Főoldal » Fórumok » Egyéb témák » Középiskolai felvételi fórum

Középiskolai felvételi (beszélgetés)


61980. AgiABC (válaszként erre: 61973. - Fcda177c08)
2020. máj. 21. 07:01
Persze, nem biztos, hogy az a tanár is ilyen, én csak a saját tapasztalatainkat mondtam el.
61979. AgiABC (válaszként erre: 61977. - Hampa)
2020. máj. 21. 07:01
Én direkt úgy választottam iskolát és tanító nénit, hogy ne a hajtós körzetes legyen, hanem egy középerős suli, a tanító néni pedig egy idősebb, tyúkanyó típusnak tűnt (nem régen dolgozott ebben a suliban, nem volt sok előző infó róla, így a bemutató óra és a tájékoztató benyomásai alapján választottunk - és mekkorát tévedtünk). Én sem akartam nagy hajtásnak kitenni a gyerekeket - aztán ez lett belőle. Ha még ovis, nem tudhatod. Nekem sem volt fogalmam sem, hogy fognak teljesíteni, ez csak menet közben derült ki. Ne aggódj, nekünk még év elején sem volt a Radnóti a listánkon, az is csak menet közben jött:-)
61978. AgiABC (válaszként erre: 61976. - Könyvmoly_)
2020. máj. 21. 06:56

Igen, pont ez az, amitől "féltem". Most is ez van nála, csak éppen egy helyi általános iskolában, nem a Radnótiban. Egyetlen darab 4-est sikerült az évben beszereznie, azt hiszem infóból, és azóta is emlegeti. Nem az a kunszt, hogy ötös, hanem hogy hat vagy hét tantárgyi dicsérete van-e. Akkor ezzel tényleg lesz dolgom, fel kell kötnöm a felkötnivalót:-)

Köszi az infót, legalább tudom, mire készüljek:-)

61977. hampa (válaszként erre: 61976. - Könyvmoly_)
2020. máj. 21. 04:33
Hát... ha ez általánosan jellemző minden osztály esetén, akkor azt hiszem, a Radnóti nem kerül fel a listámra a kicsi esetén sem, aki még nem is iskolás, ezért fogalmam sincs, hogy fog teljesíteni :)
61976. Könyvmoly_ (válaszként erre: 61959. - AgiABC)
2020. máj. 21. 01:51

Hát ezzel lesz dolgod...


Nekem a nagyobb (aki már odajár) kitűnő a Radnótiban. Ahogy az osztályból még vagy 17-18 gyerek a 36-ból. Nem azért kitűnőek ilyen sokan, mert annyira könnyű, hanem mert ez egy erősen hajtós közeg.


Enyém gyerek első féléve után kérdeztem az ofőt, hogy sikerült vennie a gyereknek az akadályt, a gimiséé válást. Azt mondták, hát ügyes, de nincs a legjobbak között. Kitűnő bizivel! Félévkor azon vekengett, hogy irodalomból volt egy db négyese (rengeteg ötös mellett), ezért csak jeles lett, nem kitűnő az értékelése. Mert már nem az a kunszt, hogy kitűnő vki, az alap, hanem hogy hány tárgyból van dicsérete. Na ez számít!

61975. vgab128 (válaszként erre: 61973. - Fcda177c08)
2020. máj. 21. 01:34
Azt írta is, hogy tisztelik (nyilván nem függetlenül attól, hogy "ezer címmel és titulussal rendelkező, nagyon sokoldalú és kreatív tanárról beszélünk. Tehetséggondozó, mentor, fejlesztőtanár"). Részben pont ezért írtam, merthogy nekem úgy tűnik, hogy erre a tiszteletre nem szolgált rá. És ezt nem csak mint szülő, hanem mint tanár is mondom.
61974. Aquarius76 (válaszként erre: 61964. - Sagodyg)
2020. máj. 21. 00:12

Szia !

Olvastam az előzőeket. Nem tudom mit tennék a helyedben, de megosztok veled egy tapasztalatot. Bár minden tanár más, nem kell szeretnék általánosítani.

Tavaly tavasszal akkor hetedikes és ötödikes gyerekeim matektanárához bementem fogadóórára. Igazából csak "ismerkedni" (új tanár volt ő az iskolában) és mert a lányomnak beírt egy egyest az e-naplóba, holott nem volt ilyen osztályzata. Lányom egyszer szólt is a tanárnőnek, aki mondta majd kitörli. Másnak hármast írt be így véletlenül, szóval nem egyedi eset volt. Mondtam tanárnőnek az egyest, beszélgettünk is jó hangulatban. Majd év végén, ami ugyebár beleszámít a vitt pontokba, négyest adott a lányomnak. A barátnője ugyanarra megkapta az ötöst. Majd eljött a nyolcadik első szülőije. Ott egy anyuka mondta, hogy a lánya ugyanígy járt és elmesélte otthon a lány, hogy a tanárnő idén (nyolcadikban) azzal nyitott az osztálynak, hogy az nem megoldás, hogy beküldözgetik a szüleiket és attól nem fognak jobb osztályzatot kapni. Én köpni, nyelni nem tudtam a reakciójától. Szerencsére semmi nem múlt az év végi matek négyesen a felvételi szempontjából, de megfogadtam, hogy többet nem megyek a tanárnőhöz fogadóórára. Máshoz sem nagyon szoktam menni, inkább csak ha javasolják (volt már ilyen alsóban mindkét gyereknél).

Bocsánat, hogy hosszú voltam de ez most kikívánkozott belőlem. :)

61973. fcda177c08 (válaszként erre: 61970. - AgiABC)
2020. máj. 20. 23:48
Számomra nem volt egyértelmű, hogy Sagodyg gyerekét tönkrevágta ez a tanár, sőt, úgy érzékeltem, mintha tisztelnék és kötődnének hozzá érzelmileg, még ha ambivalens is ez a viszony, inkább kommunikációs eredetű a probléma (ami persze rettenetesen fontos képesség lenne egy pedagógusnál, de a metakommunikációjáról nem tudtunk meg semmit: a gyerek nem biztos, hogy ugyanazt élte meg, amit mi, amikor ilyen szavakat hallunk). Mindenesetre vitán felül áll, hogy mindig a gyerek lelki épsége a legfontosabb.
61972. vircina (válaszként erre: 61962. - Inxy)
2020. máj. 20. 23:45
Szerintem nem az volt a mondandóm lényege, hogy ne tanuljunk matematikát. A hangsúly a mértéken volt, meg azon, hogy a felvételi a többség számára megoldhatatlanul nehéz, ráadásul az érési folyamatokat sem veszi figyelembe. Sajnálom, ha nem ez jött le.
61971. AgiABC (válaszként erre: 61970. - AgiABC)
2020. máj. 20. 23:22
A mostani ofője viszont egy tündér. Kívánni sem lehetne jobbat:-) Ilyen is van, és ennek nagyon örülök. Megérdemelte az osztály:-))
61970. AgiABC (válaszként erre: 61967. - Vgab128)
2020. máj. 20. 23:15

A nagyobbik gyerekemnek is volt egy ilyen ofője alsóban egy ideig (hál'Istennek nem végig). A versenyeket, a teljesítményt kipréselte belőlük, egyébként meg a beszólásaival a földbe döngölte őket, megfélemlítette, lelki rettegésben tartotta az osztályt, még a jó tanulókat is, akikek elvileg "szeretett", legalábbis szerette a teljesítményüket. Hihetetlen rombolást végzett. És mindenki azt mondta, igazgatóság, kollégák, hogy de hát "szakmailag jó". Hát nem! Az nem azt jelenti, hogy kipréseljük a gyerekből a teljesítményt bármi áron, és marad egy lelki roncs. Volt, akik egészen Hollandiáig menekültek előle, annyira tönkretette a gyereket, és meg is mondták, hogy az egyik legfőbb okuk az oktatás volt. Köszönik szépen, nem kérnek többet a magyar iskolarendszerből. Azóta a gyerek kivirult, kutya baja.

Valószínűleg ez magyarázza azt a teljesítménykényszert és maximalizmust, ami a gyerekemben van. Egyébként azóta is kb. vigyázban ül, áll, lélegzik, mert ezt várták el tőle az első két iskolás évében, ezt nevelték bele. Remélem, majd kinövi, én ezen vagyok:-))

61969. AgiABC (válaszként erre: 61961. - Levia)
2020. máj. 20. 23:01

A jogsi még 7 év!!:-)) Remélem addig még lesz alkalma valamiben megtapasztalni, hogy ha nem ő a legjobb/nem az övé a legjobb, attól még nem dől össze a világ, és valami olyan esetben tudja ezt megtapasztalni, ami azért nem túúúl fájdalmas, csak egy kis lecke. A jogsi vizsga erre egyébként tökéletes.

Igen, az nagyon fontos, hogy ha ő megtett mindent a maga részéről, akkor nyugodtan várhatja az eredményt. Ha éppen az aktuális eredmény nem lett a legjobb, az nem a világ vége, attól a tudás benne van, az életben sem mindig minden azonnal és pont úgy térül meg, ahogy beletettük az energiát, hanem nagy összességében.

61968. Chelsey (válaszként erre: 61967. - Vgab128)
2020. máj. 20. 22:09
Egyetértek, inkább legyen a tanító kevésbé penge, de imádja a gyerekeket és tudja őket lelkesíteni!
61967. vgab128 (válaszként erre: 61966. - Fcda177c08)
2020. máj. 20. 21:44
Alsóban a "szakmailag jó" nagyrészt pedagógiai felkészültséget jelent, szóval szakmailag sem jó. Az ilyen tanárok hihetetlen rombolást képesek végezni. Reméljük, hogy a kap a srác egy jó tanárt, attól szárnyalni kezdhet akár...
61966. fcda177c08 (válaszként erre: 61965. - Vgab128)
2020. máj. 20. 20:56
Sajnos szerintem manapság az igazgatók futnak a matektanárok után, nem fordítva. Pláne, aki még versenyeredményeket is hoz az iskolának. Persze amúgy igazad van, és tényleg különösen az alsótagozaton nagyon durva. Szakmailag nyilván jó, és még azt sem hiszem, hogy gonosz, mindössze a gyerekekkel nem tud bánni. Nagyon nem. Szerintem simán lehet, hogy a "Szorgalomból egyest érdemelnél"-t dicséretnek szánta ;-) Az eszére.
61965. vgab128 (válaszként erre: 61964. - Sagodyg)
2020. máj. 20. 20:46

Az nem világos, hogy érdemes-e küzdeni az ötösért, de az igen, hogy hatalmas mázli, hogy megszabadultok az illetőtől, aki tökéletesen alkalmatlan tanárnak, pláne alsóban.


- 4.75-től adja meg az 5-öst félévkor és év végén is.


- Ez nála elvi kérdés.


- Szaktanári dicséretet vagy 5-öst nem kapott érte.


- De megszidta, amiért (kishitűségből) el sem akart menni és a felkészülési időszakban nem gyakorolt annyit, mint a társai.


- "Szorgalomból egyest érdemelnél"- ezt mondta a verseny eredményét látva


Hogy csak néhányat emeljek ki az égbekiáltó hülyeségei közül. Ha az igazgatónak ez bejön (ami ugye könnyen lehet), akkor negyedik után tényleg érdemes eljönni.

61964. sagodyg
2020. máj. 20. 20:19

Mindenkinek köszönöm a hozzászólást,véleményt. Lehet,hogy úgy jött le soraimból,hogy a maximalizmus hajt.Nem a négyessel van bajom.Ha négyes a tudása (bármiből),hát négyes.De ő a matekot a szupererejének érzi,ezért világrengető számára,ha végül négyest kap. Tesz is érte, ügyes is. Megérdemelné,hogy ezt az osztályzat is tükrözze.

Amúgy az igazgatóhoz nem szívesen mennék,csupán azt mérlegelem,előhozakodjak-e a témával a tanárnőnél. Jelenleg a csendes elfogadás mellett voksolok,amit remélem,az igazságérzetem is enged majd.Leginkább csalódottságot érzek...de köszönöm,hogy írtatok.

Mindenkinek kellemes estét.

61963. virgilius (válaszként erre: 61962. - Inxy)
2020. máj. 20. 19:24

Bocs, de nem tudom kihagyni, éngyerekeim nem bírták csecsemőként (sem) a kicsit pontatlan éneklést sem. Azóta is fizikai fájdalmat okoz nekik a hamis hang. Van ám ilyen is. :)

Az meg, hogy az iskolában tanított mateknak mennyi köze van ezen praktikus ismeretekhez, ismét csak megérne egy misét. De talán összeadni meg kivonni még az is megtaanul, aki elvileg diszkalkuliás.

61962. inxy (válaszként erre: 61957. - Vircina)
2020. máj. 20. 19:08
Hát én ezt kissé máshogy látom: ha vki nem tud szépen, tisztán énekelni, a gyereke akkor is mosolyogva fogja hallgatni az altatódalt, vagy egy magamféle girbegurba rajz is elmegy az activityben, de az sem életbevágó, hogy minden felnőtt le tudjon futni egy Coopert... Viszont gáz, ha a köműves 4 mázsával több meszet rendeltet veled a házfelújításhoz, amit évtizedekig rakosgatsz majd a pincében, vagy a gázszerelő alábecsüli a szükséges fűtésteljesítményt, az ács nem tudja kiszámítani a tető felületét, mennyi cserép kell rá, vagy a szakács 10g só helyett 10dkg-ot tesz az ételbe (direkt szakmákat mondtam és nem a diplomás kategóriát) Szerintem pl a matek pont mindenkinek kell, más kérdés, hogy milyen szinten!
61961. levia (válaszként erre: 61959. - AgiABC)
2020. máj. 20. 18:52

Az én gyerekem is ilyen (volt) :-) és alapvetően most is ilyen. Arra jött rá, hogy ha megtesz a felkészülésben és a számonkérések során mindent, ami tőle telik, akkor nyugodtan várhatja az eredményt. A legnagyobb segítséget az jelentette, amikor elsőre elkaszálták a forgalmi vizsgán. Összetört az egész -maximalista világa. Aztán rájött, hogy ez mégsem a világ vége. A legjobbakkal is előfordul (apa sem ment át elsőre, most meg szuper sofőr). Neki is joga van hibázni és javítani, mi pont ugyanolyan értékes fiatalnak tartjuk, szeretjük. Hasznos volt a saját bőrű tapasztalat, hogy egy bukás után is fel lehet állni.

(és sokkal lazábban állva a világhoz, így is kitűnővel és kitüntetéssel végzett)

61960. kolibri 3 (válaszként erre: 61938. - Szilvi2020)
2020. máj. 20. 18:22
Van 5 fiú és 2 lány, az egyik lány Boros Klára, ő még nem jelentkezett be a Hoxa csoportba, de Mira igen, neki már lehet is írni.
61959. AgiABC (válaszként erre: 61954. - Levia)
2020. máj. 20. 18:15
A lányom kijelentette, hogy ő bizony kitűnő lesz a Radnótiban is (nyolcosztályos). Majd hanyatt estem. Tehát már most, a 0. napon megpróbálom ezt kigyomlálni belőle. És igazad van, hogy piszokul nehéz! Én sosem voltam kitűnő (jó, lehet, hogy utoljára alsóban egyszer-kétszer), mindig volt legalább egy-két négyesem - de ez nem akadályozott meg abban, hogy két diplomám legyen. Én nem várom el tőle, tényleg, tudat alatt sem, hogy kitűnő legyen, én sem voltam az, ezért már most megpróbálom elmagyarázni neki, hogy ez nem cél! (Tudjátok, ő az, aki minden kis rajzzal, illusztrációval is képes órákat bíbelődni, amíg tökéletes nem lesz, korábban már írtam.) Nem tudom, milyen technikák vannak erre, de szívesen veszem a javaslatokat, bevett praktikákat:-)
61958. mzx (válaszként erre: 61952. - Hampa)
2020. máj. 20. 17:56
Én is így voltam vele, rengetegszer elmondtam neki, hogy nem baj, ha tesiből nem ügyes, sőt, másból sem baj. Tegyen meg mindent, ami tőle telik, ez a fontos.
61957. vircina
2020. máj. 20. 17:51
Végigolvastam a készségtantárgyak vs. matek eszmecserét, én ismét csak arra jutottam, hogy mennyire rosszul is működő iskolarendszerünk van, és ebből adódóan mi szülők is mennyire csak vergődni tudunk benne.Csak egy példa. Ha nagyon szigorúan vesszük, akkor a matek az nem készségtárgy? Elsősorban olyan értelemben, hogy valójában születni kell rá, mint a zenére, meg rajzra, és persze mindegyik megtanulható egy bizonyos szinten, de művész sem válhat az emberből, ha csak szorgalmas, ezt tudjuk. De rajzból és énekből senkinek sem kell megfeszülnie a felvételin, míg matekból, muszáj egy jó iskolához. Csak egy kicsit élezem: azt senki nem értené, ha a felvételin mindenkinek adott színvonalon kellene zongoráznia vagy énekelnie, de azt természetesnek vesszük, hogy a matekot mindenkinek azon a szinten kell megtanulnia, mintha erre született volna. Én azzal értenék egyet, és a gyerekeinknek is az lenne a jó, ha minden tantárgynak megadnánk a lehetőséget, hogy fontos legyen, mert valamelyikünk gyerekének egyszer az lehet majd a hivatásához fontos. Utolsó mondat: lehessen valamiből nem annyira jónak lenni, és ne legyen akkora jelentősége ennek, ha ott van mellette az a bizonyos erősség.
61956. AgiABC (válaszként erre: 61905. - Könyvmoly_)
2020. máj. 20. 17:24
Ó, akkor kezdhetek aggódni a radnótis osztályfőnökök miatt??:-)
61955. VERA_A&B
2020. máj. 20. 17:21
Barataink keresnek osztalytarsakat az Egyetemi Katolikus 4eves szakara. Legyszi, ha valakirol tudtok, jelezzetek. Koszi!
61954. levia (válaszként erre: 61953. - Virgilius)
2020. máj. 20. 17:05
és piszkosul nehéz is.
61953. virgilius (válaszként erre: 61952. - Hampa)
2020. máj. 20. 16:57
Igen, ez nagyon fontos szerintem is, eljutni oda, hogy még tudat alatt se éreztessük vele, hogy ettől kevesebb lenne bármiben is.
61952. hampa (válaszként erre: 61950. - Virgilius)
2020. máj. 20. 16:46
Szerintem sem az, de nem érdekel, sehova nem kell az a jegy. Akkor meg minek idegeskedjek miatta és rontsam el a gyerek kedvét is?
61951. virgilius (válaszként erre: 61949. - Chelsey)
2020. máj. 20. 16:42
Miért pont azokról, ezzel az erővel minden tárgy készség, ne osztályozzuk egyiket se, hanem értékeljünk szóban, mint a Waldorf.

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2025, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Facebook