Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Főoldal » Cikkek » Babák & Mamák témák » Terhesnaptár - 6 hetes terhesség cikk

Terhesnaptár - 6 hetes terhesség


Határozottan betegnek érzed magad? A kávé szagától is a wc ajtónak rontasz? Ha így van, akkor ez terhességi reggeli rosszullétnek hangzik. A terhes nők majdnem felét sújtja a reggeli hányinger, ami néha nem marad abba egész nap és gyakran egészen a második trimeszterig tart. Ezt a megnövekedett ösztrogénszint okozza, valamint a méh gyors növekedése. De van néhány jó hír: kimutatták, hogy a reggeli hányingert érző kismamák esetében sokkal kevesebb a vetélés. (Ha tökéletesen érzed magad, nyoma sincs hányingernek, akkor se kezd aggódni az utóbbi mondat miatt, élvezd, hogy jól vagy!)
Terhesnaptár - 6 hetes terhesség

Mi történik a babáddal?


A babád most kb. 3-5 milliméter – akkora, mint egy borsszem! Az agy ezen a héten három különálló részre oszlik: az előagyra (memória és gondolkodás), a középagyra (üzenetek továbbítása az agy és a szervek, végtagok között) és a hátsó agyra (légzés, izommozgás szabályozása). Ezen a ponton az embrió már háromdimenziós.

A baba szíve már ver és a véráramlás szemmel látható. A vesék és a máj gyorsan növekszik, bezárul az idegcsatorna, ami összeköti az agyat a gerincvelővel..

A méhlepény is gyorsan fejődik, de hormonokat még nem termel egészen a 12. hétig.


Táplálkozási tanácsok

A reggeli hányinger elkerülése nagy kihívás. Íme néhány tipp, ami segíthet:

- Lefekvés előtt egyél pár falat fehérje tartalmú ételt, ami tartalmaz némi keményítőt vagy cukrot is.

- Reggel, még felkelés előtt kapj be pár szem kekszet és várj 20 percet, mielőtt kimásznál az ágyból.

- Reggelire zsírszegény ételt egyél, és fogyassz gyümölcsöt, gyümölcslevet a végén.

- A gyömbér hatékonyan csökkenti a hányingert. Próbálj gyömbéres sütit, kandírozott gyömbért rágcsálni, vagy igyál gyömbérsört (alkoholmentest), gyömbéres teát vagy szerezd be kapszula formájában.

- Vehetsz be B6 vitamint is kétszer naponta (soha ne haladja meg a napi 200 mg-ot), vagy egyél joghurtot, hogy így töltődj fel B6 vitaminnal.

- Néhány esetben a szénhidrátban gazdag étkezés is segít a hányinger elmulasztásában.

- A szója, tej, sajt alapú ételek is segíthetnek.

- A legfontosabb, hogy rendszeresen, de kis adagokat egyél és mindig legyen nálad végszükség esetére egy banán, vagy keksz.


A hét tényei

A stressz ronthat a reggeli hányingeren, emellett növeli a fáradságérzetet, fejfájást, hátfájást és rossz emésztést is okozhat. Szóval próbálj meg relaxálni, pihenni és igen – aludni napközben is. Ha más nem, legalább korábban kerülj ágyba esténként, mint szoktál. A testednek minden segítségre szüksége van, hogy táplálja és fenntartsa a benned növekvő új életet.


Ajánlom figyelmedbe az alábbiakat a portálról:

- Mikor mutatható ki biztosan a terhességi teszten, hogy terhes vagyok?

- Pozitív terhességi teszt után mikor kell/érdemes orvoshoz menni?

- Pocakosok és Pocaklakók topik közössége

- Baba-Mama Klub tagság


Forrás: http://www.ivillage.com/




Írta: Hoxa, 2007. április 22. 21:32
Fórumozz a témáról: Terhesnaptár - 6 hetes terhesség fórum (eddig 50 hozzászólás)

Ha ez a cikk tetszett, az alábbiakat is ajánljuk figyelmedbe:


Minden jog fenntartva © 2005-2020, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Facebook