Főoldal » Fórumok » Babák & Mamák fórumok » Edukáció - iskola ma, és minden, ami ehhez kapcsolódhat fórum

Edukáció - iskola ma, és minden, ami ehhez kapcsolódhat (beszélgetős fórum)


160. 50aa831df8 (válaszként erre: 136. - 4c1a787e8f)
2017. jan. 21. 10:05

Eszembe jutott valami...

Nem tudom, hol, mikor olvastam, de nem mostanában, úgyhogy előfordulhat, hogy nem pontosan idézem fel a "sztorit". (A lényeg azonban, remélem, az, amit itt leírok.)


Még a rendszerváltás előtt történt egyszer, hogy magasrangú vendégek érkeztek az Oktatási Minisztériumba. A vendégeket elvezették ide, oda, méltó, ünnepi programokkal kedveskedtek nekik.

Többek között elvezették őket egy kimondottan a részükre szervezett ünnepélyre egy olyan oktatási intézménybe, amely kivételesen jó hírnévnek örvendett.

Megérkeznek a helyszínre az illusztris vendégek a nem kevésbé illusztris vendéglátóik kíséretében, s az intézmény vezetője dagadó kebellel vezeti végig őket az intézményen. Minden tökéletes... Az előcsarnok és a folyosók teli virágládákban pompázó pálmákkal, mindegyik mellett egy-egy úttörőruhába öltözött, szépen fésült, mosolygó tanuló áll vigyázzban, míg elhalad a vendégsereg.


Ünnepi műsor is készült...

A finn küldöttség vezetője azonban sótlan képpel közli a kíséretében lévő magasrangú vendéglátójával, hogy sajnos nem fér bele az időbe, hogy végignézzék a gyerekek produkcióit...

A magasrangú vendéglátó nem érti, rákérdez a dologra, hogy de hát mégis, ez benne volt a programban...

A vendég pedig - nyilván pillanatnyi diplomáciai rövidzárlat történt a fejében - kimondja, amit gondol: "Nem szeretem, ha egy gyerek dekoráció."


(Egészen lazán kapcsolódik ez a kis történet ahhoz, amit írtál, Szurikáta, de azt alátámasztja talán: a szemléleti "háttér", bizony, lényeges dolog.)

159. plavalaguna (válaszként erre: 158. - Jozsi.38)
2017. jan. 20. 20:45
Igen de a legtobb kozepsuliban a 7 ora az alap. Es vannak 8 oras napok.... erre gondoltam
158. jozsi.38 (válaszként erre: 157. - Plavalaguna)
2017. jan. 20. 20:06
ha még csak középsuliban lenne 7 óra, de egy általános iskolában a hetedikeseknek is heti három hét órájuk van, és ez még nem versenyistálló
157. plavalaguna (válaszként erre: 155. - Zsanci79)
2017. jan. 20. 19:57

A kornyeken eleve nálunk a sulikhoz van igazitva a menetrend. Én naivan azt gondolom ez a 9 órás kezdéssel is így lenne.


Amúgy az egésznek csak akkor lenne értelme eleve ha a kicsiknek max 4-5 a nagyoknak 5-6 óra lenne.


Ami most van hogy 7 óra normál plusz erre adnak házi feladatot ez szerintem embertelen pl középsuliban.

156. jozsi.38 (válaszként erre: 154. - Plavalaguna)
2017. jan. 20. 18:29
viszont a hatodik órának is fél 3-kor lenne vége, ha kilenckor kezdenének, ami viszont az alsósoknak rém fárasztó. Így is sok órájuk an pluszban normál tanmenetnél, ha később kezdenének, később is végeznének. Meg ahogy más is írta, a legtöbb munkahely sem kilenckor kezdődik, főleg vidéken, hanem 6-kor, esetleg anyukák 7 fél 8-ra járnak, szóval a 9 óra nem jó megoldás
155. zsanci79 (válaszként erre: 145. - 4c1a787e8f)
2017. jan. 20. 17:45

Nem tartom jo otletnek.

Egy valamit elfelejtenek, nem Budapestbol all a vilag. Itt megszokott a 9 oras munkakezdes is. Videken nem. Amit nagyon elfelejtettek, hogy a kozepiskolasok videken altalaban ingaznak. En is videki voltam. Tudomasom szerint a busz menetrend mit sem valtozott. Az esetek donto tobbsegeben nincs olyan busz, amivel 9-re be lehet erni, tehat marad az, hogy a gyerek ul a suliba egy orat. Hurra!

Nyilvan kesobb lenne vege a tanitasnak is. Mi orultunk ha a 7. ora utan elcsiptuk a 14.20-as buszt. Ha erre meg rahuznak, a gyerek akár este 5-re er haza. Es csak egy 20-30 km-re fekvo varosrol beszelek.

Nem. Nem jo ez. Senkinek.

154. plavalaguna (válaszként erre: 152. - 4c1a787e8f)
2017. jan. 20. 16:53

de a pacsirta ébrenléti idejében benne lenne a 9 től suli is mindenképp, a baglyok ébrenléti idejében viszont már a 8 ra érni a suliba is nagyon necces, nemhogy sok helyen még nulladik órákkal fejelik :( szóval a 9 től az ébrenléti idő mindenkinek, a 8 től ban meg egy csomóan szívnak...


én az ilyet sose értettem, mi ebben a logika.. a nulladik órákat meg kamaszoknak betenni pláne nem értem, mi értelme...

153. plavalaguna (válaszként erre: 151. - 4c1a787e8f)
2017. jan. 20. 16:48
augusztus vége sokkal kevésbé meleg mint június eleje. szóval ott már nyugodtan lehetne suli. És nagyon jól jönne, ha lenne tavaszi szünet. a második félév agybaj. pár nap tavaszi szünet, ennyi, és addig is 4 hónap teljesen egyben (egy két középsuli csinál csak "síszünetet" ami talán túlélhető teszi)
2017. jan. 20. 16:44

A 9 órát meg nem tudom. Én masszív pacsirta vagyok, a férjem masszív bagoly. A gyerekek közül egy egyértelműen pacsirta, a többi bagoly. Tényleg van ilyen, most már belátom, ez adottság. Az más kérdés, hogy csináljuk a dolgunkat, de az alap beállítottság az nagyon erős.


Akkor lehetne később kezdeni szerintem, ha átlag egy órával mindenkinek csökkenne is a napi kötelező óraszáma.

2017. jan. 20. 16:42

Szerintem:


A gyerekek szempontjából a nyári szünet lehetne akár 3-4 héttel is rövidebb, amennyiben ezt tényleg év közben kapják meg, és többet pihenhetnének, minden évszakban. És mindez még a tananyag ésszerű csökkenésével is együtt járna. Nem utálnák sokan az egészet.


A szülők szempontjából meg ha előrébb nem is vagyunk, mert az adott napokat meg kell oldani télen is, meg nyáron is, talán jobban eloszlik a megoldandó. Nyáron már a nagyszülőknek is elegük van augusztus végére, és már mindenki nagyon várja az iskolát. Igen, valóban az utolsó két hét már lehetne az eleje. Az már más kérdés, hogy mennyire bírnák a meleget a nebulók. Bár nálunk melegebb országokban is van iskola.


Persze, hogy örülök, ha a gyerek otthon van, csak a legtöbb szülő meg nincs otthon, mert dolgozik... Sokan fizikailag ugyan otthon vannak, akiknek olyan vállalkozásuk van, csak vagy agyilag nincsenek ott, tehát rosszabb, mint a napközi, vagy vasárnap meg éjszaka hozzák be a nappalt, ami hosszú távon szintén családromboló.

150. plavalaguna (válaszként erre: 149. - L.luiselotte)
2017. jan. 20. 13:57
Igen. Én ezért írtam hogy az aug végét lehetne csak lecsípni .
149. l.luiselotte (válaszként erre: 147. - Jozsi.38)
2017. jan. 20. 13:14
emlékszem, amikor jöttek a májusi melegek, már a gyerekek tök hullák voltak a kimerültségtől.
148. l.luiselotte (válaszként erre: 145. - 4c1a787e8f)
2017. jan. 20. 13:13

Szerintem nem lett volna jó. Általában 180/181 tanitási nap van, ezt ha osztjuk 6 órás tanitási nappal, az cca 30 nap. Ennyivel azért nem lenne célszerű leröviditeni szüneteket.

( már ha az az 1 óra a nap végén nem adódik hozzá )

Bár lehet hogy sok szülő örülne a rövidebb szünetnek. Én elleneztem volna, mert mindig örültem és örülök, amikor otthon lehet a fiam.


De kiváncsi vagyok a többiek véleményére is.

147. jozsi.38 (válaszként erre: 145. - 4c1a787e8f)
2017. jan. 20. 13:07
az hogy év végére kopasz lennék a pacsirta gyerekeimmel :) 5- fél6 között szoktak kelni általában, szóval addigra egekben lenne a vérnyomásom.A rövidebb nyári szünet pedig hááát... nem tudom. Most ugye 10 hetet vannak itthon egyben, június közepére alig vonszolják magukat, ha ott egy hét még bejátszana, nem lenne jó. Viszont ezeket a napkokat-heteket év közben vetetnék ki velük, amivel nem vagyunk előrébb
146. plavalaguna (válaszként erre: 145. - 4c1a787e8f)
2017. jan. 20. 13:02

Ha lenne rendes tavaszi szunet akkor szerintem siman lecsiphetnek az augusztus veget. Sot.


A 9 oras sulikezdés álom lenne! De mi bagoly család vagyunk. Szóval nekunk álom :)

2017. jan. 20. 11:23

A 9 órai iskolakezdésről, meg a rövidebb nyári szünetről mi a véleményetek?


Csak hogy valami futó trendi téma is legyen..

2017. jan. 19. 15:21

nekem tanárképzésben az volt a legszebb mondat, amikor gyakorlaton a prof asszony közölte, hogy ne válaszolgassak , mert idegesítő hogy mindenre tudom a választ, és szerinte evvel zavarom az órát és a többieket a tanulásban. Ekkor pislogtunk egyet egymásra, aztán megkérdeztem, hogy de akkor miért kérdez? és ez nem egy egyetem, ahol agyalni kell, együttgondolkodni, fejlődni? az volt a válasz hogy nem kellenek a válaszok akkor sem, pláne egyből helyes. Itt elnézést kértem, hogy a másik suliban sajnos ezt szoktam meg ygakorlaton reflexből, de majd igyekszem akkor. Aztán felvetettem, ha már így lebuktam, nem lehetne e, hogy megkapjam az aláírást, úgyis tudom amit kell, mint kiderült, akkor én se zavarom őt, és az én időm se vész el a semmire. Erre az volt a válasz, hogy nem végig kell ülnöm az órákat, ha egy hiányzás lesz, már nem fogja aláírni a félévem, és nem szólalhatok meg, és nem segíthetek a többieknek órán semmiben.

Így segítettem szünetben aztán ha kérdeztek.


eleve vicces volt,h ogy nem fogadja el egyik egyetem a másik tantárgyát, emrt ők "AZ" egyetem, meg a szellemi elit... hahaha... de közben nem ehet brainstormingolni egy bizonyításokkal tűzdelt órán, csak a tanár verzióját bemagolni és visszaböfögni ha a tanár megengedi...


na ilyen gondok vannak pl a tanárképzéssel. És ez nem egy kis főiskola, ez egyetemi szinten... evvel milyen tanárokat képzünk? és nem volt egyedi a prof asszony...


másik szakon viszont a legtöbb tanár abszolút gondolkodásra és közös munkára épített. azokon az órákon rengeteget tanultam is, ha nem is tényanyagból, de módszerekből megközelítésekből.


egy évig bírtam amúgy, aztán köszöntem, és leléptem .

143. plavalaguna (válaszként erre: 137. - 4c1a787e8f)
2017. jan. 19. 15:08
gondolhatod, a mi családunkban minden második ember mérnök... villanyos, gépész... szerinted? :D már a védőnő okosított, hogy lavírozzunk, hogy elkerüljük az autista papírt...
142. plavalaguna (válaszként erre: 141. - 4c1a787e8f)
2017. jan. 19. 14:55

A második, simán sz..unk az egészre és azt tanuljuk ami hasznos:)


nem láttam értelmét a waldorfnak utazgatni, mert nehéz bejutni , ráadásul valószínű onnan is kilóg a fiam a szemléletével :) úgyhogy végül megállapodtunk a szomszédban lévő sulinál. ahol az igazgató mókásnak látta abba az osztályba tenni, ahol a tanár közölte, csak rossztanuló lehet, mert én vagyok az anyja (ez nem vicc...), és még van félév a felsőig.

De a másik gyrekemmel pl ezt így nem mertem volna megtanni, ehhez kell egy lelki beállítottság, felülemelkedni az ilyeneken. a fiamnak megvan ez, a lányomnak ennyire nincs. viszont ő ugyanabban az iskolában tündéri és profi tanítónéniket kapott, alternatív szemlélettel, így neki álom volt az első.


írok privit, hol lakunk ;)

141. 4c1a787e8f (válaszként erre: 131. - Plavalaguna)
2017. jan. 19. 13:59

Lehet, már kérdeztem: merrefelé élsz? A belelátás az mit takar?

Végül Waldorfban vagytok?

Vagy csak simán sz.tok az egészre, és azt tanuljátok, amit hasznosnak gondoltok?

140. 4c1a787e8f (válaszként erre: 130. - 50aa831df8)
2017. jan. 19. 13:57

No lányok, nyugi..


Nagyon jókat mond mindenki, aki benne van azért, aki meg kívül, azért.


Vegyük tudomásul, hogy akik némi intelligenciával, meg némi lélekkel és vehemenciával élik az életüket, azok néha nem értenek egyet, éppen nem ugyanazt a szeletet látják.


Mindenki nagyon értékes dolgokat mond. Én is szoktam vehemensebben írni, de ez a lelkesedés, a magyarázat, és nem az utálat jele.


Szükség van Nárcisz kérdéseire nagyon, mert mindig olyanokat kérdez, amire a válaszon el kell gondolkozni, és az segít abban, hogy a vélt igazunk ne vigyen vakvágányra.

139. 4c1a787e8f (válaszként erre: 127. - Plavalaguna)
2017. jan. 19. 13:53

Vicces volt az egyetemen, amikor az erdélyi magyar diákok fél szavakkal kenterbe vertek minket.. Egész más ott az oktatás. Már gyerekként is rácsodálkoztam. Voltak ott rokonaink, és ha találkoztunk, akkor mindig valahogy a matekleckére terelődött a szó. És csodáltam, amilyen logikával oldják meg a feladatokat. És ez nem is korosztályfüggő volt, mert volt egy 90 éves falusi pap-tanító, aki volt nálunk vendégségben, és ő is úgy oldotta meg a versenyfeladatokat, hogy azóta őrizgetjük a papírlapot.. De ugyanezt láttam 30 évvel később az egyetemi társaimon is.


Ez csak arra példa, hogy lehet másként is.

2017. jan. 19. 13:52

Reál vagy humán...

Szerintem se jó az, ha megbomlik az egészséges egyensúly. Jó lenne a végére járni, hogy miért történhet meg az, hogy a reáltárgyak háttérbe szoruljanak. Egyáltalán: mit kell érteni az alatt, hogy "előnyben részesülnek a humán tárgyak"?

A gimi, amelybe jártam (és ahova a gyerekeim is jártak), minden évfolyamból három tagozatot "nyit" minden évben. Kettőben többségi nyelven folyik az oktatás, és másodiktól az egyik osztály "nyelvi", a másik "matematikai" (Feltételezem, hogy ez kb. megfelel a reál-humán kettősségnek, amely szóba került.) A harmadik osztályban magyar a tanítás nyelve, s egyik iskolaévben "nyelvi", a másikban "matematikai" irányultságú lesz ez a tagozat. (Ez az "alaphelyzet" olymódon módosulhat, hogy a diákok többségének a "beállítottsága" és kívánsága érvényesül. Ezt az első év végén osztályfőnöki órán beszélik meg.)

Mivel a felsőoktatásban (tanárképzésben) töltöttem el az életemből hosszú éveket, azt bátran mondhatom (és keserően, tegyem hozzá), hogy a gyerekek tudása (átlagolva) drasztikusan csökken! Én ezt annak tudom be, hogy a tanügyben menetrendszerűen zajló újabbnál újabb reformok juttatták idáig a helyzetet. Ha ez a folyamat nem fordul meg, akkor elég csúnya jövő elé nézünk.

137. 4c1a787e8f (válaszként erre: 126. - Plavalaguna)
2017. jan. 19. 13:50

Nagyon talált. Bizony az is érdekes, hogy a Vadasban az auti tréningeken egymásra röhögünk, mi építészcsaládok.. Csak a jogok miatt nem írok neveket...


Bizony, ez egyfajta agyműködés...

136. 4c1a787e8f (válaszként erre: 124. - L.luiselotte)
2017. jan. 19. 13:48

Nem egészen értem, hogy ez hogy jön pont ehhez...


Oda, a jó gimibe be is kell azért jutni. Nem az 500 lakossal van a gond, hanem AZZAL az 500 lakossal... A nagyon eltérő háttérrel. Abba a jó gimibe hogy van esélye annak bejutni, aki még addig se jut el, hogy megtanuljon olvasni, mert eleve esélytelen, lehet, hogy a szülei sem tudnak olvasni.


Azokkal a módszerekkel, amikről beszélgetünk, azzal a természetes kíváncsiságot lehet/ne felkelteni. A "tanulás", mint olyan rögtön ellenállást vált ki, de a süteménysütés, meg a boltba menés már nem..

135. jozsi.38 (válaszként erre: 130. - 50aa831df8)
2017. jan. 19. 13:20
a magyar oktatásnak egyre kevésbé vannak eredményei, ezt sajnos tapasztalom a gyerekeimnél. Egyet kell hogy értsek azzal javarészben, amit plavalaguna írt. Az egyéni hangvételt, meglátást nem díjazzák, sőt újraíratják a saját elvárásuknak megfelelően a fogalmazást például. Meg az is igaz, hogy nem a reál, hanem a humán tárgyak részesülnek előnyben, és veszik el a gyerek kedvét a tanulástól. Na meg nem életszerű az a rengeteg anyag, amit megpróbálnak a gyerekek fejébe tölteni
134. 50aa831df8 (válaszként erre: 133. - Plavalaguna)
2017. jan. 19. 09:38

A vérmérsékletünk eléggé különböző, de ebből ne csináljunk gondot.


Tehát: érdekel valami abból, amit én látok "bele" az oktatás helyzetébe?

133. plavalaguna (válaszként erre: 132. - 50aa831df8)
2017. jan. 19. 09:33

megint belelátsz valamit ami nincs ;)


de ne azt tárgyald végre velem mi van. mert annak nincs köze a témához.

132. 50aa831df8 (válaszként erre: 131. - Plavalaguna)
2017. jan. 19. 09:12

Rendben!

Sajnálom, hogy felhúztad magad!

Miről kívánod, hogy elmondjam a véleményem?

131. plavalaguna (válaszként erre: 130. - 50aa831df8)
2017. jan. 19. 09:07

nem azt írtam minden fekália.


tény, erős kritikát fogalmazok meg a rendszerrel kapcsolatban. Tény,h ogy a pedagógusképzés 70% át minősíthetetlennek gondolom . Tény, hogy nicsn semmiféle pályalakalmassági, úgy bizzuk a következő nemzedékeket emberekre, hogy sokszor eleve utálják a gyerekeket, okuk titkot se csinál ebből...


tényleg érvelj, ne személyeskedj pls. az oktatás a téma, nem én.


(amit csinálsz az személyeskedés, mindegy hogy nem ismered el. érveket kérnénk. Nem szavakat gondolatokat a másik szájába adni. )

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2024, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Facebook