Edukáció - iskola ma, és minden, ami ehhez kapcsolódhat (beszélgetős fórum)
Eszti jó drága orvosod van, ez még budapesti viszonylatban is sok. Megmondom őszintén, én ilyen magas tarifával még nem találkoztam.
Engem az bosszant, ha már ilyen sok pénzt otthagyunk egy vizitért, akkor azért az elvárható lenne, hogy ne futószalagon kezeljék a beteget. Pláne számla nélkül ugye, mert gondolom Ti se kaptatok még nőgyógyásztól számlát...
hja, a mai iskolának megfelelő gyerek. lány, van tesója, elmúlt hét éves, és tudja az első két éves "anyagot".... ezt nem én mondom, hanem jópár tanító... amihez asszisztál sok helyen nem egy óvodapedagógus, meg versenyszellemű szülők.
konkrétan rohad a rendszer. olyan színvonaltalan a tanár és pedagógusképzés, hogy csoda hogy működik még valami. nulla felkészítés a csoportokkal való foglalkozásra, nulla felkészítés, hogy a gyerekek nem bábok, hanem ezerfélék, nulla felkészítés, hogy mindenkinek más a háttere... elvárások vannak, megtanulják milyenek kéne lennie egy gyerekeknek. na 10 ből egy ilyen. Aztán kikérik maguknak, hogy nem olyan a gyerek mint a nagykönyvben meg van írva.
mindenkinek ugyanúgy kell írni ugyanolyan tempóban olvasni, semmi lehetőség, hogy az erősségeiket használják a tanulók alsóban.
Felsőben végül pedig egyre inkább kijön ki hova született. a suliban anyagleadás, jóesetben, amúgy csak számonkérés.
ez az általános helyzet. Igen kicsiben mindenki tehetne ellene, de sokszor ezt a vackot a szülők is támogatják mert látszatot akarnak fenntartani, mert legyen mindenből jó a ygerek. Mert nem képesek letojni, hogy nem rajzol jól, mert az ovónéni mutogatja a tehetséges gyerek raját, az ő gyereküké még a kanyarban sincs, mert pistike megtanult 2 hét alatt olvasni, akkor rohanok fejlesztésre, tuti dislex, mert sanyikának meg 2 év kell... holott fenét!! egyszerűen gyerekek. sokfélé, sokféle tempóval... lehet ezt ragozni, minden felnőtt felelőssége jelenleg aki támogatja a működésképtelen vackot, hogy ez van.
(teljesen kimet a fejemből, hogy mi erről már váltottunk pár szót)
a délután teljesen haszontalan egy óvodásnak -és az r hang miatt meg nem érdemes gyötörni még
ha más terápia is szükséges és szereti és hasznos, akkor hajrá, de én csak az r-re nem fordítanék egy percet sem ...
Az óvodai logopédus még nem kezdte el a középsősökkel való foglalkozást. Felmérte a csoportot, azt mondta, kirívó esetet nem talál...
Tudod, beszéltünk róla. Magánszorgalomból visszük, pedagógus javaslatára, és csak ilyenkor van időpontja.
Mindegy, most már elkezdtük... Nem hiszem, hogy sokáig kell járnunk, de legalább minden hang a helyén lesz.
Elég gyanús, hogy diszgráfiás és esetleg diszlexiás is.
A tanárnőnek ez nem jutott még eszébe? Vizsgáltasd ki logopédussal és ne tantárgyi korrepetálást kapjon, hanem normális terápiát a bajokra.
A gyakoroltatás kevés, sőt: felesleges időpocsékolás is lehet, ha csak másoltatás meg tollbamondás , hiszen ezzel éppen a hibás funkciókat gyakoroltatja még jobban be.
a nem évvesztes fiúk az első két-három osztályban tényleg hátrányban vannak főleg a túlkoros évvesztes lányokkal szemben. Ehhez mi kaptunk egy olyan tanitónőt, aki sztárolta az "ügyes és talpraesett" lányokat a "lasssabb" fiúkkal szemben. ( a fiam februári )
De a fiúk 10 éves koruk körül nagyivben lekörözték a lányokat. Pld a legügyesebbnek kikáltott lány jelenleg külföldön pincér, a másik Angliában szállodában takarit,- még a fiúk belföldön is megtalálták a tanulmányaiknak megfelelő munkalehetőséget és elismerést.
Ne forgassátok ki a szavaimat, senkit nem nézek le, csak akiket imádtak az alsótagozatos tanitók, még a középiskolát is nehezen végezték el.
Hol laktok, ahol délután van logopédia egy 5 évesnek??????? Miért nem délelőtt viszi az óvodai logopédus???
Amúgy meg nem gyötörném csak 1 r hang miatt 5 évesen. Pláne úgy, hogy még egy évet jár oviba jövőre.
Br.... hagyd a fenébe, én legalábbis tuti nem vinném délután logopédiára egy nyamvadt R hang miatt 5 évesen.
Hmm, tavaly például festő csoportba járt, ez mint pszichológiai terápia volt, tehát nem a művészet volt a lényeg. De akkor is....hát, azok a kreálmányok....
Én ezzel már nem igazán foglalkozok, értelmetlen, rengeteg mindent próbáltunk már. Ő ilyen, és pont.
Amíg helyesen ír, olvashatóan ír, addig nem érdekel a rajz jegye. De mondom, nagyon féltem az írástól, de még az olvasástól is. Neki több idő kellett pusztán. De ezt egy első gyereknél 31 fős osztálynál úgy, hogy mindösszesen 9 fiú van, elég nehéz volt magamba helyretenni. Ezért vélekedek én pl. egy picit másként. Neked is és Nárcisznak is igaza van ebben a fejlesszünk-ne fejlesszünk kérdésben. Jó a fejlesztés, de azért nem kell minden harmadik gyerekre ezt ráhúzni. Segítség sosem árt, ez tény, viszont a mai rohanó világunkban, az internet korában rohanni akarunk a gyerekünkkel is, csak ő ezt a tempót még nem tudja felvenni. És sztem nem is kell. Persze szerencsés esetben találkozik a szülő és a pedagógus felfogása is....
Nincs gond, nem értettelek félre.
Mégis: mit szeret a fiad? Focizni, mondjuk, szeret? (Azt minden fiú szeret...) Vannak ezek a sportújságok...
Angolosan :DDDDDDDDDD
Hát ez jó. Igen, az én fiam is, most hogy mondod :)
Mivel én egy régivágású teremtés vagyok, a helyedben azt csinálnám, hogy vennék egy füzetet, és kötelező jelleggel minden nap lemásoltatnék vele (kezdetben) 3-4 mondatot. (Aztán - ha már ennyitől nem lesz rosszul - egyre többet.)
A lemásolt szöveget együtt átnéznénk, ha 5 vagy annál több benne a hiba, újra kellene másolnia. (Ha kell, többször is, míg el nem éritek a "hibahatárt".)
Nem tudom... Az az érzésem, hogy nem kéne ráhagyni, hogy az írás, helyesírás nem neki való!
Hát így nehezebb lesz... Harry Potter se érdekli?
(Elmondom: a magyartanáromnak katasztrofális volt a kézírása, tudta ő is, a táblára ritkán írt. Helyesírni, persze, azért tudott, az már egy másik "készség"! :-D)
Nem, dehogy gondolom rossznak!
Az időpontok nem igazán jók. A logopédus késő délután tud minket fogadni, akkor a gyerek már fáradt, nyűgös, és nem is nevezném nagyon játékosnak a foglalkozást.
A fejlesztő pedagógus egy nagyon tündéri nő, az tényleg játék, csak itt meg a délutáni ovis alvásból kell felébreszteni a gyereket, hogy odaérjünk.
Szeret járni a gyerek mindkét helyre, nem erről van szó, csak azon filóztam, miért akkora probléma, ha nem szeret rajzolni pl.
Na mindegy, összességében véve javára válik.
Olvasni szeret a fiad?
Vagy van valami olyan hobbija, amihez kapcsolódóan hajlandó könyvet venni a kezébe? (Pl. mélytengeri búvárkodás, egzotikus állatok a trópusokon, gőzmozdonyok, Attila és a hunok stb., magyarán: akármi!)
Így ugyanis nyert ügyed van! Olvasson minél többet, és ha még arra is rá tudnád beszélni, hogy vezessen olvasónaplót, a kézirása, helyesírása is javulna.
Gondolom én. :-)
Nevtanban voltatok? Vannak dilisek, de sokszor meg tényleg jóindulatú segítőbe botlik az ember, és jó kontaktokat kap. Ők még az esetleges felmentésben is tudnának segíteni.
Isten ments, hogy az a "tanar" csinálja a fejlesztést, pont más hang kell ilyenkor a gyereknek, más látásmód...
Azért nyugi, sokmindenkinél van ebben a korban egy kis visszaesés.
ha ettől rosszabb lesz, felmentést kell kijárnom fogalmazásból-helyesírásból. Nyűglődök a tanárával, szerinte nem kell a gyereknek fejlesztés, meg azt egyébként is ő csinálná, gyakoroljon az elég szerinte, szerintem meg nem. A gyerek nem akar hozzá járni sem korrepetálásra, sem semmire, viszont osztályozhatatlan a kézírása, el vagyok keseredve.
Nem tudom mi lesz így vele :(
Sok igazságod van.
De azért vannak jó dolgok is, csak nem tudunk élni vele.
Ilyen lenne az 5 tesi, amit bőven ki lehetne használni a fejlesztéstől a csapatépítő tréningig sokmindenre.
Ilyen a hittan-erkölcstan. Most lenne arra idő, amire anno "ofőn" nem volt.
Csak a fiaméknál élnek ezekkel a lehetőségekkel, máshol meg csak kínlódnak vele..
Nem volt olyan lehetőség a környéketeken, ami közelebb áll a lelki világodhoz? Alaptványi, Waldorf, Montessori, vagy éppen egy tündér tanítónéni a falu végén? Mi a konkrét bajod a dolgokkal? Tényleg érdekel.
Jaj, ez a harmadik!
Jön a kiskamasz kor, a "mit érdekel engem"...
Hát én is azt mondom, hogy első végén szuper állapotban volt a nagyfiam a mostanihoz képest..
És ez állítólag még romlani fog.
Miért gondolod olyan rossznak ezt? Miért éled meg úgy?
Mások játszóházba viszik délután a gyereket, te pedig ilyen játékra.
Nálunk a pszichológust játszósdoktornéninek hívják, és alig várják már az éves felülvizsgálatokat, mert mindig úgy adtam el nekik a sokszor több mint 4 órás felmérést, mint a legszuperebb játszóházat.
Nem azt tapasztalod, hogy játékosan foglalkoznak velük? Látsz javulást? A gyerek szereti?
Arra nagyon kell törekedni, hogy tényleg játékokon - nagyon keményen, szakemberek által kitalált és megtartott játékokon - keresztül fejlesszük a gyereket. Ez ne megfosztás legyen a játéktól, hanem a játék része.
Az ovi, ahova a fiaim járnak kicsoporttól nagyon sok belső elfoglaltságot jelent, szinte iskolai elfoglaltságot, igazán szabad játék csak délután van. Igen, néha bennem is megfordul, hogy kell-e ez, hogy ennyi kell-e? Talán ennyi nem kellene, de az tény, hogy így a közelébe jutnak annak, hogy meg tudjanak majd felelni az iskolai elvárásoknak. És itt most nem feltétlenül a túlzott elvárásokre gondolok, hanem a jogosakra, és nem később jönnek ki a problémák..
Talán arra kell figyelni, hogy mindezek mellett meglegyen az a szabad, - ha lehet szabadban töltött idő - amikor lehet ész nélkül rohangálni, kiabálni, rosszalkodni, kiadni a felgyűlt feszültséget. Ez városban nagyon nehéz, néha ennek hiányát érzem, pláne most...
Az r hangot részemről a mai napig nem tudom kimondani, legalábbis nem helyesen képzem. Ettől még évekig szerepeltem tévéműsorban, és minden szavalóversenyen az "élbolyban" végeztem, kifejezetten tehetségesnek tartottak.
Ezzel együtt azt nem árt egyszer komolyabb szakemberrel megvizsgáltatni, hogy egy kis beszédhiba tényleg csak az-e. Ha egyáltalán nincs más tünet, akkor valószínűleg tényleg nem kell vele foglalkozni, a héten egyszer esetleg kap egy logopédiát, ennyit bármelyik iskolában kaphat.
Viszont egyre inkább tudjuk, hogy a beszéd, sőt sokszor a hallás összefügg a nagymozgásokkal. Ezeknek a kis arányú sérültsége is már magatartásproblémához vezethet. Onnantól kezdve meg már megindul egy rossz folyamat, és általában nem az okot fogják kezelni. Aztán főként a fiúknál ehhez még hozzájön a finommotorika éretlensége is.
Igen, fiút betöltött 7 éves kor alatt be nem engednék az iskolába. 10-ből 8 már csak emiatt is alkalmatlan, pontosabban eleve hátrányos helyzetből indul a lányokkal szemben. Ezzel csak annyi a baj, hogy egy idő után sok fiú feladja, mert látja, hogy azt úgyse fogja tudni hozni, mint Alízka, ha megfeszül se. Én simán le merném írni, hogy a lányoknak 6, a fiúknak 7 év a korhatár.. (kivételek mindig vannak, tudjuk)
A régiek nagyon sokat tudtak a gyerekekről. Magyarországon kiváló volt a pedagógia, és soha nem volt "poroszos" oktatás. (Lásd Vekerdy, és egyéb történeti források, majd elemzem részletesebben ezeket is egyszer...) Pl. a fiú-lány osztályok nem a prűdség miatt voltak. Hanem pont azért, mert tudták nagyon jól, hogy más várható a két csoporttól, mert más az input, és más az eszköz. Nem rosszabb, csak más...
No visszatérve: A lemaradás elkerülése végett, ha minden területen van látható jel, akkor nem árt a logopédia mellé TSMT-t torna (ha a felmérés is azt mutatja), és rajzi fejlesztés sem. Ahhoz nem feltétlenül kell elhordani, de pedagógussal konzultálni, utánaolvasni nem árt. Ezzel nálunk is volt gond. Mi kaptunk egy füzetet nyárra, és minden élményt le kellett rajzolni. Az első pár oldalon egy szál vonal volt, az is segítséggel. Augusztusban meg egy 10 vonalból álló autót formázó valami... Akkor kicsit erőlködésnek tűnt az a nyár, de nagyon megérte, utána szeptembertől megtáltosodott az oviban is, és sokkal nagyobb léptékben fejlődött.
Szia!
Nyugi. Nem egészen azt mondta, hogy oda kell tartozni, vagy hogy ettől oda tartozik majd, csak azt, hogy ne maradjon le.
Szerintem két nagyon fontos dolog, és kicsi a különbség.
Az nem fontos, hogy oda tartozzunk. De az már nagyon, hogy ne maradjunk le attól nagyon....
Az meg már megint érdekes kérdés, hogy az "élboly" vajon egy egységes halmaz-e? Differenciálunk-e aszerint, hogy ki miben "élboly"?
Ez a humorom...
Mert aztán hányszor volt már úgy, hogy mégse úgy lett, mint gondoltuk, és utólag rájön az ember, hogy minden hatás, vélemény számít, és abból alakul ki későbbi utunk.
Viszont a mai világ hülyének próbál nézni minket, abból viszont tényleg nem engedek... (Lásd a tabletes példa, hogy az a jó a gyereknek, ha azon tud "kommunikálni", és milyen jó, ha előtte ül, és legalább csöndben van. Sőt, enélkül egyenesen kimarad mindenből.) Nem állítom, hogy cél, hogy sohase lásson ilyet, de amíg egymásnál nem voltak a gyerekek vendégségben, mert arra nincs idejük, a szülőknek se, de este 11-kor még bejegyzések vannak, addig azért hagy gondolkozzak kicsit "másként"...
További ajánlott fórumok:
- Vicces Mese mindenki írjon egy mondatot hozzá :) Mindenki az előző mondat hoz kapcsolódóan írjon egy mondatot:)
- Egy iskolabüfé mindennapjai, avagy jól nézd meg, mit etetnek meg a gyermekeddel!
- Hogyan lehet felettesem egy 8 általánossal rendelkező személy, míg én a szakmában minden iskolával rendelkezem?
- Ha egy magyar gyermek külföldön él a szüleivel és külföldön is tanul, akkor hogyan kapcsolódhat be a magyar iskolába, ha hazatelepülnek?
- Lehetséges csak 2-4 fog szabályozása fogszabályozóval? Vagy minden esetben minden foghoz kapcsolódik az eszköz?
- Minden ami a 2 hónapos babákhoz kapcsolódik..