Főoldal » Fórumok » Egyéb témák » Tanító-/tanár nénik, beszélgessünk! fórum

Tanító-/tanár nénik, beszélgessünk! (beszélgetős fórum)


62. DODICA (válaszként erre: 55. - Gyöngyi)
2006. nov. 10. 13:59

Szép, szép, de álom. :)) Legalábbis, vannak olyan iskolák, ahol teljességgel megvalósíthatatlan, mert a szülők egész egyszerűen nem állnak olyan értelmi szinten. Bár szerintem ez a probléma még nívósabb városi iskolákban is jelentkezik.

Jó lenne, ha igazad lehetne. Ugyanakkor félek, hogy az x éve jól bevált iskolai gyakorlatot nem lehet megváltoztatni. Hiába kísérleteznek mindenfélével, a hatása inkább negatív. :(

61. 18235c4fc5 (válaszként erre: 59. - Gyöngyi)
2006. nov. 10. 13:52

Na, igen, most már mi pedagógusok sem tehetjük meg végképp, nesze neked 40 órás munkarend! No nme mintha én letettem volna a lantot fél 2-kor meg ilyenek, mit egyes kollégák, akik úgy spuriznak haza magánórát tartani, hogy porzik utánuk az út.


Az egész napos sulival kapcsolatban szeretném kérdezni: ha otthon nem kell tanulni, akkor ezek szerint van mód és idő a tanórákon elegendő mértékben gyakorolni?

60. 18235c4fc5 (válaszként erre: 54. - Virkó)
2006. nov. 10. 13:47
Ha a szülő nem érti, hogy mit olvas, akkor nem tudom, ezek után mit várunk a gyerektől...
59. gyöngyi (válaszként erre: 58. - Anita72)
2006. nov. 9. 17:39
Ennél egyetlen jobbat tudok: Ha valaki otthon van és haza tudja vinni délben a gyerekét és ő foglalkozik vele délutánonként....de ez többnyire csak ábránd!
58. anita72 (válaszként erre: 57. - Gyöngyi)
2006. nov. 9. 17:32

Én is úgy érzem, hogy jó ez a rendszer, de most örülök, hogy megerősítettél. Jövőre a kisebbik is kezd, őt is ebbe a suliba iratom. Egy dolog nem tetszik ebben a rendszerben, hogy olyan sok tanár tanítja őket, hogy nem is volt időm még megismerni mindet. Tudom, hogy ennek főleg technikai és pénzügyi akadályai vannak.

Megjegyzem: 2 évig iskolatitkár voltam.

Sok türelmet a gyerekekhez!!

57. gyöngyi (válaszként erre: 56. - Anita72)
2006. nov. 9. 17:13

Köszi a kedves sorokat!

Én iskolaotthonos rendszerben tanítok, ami azt jelenti, hogy a gyerekek 8-4-ig iskolában vannak.A tanórák elosztva egész nap vannak, délelőtt is és délután is.Közben szabadidő, néptánc, kézműves foglalkozások és sportkörök is vannak. Egész napra eloszlik a tehelés, így nem túl nehéz a délelőtt. Házi feladat nincs és ezt a szülők nagyon szeretik, mert így délutánonként ha haza mennek nem kell már tanulni.A szülőknek és a gyerekeknek nagyon jó ez a rendszer szerintem, de a pedagógusnak sokkal nehezebb, mivel délután is tanítani kell, amikor a gyerekek már fáradtabbak. Ilyenkor jönnek a trükkjeink, hogy mégiscsak menjen a tanulás.

2006. nov. 9. 16:57

Mint szülő írok.A lányom 3. osztályos (ÉKP-s), negyed évente értékelik szövegesen. Tegnap hozta haza az első né-es értékelését, nálunk minden tantárgynál fel van sorolva 2-3 vagy 4-5 jelző és azok közül X-elnek. Úgyhogy végül is "sémákat" alkalmaznak. Sok dologgal nem értek egyet, de majd fogadóórán átbeszélem az ofővel (hála olyan az ofő aki maximálisan nyitott, segítőkész). Hiába szöveges az értékelés a gyerekek is tudják, hogy az hányas osztályzat. Végül is ahogy elnéztem az értékelést lefordítva azt jelenti, hogy egy jó 4-es tanuló. De azzal is tisztában vagyok, hogy miből kell erősítenünk, amit meg is teszünk.

A gyerekem egész napos iskolába jár, kinek mi véleménye erről?

Különben minden tiszteletem a pedagógusoknak.

55. gyöngyi (válaszként erre: 54. - Virkó)
2006. nov. 9. 16:50
Ezért tartok előtte szülői értekezletet, akit érdekel megtudhatja mik az értékelés szempontjai és a kataegóriákat is megismerheti.Pl. Mit jelent az hogy hibátlanul-jól -kevés hibával-még megfelelően-nem megfelelően old meg valamit.Mit jelent az , hogy fejlesztésre szorul és kinek kell ejlesztenie.Stb..
54. virkó
2006. nov. 9. 16:26
Nekem is ez volt a problémám.Hiába írom le,szép körmondatokban,hogy hogyan teljesített a gyerek,mit kell fejleszteni,ha a szülő nem érti.Ráadásul az értékelésből nem derül ki,hogy a többiékhez képest hol tart a gyerek.Tudom(és tartom is):mindenkit önmagához mérünk...De!Mivel úgy kell fogalmazni,hogy ne sértsük meg se a tanulót,se a szülőt,ráadásul a többiek értékelését nem látja,nem derül ki ha nagy a lemaradás.
53. gyöngyi (válaszként erre: 51. - DODICA)
2006. nov. 9. 16:15
Remélem én nem fogok "sémákat" alkalmazni-hacsak nem lesz muszáj...Jó a félévi és az év végi az lesz, de az évköziek nálunk személyre szólóak.Ha jól csinálja valaki a szöveges étékelést, akkor nincs két egyforma egy osztályon belül! Sokáig fog tartani amíg ezt minden szülő és minden PEDAGÓGUS megérti és elfogadja, hiszen ez rengeteg munka és itt nem lehet(ne) mellébeszélés.Remélem egyre többen leszünk, akik akrjuk, hogy ez jól működjön.
52. 93a74b44ea (válaszként erre: 51. - DODICA)
2006. nov. 8. 18:43
Nem is kell ahhot kicsi falucska...Mi kisváros vagyunk, de ugyanez a probléma merült fel a tegnapi értekezleten...
51. DODICA (válaszként erre: 50. - Gyöngyi)
2006. nov. 8. 18:39

Ugyan már! :)) Én ebben már nem hiszek.

Van ugyanis szöveges séma is, csak ki kell válogatni, hogy melyik gyerekre melyik mondatot húzzák rá a választási lehetőségből. Igaz, így is árnyaltabb a kép, mint az 5 jegy, node egyáltalán nincs arról szó, hogy minden gyerekről személyre szólóan írjanak. Nem is csodálom, hihetetlen mennyiségű idő kellene rá.

Volt pl. egy fórumban egy anya, aki nagyon büszke volt, hogy mennyire egyéni a szövegértékelés, amit a fia bizijében látott. Lefotózta, bemásolta. Válaszul én is így tettem. Gyakorlatilag ugyanazt a szöveget olvashattuk a két bizonyítványban, az ország két különböző pontján. Hát ennyit az egyéni értékelésről. :)


Jegyek dolgában meg még annyit, hogy bizony kicsi falucskákban nincs mindig olyan színvonala a szülőknek, hogy megértsék a szöveges értékelést. Könnyebb, ha odaírják, "hogy hanyas a gyerek", talán így jobban képbe kerül a szülő. (Akit azért még érdekelhet a kölök sorsa:))

Párom is egy ilyen faluban dolgozik, nagyon sokat beszélgetünk ezekről a dolgokról. Hihetetlen, milyen állapotok vannak egy "kisebbségi" iskolában! A minisztereknek erről fogalmuk sincs. :( Elképzelni se tudják szerintem. :(

50. gyöngyi (válaszként erre: 46. - DODICA)
2006. nov. 8. 17:07
Az a lényege az egésznek, hogy ne jelentsen jegyet és ne legyen a gyerek beskatulyázva. Ha odaírják a jegyet, akkor nincs értelme az egésznek!!!Akkor kár is belefogni!!!!A szülőkkel is ezt kell megértetni és akkor nem fognak nyaggatni, hogy hányas? Én szoktam tartani egy szülői értekezletet, amin elmagyarázom a szülőknek az egész lényegét-utána már nincsenek ilyen kérdések.
49. m_marcsa (válaszként erre: 48. - 18235c4fc5)
2006. nov. 7. 08:31
Ez tetszik.
2006. nov. 7. 08:10

Ezt ma kaptam:


„A tanítás nem azt jelenti, hogy megtöltünk egy vödröt, hanem azt, hogy felszítunk egy tüzet!” Herakleitosz

2006. nov. 6. 20:48

A naplómban leírtam, milyen napom volt ma a suliban.

Szuper!:))))

46. DODICA (válaszként erre: 44. - Virkó)
2006. nov. 6. 20:04
Jobb helyeken, főleg falusi iskolákban, odaírják a szöveges értékelés mellé zárójelbe, mert úgyis az érdekli a szülőt. Így kevesebbet nyaggatják a tanárt.:)
45. 18235c4fc5 (válaszként erre: 44. - Virkó)
2006. nov. 6. 15:30

Pedig a szöveges értékelés sokkal többet mond - szerintem - mint az ötös skála. Nem lehet vele olyan árnyaltan értékelni, mint ahogyan azt ki szeretnénk fejezni.


Nekem is bele kell rázódnom lassacskán, csak nekem az új érettségi rendszerrel kapcsolatosan van miben felzárkózni, meg az új követelmények...Január végéig van időm beletanulni, meg persze, ismételni, mert sok mindent elfelejtettem, de mégis inkább: kiestem a ritmusból.

44. virkó
2006. nov. 6. 15:26
Én most döntöttem el,hogy a következő tanévben visszamegyek dolgozni,a gyerek meg bölcsis lesz(akkor lesz 2 éves).Biztos nehéz lesz visszarázkódni.Egy év alatt is olyan sok dolog változik!Új tankönyvek,új tanmenetek,más óraszámok,új kollégák...és ott a szöveges értékelés.A kisfiam születése előtti tanévben vezették be,épphogy belekóstoltam.Hát nem valami könnyű falat!Rengeteg időm elment vele,és a szülők sosem értették.Mindig azt kérdeztk,akkor ez most hányast jelent?
43. 18235c4fc5 (válaszként erre: 42. - M_marcsa)
2006. nov. 5. 20:58
Igen, egy művészeti iskola, vagy zeneiskola más. Egy időben tanítottam én is furulyát, fuvolát meg zenei előkészítőt tartottam. Imádtam egyébként, csak az ingázás miatt nem tudtam már sokáig csinálni, a főállásom mellett, ez ui. csak félállás volt.
2006. nov. 5. 20:47

Nálunk úgy van hogy egy tanár óraszáma 18. Ennyit kell az iskolában tölteni, sőt tehetek egy szabadnapot is.Mert a zongoraórát én programálom a gyerekeknek.

Persze, most kizökkentem az egészből, ha lejárt a 2 év gyereknevelés, megyek vissza tanítani.

41. 93a74b44ea (válaszként erre: 37. - 18235c4fc5)
2006. nov. 5. 20:38

Igen, ezt most nálunk is bevezették. Micsoda marhaság! Hát nézzen utána valaki, hogy otthon mennit dolgozom! Ellenőrizze le!

Ja, de amikor év elején napokig 10-12 órát voltunk bent a suliban, azt persze nem lehet beírni, csak a 8 órát...Semmi értelme az egésznek.

40. gyöngyi (válaszként erre: 39. - 18235c4fc5)
2006. nov. 5. 19:47
Hogy ne menjen el a kedvetek, elmesélem:én nem mentem vissza gyes-ről tanítani 3 évig mást csináltam.Minden szeptemberben "Kutyául" éreztem magam. Amikor rendbejöttünk anyagilag visszamentem, azóta is tanítok.Minden percét imádom -amit a gyerekek között tölthetek- a többit már nem annyira! (adminisztráció..stb.)
2006. nov. 4. 15:21
Én visszamegyek, már várom, mert olykor úgy érzem, megzakkanok, az agyi leépülésről nem is beszélve.
38. DODICA
2006. nov. 4. 14:41
Ajjaj, a vége az lesz, hogy nem megyek vissza tanítani a gyesről. :((
37. 18235c4fc5 (válaszként erre: 36. - Gyöngyi)
2006. nov. 4. 12:43
Igen, bár nálunk egy kicsti másképp van: hazamehetsz fél 3-kor, de papaíron el kell számolni, hogy fél3 -tól fél 4-ig pl. dogát javítottál, készültél a másnapi órádra, stb. Napi rendszerességgel kell vezetni, hogy mikor mennyi órát tartottál, mert ezek a mínusz órák...kész téboly.
36. gyöngyi (válaszként erre: 35. - 18235c4fc5)
2006. nov. 4. 12:37
A 40 órás hétre visszatérve: Vannak már olyan sulik, ahonnan 4 előtt nem engedik haza a kollégákat.Hely persze nincs, ahol nyugodtan dolgozhatnál, mert ugye a tanári nem arra való....
35. 18235c4fc5 (válaszként erre: 33. - Gyöngyi)
2006. nov. 4. 12:08
Igen, eléggé. És akkor nem szaladtam el ide meg oda, és XY kollégával is beszélnem kéne, stb...
34. 18235c4fc5 (válaszként erre: 32. - Virkó)
2006. nov. 4. 12:07

Igen, ettől nekem is feláll a nemlétező szőr a hátamon! A szünetekről meg jobb nem beszélni, mert 2-3 napot, hétvégével együtt 4-5 napot nem neveznék igazából szünetnek. Anno mikor én voltam iskolás, másfél, majdnem két hetes szünetek voltak.

A nyári szünet meg a középiskolás tanároknál még kevesebb, mert az új érettségi rendszer miatt július eleje van, mire befejeződik a tanév, aug. 20 után meg már tuti menni kell, ha nem hamarabb.

És igen, nem beszélve a hazavitt munkákról, meg a megnövekedett adminisztrációról.

De majd most már nem dobálóznak azzal, hogy 2-kor fejezzük be a munkát, amikor kötelező 40 órás munkahét van!

33. gyöngyi (válaszként erre: 32. - Virkó)
2006. nov. 4. 12:02
A szünetekről jut eszembe az a pillanat amikor már majd' be pisilek, mert reggeltől délig nem volt időm vécére menni...Ismerős???

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2024, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Facebook