Középiskolai felvételi (beszélgetős fórum)
Abszolút egyetértek. Mi is átéltük, hogy hónapokig csak félve mertük elmondani, hogy a Fazekasba fog járni a lányunk, sajnálatos előítéletek uralkodnak, elsősorban a kívülállók részéről. Sajnálom, hogy egyes diákok negatív tapasztalatot szereztek a szóbelin, de azért látni kell azt, hogy ide jelenleg mintegy ezer gyerek jár (és már hány ezer végzett), akiknek az elsöprő többsége nagyon szereti, szerette az iskolát. Olyanok, akik belülről látják. És olyannyira, hogy hatodik vagy nyolcadik után is ide jelentkeznek. Sejtem amúgy, melyik tanárról lehet szó, mert nagyjából az egyetlen az iskolában, akire a leírtak ráillenek. Egyébként remek tanárok vannak, ebbe az egy (vezetőtanárba?) most többen belefutottak, ugyanakkor semmi garancia arra, hogy a végül választott iskolában nem jár-e még rosszabbul bármelyik gyerek... A lányom véleménye a mai napig az, hogy sem jobb iskolát, sem jobb osztályt nem tud elképzelni a jelenleginél. Van gimnáziumi összehasonlítási alapunk, nyolcosztályosból felvételizett át.
Talán Andi68 írta korábban, mennyire más emberré formálta a gyerekét az iskola, csatlakozom ehhez azzal a kiegészítéssel, hogy szerintem ez nem iskolaspecifikus, iskolák tucatjai és gyerekek ezrei képesek rá, ez közös munka eredménye. A Fazekas is egy ilyen hely. Amit belülről látok: nem csupán hajtással, hanem a motiváló légkörrel és a módszertannal képesek eredményt elérni, ami jó képességű és érdeklődő gyerekekkel, valamint zömében kiváló tanárokkal persze könnyebb. A leterhelésről annyit, hogy a lányom most heti 4-5 edzésre is el tud járni, mert úgy van megszervezve az iskola és a tanulás, hogy több ideje van, mint 5-6.-ban nyolcosztályosban, ami a kevesebb óraszámnak és a hatékonyabb tanulásnak köszönhető. A légkör alapvetően szeretetteljes és támogató, a Fazekasban úgy hívják: meleg-megengedő viszony. Pl. a szóbeli felelés gyakorlatilag megszűnt, mert a többiek előtti számonkérést stresszhelyzetnek, megalázónak tartják. Az osztályok példásan összetartók, nálunk is igaz, hogy tanítás után együtt maradnak, jól érzik magukat, elismerik, becsülik, segítik egymást. Az iskola sikerességének titkát belülről lehet igazán megérteni, de számomra a legfontosabb, hogy ebben a közegben ismét életvidám, érdeklődő és önbizalommal teli a gyerekem. Nem gondolom, hogy csak itt lehet kerek a világ, de nekünk ez vált be (egyelőre).
Nem a tanárok háta mögött, természetesen.
Tudom, mert mindhárom gyerekemmel csináltam, csinálom általánosban. (Két iskolába jártak.) Felkészítést is. Otthon. Volt, hogy szülőtársakkal forgóban (lányomnál), volt, hogy egyedül (fiaimnál).
Sőt "elitgimi"-ben is előfordult, hogy termismeretből a tanáruk nem indította őket, de szülők igen. (Azért nem, mert az iskola tananyagelosztása más, mint az általánosé, amire a verseny témakörei építve vannak. Adott iskolában ez is tanárfüggő.)
Hatodikos fiam is kapott a Fazekas magyar szóbelin. Bejutó helyen van, korrekt pontszámot kapott, de ő is úgy jött ki, hogy többet ide be nem teszi a lábát. Nem az volt a baja, hogy nehéz kérdéseket kapott, hanem, hogy azt érzékeltették vele, hogy nyilvánvaló, hogy tudnia kellene azt, amit nem tud.
30 méterről, hátulról láttam rajta, hogy legszívesebben kijönne.
Nem viselte meg tartósan, nem a Fazekas volt a fő célpont, csak elmentünk, hogy hátha beleszeret. Hát nem. :)
Az eddig említetteken kívül Budapesten még a következő iskolák is nyilvánosságra hozták az ideiglenes rangsoraikat:
- Bolyai szg.,
- Deák Ferenc (Kispest),
- Egressy szg.,
- Nagy László,
- Neumann szg.
A Szinyei Gimnázium az eddigi gyakorlatától eltérően kiírta a szóbeli ponthatárait a honlapjára.
Szerintem azért ne írjunk le egy egész iskolát, mert van ott olyan tanár, aki - számomra is - elítélendő módon úgy beszélt felvételiző diákokkal, ahogy nem lett volna szabad. Nyilván sokan kaptak több pontot, és vannak olyanok, akiknek nem volt rossz élmény a szóbeli. Az lenne persze a kívánatos, ha senkinek nem lenne rossz élmény. Egyik iskolában sem.
Azt viszont nem tartom életszerűnek, hogy egy felvételin a bizottság egy vagy több tagja a harmadikat, a kollégájukat rendre intse. Ilyet szerintem sehol nem várhatunk, nem csak a Fazekasban.
Sziasztok!
Berzsenyivel kapcsolatban lenne kérdésem, ha van esetleg vkinek saját tapasztalata a humános osztályról. Gyermekem biztos befutó ott, míg a NYEK-es tagozatokra két esélyes a dolog, illetve a listán a következő a Kölcsey, de ott még nem tudjuk az eredményt. A szimpátia-faktor szerint a Berzsenyi (mint iskola, az atmoszférája, stb.) lenne a nyerő, viszont egy anyuka, akinek spec. matekon végzett a fia, a humán tagozatot nagyon "lehúzta". Szerinte oda 'elvont' gyerekek járnak, az a gyűjtő, úgyhogy nem ajánlja, akkor már inkább a Kölcsey (ahová egyébként a másik gyerkőcöm jár, és imádja, de a tesónak túl 'ódon'). Bízom benne, hogy valaki tud írni a témában!
Köszi, válaszoltam.
Szerintem nem ő. De azokat a fazekasos gyereket sem irigylem, akiket ő tanított.
Ha ez megtörtént, akkor nagy baj van a Fazekasban, a tanárok között is. A másik két tanárnak (úgy tudom 3 tagú bizottság van) le kellett volna állítania a magyar tanárt, felhívni a figyelmét, hogy gyerekek is vannak a teremben. Számomra ez sem egy jó pont.
Egyet értek azokkal a gyerekekkel akik ezek után nem akarnak a Fazekasban maradni.
A gyerekem magyar és töri tanára korábban a Fazekasban tanított (vagy talán még most is tanít ott, mert nálunk csak kevés órája van). Az is aprítja a gyerekeket. Mondjuk a fiammal már jól kijön, de kemény meccs volt.
Mi a keresztneve ennek a tanárnőnek?
Egyetértek. :(
Amúgy persze semmi sem biztos, de jelenleg 2 osztályt tanít,
9 és 10 A-t magas óraszámban+ ofő is. Más mebízatásai is vannak, így szinte kizárt, hogy bevállaljon még egy osztályt.
Honnan lehet tudni, hogy nem ez a tanár tanítja gimiben a magyart? A gyerekek, akik oda járnak, úgy tudják, hogy ő lesz a magyar tanár 9. osztályban.
Ezt a tanárnőt én nem szigorúnak nevezném, inkább kegyetlennek. Vajon tisztában van azzal, hogy hány gyerek lelkivilágát sértette meg? Ezek a gyerekek kamaszkorban vannak, sokkal érzékenyebbek, mély nyomot hagy bennük az ilyen megnyilvánulás. Sokuknak ez volt az "álomsuli". Akik ezt követően mentek további szóbelire, azok tudtak-e ezek után jól teljesíteni? Egy pár gyerekről tudom, hogy a későbbi szóbelikről úgy jöttek ki, hogy öröm sugárzott az arcukon, boldogan mesélték, hogy milyen kedvesek voltak. Ezeket a gyerekeket lelkesíteni kellett volna és nem letörni.
Előrelátóak vagytok, ha a sorrendállításnál a sok év múlva esedékes fakultációkat is figyelembe veszitek!
Nekünk a napokban esedékes a végleges döntés, de még mindig nagyban megy a hezitálás, egyik jobb lenne mint a másik :-)
Szent Lászlóban 4+1 éves képzést lehet választani 8. után:
EMELT SZINTŰ MOZGÓKÉPKULTÚRA ÉS MÉDIAISMERET,
TÖMEGKOMMUNIKÁCIÓ
(6200)
Egy fél osztálynyi gyerek választhatja.
További ajánlott fórumok:
- Középiskolai felvételi matematikából 2010-ben
- Óvódák, bölcsődék, általános iskolák, középiskolák, bárhol a világon
- TB ügyintéző tanfolyamra jelentkeztem. Van valakinek információja, mire lehet számítani felvételinél?
- Mikor lesz fent a neten a középiskolák végleges felvételi sorrendje?
- 2011 középiskolai felvételi
- Hol lehet megnézni a tavalyi középiskolai felvételi ponthatárokat?