Középiskolai felvételi (beszélgetés)
Kerdezed, 25 pontos szobelis gyerekek kik lehetnek, hogy kerulhetnek be egyaltalan.
Az en gyerekem 22 pontot kapott szobelin 50-bol. Valoszinuleg 0-2 pontot kaphatott 25-bol magyarbol, mert a matek resze jol sikerult, pici bizonytalansaggal, amit rogton javitott. O 90 pontos irasbelivel, 48 pontos magyarral ment szobelizni, vilageleteben otos volt irodalombol, sokat olvas, tajekozott. Ugy erezte, hogy nem tudta jol a huzott tetelt, amit meg nem tanultak; de valamit azert tudott mondani. A tanarno ot is probalta megalazni (pl.: ez a tudas mashova talan elegseges, de a Fazekasba keves lesz, a valasz pontatlan, ez a valasz igy semmit nem er, nem fogadom el, ezt-azt nem kerdeztem, csak a kerdesemre felelj; melyik tankonybol.tanultok?...).
A pontszamon csak nevetni tudunk es a Fazekast hatrasorolni.
A szobeli pikanteriaja, hogy a gyerekem (aki reggel az elsok kozott vizsgazott) azt meselte, hogy amig a teteleked dolgoztak ki a tanarno vegig egy kollegajat szidta hangosan a tobbi felvetelizo fule hallatara, ami nem tulzottan professzinalis huzas egy suli reszerol)
Lazítsunk kicsit! :-)
Soproni Széchenyi István Gimnázium férfi tanári kara. Láttátok már? Zseniális!
[link]
Látom ismét egyetértünk. ☺😉
Nálunk se ismerős, se protekció, csak várjuk, hogy mi lesz a listán.
Biztos, hogy mindenkinek igaza van, de nehéz egy gyereknek ezt megmagyarázni, főleg ha úgy jön ki a szóbeliről, hogy a matek hibátlan volt, semmi +-t nem kérdeztek tőle. A magyart is tudta, legalábbis nem javították ki, hogy rosszat mondott volna.Legrosszabb esetben is legalább 40 pontot kapok.
Mi pont így jártunk negyedikben, szintén 83 ponttal. Máshová felvették, aztán mégis itt izgaulunk! :)
...és azért az sem valószínű, hogy a 25 pontosok matekból mind maxot kaptak, magyarból meg nullát, sőt igen valószínűtlen. Még ha úgy is érezték, hogy matekból mindent tudtak, ez sokszor nem egészen úgy van. :)
Én nem állítottam azt, hogy ne lett volna - akár igazságtalan - lepontozás. Csak általánosítani nem lehet szerintem, miszerint sokan 25 pontot kaptak a társadalomtudományi tagozaton a szobelin.
Amúgy hiába volt az én fiam is mindig 5-ös magyarból, hiába készítette föl a magyartanár anyja a szóbelire, simán húzhatott volna olyan tételt, ami miatt elhasal. Mert nem tudta annyira, nem szerette annyira.
Szia! DNG-ről.
Sokat irhatnék, és ha már DSD: pro és kontra:-). Klasszisokkal jobb a DNG, a nyelvoktásban verhetetlen. Hiszen itt minden nap használják a nyelvet, nemcsak a népismeret, német irodalom, német nyelv órán, hanem a szakórákon.
A tavaly végzősökből a top szakok és egyetemek hallgatói lettek., közgazdász, mernök,jogász, orvos. Cc. 450-470 pontokkal. Vannak, akik kint tanulnak.
Sokat kell tanulni, nulláról kezdve különösen, kemény időszakokat élhetnek meg . De megéri. Ezek a gyerekek most is kiválóan teljesítenek az egyetemen.
A nemzetiségi /tanulmanyi ösztöndíjak, remek lehetőségek, kint tölteni heteket.
Ketten lettek aranyérmesek a DNG-ból:-) tavaly nyáron Szingapúrban, a fiizikaversenyen . A biológia, kémia oktatása is kiváló. A töri is. És nyert magyar OKTV-ét itt tanuló diák.
Ez volt a Pro. A Kontráról, ha érdekel valakit, privátban.
A felsorolt gyerekek közül hármat ismerek. Nagyon jók magyarból, felsőben minden évben 5-ös jegyet kaptak. A magyar tanárnőjük kiváló oktató, jól felkészítette a gyerekeket a szülők elmondása szerint.
A 82 alattiak... inkább azon, hogy elég sok 82 feletti elpályázik-e előlük topabb suliba az ideiglenes listáról. Azért csak nem az ismerősök segítségére pályázik mindenki. Van, aki elvből nem, van, aki azért, mert nincs ismerőse, van, aki meg nem is szeretne topba menni se ismerős révén, se saját erőből, se sehogy.
Azt pedig, hogy melyik tagozatot hányadik helyen jelölték meg, nem látja az iskola, de még meg is lehet változtatni 22-én, szóval nem ezen múlik a szóbeli (le)pontozása. De mondom, a "lepontozott" gyerekek is befutó helyen vannak, ha még szeretnék.
Illetve, hogy az derüljön ki a kérdezősködés során, hogy mit nem tud és nem sz, hogy mit igen.
Igen,szeretne járni szakkörökre,versenyekre. A mostani iskolájában van,hogy délelőtt szólnak,hogy délután versenyre kell mennie. Azért mert valaki szorgalmas és bemagolja a tananyagot,még nem biztos,hogy tudja is alkalmazni a tudását.
Úgy jutottak be, hogy az írásbeli magyarból kompetenciát mér. A szóbelire meg a felső tagozat irodalom tananyagát mondhatni teljes egészében tudni kellett. Plusz szabadon választott olvasmányok, színházlátogatásokról beszámolók... Nagyon is elképzelhető, hogy valaki közel hibátlanra írt meg egy kompetencia alapú magyar írásbelit, de mondjuk az időmértékes verselésről vagy a Szent Péter esernyőjéről nem sokat tud.
Mindenkitől lehet olyat kérdezni, amit nem tud. Más kérdés, hogy kedves dolog-e, de hogy lehet, az tény.
A 30042. alatt válaszoltam.
Valóban nem tudhatjuk, hogy ki milyen tudással ment oda, de azért elgondolkodtató, hogy miből adódik ez a nagy különbség, mikor egy-egy tantárgyra 25-25 pont adható. Pl. A 50. hely 159,2 pont ugyanez a gyerek B. 19.helyen 184,2 azaz 25 ponttal kapott többet, A 52. 158,6 B 25. 180,1 + 21,5 pont, A 55. 157,4 B 23. 180,4 + 23 pont, A 59. 155,2 B 21. 181,2 +26 pont, A 65. 152,6 B 171,6 + 19 pont, A 66. 152,4 B 44. 173,4 +21 pont, ebből én azt a következtetést vonom le, hogy ezek a gyerekek magyarból szinte semmit sem tudtak. Akkor, hogy jutottak be a szóbelire?
Milyen egyéb iskolai elfoglaltságok?
Tanulmányi szakkörök, diákolimpiai előkészítők, vagy szabadidő? Mert ha utóbbi, akkor amiatt sztem ne válassza... A F nem a közösségi életéről híres.
Jól kezded :)
Alig várom, hogy valaki meg úgy kezdje: “az én gyerekem egy stréber”
:)
Az én lányom sem egy stréber.A Fazekas mellé a Kossuth gimit,a Vörösmartyt és a Jedliket írtuk be.Ő is inkább az egyéb iskolai elfoglaltságok miatt választaná a Fazekast. Neki az esett rosszul,hogy olyat kérdeztek ami rajta sem volt a listán és még jól le is teremtette a tanárnő,hogy miért nem készült fel. A többi iskolában könnyű volt a szóbeli. Negyedikben 83pontja volt és kitűnő,de nem vették fel a Jedlikbe.
Ezt én sem értem:
"Ha végig nézem mindkét szakra jelentkezők pontszámát sok gyereknél a 0003 tagozat nagyon alul pontozott. Ezeket a gyerekeket márc. 1-re hívták be, a többség tudástól függetlenül 25 pontot kapott. Ők ezt a szakot 2.- nak jelölték."
Azt írtad, sok ismerősöd gyereke jár 6. és 8. évfolyamra a Fazekasba, ők mesélték. Annyira sokan nem lehetnek, hogy ebből ennyire általánosítani lehetne. Miszerint a tagozatra felvételizők többsége 25 pontot kapott, ráadásul tudástól függetlenül. Ezt mi honnan tudhatjuk? Hogy milyen tudással felvértezve mentek oda...
Nem szó szerint értettem..bocsánat.
Azt esetleg, hogy a szóbanforgó gyerekek reál tárgyakból erősebbek. :)
Bocsánat, de nem teljesen értem, hogy ebből milyen következtetést lehet levonni.
Én nem olvastam olyanról,aki pontban méri a gyereke értékét.
Tudom,hogy idegörlő ez az időszak,de sztem nem könnyíti meg ez a hergelés/hergelődés.
Én például egyáltalán nem gondolom ez, tavaly sem gondoltam úgy általában, idén viszont ismerősünk is van, aki egyébként egy szorgalmas, jó képességű, éles eszű gyerek, de úgy elrontotta az írásbelit, mint a huzat, messze a szóbeli behívási ponthatár alatt még a kevésbé népszerű iskolákba is. Pedig egyébként abszolút megállná a helyét akármelyik ún. topgimiben is.
Szerintem a csevej arról szól, hogy mindenkinek megvan a maga baja. A 90+ azon őrlődik, melyik top-top a jobb. A 86-92 vajon bekerül-e a top-topokba. A 82-86 bekerül-e a topba... 82 alattiaknak bejön-e az ismerős segítsége...és vannak a boldogok, akik ilyeneken nem görcsölnek, nem azon mérik a saját és gyermekük értékét, hogy hány pontosak. Én mindig attól félek, hogy nem sikerül a gyereknek segítenem, hogy megtalálja a saját útját. Az iskolát,ami a legjobban segítheti a képességei kibontakoztatásában...
Akik tudják kiről van szó, mind tudják, hogy ez a tanárnő nagyon szigorúan pontoz. Ettől függetlenül az a osztályba tavaly, tavalyelőtt 59, 66. gyerek még bejutott. Ha ezek után még van kedve oda menni.
További ajánlott fórumok: