Középiskolai felvételi (beszélgetős fórum)
Aki idén okos, az persze jövőre is az, de bármi lehet. A nagyobbik gyerekemnek egyik osztálytársa két éve 83 vagy 84 pontot írt, idén 5x lett, tán 52? Ami azért a két évvel ezelőtti eredménye közelébe sem ér. :(
Mondjuk ha nekünk nem lenne vacak az osztályunk és nem menne el 10 gyerek is, akkor biztos az enyém is maradna.
Azt néztem, hogy ha most év végén 5 gyerek elmegy és jön ugyanennyi gyengébb suliból, eddig összesen 5 gyerek ment el és jött, akkor az elsőben indult 30 gyerekből felsőre 20 marad, és 10 lesz, aki később jött.
Persze, igen, a Radnóti még ennél is nagyobb váltás.
Sziasztok!
Többször felmerült, hogy a szóbelik ütközhetnek. Ezt hogy lehet megelőzni, illetve ha már bekövetkezett, kezelni. Van valakinek tapasztalata, ötlete?
Egy csoportban egy tag távozása vagy érkezése is megbontja a csoportdinamikát. Újból indul a helyezkedés, mégha ez nem is tudatosul általában a tagokban.
Úgyhogy ha megy, ha marad, változik körülötte a csoport. Persze, nem kérdés, hogy átmenni a Radnótiba jelentősebb változásnak ígérkezik. :)
Neki még nagyon új ez a felvételizős szakma, nem elutasító, nem lelkes, csak pislog, szívja magába az infókat, érzéseket, benyomásokat.
Ahogy voltunk már 3 szóbeli felkészítő alkalmon, lettek kis "barátai", egyre nyitottabb, pozitívabb a hozzáállása.
Amiben egyértelműen elutasító volt, azt elvetettük (vallásos gimik). De ez is jó, tudja, hogy mi az, amit kategorikusan nem akar, és a tudatosságnak ez is egy szintje. Ezt nekünk is jó látni, hogy határozottan ki tudja fejezni, ha valamit nem akar. Így tudom, hogy semmi olyat nem fog bevállalni, amit nem akar.
Érdekes, erről is írtam már korábban, hogy az írásbeli eredmények kiderülése után, az osztályban is meglett, kinek hány pontja van, hová van esélye, és látja, hogy változni fog az osztály összetétele, mert lesznek, akik elmennek, és lesznek, akik a helyükre jönnek gyengébb sulikból, tehát az osztály így ahogy van, nem fog egyben maradni. Mondjuk itt még nem sok gyerekről van szó, 5-6-ról. Ekkor kezdte felfogni, hogy aki teheti, menni fog, és hogy ő milyen lehetőséget kapott (kaphat, ha behívják). Neki ezzel kezdett felértékelődni ez a felvételi folyamat.
De mondom, lesz egy benyomása a szóbeliről is (ha behívják), aztán majd döntünk együtt:-))
Nem hiszem, hogy egyedül járnának 6-ban. De nem is kell, mert a város fele ingázik. Eldobják őket a szülők.
A helyi sulinak csak egyetlen nyolcosztályos osztálya van, plusz a két Nyek kilencedikben. Aki hatosztályosba akar menni, az ezt vállalja, mert helyben úgysem tudja megoldani.
Most viccelsz? Aki tíz évesen öt perces bohózat után képes 49 pontot írni, az nagyobb korában bárhol megír egy felvételit influenzásan is akár! Meg azért van a pótfelvételi, ha kell.
Legeslegelképzelhetetlenebb rontás esetén egy kevésbé felkapott suli NYEKes évének végén újra felvételizik a top sulik valamelyikébe.
Nekik nem kérdés, de itt most a te gyerekedről és a ti családotokról van szó :)
Nekem meg van olyan ismerősöm, akinek nem kérdés, hogy nem járatja a gyerekeit iskolába. :D
Nekem is ez a meglátásom. Aki tényleg próbából írt ennyit, nem rendszeres felkészítő segítette, az nem fog visszazuhanni, hacsak nem éri utol valami mindent elsöprő 'tinidili'.
Egyébként szerintem a heti rendszerességgel felkészített, felturbózott tudással sincs gond. Hiszen, azt mutatja, hogy ha kell oda tudja tenni magát, de alapból nem ez a kedvenc területe.
A gyerkőc mit mond, mit érez? Menne vagy maradna?
(Én sem vagyok nyolcosztályos gimi párti egyébként, és egyetértek Andivagyokén-nal is: két év múlva is okos lesz, sőt, még négy év múlva is.)
Megértem, mi is voltuk hasonló helyzetben. Azt csak az adott család döntheti el hogy mit tud bevállalni, mi jobb a gyereknek, mennyire terhelhető, hogyan szárnyalhat inkább.
Esetünkben a próbából végigvitt hatodikos felvételi sikerült túl jól. De a kapott ajánlatot végül "kidobta" a gyerekem. És hasonlóan a mostani osztálya 3 másik tagja. Hatosztályos E5, Toldy, Illyés és Fazekas ajánlatokkal nem éltek.
Mondjuk akkor még nem volt ekkora felvételi para, nem akartak ilyen mértékben menekülni/menekíteni az általánosokból.
Mi is, XVI. ker.
De sok szempontból meg lehet közelíteni ezt a kérdést. Tudom, hogy kollégáim, szülőtársak, barátok mit nem adnának érte, ha a gyerekük ilyet írt volna. És úgy, hogy van, akinek nagy tesója már ott van nyolcosztályosban, erős suliban, tehát tudja, miről beszél. Nem is értik a dilemmámat. Naná, hogy vigyed, ne hülyéskedj, mire vársz?? Nekik egy percig nem kérdés, hogy mi a jó döntés. Ez is egy szempont.
További ajánlott fórumok:
- Középiskolai felvételi matematikából 2010-ben
- Óvódák, bölcsődék, általános iskolák, középiskolák, bárhol a világon
- TB ügyintéző tanfolyamra jelentkeztem. Van valakinek információja, mire lehet számítani felvételinél?
- Mikor lesz fent a neten a középiskolák végleges felvételi sorrendje?
- 2011 középiskolai felvételi
- Hol lehet megnézni a tavalyi középiskolai felvételi ponthatárokat?