Főoldal » Írások » Hobbi & Otthon témák » Minivilágok: Minimundus, Swissminiatur, Legoland

Minivilágok: Minimundus, Swissminiatur, Legoland

Közép-Európában három jól megépített makettpark is várja a turistákat, ahol a világot láthatjuk kicsiben: épületeket, járműveket, hegyeket, stb. A Minimundus az ausztriai Klagenfurtban, a Swissminiatur a svájci Melidében, Lugánótól nem messze, a Legoland pedig a németországi Günzburgban található.

A makettvilágokról általánosságban elmondhatjuk, hogy rengeteg munkát fektettek beléjük a készítők, ha közelebbről megnézzük őket, láthatjuk miféle aprólékossággal ügyeltek a részletekre is egy-egy épület megépítése során. Mellettük pedig mininövények és színes virágok nőnek, amelyek tovább növelik életszerűségüket.

Mindegyik parkban vonatok és hajók járnak körbe, igaz az utóbbiakat mozgató síneket egyik helyen sem sikerült teljesen jól elrejteni. A vonatok valódi pályaudvarok kicsinyített másán állnak meg, a jobb hatás kedvért ott időznek is kicsit, mintha utasokra vagy átrakodásra kellene várniuk. Majd továbbindulnak, felüljárókon, sorompóval lezárt útkereszteződéseken, hidak alatt, alagutakon, és a mininövények dzsumbujában eltűnve haladnak tovább...

Azt leszögezhetjük, hogy ide tényleg minden korosztálynak érdemes ellátogatnia, a felnőtteket az épületek és a lemakettezett táj, a gyerekeket a mozgó vonatok és autók fogják magukkal ragadni.

Ha hosszabb kötetlen utazásra indulunk, még az elején tervezzük be e parkok valamelyikét, hiszen a világ kicsinyített épületei láttán esetleg kedvünk támad azokat megnézni élőben is, újabb úticélokat adva ezzel kirándulásunknak.

Minimundus - Klagenfurt, Ausztria

Elsőként a Minimundust láttuk, az Ausztria déli határánál fekvő Klangenfurt városában. A parkban több mint 100 épület kicsinyített mása található, szerte a nagyvilágból - mi nem számoltuk, ez egy prospektusokban közölt szám. Magyar vonatkozású témát is találtunk: a Halászbástyát és a Mátyás-templomot. A parkban elsősorban az épületekre koncentráltak, természeti képződmények és egyéb színesítő elemek csak elvétve fordulnak elő. Kacskaringós össze-vissza vezető utakon, kisebb hidakon haladhatunk végig a felcímkézett építmények közt, ha a nyilat követjük, talán mindenhol járni fogunk.

Szemünk falni fogja a látnivalókat, s rájöhetünk, hogy mennyi helyre volna jó még eljutni ebben az életben. Emlékezetes lehet pl. az Eiffel torony, ha felfelé fotózzuk, a méretek nem látszanak, így akár be is kamuzhatjuk, hogy tényleg jártunk Párizsban.

Néhány kép a Minimundusból, kedvcsinálónak, alatta folytatódik a cikk:

Swissminiatur - Melide, Svájc

Második úticélunk a svájci Swissminiaturbe vezetett. Itt Svájc nevezetességeit állították ki kicsiben. Nekem azért tetszett ez a hely sokkal jobban, mert élet volt benne: kisemberek tevékenykedtek a szőlőtőkék mellett, kisautók mentek az autópályán, libegők pedig a hegy tetejére. Ha Svájcot meg szeretnénk ismerni, ide érdemes elmennünk. Kisvonattal körbe is száguldhatunk - ha kisgyerekkel megyünk, a belépőjegy mellé ingyen adnak erre jogosító zsetont.

Néhány kép a Swissminiaturből, kedvcsinálónak, alatta folytatódik a cikk:

Legoland - Günzburg, Németország

Harmadjára a Legolandben jártunk. Legolandből sok van a világban, nekünk Németországban volt szerencsénk meglátogatni egyet közülük. Ennek a makettvilág csak egy része, valójában egy komplexebb szabadidőparkról van szó: vidámparkkal, tropikáriummal, ajándékboltokkal.

A park közepén több blokkra bontva megtalálhatjuk a kicsinyített legó-világot, ahol minden legóból készült. Ettől talán még különlegesebbnek tűnhet az előző két helynél, bár itt a felhúzott épületeket nem nevezték nevén, így csak ha jártasak vagyunk az építészetben, vagy már sok helyen voltunk, ismerhetjük fel az egyes nevezetességeket. A legtöbb épület valószínűleg nem is létezik a való világban, csupán a város jelleg növelése céljából építették fel őket. A házak között legóemberkék napoznak, sietnek munkába, vagy éppen a kolosszális méretű stadionban szurkolnak kedvenc csapatuknak.

Akkor fogjuk megérteni, hogy micsoda munka lehetett ezt létrehozni, ha veszünk egy nagy doboz legót valamelyik bolt polcán, és összerakunk belőle egy 10x20 centiméteres kisautót. Most gondoljunk bele, mennyi ilyen doboz kellett a többtíz négyzetméternyi világ megalkotásához...

Néhány kép a németországi Legolandból, kedvcsinálónak:

Annak, aki cikkem láttán esetleg úgy gondolja, hogy ez a 3 hely egy napra is betervezhető, csalódást kell okoznom, annál azért jóval többet kell utazni egyiktől a másikig, ráadásul kishazánkból indulva még nehezebb dolgunk van.

Talán egyszer majd Magyarországon is lesz valami hasonló, én már alig várom, és biztos, hogy ott is látogatásomat teszem a megnyitását követően. Addig is maradnak a megörökített fényképek nyálcsorgatónak.

Írta: Speedz, 2010. július 7. 21:08
Fórumozz a témáról: Minivilágok: Minimundus, Swissminiatur, Legoland fórum (eddig 15 hozzászólás)

Ha tetszett, az alábbiakat is ajánljuk figyelmedbe:

Minden jog fenntartva © 2005-2024, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Facebook