Középiskolai felvételi (beszélgetős fórum)
Móricz kitette a listáit.
De van pl a szent-györgyi.
viszont az oktatás színvonaláról ezt nem lehet elmondani.Egyre csak mélyül a szakadék gyerek és gyerek között. És akkor a kicsit másmilyen gyerekekről (ADHD, autista stb.) már ne is szóljunk.
Nincs szobeli, ami inkább hátrány, mint előny. Legalábbis mostanra így gondolom.
És nem azért, mert lányomnak nem sikerült, hanem mert "tapasztaltabb" vagyok.
Az angolt is valószínűleg lemondjuk. A gyerek végig a szerbet akarta aztán jöttek a szóbelik...ma megtudja, hogy sikerült a szerb is. Érdekel mi lesz.
Érdekes, mert azt írja a Szerb A., hogy csak azok jelentkezhetnek az adott nyelvre, akinek abból két év végi osztályzatuk van. Én nem tudok suliról a környéken, ahol 6ig két idegen nyelven tanulnának. Talán a német nemzetiségi suli?
Hajjjaj. Asszem nem a rendszer/iskola a hülye, hanem szerintem én. Ha jól bogozom vissza a kifirből, nem írtam be azt a tagozatot. Pedig azt hittem, mindegyiket beírtam... Na mindegy, amúgy is tegnap jutott arra a gyerek, hogy inkább nem szeretne odamenni, de ha mégis, akkor sűrű meaculpázás mellett majd megkérdezem az iskolát, hogy módosító időszakban felvehetjük-e. Rém kínos :D
:)
én megirattam a lányommal azt a sort,amit sok éve tesóm írt (2005/2006)-és csont nélkül került volna be Toldy-ba,Fazekasba...hát azokkal a pontokkal mi is most :)
szóval nehezedett sokat...
Persze, beszéltem velük (István). De fura belegondolni, hogy milyen kínos lehet ez, hiszen ilyen esetben valaki hátrébb kerülhet, aki már esetleg örült a helyének. Ahogy abba is, hogy lehet olyan gyerek, akinek a szülője nem számolgatja a pontokat, hanem szó nélkül elfogadja a listára írtat. Persze nyilván mindenhol előfordulhat hiba, így nem kárhoztatom őket.
Az E5 hatosztályoson jellemzően 40-50 pont között pontoztak.
Már otthon van a kölök, most már ő is nézegeti a honlapot, de basszus, meddig akarnak még az idegeimen táncolni? :)
Ha fontos nektek ez a suli, akkor menj be még most a papírokkal, és játszátok le!
akkor azóta lemerült szegénynek a teljes kerete, és még mindig nincs kinn. Írtam nekik mailt, hátha arra előbb válaszolnak.
165,5 ponttal, az előbb elírtam. De a lényeg stimmelt, hogy a franciás listán látszania kéne, de nincs ott.
Bevallom nem tudom változtak-e az idő során a feladatok nehézségei. Lehet, hogy igen.
Az biztos, hogy egy réteg nagyon rágyúr a felvételire. De az is biztos, hogy a többség nem.
Írtam nekik, hogy meg tudnák-e magyarázni, hogy ez hogyan van, egyelőre nem válaszoltak. Meglátjuk:D
Szerintem nem mondhatja, hiszen a szóbelit is dokumentálniuk kell. Hívtad őket? Melyik suli?
Szia, bocs hogy kibickent beleszólok, de szerintem mindenképpen reklamálj, mert ezzel a ponttal francian szinte biztos, hogy bekerül. Így most olyan, mintha azt a tagozatot be se írtátok volna. Ha ugyanis be lenne írva, akkor a gyerek szerepelne ott a listán, függetlenül attól, hogy egy másikon rajta van. Csak abban az esetben nem szerepelhet két listán, ha az első helyen megjelölt tagozaton bejutó helyen van. (2 gyerekem jár oda, ez saját tapasztalat)
Szerintetek, ha elfelejtette a suli hozzáadni a gyerek szóbeli pontszámait a többihez, akkor ezt hogyan tudja orvosolni?
Úgy értem, ha mondjuk kapott a 100-ból akár csak 10 pontot, azzal már bekerülne a rangsor végére, és a jelenleg utolsó gyerek kiesne.
Lehet, hogy a fiaskó elkerülése végett azt fogják mondani, hogy 0 pontot kapott? :)
Ti is a németről mondtok le? Angolnak örülnék inkább :))))
A korábbi évek alapján 70-75 körülre gondlom.
Azt szeretném kérdezni, hogy szerintetek az EJG-be a 6 évfolyamos gimi angol szakára (45 fő) milyen sorszámig mehet el a véglegesen felvettek listája? Köszönöm! :o)
Hogy nem lehet korrektül, hibátlanul elkészíteni ezeket a listákat, főleg, ennyi idő alatt?? Nem annyira ördöngős dolog ez. :(
Azt írták, hogy 166,5 ponttal a 31. helyen van rangsorolva a 2000-es tagozaton. Csak az a fura, hogy első helyre a 4000-est (francia-angol) írtuk, ahol viszont látszania kéne ezzel a ponttal, de nem látszik. A 2000-es az öt közül a negyedik helyen állt a nyelvpárok közül. Szóval szerintem kifelejtették :D
Szerintem a 41 pont nem rossz, ne érezd lepontozásnak...
Kíváncsi lennék, mennyi volt az átlag az EJG szóbelin... Az én gyermekem is mindent tudott saját bevallása szerint (matekból szóbelizett humán tagozatra :), nagyon jó hangulatú beszélgetésen vett részt, sokáig volt bent (majd' egy órát: 5 perccel hamarabb szólították és 10 perccel később jött ki a tervezettnél) és rengeteg témát érintettek. Ő 44 pontot kapott, aminél én titkon kicsit többre számítottam, de az ellenőrzőjében azért vannak 1-es és 2-es osztályzatok szép számmal, illetve életében nem volt még eredményes tanulmányi versenyen (párszor kellett mennie, de 5 perc után kijött, nem érdekelte a dolog).
Nem az átlagok emelkedtek, hanem a feladatok nehézségei, erősségei. Nézd meg a 2004-es feladat lapot és a mostanit.
Egyre nagyobb ráfordítás kell ezek megírásához. Az én kishúgom 2004-ben az első ilyen központosított körben felvételizett. Se külön tanár, se előkészítő nem volt. Amit az általános iskolában tanítottak abból kellett boldogulni. Hozzáteszem nem voltak ekkora különbségek a sulik között sem. Nyilván voltak jobbak, de nem annyival, mint most.
szerintem pedig nehezedik évről-évre, de kb annyira, amennyivel a rákészülők is jobbak. legalábbis, végignézve a 6-os feladatsorokat, nekem egyre nehezebbnek tűntek. kivéve persze az idei matekot, ami első ránézésre is jóval könnyebbnek látszott, mint az elmúlt 3 év.
Azt hiszem a nyelvi szintfelmèrőn kell nyilatkozni, de sajna ez minket nem èrintett, ùgyhogy nem biztos.
További ajánlott fórumok: