Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Főoldal » Fórumok » Szépség & Egészség fórumok » Mélyalvás és éberalvás fórum

Mélyalvás és éberalvás (beszélgetős fórum)


28. Babi11
jan. 21. 16:33

Nekem most éjszaka nem mutat ébrenlétet,pedig 2-3 órát nem aludtam, a front, az erős szél.

Akkor mennyire megbizható???

27. elbb (válaszként erre: 24. - Babi11)
jan. 20. 15:56
Most visszanéztem pár napot, és többnél 8-9 között elkezd mérni alvásidőt. Pedig szinte mindennap dolgozom, nyilván az esti időszak már nem olyan aktív, na de nem alszom közben :D Ok, ülök a gép előtt, és nem kell túlmozognom a dolgot. Szóval passz.
26. Babi11 (válaszként erre: 23. - Elbb)
jan. 20. 11:51
nálam jelzi,hogy ébren vagyok
25. Babi11 (válaszként erre: 4. - Hpetra22)
jan. 20. 11:51
Nekem is az van, nagyon kevés a mélyalvás,1-2 óra
24. Babi11
jan. 20. 11:50
Mennyire biztos ez szerintetek?
23. elbb
jan. 20. 05:26

En is vettem okosorat, tobbek kozott hogy tudjam, miert nem alszom jol. Az erdekelne hogy ez a kutyu ilyenkor mit figyel? Mert pl nekem azt irja, hogy 21:30tol van eberalvasom. Ami azert fura, mert akkor meg dolgoztam. Oke, hogy csak ulok a szeken a monitor elott es nulla a mozgasom(ezek szerint az eger mozgatasat sem erzekeli) lehet annyira belassul a pulzusom? 23:21-tol melyalvas kezdodik, az stimmelhet, mert en ahogy vizszintesbe kerulok el tudok aludni. Szoval nem jok ezek az orak.:(

Ejjel voltam ebren egyszer, azt nem vette eszre. Fura mindenesetre.

22. Oneday
jan. 6. 07:56
Nekem még közel a felkeléshez is, közvetlen előtte is vannak rem fázisok. Nem tudom, ez pl mennyire van rendben. Pedig tudom, hogy mindjárt kelni kell. Lehet, h olyan fáradt vagyok, hogy képes vagyok az utolsó percekben is ilyen mélységbe menni..
21. Oneday (válaszként erre: 20. - Hpetra22)
jan. 6. 07:53
Máshogy aludtam :) de hogy miért, azt nem tudom. Nyilván nincs két egyforma éjszaka, ami az alvást illeti. De a ma reggeli elemzés sem túl jó. Túl sok a felszínes alvás benne. 4 óra 22 perc a 6 óra 45 perces alvásból :(
20. hpetra22 (válaszként erre: 16. - Oneday)
jan. 6. 06:44
Az első hasonlít az enyémre, a 2. 3. képen miért ennyire más?
jan. 6. 06:43

7 órát aludtam, abból 19% volt mélyalvás. Általában 4-6 perces időtartamúak, a leghosszabb 14 perc. Ezek arányát pontban adja meg az app, 45 pontot kaptam, 70 alatt számít alacsonynak.

Éber alvás 56%, REM 25%.


Nem ébredtem szerinte, de egyszer tuti ébredtem és ittam pár kortyot, utána viszonylag gyorsan visszaaludtam.

18. Oneday (válaszként erre: 17. - Michelle.r)
jan. 5. 20:28
Mondjuk a tegnap éjszakai fura, mert a macskák a vége felé felzavartak egyszer - kétszer. Rájuk is kellett szólnom. De lehet az óra úgy érzékelte, hogy "alszom" :)
17. michelle.r (válaszként erre: 16. - Oneday)
jan. 5. 20:24

Szerintem ezért sokan ölnének 😝 Nekem furcsa, hogy 0 percet vagy ébren, de irigyellek érte.


Bár ma 89%-ot kaptam 🤗6 óra 40 perc alvásból:

Ébrenlét: 0:43

REM fázis: 1:47

Felületes alvás: 3:12

Mélyalvás: 1:41


Nem volt otthon az uraság, lekapcsoltam a fűtést, 17 fokra.

16. Oneday (válaszként erre: 1. - Hpetra22)
jan. 5. 18:16
Feltettem az adatlapomra az elmúlt 3 nap alvás grafikonját. Van itt mindenféle. Van, hogy sajnos későn alszom el, akár 1-2 óra felé :(
15. Oneday (válaszként erre: 14. - Oneday)
jan. 5. 18:11

Ehhez a telefonos apphoz mondjuk az kellett, hogy se kutya se társ ne feküdjön mellettem akkor, mert nyilván az úgy nem mér akkor rendesen (hiszen kinek az alvását figyelje, párom horkolós, kutyusom szintén extrán horkolós volt :))

Nekem Xiaomi Amazfit Bip U van pár napja, jó teszteket olvastam róla a neten és meg is vagyok vele elégedve.

14. Oneday
jan. 5. 18:05
Valamint az sem jó, ha az ember pont akkor kell fel, mert ébreszti az óra, mikor rem fázisban van. Akkor lehet egész nap fáradt. Régen a telefonomra letoltott alvás applikaciót próbáltam. Magam mellé kellett tenni éjjelre a telefont, mozgást, hangokat figyelt. Ebből állapította meg az alvás mélységét. Be lehetett állítani, hogy ha úgy látja, hogy épp nem vagy mély alvásban, akkor fél, egy órával hamarabb ébresszen. Ébresztett is akkor amikor úgy érezte "jobb" nekem és valóban. Bár annyival kevesebbet aludtam, de pihentebb voltam, és nem fáradt egész nap. Pedig én aztán szeretek aludni.. Vissza lehetett hallgatni, hogy milyen hangokat vett fel (csak akkor indította be a hangrögzítést, ha hangot észlelt)
13. Oneday (válaszként erre: 1. - Hpetra22)
jan. 5. 18:00
Nem mindig jó a sok alvás, inkább a minőség, mint a mennyiség. Állítólag 6-8 óra elég kellene, hogy legyen. Nyilván csak akkor, ha az tényleg pihentető. Illetve éjfél előtt lefeküdni aludni, legjobb 11 óra előtt. Mellőzni közvetlen előtte az evést, illetve sportot,kávét..
12. Oneday (válaszként erre: 1. - Hpetra22)
jan. 5. 17:58
Na pont hasonlóan vagyok én is. Vettem egy okosórát, többek között az alvás miatt is :) én tudom sajnos, hogy rosszul és így tuti felszínesen alszom és ki is mutatta. A ma reggeli volt a legérdekesebb. Éjfél körül aludtam el, a mélyalvas utána kezdődött,majd négy órán át folyamatos felszínes alvás.. :( és reggel az utolsó órákban volt REM szakasz, felváltva felszínes alvással, egymas után ez többször váltakozva. Aludni aludtam, nem emlékszem, hogy forgolódtam volna, felébredni nem ébredtem, de hát ennyire aludtam "nem mélyen". Reggel éreztem is a hatást. Fáradság, még jobban, és fejfájás. Esetleg melatonint lehetne szedni (alvás hormonja) vagy triptofánt, illetve no stressz. Na az utóbbi a nehezebb dolog..
11. janszi (válaszként erre: 1. - Hpetra22)
jan. 5. 17:49

Azt gondolom,hogy alváskor először a test pihen,regenerálódik szükség szerint,majd jön a napi információk(emlékek) válogatása,eltevése(beírás),majd jön a megoldatlan problémák rész,akár a visszatérő álmokkal,majd a jövőbe visz az út ha visz(dejavu fészke).A fontosság-ébredési forma mondja meg hogy emlékszik az ember az álmaira vagy nem,nem úgy.

Megzavarhatja a pihenést egy folyton visszatérő hang,ami lehet a hűtő bekapcsolása,egy külső elhaladó jármű,egy-egy reccsenés(szomszéd),ez ellen a belső zaj lehet kompenzáló,a test kipihentsége is lehet zavaró,vagy a kemény matrac,szivacs,de más is.Kipróbálni ki lehet az esti tornát,ami átmozgatja a testet,így készteti regenerálódásra,pihenésre,és egy bekapcsolva hagyott hangfelvevő is lehet árulkodó ha összevetjük a ciklusokkal,már ha az időponthoz kötve is látszik.

10. Babi11 (válaszként erre: 5. - Hpetra22)
jan. 5. 17:24

Nekem is Honor 5-os van,mélyalvásban 1-2 órát mutat, a többi a könnyed alvást. Ébrenlét stimmel,sokszor ébredek fel 2-3 óra között. Jó lenne tudni,mennyire biztos.

A lefekvéstől a felkelésig is pontis időt mutat.

9. michelle.r (válaszként erre: 7. - 9cf0877606)
jan. 5. 14:39
Igen. A férjem tegnap éjjel nem volt itthon, megkérdezte reggel hogy aludtam. Azt válaszoltam, nem tudom, zuhanyzás után elfelejtettem visszavenni az órám. Szerintem még mindig röhög 🙃
8. michelle.r (válaszként erre: 5. - Hpetra22)
jan. 5. 14:37
Tökéletes. Kategóriájában a legjobb. Mit jelent pontosan, hogy kevés a mélyalvás? Mennyi? Nekem fitbit charge 2 van, mélyalvásban 60-90percet szoktam tölteni. Azt éber állapotom 24-45 perc között van általában.
7. 9cf0877606 (válaszként erre: 1. - Hpetra22)
jan. 5. 14:00

Nincs okosórám, tehát adataim se arról, hogy hogyan alszom.

Az alvásrendem azonban igen egyéni, sokan el se igen tudják fogadni, hogy ez "normális": korán fekszem korán kelek. (Ha úgy adódik, hogy "túl korán", akkor napközben rendszerint alszom fél-egy órát. (Ha álmos vagyok vagy fáradt. Nyugdíjas vagyok, magam osztom be az időmet.)

Nem vagyok kialvatlan azokon a napokon se, amikor pl. éjjeli 2-kor vagy 3-kor felébredek. Ilyenkor az az érzésem van, hogy kialudtam magam.

Elég sokszor álmodom, sűrűn emlékszem is az álmomra.

Elalvás előtt rendszeresen vagy rejtvényt fejtek, vagy olvasok.

Amikor "túl korán" felébredek, akkor azonnal fel is kelek. (Innen van az, hogy sűrűn előfordul az, hogy éjjel is itt vagyok a Hoxán.)

Érdekes lenne, ha lenne okosórám, és tudnám, hogy az alvás minősége szempontjából hol is állok. :-)

6. asgardi (válaszként erre: 4. - Hpetra22)
jan. 5. 13:30

Koffeinnel, alkohollal hogy állsz?

A filmnézés se a legtutibb, cseszteti az agyad, szemed... Ez az a kategória, frekvencia, ami zavarhat. Ugyanaz mint a tv. Kütyümentesen próbáld ki, olvass, számolj barikat, nem tudom... :))


Passzolom, mennyire megbízható. A Honor/Huawei márkával elégedett vagyok. Hűséges telefonvásárlója vagyok a cégnek.

jan. 5. 13:06
Honor 5-ös órám van, nem tudom mennyire megbízható az adat rajta. Valaki már esetleg nézett ilyen alvásfigyelő appot?
jan. 5. 13:06

Esténként filmet szoktam nézni lefekvés előtt, kék fényt nem igazán. A hálóban nincs tévé, tehát film után tisztálkodom, addig szellőztetek. Az ágy kényelmes, az ágynemű minőségi, nem szokott melegem lenni.

Paleo módon táplálkozom, odafigyelek mit és mennyit. Ritkábban sportolok mostanában, de rendszeresen gyalog megyek munkába. A stressz jelen van az életemben, mint amennyire mindenkinek, aki dolgozik és él ma Magyarországon... :)

Laborba azért nem mennék, ennyire nem komoly.

jan. 5. 09:44

A másik, nem tudom, mennyire megbízható ehhez az órád. Ha esetleg jobban érdekel, vannak alváslaborok, ahol talán komolyabb módon elemzik az általad felvetett problémát.


Simán lehet, hogy valami banális, apró dolog megváltoztatásával helyreáll. Aztán biztos lesz még kommentelő, aki tud okosat mondani. :)

jan. 5. 09:42

Kedves Petra!

Először is végig kellene gondolni, hogy ideális körülményeket teremtesz-e a "jó" alváshoz, pihenéshez.

Megfelelő (nem túl meleg) hőmérséklet, átszellőztetett szoba, kényelmes fekhely, csend, megfelelő "fényviszonyok" -itt gondolok a kékfény kiiktatásra pl-. Fontos lenne az is, hogy mielőtt megpróbálsz elaludni, az agyad is ilyen irányba tereld, ha érted mire gondolok...

Fizikai aktivitással, étkezéssel mi a helyzet? Próbáld meg vezetni, mikor mit és hogyan csinálsz, téplálkozol, mennyi stressz ér, mivel foglalatoskodsz alvás előtt és másnap mennyire érzed magad kipihentnek. Aztán összevetheted a mért adatokkal.

jan. 5. 09:35
Sziasztok, vettem egy okosórát, ami követi az alvást. Mindig az jön ki, hogy kevés a mélyalvás és túl rövidek a szakaszai is. Ezen mivel lehet változtatni? Hiába alszom sokat, olyan, mintha sosem lenne elég. Akkor sem vagyok kipihent, ha 10 órát alszom, bár ez ritka.

Minden jog fenntartva © 2005-2021, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Facebook