Főoldal » Fórumok » Babák & Mamák fórumok » Ha tanulási gondjai vannak a gyermekednek gyere beszéljünk róla. fórum

Ha tanulási gondjai vannak a gyermekednek gyere beszéljünk róla. (beszélgetős fórum)


1 2 3 4 5 6
2009. nov. 1. 17:58

Köszi Kedves Tessza a jeleket!!!!

Saccolást? azaz becslést?

Daniék is azt vették a matekból.....

Nekünk már csak a tesi cuccot kell összekészíteni,már pénteken kész volt a tási is...

Ha nem állok a sarkamra,s osztom be minden napra egy kicsit,még mindig írná......

Most nem hagytam magamat.....

2009. nov. 1. 16:22

Ma németet egy szem pillantás alatt meg tanulta..

Matekot is gyakoroltunk fejben számolást most ezt veszik és a saccolást ez utóbbi nem mindig megy..

Próbálom rá vezetni a fejben számolás,hogy könnyebb lassan de rá jön.....

Ezt mondta nem ér rá és nem is tanult vele..

2009. okt. 31. 10:47

Mi az hogy nem ér rá vele foglalakozni?

Mért kap fizetést?

Én járatom napközibe.

Nálunk még nem találtak Daninál semmit,mondjuk a teszt még vissza van.....

Bal kezes,és őt küldték szépíró versenyre tavaly.

Egy megjegyzés:most hogy itt volt a szünet,megleptek a dolgai.

Érdekes,hogy van mikor nógatni kell,tanuljon......máskor meg pikk-pakk fújja.

Vagyis ügyesen leplezi azt hogy megy neki,csak nem akarja.

Most mennem kell csajok,ezer a dolgom.

2009. okt. 30. 17:33

El is felejtettem másodikban azt akartam legyen napközis.Járt is két hétig de a lecke nem igen volt kész.Egy szer hoz egy levelet és a tanár meg kért vegyem ki mert nem tud vele külön foglalkozni .

Persze be mentem és mondtam,hogy így ne is foglalkozzon vele,hogy a lecke nincs kész.

Nem volt kedve ideje a tanárnak rá..

88. 3388f1d995 (válaszként erre: 87. - Hte23)
2009. okt. 30. 15:33

Ebben egyet értünk sokkal türelmesebbek vagyunk mi a kicsi dolgoknak is örülünk.Nem jobb kezes.

Sanci elég kemény dolgokon ment át és tudom,hogy van benne több is csak valahogy nem tud a fel színre jönni..Rendőr szeretne lenni idáig de hát ki tudja......A leg nehezebb ebben az egészben az,hogy a gyerek önbizalmát maga felé meg tartani.Mikor fel mérést írnak mindig mondom neki kétszer nézd át és csak akkor ad oda és nem baj ha nem hármas de próbáld a tudásod szerint bíz magadban.Sokszor haza hozza és egyedül meg csinálni. Köszönöm biztos meg foglak keresni...


.

87. hte23 (válaszként erre: 86. - 3388f1d995)
2009. okt. 30. 15:18

Nem értekek félre. Az ilyen szülők mint mi, szerintem sokkal türelmesebbek vagyunk, és sokkal toleránsabbak.

Nem balkezes véletlenül?

Az irást nálunk ez is neheziti. Az övé nem csunya, hanem szinte olvashatatlan. Én nagyon ritkán tudom elolvasni.


Nagyon sok türelmet kivánok.

Számolj be majd. És ha kiváncsi vagy kérdezz, mert szerintem elég "öreg" tapasztalatom van már.

Egyébként arra próbálom rávezetni a gyereket, hogy pályaválasztásnál próbáljon tanitóképzőt választani, és tipikusan az olyan gyerekekkel foglalkozni mint ő saját maga. Ki tudná jobban a problémákat, mint aki maga is ezzel küzd. Gondolkodik rajta.

86. 3388f1d995 (válaszként erre: 85. - Hte23)
2009. okt. 30. 15:11

Fér re értettél nem nincs el várásom olyan,hogy ő neki mindent jól kel csináljon vagy,hogy ötösöket hozzon haza.Azért soha nem szidom le mert egyest kapót vagy mert nem ért meg elsőre dolgokat és igen mi is ki készültük egy időben de már túl vagyok vagyunk ezen.Nem is bántanám mert ép elég baja van az egészségivel és a tanulási zavarával.Nem kell még az is,hogy itthon én szóval bántsam..Nekünk is a mérték váltás az óra szóval amit te írtál vannak inkább gondok.

A diszkalkulia az ami nálunk inkább ki ütközik de nagyon ez a mateknál meg is látszik.

Tudod az az érdekes,hogy olvasni nagyon jól olvas nem téveszt semmit folyékonyan megy neki de az írása hát az valami eszméletlen csúnya.

Amit írtál ki próbálom.

85. hte23
2009. okt. 30. 14:45

Egy példa a tanulással kapcsolatosan.

Nem azért hogy bárki kövesse, de nálunk ez vált be.

Tomival alsó tagozatban rengeteget kinlódtunk, váltottuk egymás a férjemmel a tanulásnál. Ugymond eredmény, hogy mi kikészültünk, és a gyerek is.

Aztán feladtam. De! kitaláltuk azt, hogy a gyerek a számitógépen irja le azt, amit lényegesnek tart a tananyagból. Remekül bevált. Azóta már az előadástervezővel "tanul".

Matek! Az, hogy a szorzót gyorsan megtanulta, főnyeremény. Az, hogy nem tudja a számszomszédokat, csak a kerekitésnél lesz probléma, egyébként rá fog jönni a titkára.

Hidd el nekem, tudni fogja a matekot. Pl.egyenleteket, (fejébe maradnak a megoldóképletek )

Az állandó tanulás, gyakorlás csak azt fejleszti ki benne, hogy képtelen az elvárásotoknak megfelelni, és csalódik saját magában.

Ne várd el, hogy olyan legyen mint a többi. ( tudatositd benne, hogy ő különleges, mindig dicsérni kell ) Szeresse meg a tanulást a maga módján. Ezt a módot próbáljátok megtalálni.


Egyébként Tomi még ma sincs tisztába pl. az órával, a mértékegységek váltása inkább már rutin, érteni nem érti. Ne keseredj el, ez jellemző rájuk, mint a számukra lényeges és nem lényeges dolgok.


Tomi sulyos figyelemzavaros, diszlexiás, diszgráfiás. 11. osztályos, soha nem bukott, és 5. osztály óta egyedül tanul. Persze eljárt egy időben matekozni azért mert szerette, és most eljár a régi osztályfőkökéhez tanulni hetente kétszer. Átbeszélnek mindent. Mellette hetente 3 alkalommal edzésre jár ( ráadásul ugy, hogy az ő edzése előtt megy, hogy segitsen a kicsiknek is )

És amiben tud, itthon is segit, és a hugának is ( ha engedi )

84. 3388f1d995 (válaszként erre: 83. - 3ed4c04bf4)
2009. okt. 30. 09:52

Szia.Ötödikes.A tanárok mossák kezüket mondván nincs idejük egy {problémás gyerekre}old meg ha tudod.De szerintem is túl sok a tan anyag és egy csomó mindent nem is fognak alkalmazni később..Nekem mindig ott kel,hogy üljek mellette mert sok mindent nem ért meg és el kel magyarázzam neki.

Most veszik a mikró gramot minek ?ezt kivonni össze adni tudni kel na most az én fiamnak ez nem igen megye.Ja és minden órán mást vesznek nehogy szegény gyerek véletlenül is meg értse az anyagot.

Minden második órán matekból kis doga .

A tanár szerint elsőre meg kel,hogy értsék.

Kötve vannak a tantervhez az,hogy ki hogy érti meg vagy egyáltalán tudja-e alkalmazni az senkit nem érdekel.

83. 3ed4c04bf4 (válaszként erre: 82. - 3388f1d995)
2009. okt. 29. 23:07

Egy-két ponton ismerős a téma.

Hányadikas?

Dani ugyanezeket tanulja.....

Egyébként nálunk u.ez, detto.

Nem lehet hogy ezért az oktatás a felelős?

Vagy akik oktatnak?

Tény, hogy változott a világ,változott a követelmény,s most egyre azt hallom,hogy még harmadik,negyedikben is ott kell ülni a gyerek mellett,vagy még tovább.....ami persze nem gond,mert egy szülőnek nem lehet teher a gyermeke,de nekem anyámék estig dolgoztak,nem értek rá odaülni mellénk,mégis négyesre érettségiztünk.

A mai tanárok és a tanulási elvek,meg a tananyag mennyisége meg minősége nem hibádzik valahol.

Tisztelet a kivételnek.

De ma mért van annyi problémás gyerek(?),csúnya szó,

annyi gond az iskola és a tanulás körül?

Na, meg felső tagozatban szövegértéssel,olvasással vannak gondok....?????

Ezek nem aggasztó dolgok????

82. 3388f1d995 (válaszként erre: 81. - Hte23)
2009. okt. 29. 20:48

Ez van nálunk is mást tart lényegesnek.

Ami nem is lenne baj ha nem lenne gondunk.

Sanci is fél a felmérőktől.

Tavaly el intéztem,hogy szóban keljen felelnie

környezet és irodalomból az idén már nem engedik ezt se.

Pedig jobban ki fejezi magát mint írásban.

A tanárok: hát ez egy nehéz kérdés nálunk nincs olyan aki tanulási godokkal foglalkozik.

Vagyis egynek van képesítése csak az nem csinálja.Nem rég végzet és még maga se tudja mit is akar kezdeni az életével.

Én és anyósom tanulunk vele.

Mindennap van gyakorlás ha van szünet ha nincs.

Persze játszhat de meg van,hogy mikor mit kel jobban gyakorolnia.

A mérték váltás nem megy neki.

Meg a nagy számok.

Egy PL:2315742 A szomszédai. egyes tízes és így tovább.és ez csak a kezdet.

Tudod mi a furcsa,hogy a szorzót két nap alatt meg tanulta {nagyon féltem tőle}és mikor rá jött,hogyan kel alkalmazni egy csomó piros pontot hozott haza az osztály első i közt volt akkor.

Néha ez a lelkesedése hiányzik és kellene,hogy legyen siker élménye.

81. hte23 (válaszként erre: 80. - Hte23)
2009. okt. 29. 18:49

Na de a feledékenység megmarad.

NEM ÉRZI LÉNYEGESNEK. NEKI MÁS A FONTOS.

A 17 évesemet, még mindig kérdezem, de még igy is "elfelejt" egy két dolgot. Nem szándékosan.

80. hte23 (válaszként erre: 79. - 3388f1d995)
2009. okt. 29. 18:47

Tudod, nálunk ugy volt, hogy Tomi mindig az első padban ült. A tanár/tanitó amikor észrevette, hogy elkalandozik a figyelme, csak megkopogtatta az asztalát. Ja! és mivel diszgráfiás, nagyon megszenvedtek a felmérők olvasásával.

Nagy gondjaink voltak a nyelvel( erről már irtam) és a földrajzzal ( itt a tanár volt a fő gond ) Sikerült is megutáltatni vele Örökre. Pedig az én gyerekem volt az összes között, aki ha kirándulni mentek, tudta hol járnak, Mo. melyik részén. A többiek megkérdezték Miskolcon - ez Budapest?. Mikor tudták merre megyünk. Ott voltam én is, halottam.

Na meg a magyar - fogalmazni egyáltalán nem tud.

Matek - tudja. 7. es korában - országos szintfelmérő - az osztályban a legjobban teljesitett. De itt is vannak gyenge területek.

Történelem: Imádja. Tanárnak is köszönhetem. Oda - vissza tudja az évszámokat, a hozzá kapcsolódo eseményeket, királyokat stb.

Nálatok, ha a matekkel van gond, - javaslom - keress egy JÓ pedagógust, aki elmagyarázza neki, mert lehet, hogy csak az a gond, hogy nem érti, vagy lemaradt az alapoknál valami okból. ( még alsóba, az 1-3 osztályban.

79. 3388f1d995 (válaszként erre: 78. - Hte23)
2009. okt. 29. 13:57

Köszi.Látod pont ezért csináltam azt a Fórumot.

Azt hittem tapasztalatot cserélünk vagy csak úgy ki beszéljük magunkból a minden napi {küzdelmet}.Praktikákat ki,hogy segíti a csemetéjét.

A tanárok hozzá állásával teljes mértékig egyet értek veled.

Sajna a szülök java szuper gyereket szeretne jól.Ez nincs a való éledben!

Ha valami gond van még is vagy szégyenlik vagy a gyereken töltik ki a mérgüket mert mások mint a többi.Sajna van elég rossz példa körülöttem is.

Én soha nem akartam azt,hogy valamiben jeleskedjen mert szerintem egy szülőnek ismernie kel{kellene}a gyermeke képességeit és a szerint viszonyulni a gyerek felé.

Tudom,hogy Sanci miben jó és tudom azt is,hogy mi az amit ki nem áll vagy fél tőle.Ilyen a Matek felmérők.

A gyerekek az iskolában nem bántják -e miatt.

Sőt volt egy kis lány és az első három év folyamon ő írta jelölte be a leckét mindig mert a gyerek el felejtette a tanár meg nem ért rá oda nézni rá.

Ritkán megyek be a suliba csak akkor ha már tényleg nincs más meg oldás.

Nyolcadikán megint be megyek mert hiába a papír,hogy tanári segítséggel a fel mérőket és órán is nem csinálják.

A Szakértői vizsgálat előtt adok még egy lehetőséget,hogy ne legyen az,hogy ők mindent meg tettek csak ennek sajna semmi látszata.

78. hte23 (válaszként erre: 77. - 3388f1d995)
2009. okt. 29. 13:30

Ők nem is kisegitőbe valók. Annál sokkal okosabbak.

Csak nem tudnak folyamatosan figyelni, és néhány részképességük nagyobb figyelmet igényel.


Sajnos tapasztalatom alapján a tanári segitség a következők miatt nem jön össze:

- nem elég felkészültek a tanárok/tanitók, nincs türelmük,

- sok nem is ismeri a problémát/nem tanitják, nem készitik fel őket

- szerintük nincs elég pénz rá.( szerintem meg lenne- de ez az én véleményem -

- ráfogják, hogy sok az ilyen problémás gyerek, és akkor a többivel nem tudnak foglalkozni.

- nagy a szülői nyomás a másik irányból, kirekesztik a "más" nevelési igényü gyerekeket. Sajnos a szüleik mintájára a gyerekek is.


Példa: Volt egy tanitónője a fiamnak, iszonyu energiával vetette bele magát a fiam tanitásába, ő javasolta a gyógyszerezését. Amikor nem az elvárásainak megfelelően kezdett teljesiteni, mert nem adtam neki a gyógyszert, lehülyézte. Nem volt még akkor gyereke. Jó alaposan össze is vesztem vele. Aztán lett két fia. Onnantól kezdve teljesen megváltozott. Sokkal-sokkal türelmesebb, jobb pedagógussá vált. Már akkor nem tanitotta a fiamat, de nyomon tudtam követni. Bocsánatot nem kért,(de éreztette, hogy szeretne ) de azóta állandóan érdeklődik, drukkol a fiamnak. Rájött, hogy hibázott.


Segitsd a gyerekedet a legjobb tudásod szerint. Harcolj érte iskolában, szakértőknél, megéri.

ÉS FŐLEG HIGGY ABBA, HOGY "MINDENRE" KÉPES, AMIT Ő AKAR.

77. 3388f1d995 (válaszként erre: 76. - Hte23)
2009. okt. 29. 11:20

Minket nem is javasoltak kis létszámúba pedig kértük{nem kisegítő.

Azért van a tanári segítség azaz lenne ha élnének vele..

76. hte23 (válaszként erre: 74. - 3388f1d995)
2009. okt. 29. 11:17

Csakhogy ez nem változtat semmit.

Az én fiam ugyan kapott segitséget, de felmentették angolból.(törvénytelenül) Most ezért harcolunk, hogy törvényes lehessen, hiszen igy, mivel 7 éve nem értékelték, erről az óráról vitték fejleszteni, nem tudja, igy nem tud belőle érettségizni. Idén februárban derült ki.

A speciális iskolákkal is az a baj, hogy hiába kis létszámu, ha a kb 17 gyerek mind más nevelési igényü, nem figyelnek rájuk. Tapasztalat. Iskolát kellett váltanunk, hagyományosra.

75. 3388f1d995 (válaszként erre: 73. - 3ed4c04bf4)
2009. okt. 29. 10:56

Pont ez a baj.Minden azzal van tele,hogy sok a teher a gyerekeken nem tudnak olvasni írni a szó kincsük egyenlő a nullával de senki nem tesz semmit...A siker élményről nem is beszélve.

Mindent el hiszek persze nincs pénz igen válság van de akkor hogy épitsünk jobb jövőt ha már a kicsiken se tudunk akarunk segíteni ,hogy azok a gyerekek akiknek van valami fél tanulási baja könnyebb legyen..A papírt azért nem engedik mert akkor a többinek is kelleni fog szerintük.

Amit nem hiszek mivel három gyereken kívül a többi jól tanul.

Nem mert itt csak kép suli van és ez a jobbik.

74. 3388f1d995 (válaszként erre: 72. - Hte23)
2009. okt. 29. 10:49

Igen tudom mert egy pár hete be mentem beszélni a szakértővel mert be telt nálam a pohár..

Tudod minden le van írva,hogy az iskolának mit kell be tartania de ezt ők már évek óta nem tartják be és elég volt...

Az iskola még nem tudja,hogy Novemberben lesz a felül vizsgálat és náluk!

Meg nézném az arcukat mikor előtte két nappal meg tudják.

Így szokták nem szolnak nekik..

73. 3ed4c04bf4 (válaszként erre: 71. - 3388f1d995)
2009. okt. 29. 09:40

Ez olyan felháborító.Mi az, hogy nincs meg a segítség a gyermekednek,mikor szüksége van rá?

Nem tudod másik suliba vinni,ahol többet törődnének vele?

És mért nem engedik papírral számolni,ha neki úgy megy....???

Mondjuk nálunk sincs laca-faca,fel kell venni a tempót,nincs kivételezés.

Konkrétan mi is a baj a gyermekeddel,ne haragudj,most nem ugrik be.,?

Vannak ma már olyan speckó sulik.

Nem nézegettél utánnna?

Egyébként nekem sem szimpi a mai tanítási módszer.

Ehhez hozzátartozik hogy XXI.-edik században élünk és rohanó tempóban akarnak mindent rázúdítani a gyerekekre,zseni színvonalon.

S emellett pihenésre nincs ideje,mert a szüneteket is végig tanuljuk........

Ez van.Más az idő más az elvárás....?????

72. hte23 (válaszként erre: 71. - 3388f1d995)
2009. okt. 29. 08:53

De azt ugye tudod, hogy csak akkor kérhetsz felmentést az értékelés alól, ha a szakértői véleményben ez a lehetőség/javaslat benne van.


Az iskola ugyan megadja a kérésedre, de törvénytelenül, és később problémák lesznek belőle.


Igy jártam én, azért tudom.

2009. okt. 28. 15:52

Matematika és Németből.Mert a tanári segítség amit a Tanulási Fejlesztő biz.írt nincs meg és a gyerek még mindig a kezét használja számolásnál mert a papírt nem engedik neki meg...

Fel méréseknél kellene a tanári segítség is neki de ezt sem tudják {akarják}neki biztosítani.

Tudod annyira nyomják,hogy külföldön mi van de a tanulásra senki nem fejt ki semmit,hogy a gyerekek könnyebben meg tanuljanak.

A nagy fiam sulijában a táblánál van egy nagy ki vetítő és órán a tanárok ezeket használják beszélgetve tanulnak.

Azoknak a tanulóknak akiknek van valami tanulási

gondjuk foglalkozik vele külön egy tanár.

Ez felső oktatás jó lenne ha ez meg lenne alsóban is.

70. 3ed4c04bf4 (válaszként erre: 69. - 3388f1d995)
2009. okt. 28. 14:56

Mért szeretnéd felmenteni?

Mi alól?

69. 3388f1d995 (válaszként erre: 68. - 3ed4c04bf4)
2009. okt. 28. 09:24

Mikor elkezdtük annak idején az elsőt és nem úgy mentek a dolgok mint a nagynál.Haragudtam a dokira a világra ás magamra.Mindent más nem lehetett úgy csinálni mint a nagynál és meg kelet tanulnom,hogy Sanci más neki sokkal több idő minden.

Most se könnyebb de van egy rendszerünk és azt igyekszünk be tartani.

Most szeretném egyes tantárgyakból fel mentetni.

2009. okt. 28. 08:45

Nehéz okosnak és következetesnek lenni ha fáradt.

Nálunk de. van most itthon a szünetben,ha látom unja magát,odaültetem az aznapi lecóhoz,akkor a felét csinálja meg.

Aztán du. mikor a kicsi elaludt ideülök befejezi-zük a másikfelét,átbeszéljük,átnézzük az egészet.

Hétfőn nyelvtan volt,tegnap szövegértés,ma matek lesz.Aztán holnap átnézzük a táskát,úgy rémlik pár sor magolni való is van a népmesékről,irodalomból.

Végül aztán megint végig tanultuk a szünetet,mint mindig.....

De most beosztottam,kezembe vettem a dolgokat.

Ha ráhagyjuk,akkor utolsó napra hagyja,és szenved hogy mennyi van......

2009. okt. 27. 17:38

Mi kertes házban lakunk de nálunk is meg van,hogy mikor mit csinálhat.

Háromtól ötig tanulás{ez attól is függ mennyi a lecke és érti-e.Egy óra szünet majd egy óra vagy fél mikor meddig bírja gyakorlás.

Általában kettőre mindig itthon van így marad egy kis ideje játszani.

Meg tanultam nem lehet teljesen mindentől el vonni mert akkor nagyon rossz nincs kedve nem akar gyakorolni.

2009. okt. 27. 17:30

Eléggé kötött,úgymondd korlátozott a skála,mivel panellban lakunk.

Ha éppen nem tanul,ami ritka,akkor játszik a tesójával,néha kikönyörgi a számítógépet-de csak a sulis programot használhatja,amit ott bent tanultak,tan bá lementette neki pen drive-ra,a Drawing for Childrent,rajzolós játék....

Vagy tévé,rajzol,vagy játszik a Kick-o Mania-ás focistáival......ilyenek.

65. 3388f1d995 (válaszként erre: 64. - 3ed4c04bf4)
2009. okt. 27. 17:14
Mivel kötöd le a tanuláson kívül a csemetédet?
64. 3ed4c04bf4 (válaszként erre: 62. - B2076ec79b)
2009. okt. 27. 16:55

Mélységesen átélem a helyzeteteket.

Alakulunk,de még nekünk is van!!!!!

63. 3388f1d995 (válaszként erre: 61. - 3ed4c04bf4)
2009. okt. 27. 11:51

Ez az amit nem vesznek figyelembe sajnos sokan Még pedig azt,hogy a gyerekeknek se egy formák .Nekik is lehet rossz a napjuk őket is bánt hatják dolgok.

Sok tanár csak mondja az anyagot de se ideje se kedve,hogy azt meg is értesse a gyerekekkel.

Mikor vannak a nyílt napok mindig fel fordul a gyomrom ott olyan nyálasan beszélnek.

Mikor meg azt hiszik,hogy nem vagy ott le se sz..az egészet{tisztelet a ki vételnek}

Én már mondtam a mi tanárunknak az én fiam nem fog kellemes emlékeket fel idézni a két év alatt mint én annak idején{az ő férje tanított} sok múlik a hozzá állásukon is.

Nem hiszem ,hogy mindig csak a gyerek és a szülő nem csinál jól valamit.

Ha rá vezetik őket és a lényeget meg tanítanák nekik nekünk csak segíteni kellene abban,hogy jobban tudja alkalmazni és persze ne felejtse el a már meg tanultakat..

1 2 3 4 5 6

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2024, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Facebook