Középiskolai felvételi (beszélgetés)
Azért remélem, nem sértettelek meg azzal, hogy lerövidítettem a nickedet, Eleonóra123?! :)
Nyilván bármi lehet még ebből a kezdeményezésből, ráadásul az egy elég speciális területet érint, de nekünk egyetemet se most kell választanunk, szerencsére.
Helyes. 😀 Annyira engem nem perzselt meg, úgy vagyok vele hogy várjuk ki a végét.
Engem Nórinak még sose hívtak! 😉
Akkor ez érdekelhet.
Nem sírdogálnék, ha a gyerekemből csak egy mérnök lenne az MIT-ról, az biztos :D :D :D
Ezek a szúrka-piszkák, mindig jellemzők voltak szakok, karok, egyetemek között mindenhol a világon. Ki többet képzel mögé, ki csak heccelődik. De valójában semmi komoly alapja nincs, még a büfészaknak tituláltak lenézésére sem - ahogy ezt már a múltkor kiveséztük. :)
"Matematikával egyébként tényleg lehet bárhol foglalkozni, csak tartok tőle, hogy a 4 gyereknek kevés lett volna a Matematikai Kutatóintézet közalkalmazotti bértáblája :-)"
Igen tényleg nevetséges a fizetés. Adjunktusi fizetésből családdal nem lehet megélni. Ezért azt persze elhiszem, hogy pénzügyi okokból elmennek.
De ez nem csak a spec matekosokra igaz, hanem kb. mindenkire. Az összefüggés inkább úgy van, hogy aki oda járt könnyebben el tud menni külföldre.
Lovász öreg korára jött haza, ez igaz, de vannak fiatalok is (pl. Szegedi Balázs, Abért Miklós), csak őket nyilván nem matematikusok nem nagyon ismerik.
Egyébként csak pletyka, de állítólag Lovász azért is jött haza, hogy a fia a fazekasba járhasson.
Nem értettelek félre, de továbbra is állítom, hogy ez nem képzés kérdése, hanem belső tulajdonság.
Én olyan helyen dolgozom, ahol a dolgoknak egyszerre kell "ütemesen haladnia", ahogy fogalmaztál, de közben precizitást is elvárnak tőlünk. Sokan dolgozunk ott hosszabb ideje, 15-20 éve, tehát mindenkinek volt ideje ezekhez az elvárásokhoz alkalmazkodni. Mégis vannak közöttünk, "na haladjunk" típusú emberek és precízek egyaránt. Én az előbbi vagyok. Vezető vagyok, de nem ezért, mert az én főnököm viszont irtó precíz, ezért az anyagaink nála szoktak elakadni, amikor ő még simogatja, pedig én is átnézetem a szintén precíz helyettesemmel az anyagokat. Én nem látok összefüggést a volt képzésünk és e tulajdonságaink között. A főnököm pl. külföldön, Hollandiában járt középiskolába, egyik precíz kollégám egy neves gimibe vidéken, a másik precíz kollégám egy teljesen átlagos gimibe, én is egy közepes (bár egyesek vitatták) gimibe, egy másik haladjunk kolléganőm egy jó gimibe. Most, hogy jobban belegondolok, szerintem inkább a felsőoktatás a ludas, a precízek természettudományos területen végeztek, mi "gyorsan átlátó, döntő" emberek meg közgazdászok vagyunk.
Azt hiszem, félreértettél. Nem állítottuk, hogy ezek az iskolák „vezető egyéniségeket” képeznek. A „vezéregyéniségek” bárhova mennek, mindenhol átveszik az irányítást a környezetük felett, ehhez nekik nem kell különleges képzésben részesülniük.
Alapvetően nem ilyen adottságú és nem feltétlenül extrovertált emberekről beszéltünk, hanem arról, hogy az „elit” jelzővel illetett iskolák diákjai közül sokan inkább belesodródnak a vezetői szerepbe. A suliban a mindennapjaik arról szólnak, hogy a dolgoknak ütemesen haladniuk kell, ezért nem totojázhatnak sokáig irreleváns részletkérdésekkel. Elég gyors helyzetértékelést és cselekvést várnak el tőlük. Akinek ilyen elvárásokkal kell nap mint nap szembenéznie, annak egy másfajta közeg működése lassított felvételnek, megrekedésnek tűnhet és késztetést érez, hogy a maga eszközeivel megpróbálja előremozdítani az adott ügyet. Viszont, ha egyébként remekül működnek a dolgok, akkor nem feltétlenül érzi szükségét annak, hogy átvegye az irányítást. Ehhez nem kell kifejezetten extrovertáltnak, vagy a környezeténél sokkal intelligensebbnek lennie. Ez a mindennapi tréning hatása, ami az „elitnek” nevezett iskolák egyik sajátossága. Ezt tapasztaltam.
Nem fogalmaztál rosszul. Értettem. De mi nem találkoztunk ilyenekkel. Sajnos.
Egyébként a Kölcsey 10 perc/diák nekem kicsit kiábrándító volt...
Köszönöm!
Igazábol arra lennék kiváncsi, h a 40 pont(ok) miből jönnek össze.
Másik általános iskolába nem lehet átvinni őket felső tagozatra? Vagy nincs olyan elérhető közösségben ahol jó a felső tagozat?
A 8 osztályos szerintem is jó képességű,már negyedikben is motivált gyerekeknek való.
Anno lányoméknál 3-4 gyerek próbálta, de csak egy kislány ment el. Viszont ő most nyolcadikban ismét felvételizett, mert az a nyolcosztályos nem jött be neki. Legalábbis gondolom azért felvételizett most is.
További ajánlott fórumok:
- Középiskolai felvételi matematikából 2010-ben
- Óvódák, bölcsődék, általános iskolák, középiskolák, bárhol a világon
- TB ügyintéző tanfolyamra jelentkeztem. Van valakinek információja, mire lehet számítani felvételinél?
- Mikor lesz fent a neten a középiskolák végleges felvételi sorrendje?
- 2011 középiskolai felvételi
- Hol lehet megnézni a tavalyi középiskolai felvételi ponthatárokat?