Főoldal » Fórumok » Babák & Mamák fórumok » Edukáció - iskola ma, és minden, ami ehhez kapcsolódhat fórum

Edukáció - iskola ma, és minden, ami ehhez kapcsolódhat (beszélgetős fórum)


130. 50aa831df8 (válaszként erre: 129. - Plavalaguna)
2017. jan. 19. 08:58

Nem személyeskedtem.

Nem ismerlek.

Honnan veszed, hogy személyeskedés az, hogy jeleztem, nem értek egyet azzal, amit írtál?

Azt írtad, hogy szerencse, hogy Téged ez-az-amaz nem érint, de egyébként minden - fekália.(Egyébként napokig tépelődtem, hogy reagáljak-e a kérdőjelsorozatodra, vagy hagyjam az egészet...)


Úgyhogy ebbe inkább nem mennék bele ezek után - se.


A magyar oktatás"ügy"-et nem ismerem, csak hallomásból. Tudom, hogy vannak eredményei is, hiányosságai is. Az utóbbi néhány nap hozzászólásai, érthetően, főleg tapasztalatok, töprengések ebben a témában. Mit tudnék hozzátenni ahhoz, hogy X. anyuka vag Y. apuka mit gondol jobbnak a gyereke jövője szempontjából?

Nyilván ezt Ti, akik benne éltek a rendszerben, jobban tudjátok.

Érdeklődéssel kapcsolódtam be ebbe a fórumba, és szóltam-szólok hozzá olyan dolgokhoz, amelyekről van véleményem.

Hacsak...

Nos:

Hacsak nem veszem észre, hogy olyan reakciókat váltok ki akarva-akaratlanul, amik elgondolkodtatnak: kívül tágasabb.

129. plavalaguna (válaszként erre: 128. - 50aa831df8)
2017. jan. 19. 07:56

a személyeskedés nem érvelés. a témában érveid? példáid? bármi?


engem tarthatsz bárminek, nem én vagyok a téma, hanem az oktatás :)

128. 50aa831df8 (válaszként erre: 66. - Plavalaguna)
2017. jan. 19. 07:07

Ahogy gondolod...


Tényleg szerencse, ha az a véleményed, hogy "az oktatás nagyrésze" a világnak "csak egy picike része".

Az hogy ez nem áll, gondolom, nem kell hozzátennem semmit.

2017. jan. 18. 20:11
A legjobb, hogy mindent elkövetnek, hogy a reálos gondolkodás csíráját is kiöljék a kicsiből mint tanrendszerűen, mint módszerekben, aztán megy a sírás, hogy hiány van a reálos pályákon. Közben szó szerint tömegek vesznek el már alsóban emiatt
126. plavalaguna (válaszként erre: 124. - L.luiselotte)
2017. jan. 18. 20:09

mert a reál mostohagyerek. Ugyanis a legtöbb alsós tanító hiányában van az alapvető reálra felkészítő pedagógiai módszereknek, logikai lapoknak. egy egy reálos gyereket inkább küldenek autista vizsgálatra minthogy felvegyék a lépést a logikájukkal.


Ráadásul alsóban hátrány a reálbeállítottság, annyira a humán vonalra mennek rá, másfajta gondolkodásmód a reálos kisebbség, jelenleg tanulási nehézségnek minősítve sajnos. felsőben, középiskolában persze már előny lesz, ha addig túléli valaki épp lélekkel a sok hülye vagy fiam nem megfelelően gondolkodsz stb alázásokat. És ez generációról generációra durvább.


Velem pl egy tanítónő közölte: hja, maguk csak mérnökök, de én tanítónő vagyok.... no komment ez a mondat pl. Arra a kérdésére válaszoltam mi a leggyakoribb szakma a családunkban ha mindenki olyan mint a fiam, vagy én...

125. plavalaguna (válaszként erre: 122. - 4c1a787e8f)
2017. jan. 18. 20:05

igen az általános mentalitásnak kéne leginkább változnia. ebben 100% ban egyetértünk. Amíg a szülők is tojnak igazából a saját ygerekeikre, mert a kirakat kell igazi élet helyett, addig marad ami van. Mindenki cinkos, és ismét le van ejtve egy generáció.


és a széllel szemben p..álók meg vagyunk akik vagyunk. ha az idő minket is igazol, csak ismét irigység lesz belőle a tömegek szemében

124. l.luiselotte (válaszként erre: 122. - 4c1a787e8f)
2017. jan. 18. 16:50

Ha reáltagozaton tanul a gyerek a középiskolában, akkor tökmindegy, hogy egy 500 lakosú faluból vagy egy sztáriskolából jött, szinte mindegy az általános iskola .


Fiam a város egyik legfelkapottabb iskolájából került gimibe, de ennek soha nem érezte előnyét pld a reálban jó , jól számoló falusi vagy kisvárosi gyerekekkel szemben.

123. 4c1a787e8f (válaszként erre: 120. - Zsanci79)
2017. jan. 18. 16:18

Hát nem egyszerű.

De ha 3-assal fogja végigcsinálni a nehezebbet, hát legyen úgy, de ne vedd el a fiatalkorát!

Sok erőt hozzá, remélem, a jobbat választjátok.

122. 4c1a787e8f (válaszként erre: 117. - Plavalaguna)
2017. jan. 18. 16:18

Nem én vagyok a kerékkötője, írtam korábban is a cigófalu módszeréről, nagyon tetszett.


Hogy miért tartom nehezen megvalósíthatónak? Pont a szülők miatt, és ez az irigységre alapuló versenyszellem miatt. Nem, még csak nem is az állam miatt...


Én már most is olyan helyre viszem a gyerekeimet, ahol sokkal nagyobb részben azt kapják, amit mi szeretnénk.


Nagyon érdekes volt a belinkelt cikk egyik első mondata: az lenne a fontos, hogy azokat az iskolákat támogassák a szülők, amik a változás értékeit hordozzák...

IGAZ

Nomármost amíg a versenyistállók előtt van a sor, a lassúbb iskolát meg eleve hülyének nézik, addig még sok út van előttünk. Amit már írtam: mást mond a száj, és más a tett.


Itt a Török Béla iskola logopédiai osztályában január 25-én és február 22-én lesz nyílt nap. Akit esetleg érdekel, írjon privit, küldök infót, de a honlap is felkereshető.

121. plavalaguna (válaszként erre: 120. - Zsanci79)
2017. jan. 18. 14:22
nálunk meg pont fordítva, a kislányoméknál 17 fiúra jut 8 lány :O
120. zsanci79 (válaszként erre: 113. - L.luiselotte)
2017. jan. 18. 11:50

Igen, ezt mindenféleképpen meg fogom tenni.

Pont tegnap néztem az e-naplóba a statisztikát, hát, a maradék általános osztály átlaga 3-as.....

Szóval ez nem pálya nekünk úgy gondolom. A tetejébe így is csak 9-en járnak fiúk az osztályba, a többi 22 lány. Na most ha a fiúk elmennek, marad a lányokkal?

Mert ugye a 9 fiúból 3 rosszabb tanuló, és bocsánat, de kisebbségi. Marad az 5 gyerek plusz Ő. Vannak hárman négyen barátok....talán

Ez nem tudom milyen évjárás volt, de a másik osztály is szinte full lány...

119. plavalaguna (válaszként erre: 117. - Plavalaguna)
2017. jan. 18. 10:53

bocs a sok elütésért.


az általam vázolt gondolkodásmódbnak tényleg pont az a lényege, hogy csökkenti a családból hozott hátrányokat. ez lenne az igazi meló. ami most van, az csak maszatolás, és a munkakerülés mentegetése. a pedagógia hiányzik eleve a rendszerből. Pedig az a munka, nem az anyagleadás.

egyszer valaki írta, ha a takarítót beküldik, ő is felolvassa a tanári kézikönyvet és anyaglead. ahhoz nem kell diploma. és ez így is van.

118. plavalaguna (válaszként erre: 115. - 4c1a787e8f)
2017. jan. 18. 10:50

Amúgy miért ne lenne állami szinten sose?? finnország megcsinálta, korea megcsinálta... és afrikában is vannak országok ahol j9n fel az oktatás, mert igen alapok , kicsit... szóval elindultak utak...


miért mondjuk azt hogy lehetetlen arra , ami nem az??

117. plavalaguna (válaszként erre: 116. - 4c1a787e8f)
2017. jan. 18. 10:49

akkor mondjuk ki... alsóba bekerül egy kisgyerek. adabszurdun 6 és nem 8 évesen!! már itt el van tolva a rendszer, a leghajlákonyabb fogákonyabb 2 évet sokan elveszítik....


egy gyerek tudásra szomjas. mind (ok aki kómában van az nem). na innen kéne kezdeni meglovagolni.


ausztriában még a tananyag se különbözik nagyon ;) amúgy az tény, hogy nem csak a magyar oktatás vérzik ezekből a sebekből, hanem a világon rengeteg helyen ugyanezek a problémák. Csak míg mondjuk van ahol nem lehetetlenítik el a magánrendszert, vagy az egyéb kezdeményezéseket, ott könynebben talál mindenki magának valót.


most nálunk úgy van, hogy ahogy halad előre az ember, egyre könnyebb másféleképp tanulni. de mivel az alsó el van tolva, és leginkább kontraszelektált az egészben a tanítói szekció (én is ismerek kivételt, de az a baj, hogy ők a kivétel, és ismerek rengeteg no kommentet, akit nemhogy gyerekek, de emberek közelébe se szabadna engedni) és innentől folyamatosan megy a sz..ból várat dolog. mert az alapok ledolgozása folyik utána...


szóval meg kéne fordítani, az elejét kéne csak, nem mindent nem nagyot. bölcsit ovit, első két évet. mégcsak nem is kéne nagyot változtatni, csak figyelni kéne a rendszerben benntlévő gondolkodó pedagógusokra akik most a kissebbség. hogy kiszelektálhassák magukat.

illetve nem kéne szülői oldalról megmagyarázni a rengeteg megmagyarázhatatlan dolgot. hiszen a gyerekek élete, lelke a tét...

116. 4c1a787e8f (válaszként erre: 115. - 4c1a787e8f)
2017. jan. 18. 10:19

A kint élő családrészeink is már úgy kerestek sulit Ausztriában is, hogy kerülgetni kellett a "török", meg arab osztályokat... Csodák nincsenek... Pedig ott azért előbb megkapnák az egyéni foglalkozást..


Mondjuk már ki, nem mindenki akarja az egész tanulást, fejlődést, új ismeretet. Márpedig aki nem akarja, azzal semmilyen módszerrel nem lehet együttműködni. Tisztelet mindig minden kivételnek..

115. 4c1a787e8f (válaszként erre: 114. - Plavalaguna)
2017. jan. 18. 10:17

De ilyen nem lesz állami szinten sohase.

Ausztriában sem így működik azért az állami oktatás...

Lehet ilyenekkel elvben egyetérteni, és bizonyára igaz is, de a valóságtól ez nagyon távol áll, én már örülnék, ha a szakadék csökkenne egyáltalán.


Széchenyi azért nem bírta Kossuthot, mert forradalommal, egyszerre akart mindent. Ez már akkor sem ment, pedig akkor még "lassabb" volta a világ...

114. plavalaguna (válaszként erre: 112. - 4c1a787e8f)
2017. jan. 18. 10:05

Megint felreertesz ;) az a rendszer ami a gyerekeket megismerve tanit nebel abban pont az a jo hogy mindenki azt kapja ami elorebb viszi.

Az nem rendszervaltas hogy mas kenyszert eroltetunk rajuk es masik csoport sziv.

A rendszervaltas a tanulaskozponto szemlelet lenne. Az viszont egyedi csoportokra epit.

113. l.luiselotte (válaszként erre: 111. - 4c1a787e8f)
2017. jan. 18. 09:58
Zsancinak irom, de erre hivatkozva, hogy ha úgy döntötök, hogy marad a fiú az általánosban, azért érdemes felmérni, hogy rajta kivül marad-e néhány jótanuló, nehogy a többség miatt drasztikusan csökkenjen az oktatási szinvonal. ( fiam 1997-2005 volt ált. isk ) és meg voltam döbbenve, hogy magyar történelem biosz kémia könyveket nem tanulták végig csak kb feléig kül. okokra hivatkozva. Tkp a reáltárgyak ill. a matek a lényeg, a többit középiskolában úgyis előlről kezdik ( pld az őskortól ) Nálunk azért szerencsére maradt néhány jobb tanuló de nagyon sok gyengébb is.
112. 4c1a787e8f (válaszként erre: 104. - Plavalaguna)
2017. jan. 18. 09:57

Sok igazság van benne, de mint minden ilyen, csak korlátozott területen hat az érvényessége.

Bizonyos képességű, és bizonyos hátterű gyerekeknél.


Én magam már elmondtam, hogy nekem ez nem lett volna jó, én nem jutottam volna el ide, ahol tartok, nekem az kellett, hogy konkrétabban megmondják eleinte a "kell"-t. Van olyan gyerek, aki a fene nagy stresszmentességben sikkad el, és fullad unalomba. Más meg nem. Ha annyira nem kellett volna "félni", én bizony fociztam volna tanulás helyett. Csak fociztam volna.


Meg ahol otthon nincsenek elvárások, nem inspiratív a környezet, ott a gyerek a kisujját sem fogja megmozdítani. És most ne csak a nagyon lecsúszottakra gondoljunk, hanem mondjuk egy bizonyos gazdag, jómódú rétegre is.


Az igazság a kettő között, odaát, és megint csak ott van, hogy sokféle iskola lehessen.

111. 4c1a787e8f (válaszként erre: 106. - Zsanci79)
2017. jan. 18. 09:50

És ha ő maradna ott a dédelgetett legokosabb??

Ez lehetetlen?

Netén egy 3. verzió nincs? Valami jobb általános, vagy könnyebb 8 osztályos? (No jó, ez utóbbi nem létezik..)


Tényleg csak kérdezem, nem tudom.

110. 4c1a787e8f (válaszként erre: 101. - Zsanci79)
2017. jan. 18. 09:48

Hát igen, az ma már eszükbe sem jut, hogy de jó lenne, ha 18 évesen már dolgozna...


Azért nem mindenütt és mindenkinek a 6 egyetem az egyetlen cél, vagy ha igen, akkor sem feltétlenül tud a szülő 25 év laza tanulgatást állni.


Ahogy apám mondja sokszor: nem parasztnak van lovagi torna.


Igenám, de ha már sárdobálás sincs a parasztnak, akkor mi van egyáltalán?

109. 4c1a787e8f (válaszként erre: 96. - Zsanci79)
2017. jan. 18. 09:44

Igen, tudom.


Nekem még olyan szerencsém volt, hogy mi tényleg 5 évig tanultuk a szakmát, minden nap ebben éltünk, 14 évesen már kint voltunk heti egy napot gyakorlaton a szállodában, élesben. Később komoly helyekre is vittek a tanárok, a Legenda hajóra 3 nyelven tolmácsolni, idegenvezetni, vagy a parlamentbe hostess-nek. Én az Ibusznál dolgoztam 4. után szakmai gyakorlaton. Így eleve belenőttünk a szakmába, és jobban eloszlott a tudás, több maradt a fejünkbe.


Nem mellesleg a szakmai tárgyaink mind célnyelven voltak. Vidám dolog volt a Gt.-t (akkor még volt külön) németül tanulni. Mert az alap gazdasági fogalmakkal, működéssel természetesen tisztában kellett lenni.


Viszont mivel mi ilyen kis szuperek voltunk ;-), ezért kevesen maradtak tényleg a szakmába, a legtöbben mentünk jogra, külkerre, ketten még a műegyetemre is..


Igen, ezt teljesen tönkrevágták azzal, hogy nem lehet gyakorlatot tartani, és csak érettségi után jön a szakma... Pont az veszik el, hogy belenő a gyerek a dolgokba.


Én érettségi után 4 évig tanítottam ebben a suliban célnyelvi kultúrát, és már akkor láttam, ahogy indulnak lefelé a dolgok.

108. Idhikai (válaszként erre: 104. - Plavalaguna)
2017. jan. 17. 13:42

... és nem is rossz megközelítési mód. :)

<3

2017. jan. 17. 13:19
Köszönöm csajok a sok-sok hasznos infót!
106. zsanci79 (válaszként erre: 98. - L.luiselotte)
2017. jan. 17. 13:06

Nagyon hasznos amit mondasz.

Fiam van. Most már én is tisztában vagyok a fiú-lány különbségekkel, s talán többen olvastátok már, ecseteltem a kisfiam helyzetét, hogy neki több idő kell ahhoz, hogy úgymond beérjen, de eddig ötösei vannak, egy-két négyessel, de én akkor is látom, hogy neki azért lassabban megy.

Azt tudom, hogy érettségiig 2 nyelvből tesznek középfokú nyelvvizsgát, nem is tudom, hogy van-e itt 0. évfolyam. Nem tudom, hogy bírná-e? Viszont a hallgatólagos belegyezés miatt is, a tanítónéni részéről, biztosan nem hagynám ott a maradékkal, mert attól azért okosabb gyerek, mint amelyik osztálytársai maradnak.

Úgyhogy akkor lesz ez még nagy fejtörés.

105. plavalaguna (válaszként erre: 101. - Zsanci79)
2017. jan. 17. 12:56
igen van.
2017. jan. 17. 12:55

hja, ezt minap olvastam, látom felmerült a puskázás. Ez is egy megközelítési mód:


[link]

2017. jan. 17. 12:54
az egésszel az a gond, hogy elveszik egy csomó gyerek, fiatal a rendszerben. mert nem jó helyre született...
102. plavalaguna (válaszként erre: 89. - 4c1a787e8f)
2017. jan. 17. 12:53

most nem tudom megmondani hány sulira látok rá, de nyilván és is csak egy területet látok ;) az alsó a legrosszabb, azt tapasztalom sok sok éve... ott olyan kontraszelektált a tanítógárda, hogy no komment.. És innentől ez a dolog görgetődik magaelőtt sajnos.


amúgy nyílván nem vagyok népszerű a véleményemmel, mert nem a pár pozitív kivételbe kapaszkodom. Az lenne a jó, ha a negatívok lennének a kivételek, a pozitívok meg az általánosak. most sajna nem ez van.


40 ezerért suli (ovira több ment jóval...)? na ha lenne elérhető távolságban, én pl fizetném boldogan. itt ami elérhető távolság, és nem kell valaki valakijének, meg ajánlásnak, stb lennie, az 150/gyerek/hó önkormányzati támogatással már...


Amúgy alapvetően nem magunkról beszélek, mint írtam nálunk lett egy túlélőtúrás megoldás, az maradt, ami már az én gyerekkoromban is működött, a tanulást otthon oldjuk meg a suliban a közösség és szociális dolgok elsajátítása folyik max. persze azt is itthon átbeszélve. Szóval ehhez lett végül a suli. Meg megtanultuk, ahol nincs tanítás az ezerszer jobb alsóban, mint ahol agymosás és hülyeségek magoltatása folyik.

101. zsanci79 (válaszként erre: 97. - Idhikai)
2017. jan. 17. 12:53

Hát, ezt tényleg nem gondoltam volna. 6 év szakközép iskola.

Egyébként ha elvégez egy sima gimit, akkor is van lehetősége elmenni valamelyik szakközépbe, arra a 2 évre?

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2024, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Facebook