Középiskolai felvételi (beszélgetés)
8.
A Kispesti Károlyiban
2020-ban kb. 10
2019-ben kb. 12
2018-ban kb. 7 ponttal többet írtak az ott írók, mint az országos átlag.
Hogy ez jelent-e valamit, azt nem tudom. :)
Ha nem okoz gondot, annak aki szemfüles és talál frissen kirakott eredményt Réka számára megkönnyíti az adatok felvitelét, ha a link mellett megadja a suli nevét, városát, a dolgotatot írók számát és a teljes átlagot.
Sok esetben ez nem könnyű. Persze az szuper ha csak linket küldtök! :-)
8.
Károlyi Spanyol Kéttannyelvű Bp.
65 fő írt itt
Átlag magyar: 27,25
Átlag matek: 26,31
Össz átlag: 53,55 (2020-ban: 65 fő: átlag:59,7)
Károlyi (Bp) 2021
65 fő, 27,25magyar+26,31matek=55,3 pont
2020-ban ugyanitt:65 fő, 59,7 pont
Megnéztem a lászlós órarendet (lányom olasz kéttanos, de mindenkiét megkaptuk) a bio-kém. osztályban és úgy általában a nyekes 0. éveseknek heti 2-szer 15:15-ig tartanak az órák. Második évben tehát az "igazi" 9.-ben is így van. Később a faktok miatt sem végeznek korán.
Ezzel együtt úgy tudom sokan sportolnak a lászlós diákok közül.
6.
Földes hatodikos átlagai:
Matek 26,51 (tavaly 19,76)
Magyar 31,55 (tavaly 29,85)
Összesen 58,06 (tavaly 49,61)
Vagyis nagyon hasonló arányok a Lévayhoz. Összességében itt is 8 ponttal írtak jobbat, mint tavaly.
6.
Köszi, ez, ha jól számoltam 58 pontos átlag. A Földes átlaga általában 1-2 ponttal az országos átlag felett szokott lenni.
6.
akkor úgy néz ki olyan lesz mint 2017???
Jaj, köszi, hogy kiszámoltad!
Nem túl fényes, de sokaké nem az idén. Legalább nem lesznek annyira nagyon elkeseredve, ha ezt látják. Persze, messze vagyunk még az országos átlag számításától, de legalább kis kapaszkodó ez is.
8.
Lévay magyar 26,17 az átlag.
Összesítve 50,34 pont a kettő együtt.
Nem én mondom, ez az irányelve az egységes javításnak. Aztán, ha központilag mást döntenek, akkor változtatnak.
Egyébként ennél a konkrét feladatnál az állítás így hangzik: "Mivel a rómaiaknak sok pénzük volt, ezért utazásaik akár 2-3 évig is eltarthattak."
Erre a szövegben a választ innen lehet leszűrni: "Természetesen a kor utazási viszonyait ismerve ezek a körutak nem két hétig, hanem inkább két-három évig tartottak."
Vagyis az út hossza az utazási viszonyok miatt tartott addig ameddig. Ha nem volt pénzük, valószínűleg el sem indultak.
8.
Igen, ezt vesézgettük korábban, hogy a magyar 9. e) A) (sajnos) jó a megoldókulcsban. Több szempontból sem igaz az állítás. (Nem minden római gazdag, nem azért utaztak 2-3 évig, mert gazdagok voltak stb.) De tény, hogy nagyon szerencsétlen egy mondat.
4.
Szia Scara,
nekem lenne, hozzánk nagyon közel van. A nyelvben mennyire erős? Van anyanyelvi (vagy ahhoz közeli nagyon jó) tanáruk pl angolból?
Hány fős osztályok vannak?
A kirekesztettség elleni fellépést ilyenekre érted, mi a csúfolódás (másik testalkatán vagy hogy szemüveges), származási vagy vallási tekintetben? (Pl jár oda nem keresztény vagy nem európai rasszú felmenőkkel bíró diák?) Társadalmilag (anyagilag) vannak nagyon nagy különbségek a gyerekek között?
Járnak a gyerekek közül zeneiskolába? Ha igen, egyénileg megoldják vagy a suliban is van kitelepült? (Milyen hangszerek pl?)
5-6. osztályosoknak hány órája van egy nap és mikor kezdenek?
Sporttal kapcsolatban milyen az iskola hozzáállása?
Milyen az iskola/tanárok és a családok kapcsolata? Van valami kifejezetten helyi specialitás ebben?
Nagyon köszönöm.0
Ne haragudj, ezzel nem értek egyet.
Ha 10+10-re azt írod, hogy 20 és a javítókulcsban véletlenül 21 szerepel, akkor az a rossz megoldás és meg kell, hogy adják a jó megoldásra a pontot.
Ha valami logikailag nem stimmel, azért miért kell pontot levonni?
Gyerek sem nem tt-, sem nem matekzseni :-D ( jó tanuló, de egy specmat azért szerintem nem neki való lenne ), egyszerűen csak rákattant a biológiára, ezért szeretne ezen a vonalon továbbtanulni, most épp elég határozott elképzelése van, hogy mi szeretne lenni. :-)
Versenyek ( sajnos ) nem motiválják, sőt, de talán egy inspiráló tanárral még ez sem ördögtől való gondolat. ;-)
Viszont az iskolai légkör legalább olyan fontos, mint az oktatás színvonala, egyáltalán nem szeretném ha csak a tanulásról szólnának ezek az évek, férjen bele rengeteg élmény is egy klassz közösségben.
4.
Németh Lászlóba jár lányom. Teljesen vegyes társaság tevődött össze, az ő osztályába is (van aki penge matekból, vagy nyelvből, van aki rajzban nagyon ügyes). A versenyzést nem erőltetik, de minden lehetőséget megadnak ahhoz, hogy ha menni szeretne a gyerek felkészült legyen. Klassz közösség, nagyon oda figyelnek, hogy ne legyen kirekesztettség. A felsőbb osztályba járók is szeretettel fogadták őket, az általános iskolába ez nálunk nem volt jellemző. Latint 5-8. osztályig tanulják, ő szereti, érdekesnek találja. Ha van még kérdésed szívesen válaszolok!
A faktosok rendszerint a legszuperebbeket kapják. Figyelnek arra, hogy aki komolyan gondolja a tárgyat, az megkapja hozzá a kiváló tanárt.
Lányom nyelvisként bioszfaktos volt, OKTV feladatokat kaptak legtöbbször a TZ-kben. És meg is tudták oldani őket.
Szia!
Igen, köszönöm szépen, örömmel olvastam a te beszámolóidat is a suliról! :-)
Helyszín szempontjából nekünk nem akkora gáz reggelente, inkább a délutáni edzésre jutás lenne kicsit problémásabb mondjuk egy 3-as metróhoz közelebb eső sulinál.
Meddig tartanak legkésőbb az órák, és milyen rendszerességgel vannak sokáig?
További ajánlott fórumok:
- Középiskolai felvételi matematikából 2010-ben
- Óvódák, bölcsődék, általános iskolák, középiskolák, bárhol a világon
- TB ügyintéző tanfolyamra jelentkeztem. Van valakinek információja, mire lehet számítani felvételinél?
- Mikor lesz fent a neten a középiskolák végleges felvételi sorrendje?
- 2011 középiskolai felvételi
- Hol lehet megnézni a tavalyi középiskolai felvételi ponthatárokat?