Középiskolai felvételi (beszélgetős fórum)
Nem saját tapasztalat, csak én is érdeklődtem 2 éve... Vannak eredményeik ugyan, de poroszos pedagógiai program, nem túl gyerekközpontú hozzáállás :(
Nagyon gyorsan elvetettük, egy elrontott 6.-os felvételi és 6 év alternatív iskola után :(
De biztos van olyan gyerek, akinek ez fekszik...
Szia! Mi nem a Gárdonyiba járunk, de mellette lakunk, rengeteg barát gyerek odajár, ismerünk elsőstől nyolcadikosig sok gyereket. A legjobb barátnőm 2 gyereke is odajár. És az igazgató a tanárom volt általános alsóban. Röviden: nem ajánlom a sulit egyáltalán. A felsőt semmiképpen, de az alsót is csak annak, aki a poroszos, rend-fegyelem (1-2 pofon belefér) típusú konzervatív iskola híve. Ha bővebb infóra van szükséged, kérdezz bátran!
Nálunk meg egyáltalán nem készült, ami persze a céljainknak tökéletesen meg is felelt. :-D
Hatodikban már más lesz, ha el akar menni. Persze ettől lehet, hogy akkor meg nem sikerül neki. Kicsit lutri minden pontszerű megmérettetés.
Ha a döntés 1000 %-os, akkor szerintem úgy korrekt, hogy minél hamarabb jelzed az iskolák felé.... A saját érdekedben, a jelenlegi iskolában, hogy tudják maradtok és rendeljenek könyvet is , a gimiben pedig ezért, hogy minél hamarabb tudjál esélyt adni annak, akinek álom lenne ide bejutni..
Én sem adtam meg az ált. sulink adatait, de nem is Győrből kapták az értesítést, hanem a Radnótiból.
Nekünk a Radnótiban a nagy tájékoztatón azt mondták, ha üresen hagyjuk az általános iskola adatait, akkor semmilyen értesítést nem küld nekik Győr, így én nem írtam be a suli adatait. Lehet, hogy akkor tényleg nem küldenek értesítést, de egyéb esetben biztosan. (De még azt is el tudom képzelni, hogy OM azonosító alapján akkor is kikeresik a gyerek aktuális iskoláját, ha a szülő a jelentkezési lapon nem adta meg.)
Igen, már értesítette. Nálunk előbb jött meg a sulinak (e-mailen), mint nekünk ide haza postával.
Sziasztok!
Úgy döntöttünk, hogy nem megy el a gyerkőc 8 osztályos gimibe. Még nem jeleztük a giminek, de szeretnénk szólni, bár nem kértek visszajelzést. Az érdekel, hogy a gimi hivatalból küld az általános iskolának papírt, hogy a gyereket felvették gimnáziumba? Ha igen, akkor ezt a felvételi közléssel egy időben már megtette? A nagyobbik tavaly ment el 6 osztályosba és ott mire szóltam a suliban május végén, hogy felvették és elmegy, addigra a gimi már értesítette az általános iskolát. Köszi és bocs ha már volt a téma.
Nálunk ugyanez van. Skype magyar, matek, csak most nem felvételi előkészítés, hanem szakkör jelleggel.
Igen, pont ezt akartam írni:-)
Szóval végülis ugyanaz lett, mint nálatok 😁
Neki nagyon jó lett a matekja, magyarral nem foglalkoztunk sokat, az jól ment korábban is, arra kapott kevesebbet.
Nálunk meg én a magyar tanár:-) Sokkal rosszabbul is sikerült neki, mint a matek:-DD
Nálunk sajnos én voltam a matektanár :)
Na, az én gyerekem meg megtartotta a külön matek tanárát a felvételi után is, a karantén időszak alatt is, átmentek Skype-os órába, mert azt mondta, hogy ez őt érdekli, szereti, amit és ahogy a tanára tanít neki, és szeretné folytatni. Persze, hogy nem ellenkeztem:-)
A fiaméknál folyamatosan ment a szöveges értékelés, nagyon szerettem, egyrészt, mert megdöbbentően alaposan ismerték a gyereket, a gyereknek írták, nem a szülőnek és a problémákat is olyan kedvesen, humorosan fogalmazták meg, hogy élmény volt olvasni.
És ez milyen szépen ellentmond Vekerdy kb. összes tanulással, iskolával kapcsolatos véleményének :)
Persze én is elvártam, hogy a pontvivő tárgyakból 5-ös legyen, és nem is igényelt ez nagy erőfeszítést a fiam részéről, de mindenképpen többet, mint amennyit ő magától beletett volna (a matek írásbelire felkészülést meg szeretném örökre elfelejteni...).
Igen, valami olyat fedeznek fel, amit nincs a levegőben.
És igazad van, mert pont a zsenik nem tudnak mit kezdeni magukkal - mivel annyira kilógnak a többiek közül, hogy ezt nem feltétlenül élik meg előnyként. (Most nem az ilyen- olyan kitűnőkre gondolok, mert az nálam a jó tanuló kategória. A zsenik általában nem is kitűnő tanulók, mert leköti őket a kedvenc témájuk. Abból sokkal jobbak, mint bárki más messze földön, a többiből meg átlagosak vagy akár átlag alattiak. )
Igen, néhol presztízskérdés, hogy diák márpedig nem lehet maximálisan jó. :-/
Szerintem is árnyaltabb képet ad, ha többfokú a skála, esetleg százalékosan adják meg az eredményt.
Ugyanakkor azt is látni, hogy apróságokon is múlhat.
Az OKTV-k első 10-15 helyezettje közt is sokszor nüanszok döntenek. Úgyhogy az már élboly, és a pillanatnyi koncentráción múlik sokszor a helyezés. Nincs igazi jelentősége, csak a vihető pluszpontok miatt számít, hogy 10. vagy 11. a gyerek.
Igen, tudom, de itt minálunk ezek valamiért nem akarnak működni. Ez a szöveges értékelős téma saját gyerekem alsós korában történt, és végül a szülők kierőszakolták, hogy tannéni legalább százalékokat írjon a dogákra. Néhány alternatív suli kivételével ez a közhangulat, talán hosszú évtizedek alatt lehetne megváltoztatni, ha lenne erre irányuló szándék.
Nem emlékszem egész pontosan, de a zseni olyan valaki, aki valami radikálisan újat vesz észre. Korszakalkotó. Newton. Einstein. Bach.
Egy nagyon érdekes matematikai modellel írta le, a szórás fogalmából indult ki.
Nála ez a zseni. Lovas pl. nála a kirobbanó tehetség kategória, de nem zseni (osztálytársak voltak, nyilván ismeri - és nyilván nekik más az alapmérce).
De szerintem nem a címkék a lényeg. Ha az ember megtalálja, mi érdekli, azt csinálhatja, szereti, megbecsülik és meg is él belőle, akkor szakmai vonalon minden rendben. Ha volt OKTV-döntős, ha nem. :-)
Régen a mi tesitanárunk mindenkit a saját (általa vélt) képességeihez mérten osztályozott. Volt egy rettentően ügyetlen osztálytársam, aki mindig 5-öst kapott végül a bizijébe. Én 4-est, mert szerinte többre lettem volna képes (szerintem nem :)).
Nos, keresztgyerekeim epp most erettsegiznek FRo.ban es felvi eljaras zajlik egyetemre. Kettojuk sok eves peldajan latom, h biza nagyon keveseknek lesz az iskolaban 18-19 kozotti atlaguk. A 20 szinte elerhetetlen atlagszinten. De nem is elvaras. Tenyleg csak a kiveteles tehetsegek erik el, nincs verre meno kuzdelem mindenki reszerol. Pl a lany 19es atlagot produkalt filozofiabol, par napja jott az ertesites, h felvettek volna filo szakra a Sorbonne-ra. Visszamondta, mert masikat akar. Az egesz minimalis stresszel zajlik. Sok osztalytarsuk kerul be jo egyetemekre sokkal rosszabb atlagokkal is. Ha matematikai atlagokat szamolunk, akkor jo, hogy 20as osztalyzat felhuzhatja az atlagot, es a 16-18 kozt all meg az atlag.
Barátnőm Olaszországba járt iskolába, írt egy hibátlan matekdolgozatot, a tanárok sokáig tanakodtak rajta, végül kapott rá egy 8-ast (a 10-ből). Szóval nem lehet könnyű 10-esnek lenni :-))
Mire gondolsz? Zseni az, aki olyat talál ki, ami nincs benne a levegőben?
Igen, ez komplex kérdés.
A zseni meg meghatározás kérdése. Nekem az tetszik, amit egyszer Mérőnél olvastam.
Bár én nem vagyok az eleve elrendeltetés híve, neki talán megelőlegezhetjük a született zseni kategóriát. Bár a szülői háttér is ilyen, anyukája, nagypapája is hasonlóan jó volt, ismerem őket gyerekkorom óta. És igen, itt megint fellángolhat a vita a genetikáról és a családi háttérről/motivációról - de inkább ne, ezt a témát nemrég veséztük ki itt a fórumon:-))
Persze, és akkor mindenki 10es meg 20-as szeretne lenni.
Mint amikor itthon bevezették alsóban a szöveges értékelést, volt egy-két ilyen év, és a szülők, de maguk a gyerekek követelték a tanító néniktől, hogy mondják meg, ez az értékelés hányasnak felel meg...
Sajnos nagyon befolyasol minket az orszagon beluli megszokott szabalyzat. Gondoltatok mas orszagokra? FRo.ban 20-ig van az osztalyzat. Ott van lehetoseg rangsorolni, nincs jeles/kituno versenges. De ne menjunk olyan messzire. Meg Romania is tudja az 1-10 kozti osztalyzast. Szerintem nalunk is jol jonne vmi ilyesmi.
További ajánlott fórumok: