Főoldal » Fórumok » Egyéb témák » Munka dilemma fórum

Munka dilemma (beszélgetős fórum)


1 2 3
89. Guruljka (válaszként erre: 88. - Amaunet)
2019. okt. 3. 18:05

Peron tudtommal az a rész is, ahová az utas a le- és a felszállás előtt tartózkodik.


A hálókocsi franciául Wagon-lits, ami ágyakkal felszerelt kocsikat jelent, nem tudom, mennyire tartotta meg a magyar vasúti nyelv ezeket a kifejezéseket.

Érdekes terület. Mint ahogy az a kifejezés is, amit Moldova könyve óta sokan tudnak: hogy a szerelvény "kijár" az állomásról. Nem azért, mert itt a szokott ideje, hanem mert ezt így mondják. (Mint ahogy a Micimackó is azért Mici, fiú létére, amennyiben olvastátok.)

88. Amaunet (válaszként erre: 87. - Guruljka)
2019. okt. 3. 18:00

Igen, a személyszállításban kocsinak hívják azokat az egységeket amelyeket szerelvényként összekapcsolnak. A kocsikat osztják fülkékre. Vagyis egy kocsiban lehet ilyen fülke 8 vagy 10 vagy valamennyi.

Vagyis egy kocsi több fülkét jelent.

A peron nem képezi a szerelvény részét. Peronnak azt a helyet hívják, ahol az utasok várakoznak a felszállásra, illetve a szerelvény beérkezését követően ahonnan felszállnak, ahová leszállnak.

A vagon szót a teher- és áruszállításban használják. Tk. a szerelvény egységei, amelyeket a mozdonyra sorban rákapcsolnak.

De volt idő, mikor ezeket is személyszállításra használták a II. vh. idején.

87. Guruljka (válaszként erre: 83. - Epresturmix)
2019. okt. 3. 17:24

Igazad van! Én a vasúti kocsira gondoltam egyébként. Az egészre, amiben a fülkék is vannak és a peronok a két végén.

Azt nem mondják vagonnak?

86. Amaunet (válaszként erre: 85. - Epresturmix)
2019. okt. 3. 07:55
Igazad van. [legyint]
85. Epresturmix (válaszként erre: 84. - Amaunet)
2019. okt. 2. 20:11
Nem mondod? :D Azt akkor is fülkênek hívják. Nem vagon.
84. Amaunet (válaszként erre: 83. - Epresturmix)
2019. okt. 2. 13:29

Hagy javítsalak.🙂

A személyszállító szerelvények kocsikból állnak. Fülke az, amit a közlekedő folyosóról lehet nyitni és azt hiszem nyolc ülőhely van benne.

83. Epresturmix (válaszként erre: 81. - Guruljka)
2019. okt. 2. 10:18

Az nem vagon. Abban a marhákat szállítottâk régen. :D

Fülke, a neve fülke.

82. Guruljka (válaszként erre: 77. - Napsugár8)
2019. okt. 1. 16:52

Én, főleg télen, nem annyira szeretem a buszozást, mert beszorulva érzem magam az ülésbe. Ha leveszem a kabátom, akkor azért, ha nem veszem le, akkor azért.


Nem érem el a felső csomagtárolót, minden motyóm és a kabátom is az ölemben vagy valahol mellettem van.

81. Guruljka (válaszként erre: 78. - Bözsi néni)
2019. okt. 1. 16:51

Én jó darabig Miskolcra vonatoztam és vissza. A közvetlen sebesvonat reggeli 5 perces késése még belefért, de egy adott időszakban kellemetlen volt a vágányok átépítése miatti vágányzár, főleg ha késés miatt a városi közlekedésben is nagy hátrányt sszereztem - mert ha elment az utolsó délelőtti közvetlen járat (15 perc), akkor bumlizhattam átszállással a városon át (45 perc).


Viszont a vagonok nagy átlagban tiszták, a közérzet kellemesebb, mint régebben. Legalábbis az én számomra, azokon a járatokon, amerre előfordultam.


Mostanában Budapest és Hatvan között vannak vágányzárak, úgy tudom.

80. fincsi5 (válaszként erre: 72. - Guruljka)
2019. okt. 1. 16:30
Talán mától lesz, avagy lett.
79. Bözsi néni (válaszként erre: 78. - Bözsi néni)
2019. okt. 1. 16:02
Most jut eszembe, nem is aug. vége volt, hanem szeptember második hete.
78. Bözsi néni (válaszként erre: 76. - Guruljka)
2019. okt. 1. 16:01

Én ezt nem igazán tapasztaltam. Augusztus végén utaztam utoljára vonattal, szeretek vonatozni, kényelmesebb, mint a busz,mert tágasabb a hely.


Már Budapestről jó 25 perc késéssel indultunk. Majd a csatlakozás - izgultam, hogy nehogy elmenjen - szintén késve indult tovább, sőt még a nyílt pályán is vesztegeltünk, mert a késés felborította a rendet és helyet kellett adni más vonatoknak.


Összességében egy órát összeszedtünk késésben.

77. Napsugár8 (válaszként erre: 76. - Guruljka)
2019. okt. 1. 15:42

Talán úgy 35 éve! Akkor sem szerettem, mert koszos, poros, pedig már akkor is villany vonat volt, és nem a fekete brikettel hajtott. :))

Most számoltam utána, pont 32 éve hogy ebbe a lakásba költöztem, a Volán itt van kb. 5 perc gyalog. Valamivel tisztább, és ami a fő: nagyobb biztonságban érzem magam rajta, kötekedők és egyéb rossz szándékú emberekkel szemben védettebb vagyok, vagyunk.

76. Guruljka (válaszként erre: 74. - Napsugár8)
2019. okt. 1. 15:19
Nem tudom, mikor vonatoztál utoljára, de a MÁV előnyére változott. Én kimondottan megszerettem a vonatozást.
75. Guruljka (válaszként erre: 67. - Bözsi néni)
2019. okt. 1. 15:18

Az én fiam úgy 3 műszakozik, hogy mindig az éjszakást várja, ill. azon a héten élvezi. Mivel eddig még nem hívták be hétvégi túlórára, ki is tudja pihenni magát.

A reggeles úgy elmegy, a délutánost utálja.

Egyelőre megy neki, de még nem is régóta csinálja. Majd meglátjuk.

Itt azért elég sokan 3 műszakból mennek nyugdíjba is.

74. Napsugár8 (válaszként erre: 71. - Fincsi5)
2019. okt. 1. 15:18
Kétlem. Nemzeti csak abból szokott lenni, ahol lóvé van. A MÁV és a Volán lóvé-temető lenne, ha helyre akarnák pofozni. Nincs már abban semmi, már csak a neve a régi.
73. Guruljka (válaszként erre: 69. - Globus)
2019. okt. 1. 15:15

Azt senkinek nem ajánlanám én sem, de hallok olyanról, aki évek óta csinálja és bírja. Szerintem ő a kivétel.

Na meg, van cég, ahol belépéskor megkapod az éves beosztást előre, és van, ahol a hónap elején adják ki, csak arra a hónapra.

72. Guruljka (válaszként erre: 71. - Fincsi5)
2019. okt. 1. 15:12

A volánok?

Eddig sem voltak egy széthúzó csapat.

71. fincsi5 (válaszként erre: 62. - Guruljka)
2019. okt. 1. 14:21
Értem. Azok most összevonásra kerültek, lehet nemzeti lesz. D
70. Bözsi néni (válaszként erre: 69. - Globus)
2019. okt. 1. 14:10
Igen, az még rosszabb. Csak itt az most nem volt opció, azért nem írtam.
69. globus (válaszként erre: 67. - Bözsi néni)
2019. okt. 1. 14:08
Van rosszabb... a folyamatos, 4 műszak. 2 nap délelőtt, 1 szabad, 3 nap éjjel, 1 szabad, 2 délután stb.
68. cabe9b62d0 (válaszként erre: 66. - 0adc8842b1)
2019. okt. 1. 14:05
Csak egy kérdés. A szavakat pedig válogassuk meg okika? Amúgy meg messziről jött ember, azt mond amit akar. Idióta..
67. Bözsi néni (válaszként erre: 60. - Napsugár8)
2019. okt. 1. 14:04

Fiam évek óta 3 műszakozik, nem lehet megszokni. Mire megszokná, vége a hétnek és már más időben kell menni.


Szerintem a 3 műszak a legrosszabb - a szervezetnek is.


A 4 nap munka, 4 pihenő nem annyira megterhelő, mint a 3 műszak, főleg fiatalnak nem, mert a 12 órát le lehet húzni, de mivel mind nappalos, nem törik meg az alvás-ébrenlét ritmusa, az étkezések ritmusa sem (nem éjjel eszik pl., mint éjszakásban), stb.

66. 0adc8842b1 (válaszként erre: 1. - Cabe9b62d0)
2019. okt. 1. 13:53
Nagyon hülye kérdés. Másokra vagy kiváncsi? Neked kell tudni , hogy elvállalod-e a munkát a 4-nap munka, 4 nap pihenő is lehet jó, meg a 3 műszak is. Melyik munkát szereted szívesebben? Hogy jobb a családodnak? Melyik ad több keresetet? Szerintem a 4 nap munka a jobb,annyira nem veri szét a hétköznapokat. DE függ a "melyik, milyen adatoktól", amiket Te tudsz.
65. cabe9b62d0 (válaszként erre: 63. - Amaunet)
2019. okt. 1. 12:34
Így-így
64. 826302286d (válaszként erre: 62. - Guruljka)
2019. okt. 1. 12:10

Amivel a cég vitt engem csak fegyenc járatnak hívtam.😁

3\3 12 óra.Nappal és éjszaka .Ritkán esett hétvégére a szabadnap.

Három év után feladtam.

63. Amaunet (válaszként erre: 61. - Cabe9b62d0)
2019. okt. 1. 11:00
Amelyik előbb jön és nincs tömve?🙂
62. Guruljka (válaszként erre: 58. - Fincsi5)
2019. okt. 1. 10:33
A polgári, igen, gyakorlatilag a volán. Az, ami nem valamely cég szerződött járata, és nem különjárat. Tehát menetrendben szerepel, bárki által igényve vehető.
2019. okt. 1. 08:45
Holnap reggelig eldöntöm.. Az egyik busz az egyik irányba visz, a másik az ellenkezőbe. Pillanatnyi hangulatom fog dönteni. :D
2019. okt. 1. 08:28

Inkább a 3 műszakot választanám. Akkor a szervezetnek van ideje begyakorolni, hogy csak hetente kell átállnia ilyen-olyan beosztásra.

A 4-4 nap váltás nekem olyannak tűnne, mint amikor valakinek le-fel ugrál a vérnyomása, vagy a vércukor szintje... hosszú távon biztos nem tesz jót a szervezetnek. Az a bizonyos belső óra tisztességgel bekavarodna. Amíg fiatal az ember, meglehet, hogy észre sem veszi, de előbb-utóbb érezni fogja a hatását.

1 2 3

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2024, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Facebook