Kötelező megkezdeni az iskolát, ha a kisfiam jövő augusztusban betölti a 6. életévét? (tudásbázis kérdés)
Tavaly volt az UTOLSÓ év amikor működhetett az a rendszer, amit most leírtál. Azaz szülőt megkérdezték, menjen vagy maradjon.
Most nagyon azt mondják, nem így lesz, és sokkal szigorúbb lesz, mert túl sok gyerek maradt 7 évesen is oviba.
Aztán majd kiderül, mi lesz belőle.
Az én fiam is beszédhibás, amúgy iskolaérett.
Beszédhibája nagy fokú, szóval nem mindegy mehet e suliba, vagy sem.Illetve hog maradhat e, mert a maradás mellett vayunk mindenképpen.
Mi is megyünk iskolaérettségi vizsgálatra, nem vészes, csak hosszú.
De legutolsó információ szerint végső soron az óvodavezető dönt. Akkor kérik nevtan véleményét, ha szülő nem ért egyet óvónővel.
Én is most múlt csütörtökön kérdeztem rá pontosabban az óvónénitől (mi tavasziak vagyunk, elvileg mennie kéne, a gyerek várja is a sulit, okos is, viszont beszédhibás), és azt mondta, hogy tavasszal van iskolaérettségi vizsgálat (az óvodában, ahová jár a gyerek, délelőtti időpontban), nem tudom mennyi idő lehet, kb. 20 perc szerintem, fejlesztőpedagógus végzi a gyerekkel, és Ő ha azt mondja, hogy ráfér még egy év a gyerekre, hogy oviban maradjon, akkor az óvónéni nem küldheti iskolába. Ez csak a fejlesztőpedagógus véleménye, sok jelentősége nincsen, viszont nagy segítsége lehet a szülőnek a döntésben.
Mi is azt várjuk, hogy mit mond majd tavasszal az iskolaérettségi vizsgálat után a fejlesztőpedagógus - csak mi a beszédhiba miatt.....
a törvény szövege úgy szól, hogy "A gyermek abban az évben, amelynek augusztus 31. napjáig a hatodik életévét betölti, LEGKÉSŐBB AZ AZT KÖVETŐ ÉVBEN tankötelessé válik."
Van lehetőség egy évet még az oviban tölteni, de biztos nem a kényelmes szülők kérésére, hanem csak vizsgálattal alátámasztva
Nem nagyon tudom, hogy hogyan, de a logopédus néni rengeteg játékos feladatban tesztelte a gyereket most szeptemberben, és ezt mondta....többet sajnos nem tudok mondani. A dominanciáról pedig annyit mondtak a gyerek jelenlegi állapota alapján, hogy elvileg balkezes lenne, és talán utánzással (mivel nem volt erőltetve, vagy irányítva) kezdett jobb kézzel rajzolni/írni/nyírni/vágni/stb., viszont a bal kezét használja ezeken kívül általában, és hogy a véleményük szerint azért nincs kialakulva a dominanciája a gyereknek, mert maga tudatosan irányítja a kettőt, és ne erősödjön az egyik...Jár már tornára természetesen.
Na, hogy visszakanyarodjak végre a diszes dolgokra, mostmár akkor nem is tudom, miből kifolyólag sikerült erre a következtetésre jutnia a logopédus néninknek, de énnem is nagyon értek ehhez a részhez.......Most ugyan az őszi szünet miatt nincs logopédiai foglalkozás, de ha legközelebb 2 hét múlva megyünk, akkor tényleg rákérdezek...!
Mint már írtam, fiam nagycsoportos óvodás. Értelmileg teljesen normális, matekban kicsit előrébb jár már, viszont beszédhibás. Logopédus természetesen foglalkozik vele, azt állítja, hogy sikerülni fog az év végére a beszéd is neki szépen, hiába van sok hiba benne tényleg. És a nagycsoportosok felméréséről pedig csak annyit, hogy a felmérő fejlesztő pedagógus nem vette észre, hogy a gyereknek nincs kialakulva a dominanciája, hogy a gyerek fogat vált már (nekünk kihangsúlyozták az összevont szülőin, hogy a lap tetejére minden gyereknek felírták, hogy milyen kezes, vagy éppen nem lehet eldönteni, és hogy elkezdődött-e már a fogváltás...), és a verbális emlékezetére azt írta, hogy gyenge.....Nagyobb tesója 2.-os most, és meg kellett tanulnia kívülről nekik a Cinege ciője című verset. A fiú hamarabb megtanulta, mint a lány - ennyit a verbális emlékezetről. És tudni kell ehhez, hogy mindkettőnek rettentően jó a verbális emlékezete, és a 6 verszakot megtanulták hiba nélkül, a fiú ráadásul játék közben 1 órán belül....
Úgyhogy nem minden a nagycsoportosok felmérése iskolaérettség szempontjából - nagyban függ sokmindentől az eredmény.....Nálunk azt mondják az óvónénik, hogy van a zülő véleménye, az óvónénik véleménye, illetve a felmérés eredménye. Ha a 3 összhangban van (nagyjából), akkor okés a dolog. De akkor is a felmérés csak egy irányt mutathat, hiszen a felmérést nem tekinthetik pontos eredménynek. Nálunk is van egy tök okos, már betöltött 6 éves kislány (csak augusztusi, és késik egy évet), neki pedig nem sikerült valami jól a felmérése - az óvónéni csak mosolygott az eredményen.
Szerintem óriási felfordulás lenne itt, ha az elfogult szülők döntenének ilyen kérdésekben :)
Mert valljuk be, sokan nem értik meg, hogy miről is lenne szó...csak azt hajtogatják, hogy az ő gyerekük ugyan nem ilyen meg olyan.
Szerintem a szülő ismeri a gyerekét igazán (jobb esetben), és az óvónő se nevelési tanácsadó se más bizottság.
Erre két példám van, az egyik a saját lányom aki szeptemberi, ő még nem töltötte a 6 évet mikor menni akart suliba. Az óvónők is én is úgy láttam , hogy elég fejlett hozzá, ellenben a nevelési tanácsadó emberei azt mondták nem teljesített eleget a tesztjükön. Megbeszéltük az iskola igazgató nénijével, hogy mehet a kislány ha mégse sikerül felfogjuk előkészítőnek. Azóta 7 osztályos, és egyedül azzal volt gond, hogy rosszalkodik a többiekkel.
A másik példa az iker unoka öcséim, akiknek sulyos beszédhibájuk volt az oviban, a nevelési tanácsadó azt mondta mentálisan sérültek, és egy gyógypedagógiai intézetbe akarták küldeni őket. A véleménnyel se az óvónők se a testvérem nem értett egyet, keresett egy olyan iskolát ahol ahol van beszédjavító osztály. Nagy harc árán érte el, hogy oda menjenek a fiúk, de az iskola szívesen fogadta őket. Egy év múlva a felülvizsgálaton megállapították, hogy nem sérültek és nagyon sokat fejlődtek.
Én úgy gondolom, ne idegen döntse el mikor megy iskolába a gyerek, hanem aki nap mint nap foglalkozik vele és ténylegesen ismeri a képességeit.
Még mi felnőttek is idegesek vagyunk ha idegenek előtt kell bizonyítani, egy kisgyereknél ez mért ne fordulhatna elő??
Az a baj, hogy ez nem a gyerekekről szól, hanem politika. :((((
Sziasztok!
Ti ovitokban hogy fog történni, ha szeretnéd még egy évet oviban tartani a gyerkőcöd?
Kisfiam augusztusban lesz 6 éves. Ovónénink azt mondat muszály menni suliba. Az öszzevont szülőin pedig azt a tájékoztatást kaptuk, hogy a jan.1. és aug.31. között született gyermekek szülei eldönthetik, hogy maradjon-e még egy évet oviban a gyerek. Titeket hogy tájékoztattak?
az is jó ha kettes: hát nekem nem:S
és a gyereknek sem..
most beszéltem vivi osztálytársának az anyjával, és azt mondta, mindegy csak meg ne bukjon, de ez nem így van. alsóban az alapokat kell a legjobban megtanulni, ha kettes a gyerek, nem tudja az alapokat, és akkor nehéz lesz a későbbiekben a tanulás. pont alsóban kell törekedni a legtöbb négyes-ötösre. mert minél jobban érti annál könnyebben tanul felsőben
sziasztook!!
Mi bajotok van a négyessel? nagyon is jo az!!
mégha csupa kettesel van tele az is joh csak ne legye karo, ha meg ad a tanárnéni nekiki karot mondja azt hogy adja oda neki és jo lesz a kertbe az a karo és tudrá kötelet tenni és a ruhákat kitenni száradni :D :D
én is így voltam, aug 31 vasárnap voltam 6 éves, másnap suli..szerintem ezzel csak jól jártam:) igaz nem lettem világhírű csillagász:)
Nálunk is voltak idősebbek, a legrosszabb tanulók voltak.