Főoldal » Fórumok » Babák & Mamák fórumok » Ha tanulási gondjai vannak a gyermekednek gyere beszéljünk róla. fórum

Ha tanulási gondjai vannak a gyermekednek gyere beszéljünk róla. (beszélgetős fórum)


1 2 3 4 5 6
2009. okt. 27. 09:55

Sziasztok!


Kicsit eltűntem, nem voltam itthon :)

A lecke nálunk is tornyokban áll :( Sajna Dorka beteg volt, ebben a hónapban egy hetet volt iskolában, mos meg őszi szünet... Úgyhogy van mit bepótolni, tegnap is kb 3 órán keresztül csináltuk :( Lassan is megy, a lentebb leírt gondok miatt, meg kedve se nagyon van. De valahogy össze kell szednie magát mert nagyon le fog maradni. Bár már majdnem kész vagyunk a leckékkel :) Utána jönnek a gyakorló feladatok, a tanárnő is szokott neki írni pluszt, meg én is. Hát azzal elleszünk még a napokban :)

61. 3ed4c04bf4 (válaszként erre: 60. - 3388f1d995)
2009. okt. 27. 09:55

Egyet értek!

Való igaz hogy a világ is változott.

De szerintem a gyerekeknek ugyanúgy szükségük van pihenésre mint a anno,még jobban is ennyi tanulni való mellett.

2009. okt. 27. 07:16

Néha azon gondolkodóm,hogy akik csinálják a tantervet azok nem voltak gyerekek.

Egy csomó olyan dolgot {tanítuk }tanítanak velük amit nem használnak később.

Meg lehetne fejleszteni azt is ahogyan az órákat meg tartják nekik.

Nagyon nagy a követelmény.

2009. okt. 26. 19:41

Szívemből szóltál,írtál.

Nekünk sosem volt lecke szünetre és Dani az én anno suliba jár....csak a követelmények megnőttek!!

Ma szedegettünk össze a 7-re a lecót,ma már nem tűnt annyira kevésnek........

A nyelvtant ma megcsináltuk,holnap matek,szerdán szövegértés,csütörtök pénteken a magolni való....

Én már ma kibuktam.

58. 3388f1d995 (válaszként erre: 57. - 3ed4c04bf4)
2009. okt. 26. 11:21

Sokszor úgy sajnálom de az ő érdeke,hogy egy kicsit jobban bele húzzon.

Kell neki is a siker élmény csak duplán kel,hogy meg dolgozón érte.

2009. okt. 26. 08:53

hát igen,mi is kaptunk leckét,beosztjuk.

Most tévéznek,felvettük tegnap a verdákat,de a tanulás sem maradhat el.......

2009. okt. 25. 19:20

Most,hogy itt az őszi szünet kinek mit csinál a gyerkőce otthon?

Nálunk van minden nap egy kis tanulás is.

Persze a játszás nem marad el.

55. hte23
2009. okt. 22. 11:57

Ja!


És azért feltünősködik, vagánykodik stb. mert fel akarja hivni magára a figyelmet. Ugy érzi másképp nem figyelnek rá. Pl. órán a tanárok.

Nekik érezni kell a folyamatos figyelmet.


Pl. amikor a fiammal beszélgetünk, akkor folyamatosan rá is kell néznem, mert csak akkor hiszi el, figyelek. Pedig tudja, hogy ez nem igy van. Mert akkor is figyelek rá, ha nem őt nézem. Tudja, de bizonyosság kell neki.

54. b2076ec79b (válaszként erre: 52. - 3ed4c04bf4)
2009. okt. 22. 11:55

Most az jutott eszembe, hogy anyukám is sokat panaszkodik ilyen dolgok miatt.. Az öcsém is 9 éves, igaz ő már 4-es. De mostanában kicsit kifrodult magából ő is. Nagyjából ezek vannak amiket te is leírsz. Nem tudom hogyan próbálja megoldani, de nála az is a gond, hogy a 3 legrosszabb gyerekkel barátkozik és nem akarja "lekoptatni" őket, hiába minden. De volt olyan is, hogy otthonhagyta az üzenőjét és nem engedték haza.. (Mindennap be van írva hánykor mehet a gyerek haza, és csak abban az időpontban engedik ki a kapun)Anyut meg hívták, hogy menejn a gyerekért. Második alkalommal nem ment érte, megvárta a gyerek a 4 órát... Azóta nem nagyon hagyja otthon az üzenőt. De már most van egy csomó beírása uyganolyan dolokért, amiket te is leírsz...

És egyébként ő is egy tündéri gyerek, nálunk mindig nagyon szófogadó, jól viselkedik, nincs vele semi gond. (van hogy nyáron heteket nálam tölt)

53. hte23 (válaszként erre: 52. - 3ed4c04bf4)
2009. okt. 22. 11:54

Szia!


A zseniség nem mindig jár kitünő tanulói jegyekkel.

Az IQ-ja attól még lehet magas.


A fiam 17 éves, sulyos figyelemzavaros. NAGYON!


Diszlexiás, diszgráfiás, balkezes.

Most 11. osztályos gimis. Soha nem bukott.

Az órán - főleg az általánosban - azt hitték nem figyel, de a saját szavaival elmondta az órán elhangzottakat.


Elhagy mindent, szétórt?


Nekik nem az a lényeges ami nekünk.

Másképp dolgozik az agya!

Nem csak a rossz jegyet, de a jót sem mondja el, és nem azért mert nem akarja, hanem mert neki nem ez a lényeg.


Mások előtt csodálatos jól nevelt gyerek. CSAK!


Próbáld megérteni! Figyelj rá, hallgasd meg a mondandóit. Ne kényszeritsd semmire. Ha csak egy kicsivel vársz többet tóle, mint amit jelenleg ad, akkor a csillagokat lehozza neked az égról.


ENGEDD SPORTOLNI. Jót tesz neki. Az enyém is sportol, versenyez is.


Megtapasztaltam. Sokszor kiborultam/kiborulok még én is.


NE KESEREDJ EL! CSODÁLATOS A GYEREKED.

2009. okt. 22. 11:36

Balhék?

Hülyeségek,ökörködés,feltűnősködés,vagyánykodás,figyelemfelkeltés,szivatás,heccelés,hangoskodás,szekálás ilyenek.

Olyan édes kis pofija van,azt mondanád róla első ránézésre egy angyal.Tud-ritkán-úgy is viselkedni,lekenyerezni,aztán amikor a kisördög megszólal,csak bámukok honnan jött......

Szégyellem magam,nem ismerem a saját fiamat?

De ez nem igaz!Mert már délután számolok azzal mit felejt el hazahozni.......-mit fog elsumákolni és mit fog lépni.És minden nap kiborulok.

Amikor mesélem itt a boltban,a boltos nő azt hiszi nem is a Daniról beszélek,hisz olyan aranyos kedves bájos kisfiú.Igaz is,de a hülyeségre mindig vevő és a szétszórtsága már nem mindennapi harmadik osztályos, kilenc éves létére.

Ott tartok vele,mint elsőben.

Mi van vele,nem tudom,de ez nem okés.

Kell a megoldás a kulcs,és nem tudom hol keressem.

Belepusztulok.

A zseniségre azt mondom,hogy már észrevettük volna mi is és a tanárok is a három év alatt,vagy már az oviban....,nem????

A zsenik nem hívják fel magukra a figyelmet.

És nem hagyják a francba a sulit,épp ellenkezőleg,szín 5-ösök,precízek.

Én nem akarok kitűnő tanulót,az eredményei jók.

Csak kaparja össze magát,ne hagyogassa bent vagy itthon a cuccait.És figyeljen órán.

51. b2076ec79b (válaszként erre: 50. - 3ed4c04bf4)
2009. okt. 22. 10:32

ÓÓÓ nem is tudom mit mondjak :( El nem ítéllek, hogyan is tehetném így látatlanban, meg egyáltalán. Ki vagyok én, hogy mások felett ítélkezzem :)

Biztos vagyok benne, hogy legjobb tudásod szerint próbálod "jó útra" terelni a fiad, illetve elkövetsz mindent szért, hogy megoldást találj, nem hagyod rá, oszt majd lesz valahogy....alapon.


Lehet, hogy az intelligencia teszten fogtok hanyatt esni :) Hallottam már ilyet, hogy a gyerek soha nem figyelt, állandóan mást csinált, a dogái pedig mind kitűnőek voltak. Egyszerűen zseni volt a gyerek, hatalmas IQ szinttel és szét unta magát a suliban, ezért "rosszalkodott".

Nálatok mit jelent az, hogy balhékban benne van, meg ilyenek? Miket csinál?

50. 3ed4c04bf4 (válaszként erre: 48. - B2076ec79b)
2009. okt. 22. 10:23

Drága Hajni!

Tegnap megint egyedül volt bent a Dani,csak a végén hívtak be./ A nev.tan.-ban./

Beszélgettek,meg rajzolt.

A végén rákérdeztem,mikor a következő időpontot kaptuk.

Nov.4-én lesz a következő,akkor lesz inteligencia tesztje a gyereknek.

Azt mondta a nő,hogy nagyon jó a kézügyessége Daninak,nagyon tehetséges.

Mondtam neki,igen ezt mi is tudjuk,jók a jegyei,írtó jól rajzol annak ellenére hogy balkezes....de!ne lennének ezek a hülye dolgai:beírások mert nem figyel,tojik a sulira.

Tegnap pl.rajzolgatott környezet órán a feladatai pedig mind hibásak lettek és nem azért mert hülye,hanem mert nem figyelt órán,hanem ellébecolt.Megmondta neki a nő hogy amíg nem szedi össze magát,addig ne engedjük a focit sem.

S ehhez tartjuk magunkat.

Én konkrétan rohadt nehezen,de ha ez az ára,akkor ez az ára.

Amíg nem teljesíti a minimumot sem :ne hozzon beírást,ne rajzolni járjon suliba,hanem tanulni...-addig nincs foci.

S a poén,hogy 4-es 5-ös-ek a dogái.

De hogy hogyan csinálja,ha közben órán lemarad a rajzolgatás miatt???

Nagyon meg vagyok rogyva,magamat hibáztatom hogy nem ismerem a gyerekemet,és nem tudom belátásra bírni sehogyan se.Tegnap kikapott tőlem,nekem fájt és majd meg szakadt a szívem-képzeld kiröhögött.

S most el fogsz ítélni,de nem fogom hagyni,hogy a hülyeség miatt rendszeresen beírásokat hozzon,a figyelmetlenségből itthon felejtett dolgokért beírásokat hozzon,s elkönyveljék a suliban-ha még nem könyvelték el az osztály egyik rossz gyerekének.A kirándulásokon minden balhéban benne van.A hülyeségben első.

Ofő véleménye:tartja a tanulmányi szintjét,szépen rajzol,tehetséges,de !:csal javításnál,ha hibát ejt,nem tud veszíteni a gyerek,és ha egy pillanatra másfelé figyel a tanár a gyerekem bohóckodik,vagy mást csinál.

Nekem ez nagy probléma,mert ez még álmomban sem forult elő gyerekkoromban.

S bánt,hogy így mennek a dolgaink a gyerekkel.

Járhatna focizni,abban is nagyon ügyes,járhatna rajzszakkörre,de tojik rá.

Nem tudom mit tegyek.

Beszéltünk vele,pszichológus nő is,anyám is ,párom is ,én is.És nem változott a gyerek.

Most várom a nev.tan. végét,mi lesz a teszten,merthogy eddig semmi rendellenességet nem találtak Danin.Megjegyzem,nagy képessége van ahhoz is hogy magába folytsa a dolgait, csak jönnék rá mért csinálja????!!!!

2009. okt. 21. 18:27
igen be másoltam a varázs betűből
48. b2076ec79b (válaszként erre: 47. - 3ed4c04bf4)
2009. okt. 21. 09:51

Mindenképpen kérdezz rá, mert csak úgy biztos nem járhat évekig a nevtanba :) Gondolom ha lement az X alkalom, akkor kb 1-2 hét múlva mehetsz vissza egyedül és ott elmondják, hogy mi volt a gyerekkel, miben hogy teljesített, megnézheted a rajzokat..stb. Nálunk így volt...

Én nem tudom hogyan neveled a fiad, mint ahogy a nevelési tanácsadóban levő nő sem, így nem tartom túl jónak, hogy megmondja hogyan kéne nevelned.... És az is biztos, hogy néha minden gyerek kifordul kicsit magából, de gyanítom te sem hagyod szó nélkül, hogy ordítson veled, vagy káromkodjon... Esetleg ha nem javul a helyzet és a nevtanban nem segítenek, elviheted egy pszichológushoz, aki tuti kideríti miért viselkedik így, tanácsot ad, hogyan kezeljétek az ilyen helyzetek..stb.De gondolom ha szükség van rá, javasolni fogják, illetve te is rákérdezhetsz, hogy javasolják-e.

47. 3ed4c04bf4 (válaszként erre: 45. - B2076ec79b)
2009. okt. 21. 09:45

Kedves Hajni!

Most egy kicsit megnyugtattál,hogy akkor számíthatok valami információra,mert eddig csak azt mondták ügyes volt,amikor rajzolt.

Igen,nekünk is 3-4 alkalmat mondtak.

mindenesetre ma megkérdezem mi a pálya?

Lehet semmit nem találnak,addja az ég.

Mondjuk azt mondta az elején a nő,mikor elmondtam hogy mi a problémám a gyerekkel,-hogy és is nagy %-ban engedem(jó szó ez??),hogy néha kifordúljon,s sokszor szigorúbbnak kellene lennem.

Ne csináljak meg sok mindent helyette és ne hagyjam rá,mert ezzel lovat adok alá.

Majd kiderül.

Köszi az infót,sokat segített.

46. b2076ec79b (válaszként erre: 41. - Ircsi73)
2009. okt. 21. 09:37

Jajj nem kapunk mi hajba :))

Csak elmondtam neki, miért írtam mosolygós jelet. De eszemben sincs veszekedni és főleg nem nevetgélni ezen a témán, hiszen én is ebben a cipőben járok, tudom mennyire nehéz.

Viszont most jutott eszembe hogy tavaly nálunk is volt ilyen mozgásterápiás foglalkozás, és mindenki azt mondta hogy nagyon sokat segít. Sajnos most lebontották a művházat és amíg nincs kész az új, addig minden szünetel :( Nem tudom milyen fajtát csináltak, de ha lesz újra megnézem :)

45. b2076ec79b (válaszként erre: 43. - 3ed4c04bf4)
2009. okt. 21. 09:35

Szia!


Nem tudom milyen ütemben jártok, nekünk ugye más gondjaink vannak. De az elején mondták, hogy ez 4 alkalomból áll és a végén kapok értkelést, közben nem. Szóval lehet nektek is így van és azért nem mondtak még semmit..

44. 3388f1d995 (válaszként erre: 43. - 3ed4c04bf4)
2009. okt. 21. 09:30

Lehet,hogy {hiperaktív} de a rajzából már első alkalommal sok mindent meg tudnak állapítani.Nekünk így volt.

Nekem is a kis fiam sokat mocorog nem figyel oda amit a tanárod .Néha mi is el hűlünk ,hogy milyen a beszéde{17 évesnek felel meg}szlengezik.

2009. okt. 21. 08:15

Sziasztok!

Ma megyünk 4-re a nev.tan.-ba,mi is járunk.

Az igazi ok nálunk a gyerek viselkedése.

A tanulással nincs gáz,erős 4-es./ 2-3 db 5-öse is van/.

Harmadikban és fiú is,sz.tem az jó.

Ofő szerint sincs gond a tanulásával,jók a dogái.

Hanem az a gond,hogy sok a beírása,nem figyelt órán,nincs kész a házi,nem vitt kotta füzetet,elszórakozott órán,a padtársával nem tom' mit csinált,lemaradt,utánna meg tojt kijavítani,pótolni...

Na, nálunk ilyen gondok vannak.

Tojik az alkotmányra,van mikor szemtelen,sumák és hazudik.Fáj leírni,de ez a tény.

Imádom,bármit megtennék,csak ezek a hülye húzásai ne lennének....nem hozza haza a beírásokat,1 hét után derülnek ki.Kiránduláson mindig benne van a rosszak közt.

Pedig,mindenki azt mondja:milyen jó gyerek!!!

Ránézek,és azt gondolnám, hogy az osztály elsője,olyan kis szende......

Sz.tem faszán tudja használni kisfiús báját amikor kell....

S sokszor megijedek:úr Isten,nem ismerem a gyerekem.Elvakít a külseje,mikor úgy néz,hogy a vaj elolvad tőle.Aztán mikor beszól nekem,vagy a páromnak egy olyan oda......-óst,csak kapkodom a fejemet.

1 hete szerdán voltunk,csak ő volt bent a pszichológusnővel,beszélgettek,meg rajzolt.

Kiváncsi vagyok ma mit fog mondani.

Az előzőeket elolvasva,kb.ra tudom mit kérdezzek.

Balkezes,én mindent oda vezetek vissza,hogy az agyféltekéi fordítottan működnek.....

Én inkább jobb kezes vagyok,de balkézzel is sok mindent tudok elvégezni.....

Régen szégyen volt a balkezesség,ki tudja,hogy nem az lettem volna én is,csak jobb kézre neveltek????Pedig ennél nagyobb baromság nincs.

A volt apósom mindig azt mondta a fiamnak:a jobb kezed a szép kezed,a bal a ronda-már akkor észrevettem,hogy balkezes lesz.Rászóltam,ne okítsa hülyeségre máshogy használni a kezeit,ha neki úgy jó!!!!!!

Kérdeztem elsőben a magyar tanárt,nincs-e Daninak hátránya hogy balkezes,az írásban???

Azt mondta a tanár,hogy ő ír a legszebben az osztályban,őt küldték eddig szépíró versenyre.

Bár hajlamos elkapkodni ezt is...

Szóval nekem igazazán a viselkedése bánt,na meg az hogy látom az eredményeket a suliban:a dogái után azt mondom,ha kicsit sem lenne neki nyűg s érdekelné szín 5-ös lenne.Máskor meg azt mondja:nem tudom,erőlködik-de sz.tem megjátsza hogy ne kelljen megírni.....Tök ellentétes dolgai vannak.

Bocsi a szómenésért,és egy kicsit zavaros is.

Sajna nekem is az.

Azért járunk a nev.tan-ba,hogy kitisztuljanak a dolgok.Lehet aztán semmi baj nincs,mert már ez lesz az 5.alkalom,szóltak volna.???Csak szimplán zsínóron rángat a fiam....????

42. 3388f1d995 (válaszként erre: 41. - Ircsi73)
2009. okt. 21. 07:33
Ez így van. Így is nehéz mert meg visel mindenkit ha a gyermekének bármi nehézsége van.
2009. okt. 20. 21:23

Nyugi, nyugi lányok, nem ám itt hajba kaptok nekem!

Megvan mindegyikünknek a gondja baja, egy kis tapasztalatcsere jól jön mindig.Picit elsiklottatok a hozzászólások között.Rohangya biztos úgy másolta be máshonnan.

40. b2076ec79b (válaszként erre: 39. - C6b27363e5)
2009. okt. 20. 21:06

Nem vicces, az én lányomnak is vannak gondjai.

Mosolygásra az késztetett, hogy ircsi leírta, hogy ők ayres terápiára járnak, erre beírod az biztos jó, még nem hallottam róla. Kettővel lejjebb meg te írod le a különböző mozgásterápiákat, köztük ezt is...

39. c6b27363e5 (válaszként erre: 38. - B2076ec79b)
2009. okt. 20. 14:56
igen olvastam azért mertem be írni de látom mosolygasz de én nem találom viccesnek
38. b2076ec79b (válaszként erre: 36. - C6b27363e5)
2009. okt. 20. 14:27
akkor olvasd el a 33-as hozzászólásodat :)
37. c6b27363e5 (válaszként erre: 34. - 3388f1d995)
2009. okt. 20. 14:01

Kérlek ha kel törd be azt az ajtót mert el kell hogy ismerjék soha nem lesz siker élménye a gyereknek és nem érdemli meg egy gyerek se hogy csak a kudarc érje .

Kérd hogy küldjék valamerre ne enged hogy tönkre tegyék még most gyerek korban javítható

36. c6b27363e5 (válaszként erre: 35. - Ircsi73)
2009. okt. 20. 13:54
Orröl még nem halottam bittós jó
35. ircsi73 (válaszként erre: 33. - C6b27363e5)
2009. okt. 20. 09:14
Mi is Ayres terápiára jártunk, és nagyon sokat segített.Most még oviban heti kétszer gyógypedagógus foglalkozik velük, én abszolút meg vagyok elégedve.Nagyon szépen haladunk, fejlődünk!Az iskolában talán már nem lesz gondunk.
34. 3388f1d995 (válaszként erre: 33. - C6b27363e5)
2009. okt. 20. 08:59

Nagyon szépen köszönöm .A baj tudod az,hogy sajnos csukot ajtókat döngetünk mert még fejlesztésre sem fektetnek a hang súlyt.Sajnos az is hagy kivetni valót maga után.Egy bizonyos norma után mennek és az egyén egyedi képességeit nem igazán veszik figyelembe.A gyermekeknek semmi siker élményük nincs.Sajnos maga az oktatás is csak arról szol,hogy minél több anyagot beléjük súlykóljanak és ha érti jó ha nem az érdekel senkit.

Könnyebb meg buktatni és azt mondani majd jövőre fog neki menni pedig nem .A gyerek tele lesz negatív élményekkel és később már nem hogy csinálná hanem pont az ellenkezőjét teszi a sorozatos kudarcok miatt.

2009. okt. 19. 22:10

szia. Tessza35 olvastam

diszlexia és diszgráfiát állapítottak meg

Jobb iskolai teljesítmény napi fél óra tornával? A diszlexia és a tanulási nehézségek kialakulásában az esetek 70%-ában szerepet játszik az idegrendszer alulszervezettsége, részleges éretlensége, esetleg sérülése.

Meghatározott mozgásformákkal az idegrendszer más és más területeit stimulálhatjuk, ezen keresztül pedig jelentős javulást érhetünk el a tanulási nehézségek oldásában. Ahogy a mozgáson keresztül az idegrendszer ledolgozza deficitjeit, úgy javul a korábban tanulási zavarokkal küzdő gyermek iskolai teljesítménye.

Természetesen a mozgásterápia nem csodaszer, nem helyettesítheti a tanulást. Abban viszont segítséget nyújthat a problémákkal küszködő gyermekek számára, hogy ne kelljen minden szabadidejüket tanulással tölteni, eredménytelenül. Hatására a tanulás és a gyakorlás meghozza gyümölcsét, még egy rossz képességű, de egyébként normál intellektusú gyerek is képes különösebb megerőltetés nélkül, jó közepes színvonalon megfelelni a normál általános iskola követelményeinek.

Ezek az eredmények a mozgással történő fejlesztés esetében sem várhatók el, megfelelő, egyénre szabott, a fejlődés ütemének megfelelően, folyamatosan korrigált feladatsor napi gyakorlása nélkül. Ez a gyakorlás azonban nem jelenthet többet napi fél óra tornánál, amit a módszerben járatos pedagógus állít össze.

Nagyon nagy jelentősége van a mindennapos gyakorlásnak. Nem számíthatunk jelentős fejlődésre, ha heti egy-két alkalommal fejlesztünk. Nem szabad elfelejtenünk, hogy esetünkben a mozgásgyakorlatok elsődleges célja új kapcsolatok kialakítása a központi idegrendszerben, nem pedig az izomzat erősítése (bár kétség kívül az izomzat is jelentősen fejlődik). Ezek a kapcsolatok természetüknél fogva csak úgy épülhetnek ki, ha minden nap megerősítjük őket. Ellenkező esetben az újonnan létrejött kapcsolatok azonnal elkezdenek visszafejlődni, a várt fejlődés nem, vagy csak nagyon lassan következik be.

Miért pont a mozgás a kulcs?

Fontos, hogy a napi mozgásprogramot a módszerben járatos pedagógus - esetleg szülő - állítsa össze, egy átfogó vizsgálat eredményei alapján.

A sikertelen terápiák nagy része mögött a helytelenül megválasztott fejlesztőmódszer, és a nem kellően gyakori fejlesztés áll. A fejlesztés gyakoriságának fontosságáról az előző bekezdésekben már volt szó. Most vegyük górcső alá a megfelelő fejlesztőeljárás kiválasztásának fontosságát.

Az idegrendszer fejlődése egy hierarchikus rend szerint valósul meg. Ebben a rendszerben az evolúciósan korábban kialakult struktúrák fejlődése megelőzi, mintegy megalapozza a későbbi megjelenésű struktúrák fejlődését. Az egyedfejlődésünk bizonyos vonatkozásaiban megismétli a törzsfejlődést. Ha ebbe a hierarchikus fejlődésbe hiba csúszik, a központi idegrendszer valamely ősibb kialakulású területe nem fejlődik megfelelően, maga után vonja a ráépülő összes terület, így a nagyagykérgen keresztül a fejlett gondolkodási folyamatok problémáit is. Az ősibb kialakulású területek fejlődésével a csecsemőknél egyre újabb és újabb mozgásformák jelennek meg, ez a mozgás lesz a világgal való kapcsolatfelvétel első formája a baba számára. Erre épülnek majd rá az emberre jellemző kommunikációs formák: a beszéd és az írott beszéd. Kézenfekvő, hogy a fejlesztésben is kulcsfontosságú szerepe lesz majd bizonyos mozgásformák gyakoroltatásának, abban az esetben ha a fejlődésbe akkor csúszott hiba, amikor még az a mozgás volt a világgal való kommunikáció legfőbb eszköze.

Ilyen eset lehet például, ha kimarad a mozgásfejlődés valamely állomása, és ez a későbbiekben írás-olvasászavar formájában jelenik meg az iskolás évek alatt.

Amikor a központi idegrendszer bizonyos területeinek szervezetlenségéről beszélünk, nagyon finom, műszeresen kimutathatatlan eltérésekre gondolunk. Olyan apró működési hibákat okoznak ezek az eltérések, hogy hatásuk nagyon sokszor csak a bonyolult idegrendszeri folyamatoknál észlelhető, mint amilyen az írás vagy az olvasás.

Mutasd a mozgásod megmondom ki vagy!

Szerencsére, nem kell megvárnunk, amíg ezek az idegrendszeri alulszervezettségek megkeserítik gyermekünk iskolás éveit. Egy megfelelően összeállított feladatsorral könnyen feltérképezhetjük az idegrendszert funkcionális szempontból, amely alapján meglehetős pontossággal állítható össze a fejlesztő feladatsor.

A vizsgálat során nagyon fontos, hogy pontosan meghatározható legyen, mely területen kell kezdenünk a fejlesztést. Ha rosszul választjuk meg a fejlesztő eljárást és a fejlődési hierarchiában magasabban álló területet kezdünk fejleszteni, sikertelenségre leszünk ítélve. Egy összetettebb feladattal, amilyen mondjuk az írás, az idegrendszer összműködésének hatékonyságáról kaphatunk csak információkat, ez alapján nem tudjuk pontosan meghatározni a fejlesztendő területet. Egyazon tünet megjelenését az írásban, egy sereg terület problémája okozhatja. Ezért kap nagy hangsúlyt a vizsgálat során a gyerekek úgynevezett elemi mozgásainak feltérképezése, amellyel közvetlen információhoz juthatunk az ősibb kialakulású idegrendszeri struktúrák működéséről. Természetesen fontos, hogy ne csak az elemi mozgásokat vizsgáljuk, hiszen előfordulhat, hogy nem itt kell keresnünk a probléma gyökerét.

Még a megfelelően összeállított, lelkiismeretesen, hosszú hónapokon keresztül, naponta végzett fejlesztés esetén is előfordulhat, hogy maradnak bizonyos maradványtünetek. Bár az idegrendszeri struktúrák rendeződnek, még sem tűnik el teljesen a tanulási nehézség. Ennek a jelenségnek a hátterében legtöbbször a teljesítménnyel kapcsolatos szorongás, vagy az iskolai stressz állhat. Előfordul az is, hogy ezek a lelki tényezők azok, amelyek elsődlegesen szerepet játszanak a problémák kialakulásában. Ebben az esetben a hatékony segítséget a stresszoldás jelentheti.

Mozgásterápiák

A tanulási zavarok dönto többségében az idegrendszer nem

megfelelo érettsége, nem megfelelo szervezettsége, esetleg annak

sérülése miatt alakulnak ki. Elozo hírlevelünkben errol bovebben

olvashatott. Ma megismerhet néhány hatékony mozgásterápiát,

amelyek az idegrendszer egyes részeit serkentik, ezzel nagyfokú

javulást érnek el a tanulási nehézséggel küzdo gyermekek iskolai

teljesítményében.

H.R.G.

Mit is jelent ez a három betu? Hydroterápiás Rehabilitációs

gimnasztika. Már a neve is sugallja: ez a terápia a vízben zajlik. Ez

azért jó, mert vannak olyan mozgáselemek, amelyek a vízben

könnyebben megtaníthatók, mint a szárazföldön. A langyos vízben

történo mozgás sok szempontból különbözik a szárazföldi

mozgástól. A vízben más a hoszabályozás, más a fizikai környezet, a

pulzus nem emelkedik olyan magasra, mint a szárazföldi mozgásnál,

egyformán vesz részt a munkában a kar és a láb.

A terápiának 370 mozgásfeladata van, amely 2-3 év alatt tanítható

meg a gyermekeknek. Egyaránt alkalmazható a megkésett vagy

eltéro mozgásfejlodésu vagy beszédfejlodésu gyermekek

fejlesztésére, de a figyelemzavaros, vagy beilleszkedési

problémákkal küzdo csemeték problémái is orvosolhatók e komplex

módszer segítségével.

Ayres-módszer

Ez egy "szenzomotoros integrációs terápia". Mit is jelent ez

tulajdonképpen? Azt, hogy a mozgás és az érzékelési rendszer

fejlesztése együttesen történik meg. Mivel a mozgás és az

érzékszervek is szoros kapcsolatban vannak az érzelmekkel, ez a

módszer nagyon eredményesen alkalmazható a pszichés

problémákkal küzdo gyermekek esetében, így figyelemzavaros,

hiperaktív, önértékelési zavarokkal , vagy tanulási nehézségekkel

1 2 3 4 5 6

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2024, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Facebook