Tanító-/tanár nénik, beszélgessünk! (beszélgetős fórum)
Szép, szép, de álom. :)) Legalábbis, vannak olyan iskolák, ahol teljességgel megvalósíthatatlan, mert a szülők egész egyszerűen nem állnak olyan értelmi szinten. Bár szerintem ez a probléma még nívósabb városi iskolákban is jelentkezik.
Jó lenne, ha igazad lehetne. Ugyanakkor félek, hogy az x éve jól bevált iskolai gyakorlatot nem lehet megváltoztatni. Hiába kísérleteznek mindenfélével, a hatása inkább negatív. :(
Na, igen, most már mi pedagógusok sem tehetjük meg végképp, nesze neked 40 órás munkarend! No nme mintha én letettem volna a lantot fél 2-kor meg ilyenek, mit egyes kollégák, akik úgy spuriznak haza magánórát tartani, hogy porzik utánuk az út.
Az egész napos sulival kapcsolatban szeretném kérdezni: ha otthon nem kell tanulni, akkor ezek szerint van mód és idő a tanórákon elegendő mértékben gyakorolni?
Én is úgy érzem, hogy jó ez a rendszer, de most örülök, hogy megerősítettél. Jövőre a kisebbik is kezd, őt is ebbe a suliba iratom. Egy dolog nem tetszik ebben a rendszerben, hogy olyan sok tanár tanítja őket, hogy nem is volt időm még megismerni mindet. Tudom, hogy ennek főleg technikai és pénzügyi akadályai vannak.
Megjegyzem: 2 évig iskolatitkár voltam.
Sok türelmet a gyerekekhez!!
Köszi a kedves sorokat!
Én iskolaotthonos rendszerben tanítok, ami azt jelenti, hogy a gyerekek 8-4-ig iskolában vannak.A tanórák elosztva egész nap vannak, délelőtt is és délután is.Közben szabadidő, néptánc, kézműves foglalkozások és sportkörök is vannak. Egész napra eloszlik a tehelés, így nem túl nehéz a délelőtt. Házi feladat nincs és ezt a szülők nagyon szeretik, mert így délutánonként ha haza mennek nem kell már tanulni.A szülőknek és a gyerekeknek nagyon jó ez a rendszer szerintem, de a pedagógusnak sokkal nehezebb, mivel délután is tanítani kell, amikor a gyerekek már fáradtabbak. Ilyenkor jönnek a trükkjeink, hogy mégiscsak menjen a tanulás.
Mint szülő írok.A lányom 3. osztályos (ÉKP-s), negyed évente értékelik szövegesen. Tegnap hozta haza az első né-es értékelését, nálunk minden tantárgynál fel van sorolva 2-3 vagy 4-5 jelző és azok közül X-elnek. Úgyhogy végül is "sémákat" alkalmaznak. Sok dologgal nem értek egyet, de majd fogadóórán átbeszélem az ofővel (hála olyan az ofő aki maximálisan nyitott, segítőkész). Hiába szöveges az értékelés a gyerekek is tudják, hogy az hányas osztályzat. Végül is ahogy elnéztem az értékelést lefordítva azt jelenti, hogy egy jó 4-es tanuló. De azzal is tisztában vagyok, hogy miből kell erősítenünk, amit meg is teszünk.
A gyerekem egész napos iskolába jár, kinek mi véleménye erről?
Különben minden tiszteletem a pedagógusoknak.
Ugyan már! :)) Én ebben már nem hiszek.
Van ugyanis szöveges séma is, csak ki kell válogatni, hogy melyik gyerekre melyik mondatot húzzák rá a választási lehetőségből. Igaz, így is árnyaltabb a kép, mint az 5 jegy, node egyáltalán nincs arról szó, hogy minden gyerekről személyre szólóan írjanak. Nem is csodálom, hihetetlen mennyiségű idő kellene rá.
Volt pl. egy fórumban egy anya, aki nagyon büszke volt, hogy mennyire egyéni a szövegértékelés, amit a fia bizijében látott. Lefotózta, bemásolta. Válaszul én is így tettem. Gyakorlatilag ugyanazt a szöveget olvashattuk a két bizonyítványban, az ország két különböző pontján. Hát ennyit az egyéni értékelésről. :)
Jegyek dolgában meg még annyit, hogy bizony kicsi falucskákban nincs mindig olyan színvonala a szülőknek, hogy megértsék a szöveges értékelést. Könnyebb, ha odaírják, "hogy hanyas a gyerek", talán így jobban képbe kerül a szülő. (Akit azért még érdekelhet a kölök sorsa:))
Párom is egy ilyen faluban dolgozik, nagyon sokat beszélgetünk ezekről a dolgokról. Hihetetlen, milyen állapotok vannak egy "kisebbségi" iskolában! A minisztereknek erről fogalmuk sincs. :( Elképzelni se tudják szerintem. :(
Ezt ma kaptam:
„A tanítás nem azt jelenti, hogy megtöltünk egy vödröt, hanem azt, hogy felszítunk egy tüzet!” Herakleitosz
A naplómban leírtam, milyen napom volt ma a suliban.
Szuper!:))))
Pedig a szöveges értékelés sokkal többet mond - szerintem - mint az ötös skála. Nem lehet vele olyan árnyaltan értékelni, mint ahogyan azt ki szeretnénk fejezni.
Nekem is bele kell rázódnom lassacskán, csak nekem az új érettségi rendszerrel kapcsolatosan van miben felzárkózni, meg az új követelmények...Január végéig van időm beletanulni, meg persze, ismételni, mert sok mindent elfelejtettem, de mégis inkább: kiestem a ritmusból.
Nálunk úgy van hogy egy tanár óraszáma 18. Ennyit kell az iskolában tölteni, sőt tehetek egy szabadnapot is.Mert a zongoraórát én programálom a gyerekeknek.
Persze, most kizökkentem az egészből, ha lejárt a 2 év gyereknevelés, megyek vissza tanítani.
Igen, ezt most nálunk is bevezették. Micsoda marhaság! Hát nézzen utána valaki, hogy otthon mennit dolgozom! Ellenőrizze le!
Ja, de amikor év elején napokig 10-12 órát voltunk bent a suliban, azt persze nem lehet beírni, csak a 8 órát...Semmi értelme az egésznek.
Igen, ettől nekem is feláll a nemlétező szőr a hátamon! A szünetekről meg jobb nem beszélni, mert 2-3 napot, hétvégével együtt 4-5 napot nem neveznék igazából szünetnek. Anno mikor én voltam iskolás, másfél, majdnem két hetes szünetek voltak.
A nyári szünet meg a középiskolás tanároknál még kevesebb, mert az új érettségi rendszer miatt július eleje van, mire befejeződik a tanév, aug. 20 után meg már tuti menni kell, ha nem hamarabb.
És igen, nem beszélve a hazavitt munkákról, meg a megnövekedett adminisztrációról.
De majd most már nem dobálóznak azzal, hogy 2-kor fejezzük be a munkát, amikor kötelező 40 órás munkahét van!