Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Főoldal » Cikkek » Egyéb témák » Fogyjunk kiegyensúlyozottan cikk

Fogyjunk kiegyensúlyozottan


A fogyókúra sokunk számára olyan, mint egy gonosz kistestvér, aki folyton körülöttünk ólálkodik. A kamaszkor kezdetén szegődik mellénk, amikor is szép lassan előtör belőlünk az „egek, milyen jó volna leadni pár kilót” - érzés. Sajnos nem nehéz olyan nőt találni, akinél évtizedekig elhúzódik ez az egy napos léböjt, két hét anyagcsere-pörgetés vagy három hónapos szétválasztó diéta. Valószínűleg mindegyik módszerrel érhetünk el sikereket, azonban korántsem mindegy, hogy mindehhez pár hónapra vagy hosszú évekre van szükségünk.


Cikkemben összefoglalom mindazon tényezőket, melyek megkönnyítik, felgyorsítják fogyókúrás céljaid elérését.

Fogyjunk kiegyensúlyozottan

Nő lévén, korábban én is kipróbáltam minden hollywoodi sztár diétáját, de egyiket sem bírtam végigcsinálni (némelyiket teljes mértékben embertelennek, egészségtelennek, sőt, helyenként nagyon viccesnek találtam). Habár sosem voltam túlsúlyos, a néhány plusz kilómat nagyobb lelki gyötrelemmel éltem meg, mint a túlsúllyal rendelkező ismerőseim. Évekig sakkban tartott az önbizalomhiány és nem tudtam úgy elmenni egy kirakat előtt, hogy ne az alakomat nézzem az üvegben.


Három éve megismerkedtem egy férfival, aki azóta is a párom. Ő volt az első, aki el tudta hitetni velem, hogy jól nézek ki, boldogan telt minden nap és végre vége szakadt a diétáknak. Elkezdtem azt csinálni, ami jól esik, kerestem új hobbikat, rendszeresen sétáltattam a kutyámat és azt ettem, amit csak akartam. Elképesztő módon, fogyni kezdtem…

Már fél év után többen megjegyezték és kérdésekkel ostromoltak. Tudni akarták, milyen fogyókúrán vagyok. Három év alatt annyit fogytam a diéta-mentes életstílusommal, hogy ma már teljesen elégedett vagyok magammal. Egy-két bőségesebb ebéd után jólesik egy sétát tenni a kutyámmal vagy buszozás helyett elgyalogolni a plázába, de eldöntöttem, hogy diétákkal soha többé nem gyötröm magam.


A saját példámból kiindulva tehát, a fogyás legfontosabb alapköve a kiegyensúlyozottság megteremtése az életünkben. Ha egy főzőtanfolyam vagy a könyvtárba járás tenne Téged boldoggá, akkor ne erőltess magadra egy zumba fitness órát Próbálj megfeledkezni a folyamatos megfelelni vágyásról és éld a napjaid pontosan úgy, ahogy akkor tennéd, ha topmodell alkatod lenne.

Minél több szabadidős elfoglaltságot szervezel magadnak, annál kevesebbet fogsz unalmadban nassolni, hisz akár órákra elvonhatja a figyelmed az evésről egy jó társaság és egy kellemes kikapcsolódás a délutáni órákban.


Amennyiben rövidebb időn belül szeretnél jelentős sikereket elérni, azt is elsősorban egészséges táplálkozással törekedj megvalósítani. Mindig tartsd szem előtt a mértékek megtartását (ha egy vacsoránál három különböző sütit is megkívánsz, harmadold mindegyiket, így nem lesz hiányérzeted, amiért egyikből nem ehettél, azonban bűntudatod sem, hiszen nem három sütit ettél, csak egyet). Ne a leadott kilók száma jelentse a sikerélményt, hanem a közérzeted javulása, melyet nyilván csak egészséges étrend mellett tapasztalhatsz meg, a villámdiéták mellékhatásai közt nem szerepel. Soha ne számold fejben a kalóriákat és azt sem, hogy pontosan hány órával ezelőtt ettél utoljára, hiszen ebben az esetben előfordulhat, hogy tudat alatt készteted a gyomrodat a „vészjelzés” leadására.

Gondolj csak bele: ha arra kérnénk egy – a testével elégedett – embert, hogy minden órában tervezze meg, mit és mennyit fog a következő étkezés alkalmával enni, több mint valószínű, hogy az illetőt kis idő elteltével vagy az éhség vagy a nassolási vágy késztetné arra, hogy a hűtő vagy egy gyorsétterem felé vegye az irányt.


Egy másik szokás, amit az utóbbi években szintén sikerült elsajátítanom, az a lassú tempójú evés, amely sokkal fontosabb szerepet tölt be, mint ahogy első hallásra elképzeljük.

Legalább ugyanilyen fontos az elfogyasztott ételek jó minősége. Ügyelj az elegendő vitamin bevitelre, fogyassz mindig szezonális gyümölcsöket, zöldségeket. Továbbá ha eddig három melegszendvicset vacsoráztál, most készíts magadnak másfelet, de arról ne sajnáld a fűszereket, hiszen ezek adják meg az élvezetet, s így az ízek kavalkádjának köszönhetően az ételek minősége és nem a mennyisége fogja jelenteni az igényeid kielégítését.

Fűszerek, melyeket gyakran használok: morzsolt bazsalikom, őrölt feketebors, borsikafű, valamint a zöldségek közül ajánlom a fokhagymát, a tormát és a retket.


Minden elhatározás (ez esetben fogyókúra) sikeressége fejben dől el. Bizonyára megtapasztaltad, hogy amikor erősebb az önbizalmad képes vagy megvalósítani bármely elképzelésed, könnyebben kézben tartod a dolgokat. Ugyanakkor, ha magányos, ingerült, elégedetlen vagy, a világ legegyszerűbb feladata is lehetetlennek tűnik (egy 3 napos méregtelenítés is kudarcba fullad).


Amint sikerül elérned, hogy a stresszt teljesen új szabadidős tevékenységekkel vezesd le, sikerülhet a nassolás fontosságát mellékvágányra terelned és az álmaid olyan tempóban váltják valóra magukat, hogy teljesen új fejezetet nyitnak az életedben.




Írta: nikyy1124, 2012. március 21. 09:08
Fórumozz a témáról: Fogyjunk kiegyensúlyozottan fórum (eddig 18 hozzászólás)

Ha ez a cikk tetszett, az alábbiakat is ajánljuk figyelmedbe:


Minden jog fenntartva © 2005-2021, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Facebook