössége=nagy szerencse.

De ez csak egy eset a sok közül.

54034. eth (válaszként erre: 54017. - Levia)
2020. febr. 13. 21:53

Vajon a 14 évesek mekkora része kapja meg a döntés jogát? Szerencsés esetben legalább vele együtt döntenek a szülők, de szerintem még ez is a kisebbség. Illetve hát elég sok nyolcadikost teljes mértékben érdektelen is a kérdésben.

Sok-sok éve a szüleim "legyen szakma is a kezedben!" műszaki szakközépbe írattak, pedig én (már befolyásolva) inkább vegyipariba mentem volna, bár annyira nem érdekelt a dolog, hogy harcoljak érte, Igazából egyik sem lett volna jó, bár talán az enyém lett volna a kisebbik rossz választás. Kár, hogy senki nem volt a környezetemben, aki megmondta volna, hogy egyértelműen gimnáziumba kellene mennem.

54033. Ju22
2020. febr. 13. 21:50

Kicsit off, de sztem idekívánkozik:

Az Apáczai és az Eötvös József Gimnázium tanárai is tiltakoznak a NAT ellen:


[link]

54032. eth (válaszként erre: 54023. - Bodzamelie)
2020. febr. 13. 21:45

Nem tudom, pontosan mit hiányoltatok, rengeteg programot szerveznek, főleg az ifik. Volt olyan időszak karácsony előtt, amikor minden héten több esemény is volt, de mostanában is van heti átlag egy. Holnap Valentin-napi bál lesz, hétvégére korcsolyázást szerveztek... Emellett hétfőtől csütörtökig minden nap van két választható szakkör (illetve lehet, hogy csütörtökön csak egy) a robotikától a táncon át a médiáig.

Lehet, hogy az E5 übereli ezt, de nekünk ez elég színes.

Minden iskoláról lehet rossz történeteket találni. A Levia által terjesztett vélemények között is van ilyen is, olyan is szinte minden iskoláról, az E5-ről is. Pedig szerintem az Eötvös tényleg nagyon jó iskola. Az emberi faktor, a gyerekek, a szülők, a tanárok mind különbözőek, és néha halálos kombinációkat tudnak létrehozni. Bárhol.

De az a gyerek aki az E5-be, a Radnótiba, Fazekasba stb. szívesen megy, és nem a szülők erőltetik be, nagy kockázatot nem vállal.

54031. levia (válaszként erre: 54028. - Potton79)
2020. febr. 13. 21:41
Ami még sokakat szokott érdekelni, milyen kimenettel (tanulmányi statisztikák, továbbtanulási irányok...) büszkélkedhet az álom középiskola. Az E5 ezt is szépen összeszedte. [link]

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2024, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Facebook