Főoldal » Fórumok » Egyéb témák » "A gyerek beiskolázását javasoljuk, de több figyelmet és differenciált bánásmódot kérünk neki." Mit jelent ez? fórum

"A gyerek beiskolázását javasoljuk, de több figyelmet és differenciált bánásmódot kérünk neki." Mit jelent ez? (tudásbázis kérdés)

18. SF (válaszként erre: 17. - Gerna)
2008. jún. 20. 18:56

Ha ilyen pici a gyerkőc, akkor még korai aggódni. Kérdezd meg az óvónőt, neki ez a szakmája, neki tudnia kell, hogy megfelel-e a gyerek az iskolaérettségi követelményeknek, de még ne most!:-)) Akár egyetlen hét alatt is óriásit tudnak fejlődni, hát még 2 év alatt!

Ha pedig akkor is lesznek kétségeid, vidd nevelési tanácsadóba.

17. gerna (válaszként erre: 16. - SF)
2008. jún. 20. 18:35
Végülis van választási lehetőség, a januári és későbbi születésűeknél.
16. SF (válaszként erre: 14. - Serry)
2008. jún. 20. 17:02
Bocs, nem voltam gépközelben. Egyetértek az előttem szólóval. Az én gyerekeimnél még volt választási lehetőség, sajnos már nincs.
15. gerna (válaszként erre: 14. - Serry)
2008. jún. 20. 16:30

Évhalasztás csak január, február... májusi születésű gyereknél jön szóba. Az ennél "öregebbeknek" iskolába kell menniük.

(Kivétel: komoly orvosi indok. Ilyenkor kell az orvos, szakorvos javaslata és a nevelési tanácsadós vélemény is.)

14. Serry (válaszként erre: 13. - SF)
2008. jún. 20. 16:06

S mi van akkor ha ilyen véleményt kapok a gyerekemről és én úgy döntök akkor csak 1 év múlva megy suliba. Ártok vele neki? Vagy jobb lesz, mert könnyebben veszi az akadályokat?

Mi még messze vagyunk az iskolától, most múlt 4 a kisfiam. De foglalkoztat a téma. Ugyanis én úgy látom ő lelkileg nagyon érzékeny gyerek. Ha majd ott tartunk visszatérhetünk rá?

13. SF
2008. máj. 12. 15:39

Ha ezt az iskolaérettségi vizsgálat mellé kaptad, akkor a leendő első osztályos tanító néninek szól. Ő az első napokban majd szépen felméri a gyerekedet, és megállapítja, melyek azok a területek, amiknél több figyelemre van szüksége. Ha pedig általánosan minden területen, akkor is megtalálja a módját, hogy jobban figyeljen rá. De lehet, hogy mire szeptemberben beül az iskolapadba, már nem is lesz szüksége rá! Egy nyár alatt is sokat váltzik egy 6-7 éves emberke!

Csak fel a fejjel, láttam én már rosszabb véleménnyel is gyereket, akiből kitűnő tanuló let!

12. matesz
2008. márc. 14. 13:47
Na akkor azon voltunk:-)akkor ezt gyakoroljuk mi is:-)
11. mandy78 (válaszként erre: 10. - Fd26a014e9)
2008. márc. 14. 12:06
Szió!Ezt én is megpróbálom szerintem nekünk pont erre lenne szükségünk:-)
10. fd26a014e9 (válaszként erre: 9. - Matesz)
2008. márc. 7. 20:19

A DIFER az óvodás, tanköteles korú gyermekek aktuális fejlettségének megállapítására szolgál.


A figyelem koncentráció fejleszthető memória kártyákkal, vagy kifejezetten erre a részterületre való játékokkal, amit a Péterfy Sándor utcai boltban lehet kapni.

Fejlesztheted úgy is, hogy valamilyen történetet ábrázoló képet teszel elé, amit hagysz nézni 25-30 másodpercig, aztán elveszed előle, és megkéred, meséljen a képről amit látott.

Mesélsz neki egy rövid, 10-15 soros mesét, majd megkéred, hogy most ő mesélje el neked.

Adj neki utasításokat, ami 3-4 elemből áll, Pl: menj oda a polchoz, vedd le róla a macit és ültesd le a székre.

Használj olyan kártyajátékot, ahol az azonos figurák között apró eltérések vannak csak, vagy készíts saját magad. Lehet az évszaknak megfelelő, Pl: rajzolj virágokat, mondjuk kezdetnek 6 db.-ot, és színezd ki őket, a szirmok közül az egyik mindig más színű legyen, aztán variálhatod a szárak hosszát, vagy a levelek számát, szirmok számát, színét is.

Ha még érdekel valami, szívesen válaszolok:)

Jó munkát a kis lurkóval:)

2008. márc. 7. 11:33
Nem tudom,az a baj,hogy nem lettem felvilágosítva (pedig kérdeztem)a tanácsadóban csinálták,és mivel szakvélemény még nincsen nem tudom pontosan:-(Mi az a difer?egyik felénél bent voltam ott tudom miket csináltak,de amikor a pszichologusnőhöz ment be ott nem voltam bennt...Arról nem tudok.Mozgáskordinációja rendben,nem pösze vagy beszédhibás.Verseket,könnyen gyorsan tanul.Talán nem is túlmozgékony elvégre otthon 2-3 órán át eljátszik a legoval...és nem futkozik közben,vagy ilyesmi..Az ovónő szerint a figyelmével van a baj,hogy ami nem érdekli arra nem figyel oda,vagy ha oda is figyel nem tartósan.Esetleg van valakinek valami tippje ezen mit hogyan lehetne fejleszteni?
2008. márc. 6. 22:06
A differenciált bánásmódot mire alapozzák? Milyen tesztet használtak az óvodában az iskolára való alkalmasság megállapításának érdekében? DIFER? Van valamilyen részképesség zavara, vagy csak beilleszkedési nehézségekkel küzd? Mozgáskoordinációja rendben van?
2008. márc. 6. 21:51
Nemsokat egyenlőre mert szakvéleményt még nem kaptuk meg,csak az iskolai beiratkozáshoz egy javaslatot amin ez a szöveg állt:-(Ti is csak egy javaslatot kaptatok a beiratkozás mellé?
2008. márc. 6. 20:22
Te tudsz valamit már erről?
2008. márc. 6. 19:42
Ez engem is érdekelne,mert mi is ilyen kaptunk,de szakvélemény még nincsen:-(
4. matesz (válaszként erre: 3. - Manna30)
2008. márc. 6. 10:17

szia!

Nem azt nem írták,nálunk iskolaérettségi vizsgálatot csináltak.Megkérdeztem,hogy én miben segíthetem a gyereket azt mondták nem kell semmit csinálnom.Csak azt mondták nagyon barátságos,közlékeny gyerek,de bővebben nem semmit(pedig rákérdeztem,de nem kaptam érdemleges válasz) ezért érdekelne,hogy mégis mit jelent ez a megfogalmazás az iskolában?Mégis mire kell számítanom..

3. manna30 (válaszként erre: 2. - Matesz)
2008. márc. 6. 09:43

Azt nem írták rá, hogy sajátos nevelési igényű?


Szerintem ez azt jelenti, hogy az óvoda hátralévő részében a pedagógusoknak (óvónőknek) javasolják, hogy napi, esetleg heti két-három alkalommal külön foglalkozást, ún. fejlesztést tartsanak a lurkónak. Ettől nem kell megijedni. Gondolom a gyerkőcöd vagy félénk, szorongó, esetleg pontosan a másik véglet, hogy túlságosan élénk. De ezt így látatlanban nehéz lenne megmondani, hogy nem tudom, milyen típusú a kisgyerek. :)


Annak idején nekem is nevelési tanácsadóba kellett vinnem a gyerkőcöt, ő szorongó, visszahúzódó volt. 1 évig úgy kezelték, mint sajátos nevelési igényű gyermeket. Külön foglalkoztak vele, heti három alkalommal 20 percet. Próbálták oldani a gátlásait. :)

A szellemi tudásával nem volt összefüggésben (136-os IQ-ja van), 7 éves korára sokat oldódott, most elsős és egyik legjobb tanuló az osztályban. Megnyílt a társai felé, vannak barátai.


Javasolni tudom, hogy ne fogd fel tragikusan, a lényeg, hogy az okot (sajnos nem tudom, miért küldték nevelési tanácsadóba) figyelembevéve

Te mindenben támogasd, bíztatgasd. Az óvónőkkel pedig a probléma megoldására keressetek közösen lehetőséget.

Én is megbeszéltem velük, hogy én mit tehetek, és javasoltak speciális feladatokat, sőt egy tornagyakorlat sort is, amivel elősegíthettem én is a fejlődését. :)


Remélem segítettem. :)

2008. márc. 6. 09:32
Mit jelent ez egy gyereknek?mi egy tanár vélemyénye ilyenkor?Mit csinálnak ilyenkor?
2008. márc. 6. 09:31
Sziasztok!A nevelési tanácsadóban ezt a kaptuk.A gyerek beiskolázását javasoljuk, de több figyelmet és differenciált bánásmódot kérünk neki.E

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2024, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Facebook