Ha tanulási gondjai vannak a gyermekednek gyere beszéljünk róla. (beszélgetős fórum)
Ma azt mondta a tanítónéni, hogy a tanult betűket szépen elmondta a gyerek. Érthetetlen..De lesz még betű, vettem is nagy lapokat. Jönnek a betük. Köszönöm a segítségeteket.
Az írást van, hogy összecsapja. Olyankor lassítunk.
Ennek a gyorsan leírom dolognak van köze a finommotorikához?
Már bocsánat, de k**va jó kis fejlesztő óra :((
Tudnám akkor miért veszik el az időt a rendes tanulásból, ha ott meg nem csinálnak semmit. Rajzolni meg színezni otthon is tudnak a gyerekek, ezért kár fejlesztőhöz járni :(
Jól beszélsz :) Sajnos tényleg ez a helyzet, akivel nincs gond, azzal foglalkoznak, illetve azzal nem nagyon kell. A többiek meg... áááá
Én egész általánosban kitűnő voltam, valahogy jött belőlem az egész és most elkeseredve állok a gyerekem fölött, mert fogalmam nincs mit kéne csinálnom :( Tipródok magamban egyfolytában, de hiába kérek segítséget, nem kapok. Mivel első gyerekem, aki iskolába ment, azt se tudom hogyan fogjak az egészhez.
Eléggé el vagyok keseredve e miatt, de majd kitaposom magunknak az utat.
Jaa, nálunk nem azt vizsgálják, hogy melyik szemére lát jobban, vagy melyik szemes..vagy hogy mondják ezt :)
Hanem inkább arról fog szerintem (remélem) szólni, hogy miért nem látja úgy a sorokat, formákat ahogy kéne? Miért nem látja, hogy totál elcsúszott, vagy pont a másik felére kanyarít mint kéne.
Mert nincs rá idejük.!Arra van,hogy a jó tanulókat versenyre fel készítsék.Most Novemberben lesz felül vizsgálatunk az iskola még nem tudja,hogy náluk lesz.{Múlt héten be mentem a Tanulási Szakértőhöz,hogy ez így nem mehet tovább}
Én nem akarom,hogy ötös legyen csak azt szeretném,hogy ne legyen tele kudarccal legyen egy kis siker élménye is..
Köszi Hajni, kipróbálom. Az az érdekes, hogy a megfigyelőképessége jó. Lehet csak annyira szétszórt? De én kikészülök, míg megtanuljuk az ABC-t. Mindenesetre egy próbát megér.
Mariann, az írása szép. A tanácsadáson hiányolták a finimmotorikáját. Gyakorolni viszont ugyis szoktuk az írást. A betúket nem ismeri fel, akármennyit is tanuljuk. Már ujságban, könyvben keressük a betüket, hátha ugy érdekesebb, be fogalma nincs mit karikáz, mutat.
Nyoma van..náluk. Én nem is értettem hogy miért nem adtak róla semmit, voltam ott többször is, de mindig csak ezt mondták, hogy nem adhatják ki :S
De mostmár végére fogok járni, addig megyek a nyakukra amíg nem adják oda :D csak meg akarom várni a szemészetet mindenképp, mert lehet az a baja, hogy nem látja rendesen a formákat, sorokat.
Nem az a gondja, hogy segíteni kell neki, hanem hogy nem megy olyan szépen. De olyan nagy baj még nincs, meg tudjuk beszélni. Csak a későbbiekre gondolván aggódok e miatt :(
A papírt állítólag azért nem adják ki, mert nem intézmény küldött, ezért nem adhatja ki. Viszont az intézményben hiába mondom ezt, mert Ők meg nem tudják milyen papírt kell ahhoz, hogy kiadják.. Illetve szerintem annyira töketlenek mint egy marék lepke, és egyszerűen senki nem akar segíteni.... De nem idegesítem magam, jár nem jár, valahogy megoldom a dolgot. A gyerekem az enyém, én maximálisan az ő érdekeit nézem és segíteni szeretnék neki. ha ez havi X ezer Ft-ba kerül, akkor annyiba. Bár szerintem az a heti 1 óra amúgy is kevés amit az iskolában tudnának biztosítani... Vagy szerinted elég annyi??
Nálunk nem mértek fel senkit. Igaz az én lányom évvesztes, mivel októberi, így muszáj volt iskolába mennie, mert 4 évet járt az oviba.
Ezért is vittem el saját szakállamra, hogy utánajárjak a dolognak, mert én mint laikus szülő észrevettem rajta dolgokat. A nevelésibe megerősítettek, de sajnos mivel nem adták ki a hivatalos szakvéleményt, így az iskola keretein belül nem tudnak vele foglalkozni. (bár a tanárnénije odafigyel rá, külön feladatokat ad, másképp tanítja), de szerintem ez nem elég. Most ha nem tudom elintézni hogy kiadják a papírt, akkor magánúton elviszem fejlesztőhöz! Csak előtte meg akarom várni a szemészetet(ez is direkt kersztdominanciás szemvizsgálat-azt ne kérdezd miből áll, majd 30- után :D ), aztán meglátjuk hova tovább, de nem szeretném hogy nagyon lemaradjon, sok kudarc érje, már most is látja hogy ő nem csinálja olyan jól és szépen mint a társai :(
Szia!
Bocs nem voltam itt :)
Hát lényegében ez a fő ismérvek egyike, hogy jobb kezes, bal szemes. Viszont az idő-és térbeli tájékozódás sem túl jó. Tehát pl nem nagyon érti/érzi a különbséget a között hogy reggel van, vagy délelőtt..stb.
Én azért vittem el, mert az apja diszlexiás, és már középsőben mondogattam, hogy nézzék meg, de ezt nem tetteék, ezért önmagam elvittem a nevtanba.
Tanulásban úgy nyilvánul meg, hogy pl. nem jó fele kanyarítja a betűket, számokat, nem veszi észre ha menet közben elcsúszik egy sorral lejjebb vagy feljebb, nem írja akkorára a betűket, számokat, mint kéne, vagy túl nagy vagy túl kicsi... Ilyesmi.
Nekünk olyan szak véleményünk van,hogy a tanárnak segíteni kel a fel méréseknél és az új anyagok tanulásánál.Amit sajnos nem csinálnak.
A fejlesztése minden hétfőn van délután ami egy óra kettő helyet.
Szia!
Az én lányom keresztdominanciás, most kezdte az elsőt. Sajna rögtön kiütközött, hogy probléma van vele. Még nyáron vittem nev.tanba, de mivel nem az iskola/óvoda küldött, nem adtak ki hivatalos szakvéleményt, anélkül meg nem foglalkozhat a suliban fejlesztőpedagógus a gyerekkel :((
Most 30-án viszem szemészetre, aztán valahogy kikérem a nevtanból a papírt, mert sajnos nagyon le fog maradni :(