Középiskolai felvételi (beszélgetés)
Ez igen!! Valaki korábban írta, hogy lassan nehezebb bejutni egyetemre, mint gimibe...... ez is ezt bizonyítja.
Szorítok neki !
Sziasztok!Tegnap megvolt a szóbeli a Weöresben. Hááát nem tudom, hogy mi lett az eredmény. Még csak látszani sem látszott semmi az arcukon. A drámavizsgán beparázott, mert azt hitte, hogy megúszhatja az éneklést, de nem sikerült, és aztán innentől kezdve, a dal nem is lett valami jó, tök mélyen kezdte. De segitettek neki, mert mondta, hogy csak a kórusban szokott énekelni, ezért az egyik felvételiztető tanárnő vele énekelt. A vers és próza nagyon jól ment, a szituációs gyakorlatok egész jól mentek, legalábbis szerintem.
Aztán átmentünk egy másik bizottsághoz, ahol a beszélgetés folyt.
A beszélgetés az nagyon kemény volt. Beszélnie kellett a kedvenc könyvről, az jól ment. Megnéztek mindent amit vittünk, az ellenőrzőt ketten is alaposan megnézték. Aztán jött a java. Adtak egy lapot, amin volt nyolc festmény. Elmondtak egy pár mondatot, és a mondatokból ki kellett találni, melyik festmény az, és cimet kellett adnia. Majd ki kellett választania egy festményt, és arról beszélni, hogy mit lát rajta, és cimet adni. Aztán mondtak mondatokat, és azt folytatni. Pl. szomorú vagyok, ha ..., boldog vagyok, ha....
Ezen kivül még ők is elkezdtek mondatokat, amik gyereket mutatják be, és azt is folytatni kellett. Igazából jó kis pszicho felmérés is volt. Ebből az egészből az a legjobb, hogy fogalmunk sincs semmiről, hogy mi lett az eredmény, és hogy hogy sikerült. Amúgy sem tudtuk, hogy hogy áll a gyerek, mert nincs kiirva, hogy mi alapján kell pontot számolni, mik azok a tantárgyak, amik alapján számolhatunk. Csak egyet tudtunk, hogy a szóbelire már jók vagyunk.
Na ezért tartom én ezt a rendszert sz.rnak. Mert ha esetleg tudom, hogy itt hogy állunk szóbeli után, mondjuk sokkal jobban, mint a Kölcseyben, és a gyereknek nagyon tetszett a suli is, akkor van értelme cserélni a rangsort. De igy??? Hát most a többi diák, győr és a jó isten kezében van a gyerekem sorsa.
Ez hogy van?
Ha nem kérnek felvételit, akkor a pontszámítás kizárólag a hozott pontok alapján történik.
Azt esetleg el tudom képzelni, hogy amolyan irányvonalként, azonos pontszám esetén azt részesítik előnyben, akinek jobb lett a központija.
Az én fiam tavaly szerencsésen bejutott az első helyen jelölt iskola első helyen jelölt tagozatára.
A többi iskolától azt az értesítést kaptuk, hogy:
"Más iskolába történő felvétel miatt a jelentkezését a továbbiakban nem tudjuk figyelembe venni"
Tehát az ideiglenes jegyzéken még szerepelt náluk, de az áprilisi végleges ranglistán már nem volt ott.
Szia Limma!
Abszolút jól értelmezed, igen simán kiüti akár a 4. iskolában azt a diákot, akinél jobban teljesített.
Az elsődleges tanulói igény akkor áll, ha teljesíti a felvételi feltételeket. Ezt eddig minden hozzászólásomban odaírtam, mert ez az egyik legfontosabb tényező. Pl. hiába akar bejutni egy elit gimnáziumba egy 3-as tanuló, közepes felvételivel, mert nem teljesíti a feltételeket. Akkor semmit nem jelent az, hogy első helyen azt jelölte, mert a feltételei nem adottak hozzá.
Akkor irják be azt, hogy azért nem veszik fel, mert nem első helyen jelölte az iskolát, ha már Győr visszajelzett a következő helyeken levő iskoláknak, hogy már az 1. vagy 2. helyen bejelölt iskola felvette a gyereket. Igy történhet meg, h a 3, 4, 5 helyen levő tagozatnál, iskolánál azt irják, h mivel nem első helyen jelölte, - nem vesszük fel.
Nem az az indok, h nem fért volna be a tanulmányi eredménye miatt, hanem nem ELSŐ helyen jelölte, ezért már "elvitte" az előtte jelölt iskola.
NL Café fórumról átmásolva:
"Ezzel egy kicsit vigyázzatok. Elméletileg nem tudják az iskolák, hogy melyiket jelöli meg a gyerek első vagy második helyen, de gyakorlatilag igen. És ha nem az első helyen jelölöd meg, gyakran nem veszik fel a gyereket. És az indok az, hogy nem az első helyen jelölte meg. A fiam most 10-be jár, amikor ő felvételizett, volt olyan kislány, akit a 4,5 -ös eredménye ellenére azért nem vettek fel sehova, mert nem az első helyen jelölte meg. (a vicc az, hogy amit elsőnek jelölt be, ott is ez volt az indok ) "
Kakasdombtól:
Engedelmetekkel én ezt a Szt. Margitos "bejegyzést" idemásolnám:
Felhívjuk azoknak a diákoknak a figyelmét, akik nálunk szeretnének tanulni, és iskolánk jelezte a fogadókészségét, ám ők a „Tanulói adatlap” első helyén nem minket jelöltek meg, hogy március 19-20. között feltétlenül módosítsák a jelentkezési sorrendet. Akik nem az első helyen jelölik meg intézményünket, azok számára tovább nem biztosítjuk a felvételt.
Még mindig él a kérdésem:
Nem úgy működik ez, hogy ha az első három helyre nem veszik fel akkor ugye nézik a 4. -et, és hiába van már "feltöltve " az osztály, simán "kiüt" onnan bárkit akinél neki több pontja van? Valahol a fórum elején tök jól leírta ezt valaki, és én így értelmeztem!
Én is így értelmeztem, de akkor a Margit hogy írhat olyat, hogy nem biztosítja a felvételt -
ezt nem "Ő" dönti el, hanem az algoritmus.
Milyen indokkal küldi el azt a gyereket, aki ugyan nem első helyen jelölte, de mondjuk több a pontja, mint a többinek, akik első helyen jelölték?
Ha a Te gyerkőcöd a 4. helyen jelölte be a sulit,és ugyanannyi pontja van mint egy olyannak aki 1,2,3 helyen akkor itt lesz fontos a sorrend! Az kerül be akinél sorrendileg előbbre került az iskola.
Szerintem ezért mondják, hogyha látod jó esélyetek van az ideiglenes jegyzék alapján valamelyik iskolába v. szakra akkor azt írd be első helyre.
Ez pusztán szakmai fogás. Nyilván mindenki arra törekszik, hogy az iskolájába a legjobb képességű gyerekek tartozzanak, s belőlük minél többet szeretnének felszippantani. Mivel a rangsorolás a tanulói igényeket veszi elsősorban figyelembe, így ha elérte a diák a felvételi szintet, akkor az a fontos, hogy első helyen a suli bejelölve, mert akkor garantáltan erősíti és nem csak feltölti a létszámot.
Aki itt alább írta, hogy kiszedték a fiából azt, amihez semmi közük, első reakcióm nekem is az volt, hogy forduljon az OH-hoz. Aztán rájöttem, hogy tulajdonképpen nem nyer vele semmit az igazgató, mert nem tud beleszólni. Hiába készít listát az első helyen jelöltekről. Maximum a pótfelvételi és a fellebbezések során lehet csak játszadozniuk.
De még mindíg nem tiszta, hogy akkor miért ragaszkodik minden iskolaigazgató ahhoz, hogy az Ő iskolája legyen megjelölve első helyen? :)
Ez a kérdés még nyitott a számomra!
Szia Limma!
Nem úgy működik ez, hogy ha az első három helyre nem veszik fel akkor ugye nézik a 4.-et, és hiába van már "feltöltve " az osztály, simán "kiüt" onnan bárkit akinél neki több pontja van? Valahol a fórum elején tök jól leírta ezt valaki, és én így értelmeztem!
Limma! - Értsd már meg, h a Margit nem tudja, h te a 4. helyen jelölted!!!!!! Az iskola NEM TUDJA, hogy hanyadik helyen van jelölve, csak Győr, és ő teszi egymás után, oda, ahova elég a pontszáma!!!!!
Tehát, ha elég a Margitba, oda veszik fel!
Nu, 285 gyereket hívott be a Szt. Margit szóbelire.
Hétfőn Móricz, szerdán Vörösmarty, azzal kész, lehet körmöt rágni.
Különben mindegy már, csak ne gyűjtőiskolába kerüljön :-)
Hát épp ez az!
Azt, hogy én mit jelöltem első helyen, persze, hogy tudom. De ha a Szt. Margit nekem 4. és az előtte levő három suli kiesett, akkor ugyebár a Margitba kerül(ne!!)a gyerek, de a Margit NEM VESZI FEL, mert nem első helyen jelöltük.
Csak a jövőre nézve, bízva abban, hogy nem lesz rá szükség:
egészen pontosan ki fellebbezhet?
Meg lesz adva a ponthatár, amitől fölfelé bekerültek a gyerekek, és csak a helyhiány miatt kimaradók fellebezhetnek?
További ajánlott fórumok:
- Középiskolai felvételi matematikából 2010-ben
- Óvódák, bölcsődék, általános iskolák, középiskolák, bárhol a világon
- TB ügyintéző tanfolyamra jelentkeztem. Van valakinek információja, mire lehet számítani felvételinél?
- Mikor lesz fent a neten a középiskolák végleges felvételi sorrendje?
- 2011 középiskolai felvételi
- Hol lehet megnézni a tavalyi középiskolai felvételi ponthatárokat?