Főoldal » Fórumok » Egyéb témák » Angolul tanulók, ide! :) fórum

Angolul tanulók, ide! :) (beszélgetős fórum)


1 2 3 4 5 6
19. MelisUK (válaszként erre: 15. - A74de3d08a)
2008. aug. 1. 11:49
Tökéletesen elmagyarázzák a nyelvtant angol nyelven, nem véletlen, hogy ezerszer gyorsabban megy a tanulás, mint mikor magyarul magyaráznak. :D
18. a74de3d08a (válaszként erre: 17. - Dindin19)
2008. aug. 1. 11:48

nem lehet a kettőt összehasonlítani.

+ azért egész általános ill. középiskolában tanuljuk a nyelvtant, annak ellenére, hogy anyanyelvünk, + még mindezek ellenére is sokan nagyon gyatrán beszélik, az írásról meg már ne is beszéljünk.... :-(

2008. aug. 1. 11:46

amikor a baba elkezd tanulni az anyanyelvén, akkor őt sem a nyelvtannal nyaggatják.


én a villámangollal tanulok, s ott sem sokat vesződnek a nyelvtannal, mondván ha használjuk, úgyis rögzül


de azért biztos fura lehet úgy tanulni, hogy még a magyarázatot sem értem, de hát végülis az anyanyelvünket is így tanultuk meg

16. a74de3d08a (válaszként erre: 14. - MelisUK)
2008. aug. 1. 11:41

ja, és azt mondod, nem kell az összekötő nyelv....

érdekes, akkor egyetemeken a nyelvszakokon miért használnak összekötő nyelvet a nyelvtanításhoz?

nyelvtanárok miért használnak összekötő nyelvet?

azért mert kell.

15. a74de3d08a (válaszként erre: 14. - MelisUK)
2008. aug. 1. 11:33

jó, ez a te véleményed, az enyém meg az, hogy rendesen magyarázzák el a nyelvtant, hogy tudjam ésszel használni.

teljesen kizártnak tartom, hogy bárki is meg tudja tanulni helyesen a nyelvet, ha nem tudja a szabályokat.

14. MelisUK (válaszként erre: 11. - A74de3d08a)
2008. aug. 1. 11:30

Engem mindig minden érdekel, valószínűleg épp ezért is tanultam meg olyan gyorsan angolul, kénytelen voltam angolul kérdezni addig, míg meg nem értettem tökéletesen, amiről épp szó volt. Ha vmi nem megy, hát tessék angolul kérdezni.

Az elején persze, amíg azt tanulod, hogy én vagyok, te vagy, stb és ezek rövidítése (ahogy az angolban van) és ezekkel mondatok szerkesztése, addig nincs sok mindent kérdezni, ezt ha valaki nem érti, az már gáz... Ezt nagyon egyszerűen meg lehet érteni mutogatással. Amikkel pedig mondatokat alkottunk, azok eleinte azok a tárgyak voltak, amik megtalálhatóak voltak a szobában, ahol tanultunk. Pl. Ő egy fiú, ez egy asztal, ez egy toll, ő magas, ő alacsony, mi fehérek vagyunk, ők feketék, stb...

Majd ahogy bonyolultabbá válnak a dolgok, addigra jobban megy az angol is, már van mit kérdezni és van tudás is, amiből lehet kérdezni. Ennyi.

13. a74de3d08a (válaszként erre: 8. - 2ce679405c)
2008. aug. 1. 11:26
én most bukkantam rá egy tök jó könyvsorozatra, az Oxford Bookworm sorozatra, 7 szinten vannak a kiadványok. különböző könyvek le vannak egyszerűsítve, szintenként meghatározott szószámra,, nagyon szépen illusztrált, és még feladatok is vannak benne. az egyes szintekben különböző nyelvtani fejezetek is vannak. én vettem pár napja kettőt,, és tökre tetszik. valamint vannak szótanító keresztrejtvények is, ezek is tök jók.
2008. aug. 1. 11:25
Amit még fontosnak tartok: 15 évnyi német tanulás után valahogy sosem értem el a 80%-ot a nyelvvizsgán, hogy meglegyen nekem is a középfokú C nyelvvizsga. Volt 75%, 78%, 60-tól volt az alapfok, így azt megkaptam, de a középfok nem jött össze... Majd tanultam egy német anyanyelvű tanártól, aki egy nyugdíjazott német nyelv és irodalom tanár volt szintén Skóciában. Azt mondta, a beszéd a lényeg és hogy értsem, amit mond. 2-3 hónapig tanultam vele heti egy alkalommal, majd újra elmentem középfokúzni, akkor már olyan nyelvvizsgára mentem, ahol 60%-tól megadták már a középfokút, ez másféle nyelvvizsga volt, hát a szóbelim fura módon 98%-os lett pusztán azért, mert német valaki tanított németül, nem pedig magyarul...
11. a74de3d08a (válaszként erre: 9. - MelisUK)
2008. aug. 1. 11:23

nem értek egyet ezzel. :-(

én olyan vagyok, hogy mindig szeretném tudni a dolgok miértjét is, nem elégszem meg azzal, hogy így van és kész.

akit ez nem érdekel, annak biztosan nem kell magyarázat... :-)

10. MelisUK (válaszként erre: 8. - 2ce679405c)
2008. aug. 1. 11:21

Épp ezt próbálom ecsetelni, te vagy az élő példa rá, h miért nem jó, ha magyarul oktatják az angolt. Egy éve tanulod már és még nincs szókincsed és a szóbeli nem megy... Mi az első, amit megtanultunk, h beszéljünk, ha még nyelvtanilag nem is volt ok, de beszéltünk és a tanár mindig korrigált minket. És egyre jobban ment a nyelvtan is.

Tudom, milyen a helyzeted, ugyanígy voltam a némettel... Az istennek nem haladtam előre, nem fejlődött a szókincs, de mitől is fejlődött volna, ha a tanár magyarul beszélt, nem? Ha nap mint nap angolul beszél hozzád a tanárod, akkor megtanulod azokat a szavakat, amiket használ. Ha neked is angolul kell beszélned, kérdezned, akkor nincs semmi gondod a szóbelivel, nem igaz?

9. MelisUK (válaszként erre: 6. - A74de3d08a)
2008. aug. 1. 11:17

Nem kell az összekötő nyelv, annak mindig az a kára, hogy még se tanulja úgy meg az ember a nyelvet. 15 éven keresztül tanultam úgy a németet, hogy magyarul tanították, emellett fél évi angol tanulás után, amit angolul is tanítottak jobban tudtam már angolul, mint 15 évnyi német tanulás után, amit magyarul oktattak...


Igen is meg lehet taníttatni mindent azon a nyelven, amelyiken tanítanak, adott esetben angolul. Bármit el lehet mutogatni, le lehet rajzolni, stb. Eleinte picit lassabban megy, ez természetes, de egyre könnyebben fog menni, és a diákok is tanulnak így. Nem csak halálra unják magukat az órán... Tudom, h nagyon nehéz a mai világban oktatni, mert figyelni kell arra, h a diák ne unatkozzon, érdekelje a téma, a tanárnak a szívét-lelkét ki kell tennie és mindenfélét be kell csempésznie a tanításba, új eszközöket. Ez a modern oktatás.

8. 2ce679405c (válaszként erre: 1. - Iminimi)
2008. aug. 1. 11:13

Szia iminimi!


Én már elég vén diák vagyok. Most a diplomám megszerzéséért harcolok és bizony kellene az az angol nyelvvizsga! :-)

Egy éve járok nyelvtanárhoz. Jó, mert ketten vagyunk és tudok kérdezni, valamint csak rám figyel!A legelejétől kellett kezdjem, mert sokáig csak németül tanultam. Most az alapfok végén járok. Kitőltöttem néhány neten található tesztet. Nekem a vocabulary-s feladat nem mennek, és a szóbeli sem. Bátortalan vagyok, mert nincs szókincsem.

Szerintem, a legjobb, ha szóban próbálod meg az emberkék fejébe vésni a nyelvtani szabályokat. Így 2 legyet üthetsz 1 csapásra. Nyelvtanuk és szóbeli készségük is egyszerre fejlődik.

Ahhh, már csak egy év, vagy annyi sincs a diplomáig.

Szted ennyi idő alatt meg lehet szerezni a középfokú C típusú nyelvvizsgát???

2008. aug. 1. 11:12

Amit még nem szerettem:


Fölöslegesnek tartottam, hogy voltak leckék, melyekhez szövegek voltak, ennek az olvasása, fordítása, majd esetleg következő órán az abból való felelés.


Ami könyvet nagyon szeretek és nagyon hasznosnak tartom az angol oktatásához:


"Raymond Murphy: English Grammar in Use"

third edition

(A self-study reference and practice book for intermediate students of Englis - with answers.)

Cambridge University Press


A leckék úgy épülnek föl benne, h egy lecke 2 oldal, az egyik oldalon elmagyarázza és példák alapján bemutatja az adott nyelvtani jelenséget, majd a következő oldalon feladatok vannak hozzá, h leelenőrizhessük, h megértettük-e, amit tanultunk és persze a hátuljában ott a megoldás, mint fentebb írtam. Mi fénymásolatot kaptunk mindig az adott leckéből, ami éppen esedékes volt a tanárunk szerint, így nem kellett megvenni a könyvet és nem lehetett lesni a megoldást. :D De azóta megrendeltük a könyvet egyéni tanuláshoz, mert már elköltöztünk onnan, ahol tanultunk még angolul. Ahol most élünk, itt még nem találtunk Learning Linket. Ami fontos: ha nem lenne elég a feladat, lehet más könyvből is keresni hozzá feladatokat, h lehessen még gyakorolni az adott nyelvtani jelenséget, vagy lehet szóban gyakorolni, stb.

6. a74de3d08a (válaszként erre: 4. - MelisUK)
2008. aug. 1. 11:10

>nyelvoktatást anyanyelven tilos oktatni


összekötő nyelv kell. máskülönben hogyan magyarázzák el neked, hogy mit és miért kell úgy, ahogy?

2008. aug. 1. 11:04
Egyébként én is tanár vagyok. :D
4. MelisUK (válaszként erre: 1. - Iminimi)
2008. aug. 1. 11:03

Iskolai nyelvoktatás keretein belül németül és ógörögül tanultam.


Amit nem szerettem:


Feladták a lecke szavait, h tanuljuk meg, majd szódoga, utána nem is használtuk a szavakat, újra nem volt belőle dolgozat se, így a doga napjára bemagoltam a szavakat, utána meg szépen elfelejtettem.


A nyelvtan oktatása egyenlő a nullával, majd mikor közeleg az érettségi akkor gyorsan próbálják a diákba tuszkolni, de akkor már késő.


A tanárok folyton váltogatódnak, a nyelvtanárok általában fiatalok, teherbe esnek, jöhet az új tanár és kezdünk mindent elölről. Fél, max egy évig tanított egy tanár...


Angolul Skóciában tanultam a Learning Linken keresztül. Itt több nemzetiség is volt az órákon, tehát mindenki más nyelven tudott, angolul persze senki, csak a tanár. (Kicsit azért mindenki tudott angolul, de ez nagyon alap volt, így kezdtük mi is az I'm, you're, stb. alapokkal.) Eleinte kicsit nehezebben ment, kézzel-lábbal, rajzolva, mimikálva és hangokat utánozva mutogatott a tanár, hogy elmagyarázza a dolgokat, de látva, h mennyire igyekszik, mindenki szorgalmasan tanult. Rettentő sokat számított, h a tanár csak angolul tudott hozzánk szólni és mi is csak angolul szólalhattunk meg. Bőven tanultuk a nyelvtant, szavakat, beszédet, olvasást, hallási gyakorlatokat. Fél éven belül (heti 2 órát tanultunk) mindenki megtanult folyamatosan beszélni, persze nálunk az élet is hozta a tanulást, mivel angol nyelvi környezetben voltunk. Eleinte nagyobb hangsúlyt fektettünk a szavakra, de szépen lassan áttértünk szinte csak a nyelvtanra.

Rengeteget kellett képek alapján szorit írnunk és háziként le kellett mindig írni, h mi minden történt velünk a héten. Ezt mindig kijavította a tanár a következő órára. És a legszebb, hogy hosszú oldalakat képesek voltunk írni. :D Persze volt, aki nem írt, volt, aki kevésbé tanult, ilyen mindig és mindenhol van, de csak azért, mert néhányan nem haladnak, nem kell az egész osztállyal az ő szinvonalukat követni, lassan haladni...

Játékosan tanultunk, rengeteg kép és rajz volt fölhasználva az oktatás alatt, magnós gyakorlatok is voltak és tárgyak is voltak használva. Élvezet volt a nyelvtanulás. A lényeg szerintem, h nyelvoktatást anyanyelven tilos oktatni, csak azon a nyelven szabad beszélni, amely nyelv oktatva van. Persze eleinte elemi szinten. :D És beszédre kell ösztönözni a diákokat, arra is, h kérdezzenek, h mi az, amit még nem értenek, miről szeretnének tanulni a következő órán, milyen nyelvtani dologról, ha hallottak vmi kifelyezést és nem tudják, h mi az, akkor kérdezzék meg és legyen (angolul) elmagyarázva. (Kifejezetten emlékszem, h ilyen volt pl. az "at all" kifejezés.) Így jobban emlékszik az ember a helyzetre is, h hogyan tanulta, jobban megmarad, mint ha csak magától elmondja a tanár...


Remélem segítettem.

3. a74de3d08a (válaszként erre: 1. - Iminimi)
2008. júl. 31. 12:06
én attól szoktam feszült lenni, amikor rohan a tanár és olyan rengeteg házi feladatot ad fel, mintha csak arra az egy órára járnánk. általában keveselltem mindig a nyelvtant, de nem a szabályok elhadarására gondolok, hanem az alkalmazására. magántanításban szerencsém volt, nagyon jó tanáért sikerült kifognom, de mondjuk az nem angolos volt.
2008. júl. 30. 22:16

Nem baj, hogy uborkaszezon van... :)

Mi volt például a legemlékezetesebb élményetek nyelvtanulással kapcsolatban?

2008. júl. 30. 15:52
Sziasztok. Angoltanárként kérem a segítségeteket, hogy osszátok meg velem és egymással a tapasztalataitokat. Mit találtok nehéznek, mit találtok élvezetesnek a nyelvtanulás során? Milyen jó és rossz tapasztalataitok vannak nyelviskolákkal vagy akár magánoktatással kapcsolatban? Milyen számotokra az ideális tanulás? Várom hozzászólásaitokat! :)
1 2 3 4 5 6

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2024, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Facebook