Kötelező megkezdeni az iskolát, ha a kisfiam jövő augusztusban betölti a 6. életévét? (tudásbázis kérdés)
Sziasztok!
Kisfiam nyáron lesz 6 éves. Maradhat még egy évet oviban. Ilyenkor is be kell iratni az iskolába? Óvonéni azt mondta januárban, hogy nem kell. A szakvéleményt tegnap délután kaptuk és azon az áll, hogy javasolják hogy iskolába mehessen. Hétfőn tudok csak az óvónénivel beszélni és kíváncsi lennék. Köszi
Sziasztok!
Mit tudtok arról, hogy az új törvény szerint most már csak egész napos iskolák lesznek? A héten volt a leendő elsős fiamnak egy szülői értekezlete és ott a tanárnéni azt mondta, hogy az egész napos iskolát ajánlja. Ajánlja vagy kötelező?
nem megtanulhatatlan, csak más a tanulási módszer mint nekem 77-ben, mikor én voltam elsős. .ugyanazokat tanulják mint mi, csak gyorsabban haladnak,és ezáltal kapkodnak, és a gyors tempó miatt lehet az ,hogy a gyerek lemarad,ha nem veszi fel a tempót.ezzel mondjuk nem értek egyet,mert hagyni kéne időt az alapok rendes megtanulására.sokszor suli után kell a gyerek fejébe verni az anyagot, mert a suliban nincs idő arra hogy mindenkinek mindent megtanítsanak. csak max elmagyarázzák.tudom mert nekem van egy elsős, és egy negyedikes gyerekem.
az igaz hogy az első a legkönnyebb, mert ott az oviból, otthonról hozott tudás hozhat jó jegyeket,ehhez nemcsak a szülő kell, hanem egy jó óvónő, aki az oviban játékosan alapozik.de másodiktól már kell a szorgalom is.itt viszont a szülő nagyban tehet érte.de tény hogy csak ezért nem kell a gyereket visszatartani, csak ha tényleg indokolt.hisz az iskola nehéz lesz később is.a szülőnek nem elijeszteni kell az iskolától a gyereket, hanem felkészíteni rá lelkileg, és nemcsak azzal hogy megtanítsa írni-olvasni.
pl azzal sosem értettem egyet, hogy nagycsoportan miért kell egy gyereknek aludni délben, akár oviban, akár otthon.aztán majd jön a suli, és a gyerek óra közben elálmosodik,mert hozzá van szokva hogy délben alszik.
de jó is lenne...! mármint a déli alvás.... meg az egy osztályba kerülés. de a legtöbb iskolában már örülnek, ha egy osztálynyi gyerek összejön, nem még külön is válasszák őket életkor szerint :-)
az én fiam is ír egyébként 5 és fél évesen, mivel iskolás testvére van, sok mindent tud, amit a középsős társai közül még nem mindenki, a logopédushoz sem kell már járnia (három hanggal volt probléma, most gyönyörűen beszél), szóval iskolaérettnek mondanám, egyedül a fizikumával van gond, és a fáradékonyságával.
ha ez nem lenne, simán beültetném hatévesen is az iskolapadba.
attól tartok, hogy pont a nagycsoport felénél fog eljönni az idő, amikor éppenpont iskolaérett lenne minden szempontból. csak hát akkor nem lehet kezdeni iskolát :-D
a nagyobbik fiamnál is ezt éreztem, (ő is nyári születésű), hogy 6 évesen még korai, 7 évesen meg már egy fél éve unatkozott az oviban, pont a felénél kellett volna kezdenie iskolát :-))
a visszatartás(ha indokolatlan, azaz csak a kényelem miatt történik - van ilyen!), éppen úgy árthat a gyereknek, mint a korai iskolakezdés...
Azt gondolom, hogy a tanítónéninek pont az lenne a dolga, hogy a különböző szinten lévő, különböző képességű, különböző igényű gyerekeknek megtanítsa a tananyagot (utálom ezt a szót :))). Szóval én elvárom ezt a felkészültséget egy tanítótól.
Ha indokolt a visszatartás, azzal nincs is gond szerintem, csak tartok tőle, hogy az esetek nagy részében ez nem így van. Túlféltés van inkább.
Nálunk mi nyári gyerekek egy osztályba kerültünk és délután lehetett aludni egyébként az első félévben.
Megtanulhatatlan? Ezt biztos valami agyon iskolázott találta ki.
Lassan már 10 évesen kellene iskolába menni, hogy a gyerek minden kritériumnak megfeleljen (szűlő szempontjából), és képes legyen megtanulni betűket és számokat.
A szülők manapság túl aggódják ezt az egész iskola dolgot, nem tudom elképzelni, hogy ennyi gyereknek szüksége van arra, hogy még óvodában maradjon. Minél hamarabb kezdi el tanulni a betűket és számokat annál könnyebben fog neki menni. Úgyis játékosan kezdik az iskolát, nem kőkemény tanulás van mint régen.
Nálam is nagyobb volt az iskolatáska amikor iskolába mentem, én voltam a legkisebb, legfiatalabb, a 6. szülinapomon volt az évnyitó, és másnap iskola.
Ha túl játékos vagy nem tud figyelni a gyerek, majd az iskolában megtanulja hogyan működik ez, nem kell őket ennyire félteni.
A 7 éves semmivel sem tanul könnyebben mint egy 6 éves. Valaki kitalálta és most ez a divat..
Akinek muszáj az maradjon még ovis, mert van akinek tényleg jó ha marad, de sokszor ezek a mondva csinált indokok hát nem tudom, a gyerektől veszik el a lehetőséget és úgy gondolom.
Kisfiam 7 és fél évesen kezdi majd az iskolát. Az óvónővel közösen beszéltük meg, hogy így legyen.
Közel 2 évig járt logopédiára, ahol a több, mint 10 hangból a logopédus egyetlen 1 hangot sem tudott megtanítani vele. Nem azért, mert nem gyakoroltam vele. Egyszerűen képtelen volt rá. Azóta magán logopédushoz járva nagyon jelentősen javult a beszéde. Már a 3. héten megtanulta az első hangot. - De ez egy másik történet.
A csoportjából több gyerek is ilyen idősen fogja kezdeni az iskolát, ott a halasztás okát nem tudom.
A lányom a 6. életévét júliusban tölti. Nála viszont úgy érzem, hogy kell az az 1 év még. Gyenge, fáradékony. Nem érzem úgy, hogy bírná az iskolát.
Valahol azt olvastam, hogy a szakértők szerint az első osztály tananyaga megtanulhatatlan. Szerintem ezzel nagyon sok gyermeknek a kedvét fogják egy egész életre a tanulástól elvenni. ..
a Nevelési Tanácsadó (aki ugyebár visszatzarja a gyereket még egy évre) mindenféle fejlesztést kijelöl, mindenféle részképességet megjelöl, és (jobb esetben) kijelenti, hogy a szülő hordja be a Nevtanvba mozgásfejlesztésre meg mittoménmégmire. Rosszabb esetben kijelöli a logopédust, akinek vagy belefér az órakeretébe a sok pösze mellé ez a kis koma is, vagy széttárja a karjait és azt mondja, hogy sajnos.....
Igazad van: csak akkor szabadna visszatartani gyereket, ha a fejlesztő hátteret is rögtön megszervezik neki. Csak ez hibádzik , a szakvélemény papír sok mindent elbír, oda le lehet írni csudákat, csak ember nincs mindig mögötte, aki az ellátást biztosítaná.
Félek, hogy csak rosszabb lesz....
Ayt hiszem, itt inkább az új szabályozás bevezetésének a módjával van a gond. Jobb lett volna, ha felmenő rendszerben lehet ezt bevezetni.
Ha egy gyerek a korosztályáhoy képest is kicsi és kevésbé trhelhető, akkor valószínű, hogy nem lesy iskolaérett. Ugyanakkor nagyon sok ay olyan gyerek is, aki semmit nem profitál a visszatartásból. Én csak akkor engednék gyereket vissyatartani, ha biytosított a megfelelő fejlesztése a plusy egy év alatt... mert annak, hogy egy évvel később ugyanazokkal a gondokkal kerüljön iskolába, semmi értelme... viszont ehhez szükség van a szülő együttműködésére.
Nem, valóban nem valószínű, hogy befolyásolja a másik gyerek.
Viszont a tanítónénit és az ő tempóját igen.
kihez igazodjon? a lassúbb hatéveshez, vagy a 7 és fél, 8 évesekhez, akik már esetleg ügyesebben megoldanak egy-egy feladatot? vagy az egyik marad le, vagy a másik unatkozik majd.... igen nagy felkészültséget igényel ez a tanítónénik részéről, hogy minden gyerek igényeit ki tudja elégíteni, és ne vegye el a kedvét.
VAgy: az én fiam augusztusban lesz 6 éves, ő kortársai között is kistermetű, és fáradékony, még oviban is mindig alszik, ha elfárad kidől, mindegy hogy hol, mitől fáradt el. Szóval kb. elaludna délben az iskolapadban, nem hiszem, hogy bírná az egész napos terhelést (egyelőre).
és ha úgy kezdődik az iskola első éve egy gyereknek, hogy küszködnie kell, hogy felzárkózzon, vagy délutánonként aludnia kell otthon, mert fárasztja, az nem fogja megszeretni a tanulást, az iskolát, a későbbi életére igenis befolyással van, most kell megalapozni azt, hogy szeressen iskolába járni, szeressen új dolgokat megismerni, tanulni.
Tudom, hogy sokszor van alapja a visszatartásnak, csak azért jegyeztem meg ezt a dolgot, mert sok helyen viszont ezt látom. Igazából a szülő nem is érzékeli szerintem, hogy milyen negatív hullámokat ad át ezzel a gyerekének az iskolával kapcsolatban.
Megértem az aggodalmat is a jelenlegi helyzet miatt, de szerintem nem ezen fog múlni a gyerekek életminősége. Nálunk pl. egy ovi kivételével vegyes csoportok vannak, tehát a gyerekek ugyanúgy az ovis társaikkal fognak iskolába menni. És bár agykapacitásban van különbség egy 6 és egy 7 éves között, aki iskolaérett, azt nem gondolom, hogy számottevően befolyásolná a másik gyerek. Aztán legyen igazam. :)
Ha egy gyerek valóban iskolaérett, valóban nem érdemes 7 és fél, 8 éves koráig óvodában tartani.
itt a topikban a legtöbb fórumozónak szvsz az volt a problémája, hogy nem volt felkészülési idő az idén 6 évet töltőknek, menniük kell(ene) iskolába. Úgy, hogy se az óvodavezetők, se a szülők nincsenek megfelelően tájékoztatva a jogokról, lehetőségekről, stb.
Vegyük hozzá, hogy ebben az évben még bőven lesznek olyan gyerekek, akiket tavaly még a szülő tartott vissza (kényelemből akár), mert megtehette, ergo az ippencsak 6 évesek (augusztusi gyerekek) egy osztályba kerülnek a 7 és fél, 8 évesekkel.
Ez nem a legjobb szituáció azért, ráadásul most a tv-módosítás miatt több gyerek is kerül majd egy osztályba valószínűleg.
Nem értem, miért állnak a szülők úgy az iskolához, hogy az valami rossz dolog. Nem csoda, ha a gyerekeik nem szeretnek iskolába járni. Nekem a lányom februári, a fiam márciusi, ha valójában nincs oka, én biztosan nem várnék úgy, hogy 7 és fél évesen menjenek iskolába. Én júniusi vagyok, rögtön szeptemberben iskolába mentem és nem érzem ennek semmiféle hátrányát. Az iskolatáska nekünk is nehéz volt, most sem nehezebb semmivel. A tananyag viszont könnyebb. Szóval én nem érzek sajnálatot azért, mert a gyerekeim is megtanulnak majd írni-olvasni és amiért kapnak lehetőséget arra, hogy versenyképes tudást szerezzenek. Én örülök neki. :)
Ez csak úgy eszembe jutott.
nem távolították el, csak itt nem lehet rendesen belinkelni, mert mindig beletesz egy szóközt.
elküldtem neked privátban is, hátha úgy sikerül......